Page 4 of 6

Posted: Fri Feb 08, 2008 12:27
by mart
Omavahel öeldes pole see 600g sunduslik...
Vöimalik, et kirjutasin veidi segaselt, kuid möte oli selles, et sobivad köik akud, kui nende kaal jääb alla 600g.
Ehk siis 150g akud sobivad ka ja 400g ka.
Ükspuha milline akukaal ka ei ole, see ei tohi üle 600g olla.

Posted: Fri Feb 08, 2008 12:50
by vana
Natürlich, Mart

Posted: Fri Feb 08, 2008 17:16
by vana
Panin Lauri toodud F5B meie poolt moditud võislusmäärustikud arutamiseks.
Lugege nüüd see jutt läbi ja parandage. Ka kauguslennu punktide arvestus pole paigas.

F5B klass - kohalik määrustik
Elektriplaanerite F5B mitmevõistlus: kauguslend (200s) + kestvus ja maandumine

Mõlemad ülesanded sooritatakse ühe lennu jooksul.
Minimaalne kaal ilma akuta - vaba
Lubatud LiPo akud kuni 6S, paralleel-ühendus keelatud. Muud akutüübid vabad.
Aku maksimaalne kaal 600g
Maksimaalselt lubatud üks akupakk 2 tuuri jaoks, 1 pakk ümberlendudeks
Võislus koosneb kahest osast:
1. Kauguslend - 200s tööaeg - kuni 10 mootori kasutust lubatud kõrguse kogumiseks
Baaside vahe 150m
Loetakse täisringe, mis sooritatud 200 sek jooksul (PUNKTE.....)

2. Kestvuslend 600 sek: 200s täitudes algab koheselt kestvuslennu osa - 600s. Mootori kasutamine on VABA ja seda võib teha kuitahes palju kordi - läheb maha lennuajast.
Maandumismärk 30m 20m 10m läbimõõduga ringid
Maandumistäpsuse punktid: 30m - 10p 20m - 20p 10m - 30p.
Üle lennatud aja eest lahutatakse 1s = 1p

Posted: Fri Feb 08, 2008 17:29
by Ervin2
Tundub olevat lihtne ja arusaadav,ja täiesti kasutuskõlblik.

Posted: Fri Feb 08, 2008 18:21
by mart
Tubli vana!

Minule sobib, kuid NiMh´de kasutajad ei suuda ilmselt sama pakiga
kahte lendu jutti teha, vöimalik,
et ka väiksemate LIPo´de kasutajad.
Paneks ette, et see piirangu punkt maha vötta.

Mulle tundub, et vähemalt esimese aasta eesmaärgiks peaks olema
kogu kirju mudelitekamba platsile saamine.
Mis edasi, eks see paista.

Mart.

Posted: Fri Feb 08, 2008 19:04
by vana
Selle akude arvu piirangu panin sisse nagu ametlikus eeskirjas. Sel on omad plussid - lähendab ametlikule eeskirjale, saab läbi kahe komplektiga, eeldab aku "mõistlikku" kasutamist (st. mitte tapmist), lisab põnevust ja lõpuks hoiab ka raha kokku.
Aga olgu, suurt vahet pole, kuigi taktika muutus oleks.
Segane on veel kiiruslennu osa punktide jagamine. See on mudeli planeerimisel tähtis punkt.

Posted: Fri Feb 08, 2008 19:40
by [J]
Eks siit saa neid asju mõistatada. Loodan, et pole täiesti spam.

5.5.4 CLASS F5B -ELECTRIC POWERED MOTOR GLIDERS
5.5.4.1 Definition
a) Definition: This contest is a multi-task event for RC Electric Powered Motor Gliders including two tasks:
1) Distance
2) Duration and landing
These two tasks are executed without interruption in one flight. A minimum of two and a maximum of 8 flights must be flown. If more than three flights are flown, the lowest score of each competitor will be discarded.
b) Model Aircraft specifications:
Minimum weight without battery 1000 g
Minimum surface area 26.66 dm 2
Type of battery Lithium Polymer
Maximum number of only serial cells 6 (Cells in parallel are not permitted.)
Maximum weight of battery pack 600 g
Limitation of energy by an electronic limiter that stops the motor max 1750 Watt-min
c) Maximum number of battery packs to enter the contest: 1 pack per 2 rounds; 1 pack for reflights.
d) Starting order: the starting order for the first round will be established by random draw. For the next rounds the starting order will follow the reversed ranking list. Frequency will not follow frequency and team member will not follow team members.
5.5.4.2 Course Layout and Organisation
a) Two imaginary vertical planes at a distance of 150 m from each other determine the turnlines and are named Base A and Base B. A safety plane is established perpendicular to these planes. The safety plane is endless. The sighting devices used to detect the crossing of the Bases A and B are placed at a distance of 5 m from the safety plane.
b) For landing, the organiser must provide three concentric circles 30, 20 and 10 m in diameter, or a tape or line with marks at the same distance, located at a place on the field where no danger of collision exists with model aircraft simultaneously flying either the distance.
Image
5.5.4.2 F5B Contest Site Layout
Base B can either be to the left or right of Base A.
5.5.4.3 Scoring
a) For each flight the total score is compiled by adding the partial score A and B for each competitor;
b) The individual result of each round is normalised to the points of the best competitor of that round.

P round = 1000 x Individual points/Points of the best competitor

The normalised points shall be recorded to the first decimal number.
c) In order to decide the winner when there is a tie, the best discarded flight shall be taken into account.
5.5.4.4 Launching
a) Before launching, the competitor has to show to his timekeeper how he controls his motor(s) on his transmitter (on, off, reversing);
b) The launch will occur behind the safety line within 10 m from Base A.
c) The model aircraft is released into flight directly from the hands of the competitor or his helper, without assistance. The model aircraft shall not be launched from a height greater than the flier's normal reach above the ground.
5.5.4.5 Distance Task
a) This task begins when the model aircraft releases hand-launched and ends after 200 seconds. Time of release is to be taken by one timekeeper.
This task must be carried out with at least two climbs with motor running however no more than ten climbs with the motor running are allowed. No points will be awarded for the legs completed after an eleventh or more climb with motor running.
The competitor has to decide how much time he will use for each climb (motor run) and how much for gliding.
b) Starting and stopping the motor must be announced to his timekeepers;
c) When after stopping the motor the model aircraft first crosses the Base A in the direction of Base B, the timekeeper starts counting the legs. The model aircraft must complete as many legs as possible from the starting point Base A to the Base B and return;
d) Restarting the motor stops counting the legs, as does the expiration of the 200 seconds.
e) A timekeeper announces to the competitor when his model aircraft crosses the Base A and a flagman or audio system is used to signal crossing of Base B. The absence of a signal will indicate that the model aircraft has failed to correctly cross the base. The instruments used to check the crossing of the vertical plane must assure the parallelism of such planes.
During the scoring in this task, flying with any part of the model aircraft on the forbidden side of the safety plane will give ZERO points for the whole flight, distance and duration.
f) The competitor, his helper(s) and the team manager must remain at Base A until the distance part of his flight is completed. Nobody, other than the flagman, may stay in the B line and give signals.
g) Every completed leg will be awarded 10 points. When the model aircraft fails to complete at least one leg after either of the first two climbs, 30 points will be deducted from the score of this task;
After 200 seconds of this task, which will be indicated by an audio signal, the duration task begins immediately.
5.5.4.6 Duration and Landing Task
a) This task must be completed within 600 seconds from the moment the audio signal is given;
b) The competitor has to decide how much and how often he will switch on the motor;
c) The gliding-time timekeeper (1) starts his stopwatch every time the motor is switched off. Gliding time ends either when the motor is switched on again or when the model aircraft comes to rest after landing. The competitor must announce the switching on and switching off of his motor to the timekeeper with the word “ON" and "OFF";
d) Gliding time is cumulative and one point will be awarded for each full second the model aircraft is gliding;
e) One point will be deducted for each full second flown in excess of 600 seconds;
f) Additional points will be awarded for landing; when the model aircraft comes to rest in the 30 m circle, 10 points will be given while coming to rest in the 20 m circle gives 20 points, and when coming to rest in the 10 m circle 30 points will be given. The distances are measured from the centre of the circle to the nose of the model aircraft;
g) No additional points will be awarded if the landing occurs more than 630 seconds after beginning of this task (as per 5.5.4.6.a)).
5.5.4.7 Site
The competition must be held at a site having reasonable level terrain with a reasonable low probability of slope or wave soaring.

Posted: Fri Feb 08, 2008 22:19
by vana
Parandatud variant

Vaadake kiiruslennu osa üle ja parandage või tehke ettepanekuid.


F5B klass - kohalik määrustik
Elektriplaanerite F5B mitmevõistlus: kauguslend (200s) + kestvus ja maandumine

Mõlemad ülesanded sooritatakse ühe lennu jooksul.
Minimaalne kaal ilma akuta - vaba
Lubatud LiPo akud kuni 6S, paralleel-ühendus keelatud. Muud akutüübid vabad.
Aku maksimaalne kaal 600g
(Maksimaalselt lubatud üks akupakk 2 tuuri jaoks, 1 pakk ümberlendudeks)??
Võistlus koosneb kahest osast:
1. Kauguslend - 200s tööaeg - kuni 10 mootori kasutust lubatud kõrguse kogumiseks
Baaside vahe 150m
Loetakse 200 sek jooksul sooritatud baasi PLANEERIMISEGA läbimisi (A –B ja B –A), mille eest antakse a´10 punkti

2. Kestvuslend 600 sek: 200s täitudes algab koheselt kestvuslennu osa - 600s.
Punkte – 1 sek.- 1 punkt.
Mootori kasutamine on VABA ja seda võib teha kuitahes palju kordi - läheb maha lennuajast.
Maandumismärk 30m 20m 10m läbimõõduga ringid
Maandumistäpsuse punktid: 30m - 10p 20m - 20p 10m - 30p.
Üle lennatud aja eest lahutatakse 1s = 1p

Posted: Fri Feb 08, 2008 22:43
by [J]
Ehk Mardi määrang:

Mistahes elektrimootoriga mudel ???

FAI-s on pindala ka, mis nulliks EasyStarid ja ElektroUHU-d jms., kuigi need saaks ka hulga punkte kirja. Kauguslennu ajal koguks kõrgust ja kestvuse osas teeks punkte kui kaugust lasta ei viitsi!

Posted: Sat Feb 09, 2008 0:29
by vana
Mudelist pole meie esialgsetes reeglites sõnakestki, St. on vaba.
Kauguslennu ajal koguks kõrgust
?
Kas baasi läbimine mootoriga läheb arvesse?

Posted: Sat Feb 09, 2008 0:54
by [J]
FAI-s saab -30 punkti trahvi kui ühtegi ringi ei läbi (ainult planeerides ikka) kui õieti aru saan.
Ütleme, lasen 1 ringi kirja ja ülejäänud aja kogun kõrgust (kehva mootori korral)- F5B võlu on keerulised taktikavariandid, mida hetke F5J ei paku. 600 punkti kestvust saaks puhtalt kirja kui kõrguse kogun enne ja mootorit ei kasuta? Pole justkui öeldud, et nii ei või ?

Posted: Sat Feb 09, 2008 12:06
by vana
Pole justkui öeldud, et nii ei või
Reeglite järgi nagu võib. Kui kestuslennuks enam särtsu pole, on samuti võistleja oma probleem

Täpsustaksin kauguslennu osa:

1. Kauguslend - 200s tööaja jooksul sooritatud baasi PLANEERIMISEGA edasi-tagasi (A –B –A) läbimisi. Baasi reeglitekohase läbimise eest antakse a´10 punkti
Baaside vahe 150m, lubatakse kuni 10 mootori kasutust lubatud kõrguse kogumiseks
Paneme asja pöhimötteliselt paika, siis saaks tehnika peale mõtlrna hakata.

Posted: Sat Feb 09, 2008 15:45
by Raits
Aku kasutamise juures tekkis selline küsimus:üks aku kahe soorituse jaoks,kas vahepeal seda ühte laadida tohib?

Posted: Sat Feb 09, 2008 19:43
by vana
Raits,
See on meil veel lahtine, mõned ei soovi mingit akupiirangut, mõned (vähemalt mina) arvavad, et võiks olla.
Kahe soorituse vahe on tavaliselt tunnike ja kusagil pole kirjas, et peale oma lennu lõpetamist akut laadida ei tohi…

Posted: Sat Feb 09, 2008 23:15
by lauri
See reegel piirab kasutatavate akude arvu. Pigem just eesmärgiga, et laeksid neid akusid, mitte ei võtaks iga lennu jaoks uut :wink: Arvan nii...

Posted: Sun Feb 10, 2008 0:08
by vana
No nii Lauri.
Pane palun nüüd oma ilusa käekirjaga asi lõplikult kirja, saaksime juba homme materiaalosale mõtlema hakata…

Posted: Sun Feb 10, 2008 15:08
by mart
Mul tekkis hoopis teistlaadi küsimus, et
kas korraga ainult üks mudel öhus, vöi mitu?

Posted: Sun Feb 10, 2008 15:30
by [J]
Päris võistlusele tuleks spioon saata!?
Kaugusdistantsil saaks korraga ehk üks olla, kogu lend ei ole mõeldav, sest ajaliselt ei jõuaks ja igav oleks ka.

Posted: Sun Feb 10, 2008 19:04
by vana
Kaugusdistantsil võiks korraga ikka paar olla, saaks hakkama?
Kestuslennu osaliste tõenäolisem piiraja on kohtunike arv

Posted: Sun Feb 10, 2008 22:26
by Raits
Meil saavad ju kohtunikud olla need kes parasjagu ei lenda.Jagaks grupi 3-ks:kohtunikud,ettevalmistajad ja lendajad.Kees tulevad maanduma lähevad kohtunikeks jne..

Posted: Mon Feb 11, 2008 11:07
by vana
Kohtunikud saavad olla tõesti ka hetkel vabad võistlejad, nagu Raits ütles.
Algul on kindlasti suured vahed ja kohtunikel ei tohiks väga keeruline olla.
Kuid siiski, ma kordan:
On meil tehnilised- ja võistlusmäärustikud lõplikult paigas?
Kõik siin sõnavõtjad: Lauri, [J], Mart, Tulnuk, Raits, Ervin2 jt. peaksid oma lõppsõna ütlema.
Alles siis saab tõsisemalt materiaalosa juurde minna.

Posted: Mon Feb 11, 2008 11:16
by Priit
Hei
Tundub, et on elektrihuvilisi juurde tulnud, mis on vägagi positiivne.
Ehk leiate ka aega tulla Tartu seminarile nädalavahetusel, kus tuleb just teemaks elektriklaasi F5J areng Eestis, kus mujal asju arutada, kui näost näkku kõik onud kohal ja iga mees saab sõna.
Äkki ei peaks tegema uut klassi vaid võiks vana pisut kõpitseda nii, et kõigile paremini sobib.
Siiani on F5J reeglid toetanud kõigi võistlejate soove ja ei ole tekkinud olukorda, kus suur mudel omad eelist väikese ees.
Kõik elektriga lendavad plaanerid on igatahes teretulnud.

Uue klassi loomise idee on vägagi teretulnud, aga kas te ka olete pisut kursis ajalooga ja mudellennu taustaga eestis. Umbes kolm aastat tagasi suri välja klass F3B, mis rajaneb sarnasel ideoloogjal, kuid ei leidunud huvilisi, kohtunikke ja tehnikat. Maailmas on siiski tegemist vägagi tunnustatud alaga, aga tehniline keerukus on nii suur, et vähesed küündivad sinnani. Sama on ka F5B klassiga, kuhu suvalise lennukiga ei ole kindlasti mõtet minna, kuna selle võimekus on piiratud ja rahuldus mis sealt saad suvalise vahendiga lennates vägagi piiratud. Ja siis veel
platsi varustus, mis sobiks antud klassile, maksab tuhandeid ja on olemas ainult ühel inimesel Eesti(Heini Kõrvel). Soovitan igatahes enne proovida F5J kui minna vägagi tehniliselt keerukale ja spetsiifilist trenni nõudvale alale F5B, mille treeningvahenid meil sisuliselt puuduvad.

Posted: Mon Feb 11, 2008 11:40
by mart
F5B- elektrimootoriga plaanerid.

Tegemist elektrimootoriga plaanerite mitmevöistlusega:

1. Kauguslend
2. Kestvuslend

1. Kauguslend, 200s tööaja jooksul sooritatud baasi PLANEERIMISEGA edasi-tagasi (A –B –A) läbimisi. Baasi reeglitekohase läbimise eest antakse a´10 punkti
Baaside vahe 150m, lubatakse kuni 10 mootori kasutust lubatud kõrguse kogumiseks.

2. Kestvuslend, 200s täitudes algab koheselt kestvuslennu osa - 600s.
Punkte – 1 sek.- 1 punkt.
Mootori kasutamine on VABA ja seda võib teha kuitahes palju kordi - läheb maha lennuajast.
Maandumismärk 30m 20m 10m läbimõõduga ringid
Maandumistäpsuse punktid: 30m - 10p 20m - 20p 10m - 30p.
Üle lennatud aja eest lahutatakse 1s = 1p

Vöistlema lubatakse köik elektrimootoriga mudelid.
Maksimaalne aku kaal 600g, LiPo akude korral tuleb sama akupakiga, ilma vahelaadimiseta, kaks järjestikust tuuri lennata.

Posted: Mon Feb 11, 2008 12:09
by vana
Hei hei.
Priidu mõtted on õiged, olgugi, et vähe teise kandi pealt.
Meie siin, potensiaalsed F5B huvilised, soovime alustada, proovida ja vaadata, kuidas asi välja tuleb. Vaevalt keegi meist loodab edukale esinemisele mingitelgi "päris" võistlustel lähitulevikus. Asi pole mitte niivõrd tehnikas, mida saab poest osta, kas või 10 tk ja kõik erinevad, vaid pigem oskustes seda tehnikat kasutada. Seetõttu leian, et alustada võib ka lihtsamalt, ilma tipptehnika ja "tuhandeid maksva platsi varustuseta".
PS. Kindlasti oleks kena, kui keegi Tallinna kandi inimestest saaks Tartu seminaril osaleda.

Mart, ühineks Sinu versiooniga. Sarnane FAI versiooniga, ei piira mudelide arengut "päris" mudelide suunas. Samas võimalus paljudel osaleda.
Kahtlust tekitab aku vahepealse laadimise keeld, on,s ka ametlikus võistlusmääruses nii kirjas.
Sain aru, et 1 aku kahele lennule, laadimisest juttu nagu pole.
Laadimise keeld tähndaks sisuliselt, et peab poole suurema aku peale panema.

Posted: Mon Feb 11, 2008 12:17
by Ervin2
Viimane versioon on veelgi lihtsam ja selgem,selle võikski esialgu aluseks võtta,asja arenedes võib hakata lisasid juurde tooma.

16.03. Tartu on mul plaani võetud,kuid veel küsimärgi all,juhul kui lähen on tühi auto!

Posted: Mon Feb 11, 2008 12:46
by lauri
Just... Kui teha mingilgi tasemel F5B võistlust, siis läheb täide kaks asja... tuleb juurde uusi võistlejaid ja tehakse uues klassis võistlus! Loomulikult alguses on kõik selline "külavõistlus", kuid parem kui mittemidagi ;) Kuna ka võistlejate lennukid on enamvähem suvalised, siis võib ka kahe ElektroUHU ja EasyStari vahel tekkida võistlusmoment :D Loodetavasti tuleb ka Priit kohale ja paneb asja pikalt kinni - see oleks loogiline asjade käik.

Samas tõesti. F5B korraldamine pole nalja-asi, kuid esialgu saab tõesti gruppidega hakkama, üks mõõdab teist ja vastupidi. Kuni me Eesti Meistri tiitlit välja ei jaga, siis pole ka erilist mõtet kellelegi "ära mõõta" jne.

Küll aga peaks ka F5J klassi võistlema minema, kui seal LiPo-de kasutamine lubatakse. 2S = 7 purki. Samas peaks arvestama, et suur ENAMIK lennukeid on siiski 3S veisüsteemiga (suvalised 1.5-2m plaanerid). Kas tahate ka neid F5J võistlustel näha? Mis klassis võistlevad?

Posted: Mon Feb 11, 2008 13:56
by [J]
suri välja klass F3B
F3B on võistlusena eriti vahva ala, aga ära nullib selle elektrimootori jumalavale asukoht (mingi monstrumvintsi sees). Vintsivärk rikub lootusetult ära asja mobiilsuse.
F5B on sama asi, ainult mootor on õigemas kohas ja tulemus on super.
Trennitegemiseks tuleb ainult platsile minna. Kaugust olen ilma baaside märkimiseta küllalt lasknud. Silma järgi saab tegelikult seda 150 meetrit hinnata piisavalt täpselt (treenituse korral väga täpselt). Pealegi on tähtis lennutraektoor ja mõni meeter siia-sinna pikkuses pole oluline.
Maandumismärgiks saab mütsi visata ja mõõtmisel on pikk samm päris täpse meeter. Ja kaugust ei pea esimesed aastad 120 km/h vuhisema, nagu "ässad".
Elektrimootoriga mootorlennuk on tunduvalt julmem riist lendamiseks. Mina ei näe küll mingeid probleeme.
F5J Eesti moodi on lihtsalt igav! Ei viitsi päevade kaupa õigel sekundil maandumist harjutada, et fotofinišis parem olla.

Posted: Mon Feb 11, 2008 14:42
by mart
F5B- elektrimootoriga plaanerid.

Tegemist elektrimootoriga plaanerite mitmevöistlusega:

1. Kauguslend
2. Kestvuslend

1. Kauguslend, 200s tööaja jooksul sooritatud baasi PLANEERIMISEGA edasi-tagasi (A –B –A) läbimisi. Baasi reeglitekohase läbimise eest antakse a´10 punkti
Baaside vahe 150m, lubatakse kuni 10 mootori kasutust lubatud kõrguse kogumiseks.

2. Kestvuslend, 200s täitudes algab koheselt kestvuslennu osa - 600s.
Punkte – 1 sek.- 1 punkt.
Mootori kasutamine on VABA ja seda võib teha kuitahes palju kordi - läheb maha lennuajast.
Maandumismärk 30m 20m 10m läbimõõduga ringid
Maandumistäpsuse punktid: 30m - 10p 20m - 20p 10m - 30p.
Üle lennatud aja eest lahutatakse 1s = 1p

Vöistlema lubatakse köik elektrimootoriga mudelid.
Akudele piiranguid pole.

Posted: Mon Feb 11, 2008 15:06
by [J]
Kestvuse eest saab max 600 punkti, kaugus 10 ringi 100 punkti, seega kaal küllalt väike.
Et kaugusest üldse ei loobutaks, äkki võiks 0 ringi -30 punkti trahv olla ???
FAI F5B-s justkui on, kui õieti aru saan.

Posted: Mon Feb 11, 2008 15:19
by mart
F5B- elektrimootoriga plaanerid.

Tegemist elektrimootoriga plaanerite mitmevöistlusega:

1. Kauguslend
2. Kestvuslend

1. Kauguslend, 200s tööaja jooksul sooritatud baasi PLANEERIMISEGA edasi-tagasi (A –B –A) läbimisi. Baasi reeglitekohase läbimise eest antakse a´10 punkti.
0 ringi -30 punkti trahvi.
Baaside vahe 150m, lubatakse kuni 10 mootori kasutust lubatud kõrguse kogumiseks.

2. Kestvuslend, 200s täitudes algab koheselt kestvuslennu osa - 600s.
Punkte – 1 sek.- 1 punkt.
Mootori kasutamine on VABA ja seda võib teha kuitahes palju kordi - läheb maha lennuajast.
Maandumismärk 30m 20m 10m läbimõõduga ringid
Maandumistäpsuse punktid: 30m - 10p 20m - 20p 10m - 30p.
Üle lennatud aja eest lahutatakse 1s = 1p

Vöistlema lubatakse köik elektrimootoriga mudelid.
Akudele piiranguid pole.


PS.
Kui hea mudel liigub 30 m/sek, siis 200 sek tuleb 6000 m kokku. Baaside vahel edasi-tagasi 2x150m=300m, seega antud ideaaljuhul vaid 20 läbimist, ehk 200 punkti.
Elagu kövad närvid ja raudne käsi!