Page 4 of 7
Posted: Thu Jun 10, 2010 21:50
by -Ilmar-
Hei!
Mul ei andnud rahu mõte, kuidas tricopter käitub, kui mootorid on suurema raadiusega. Teiseks ei meeldinud, et kopter ei käi kokku.
Nüüd siis läksin tagasi versioonile 1.0 ja raadius 45cm. ja haaratsid käivad kokku.
Mis ma ütlen, SUPER! Vanad Telebee gürod, saba jaoks tellisin katseks ühe HK401B güro.
http://www.youtube.com/watch?v=ujNrDDmeqE0
Jälitasin täna ühte mudellennukit, nagu ikka FlyCamOne2 oli pardal. Aga kodus suur üllatus mitte ühtegi videot,
ma ei kontrollinud ka kas kaamera filmib(oma viga) Vajutasin aga nuppe, ekraan kahjuks svammi all peidus. (&%&&#%¤"%!)
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Thu Jun 10, 2010 23:02
by felch
Vägev!
Kuidas haaratsite pööratava kinnituse tegid? Ma proovisin ka aga kuna CNC-d polnu siis jäigi fikseerituks...
Posted: Sat Jun 12, 2010 21:00
by ussimuna
Lihtsalt igaks juhuks, äkki pakub kellegile huvi
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1143569
Edit: No vot siis, vana inimene, pole see nägemine enam ...
Posted: Sun Jun 13, 2010 8:32
by -Ilmar-
Hei!
Ma juba viitasin sellele teemale!
-Ilmar-
Posted: Mon Jun 14, 2010 21:58
by -Ilmar-
Hei!
Väike lisa tricopterile, kaameraalus:
Vot ei kujuta veel ette, kuidas kopterile jalad teha ja see aretus kopterile kõhualla kinnitada...
Lisaks pole mul vaba kanalit asja kallutamiseks
See peaks olema hea lahendus kuidas kaamerat juhtida:
http://chdk.wikia.com/wiki/SD1100IS
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Mon Jun 14, 2010 22:42
by felch
Aga kui panna kaamera ette ja nihutada aku veidi taha et raskuskese oleks ikka keskel? Ma ise mõtlesin just nii teha. Kaamera alus on Kristjani "toodang" ja sobib muidu ideaalselt...kui vaid oleks aega külge monteerida ja 1 lisakanal puldile juurde PICutada.
Aga..kuidas ikkagi haaratsite pööratava kinnituse tegid?
Posted: Tue Jun 15, 2010 7:52
by -Ilmar-
Hei!
Haaratsid tegin pööratavaks, vaata kõige esimest versiooni, esimene postitus. Mul pole enam ümmargune toru vaid alumiinium kanttoru...
Ma mõtlesin kaamera lülimiseks PICutan ka midagi
Idee on võtan foto signaali sabagüro gain signaalist.
HH ja Rate asendi kontroll. Kui see muutub teeb pilti. Lennukäitumine ei tohiks muutuda.
-Ilmar-
Posted: Tue Jun 15, 2010 9:02
by [J]
Kui kunagi aega on, pakuks huvi 2 pilti samast objektist. Esimene seisvate mootoritega, teine töötavatega. Minule on suurim probleem vibratsioon, mis pildi uduseks ja "määrdunuks" teeb. Pole veel siiani näinud helikalt tehtud tavalisega võrdväärset pilti. Terav pilt on kahtlemata võimalik ja seetõttu põnev ülesanne!
Kui püüda asja rehkendada pildinurkade, pixlite ja pildianduri vibratsiooni amplituudi järgi, tuleb asi ikka väga hull. Heast fotoaparaadist jääb eraldusvõimelt järgi "võtmehoidja".
Posted: Tue Jun 15, 2010 12:51
by chris
-Ilmar- wrote:Hei!
Kui see muutub teeb pilti. Lennukäitumine ei tohiks muutuda.
-Ilmar-
Kui siin juba CHDK peale viidatud siis sellega saad kaamera panna interval pildistamisele. Mul täpselt nii on... iga 5 sec tagant klõps (Ultra Intervalometer script), siis on vaja vaid kopterit suunata õigesse suunda. Pärast vaja vaid natuke rohkem pilte sorteerida.
Ja kaamera kinnitus ripub kõhu all kummi puhvrite peal. sellised poldid kus kahe poldi vahel on 1cm kummi.
Vibrast tekitatud hägu annab ka vähendada kiire säriajaga, kui kaamera toetab säri prioriteeti või manuaal reziimi, või on kaameral olemas sport reziim. igasugu automaagiliste reziimidega ei pruugi head tulemust saada, kaamera võib sellises juhul arvata heaks mõnda sulle sobimatut säri kasutada.
Posted: Thu Jun 17, 2010 21:15
by -Ilmar-
Hei!
Selline lahendus:
Kopteri küljes:
Point&shoot
Selline pilditulemus käest:
100% crop:
Pilt lennuajal, CHDK 5sek. intervalliga tegi pilti:
Lendamine 100% crop:
Kaamera ripub kummivoolikute otsas, see on esimene katse
Esmane tähelepanek, kaamera kõigub ringi kujuliselt nurkadest üles alla.
Vast mõistate mis ma mõtlen. Mitte alati aga kopteri roll paneb sedasi kõikuma.
Kopteril raske ei tundunud seda kupatust vedada, kui vaid see, et kahel korral kippus
paremale ära vajuma ja nagu ei tahtnud tagasi tulla, maandusin põõsasse.
Vaja suuremat platsi katsetuseks ja veel katsetada...
Igatahes hot.ee konto sai mul piltidest täis, pean otsima teise koha.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Sat Jun 19, 2010 8:03
by -Ilmar-
Hei!
Seoses kaamera lisamisega tekkis probleem. Nimelt suvalisel hetkel vajub lihtsalt paremale poole ära.
Tee mis tahad nagu üldse ei kuuletu... lihtsalt vajub. Mitte järsult üle võlli aga 2-3kraadi langusega vajub alla.
Võtsin kaamera ära, kadus ka viga.
Kas see võib olla sellest, et kaamera kõigub roll suunas ja sellest tekib mingil hetkel resonants ja see segab kuidagi gürosid, võtab tummaks.
Proovin täna nii, et panen kaamera jäigalt külge, saab näha tulemust.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Sat Jun 19, 2010 10:18
by [J]
Pildid ju ägedad! Aiavõrke, autonubreid ja muid objekte "udukogudeks" kuidagi pidada ei saa!
Hea meelega vaataks ka muid pilte kui õiget paika teaks ...
Posted: Sun Jun 20, 2010 10:38
by -Ilmar-
Hei!
Nagu eile Helicamp üritusel idee tekkis ja mitmehäälselt see ka heaks kiideti
nimelt oli mul ESC progetud Li-xx ja soft cut reziimi.
Muutsin selle NiMH, ma lendan nagu-nii taimeri järgi ja akuvaht on piiksuga pardal. Pole ohtu, et aku saaks liiga.
Tegin täna katse, oli küll veidi tuuline aga ~5minutit(mitte jutti) ei toimunud enam ühtegi vajumist põõsasse.
Kas nüüd tuul aitas või litsusin puugi laiaks. Vaja veel katsetada vaikse ilmaga ja veel ja veel.
Võib-olla hõiskan liiga vara.
Kõik mootorid kokku tarbivad staatiline test: 30A
30/3=10A mootorile, eraldi muidugi ei mõõtnud/võrrelnud.
Parimat soovides,
-Ilmar-
-Ilmar- wrote:Hei!
Seoses kaamera lisamisega tekkis probleem. Nimelt suvalisel hetkel vajub lihtsalt paremale poole ära.
Tee mis tahad nagu üldse ei kuuletu... lihtsalt vajub. Mitte järsult üle võlli aga 2-3kraadi langusega vajub alla.
Võtsin kaamera ära, kadus ka viga.
Kas see võib olla sellest, et kaamera kõigub roll suunas ja sellest tekib mingil hetkel resonants ja see segab kuidagi gürosid, võtab tummaks.
Proovin täna nii, et panen kaamera jäigalt külge, saab näha tulemust.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Sun Jun 20, 2010 12:06
by -Ilmar-
Hei!
Hõiskasin enne õhtut, ei toiminud see idee
Tegin uue katse suuremal platsil ja vajus ikka ära. Võtsin kaamera ära
ja lendasin ülejäänud aja probleemita. Ilma kaamerata on palju äkilisem
mass ikka mõjub halvasti...
-Ilmar-
Posted: Tue Jun 22, 2010 9:02
by felch
Kas kaamera kinnitus on siis tõesti nii pehme et ära vajub? Ma täheldasin oma kopteril samuti kaldumist aga asi oli selles, et 1 mootoritest oli halvasti kinni ja pöördus viltu. Äkki annab see mingi mõtte ?
Posted: Tue Jun 22, 2010 10:24
by -Ilmar-
Hei!
Mootori kinnitus on mul korralik
Ma arvan, et see pole seotud kaamera pehme kinnitusega, tegin
ka jäigema kinnituse viga ikka endiselt sees. Võib-olla peaks parempoolse mootori ära vahetama, sest vajub alati ühele poole.
Samas kaob ka juhitavus, rapsi kange palju tahad ikka vajub edasi.
Hetkel ideed otsas...
Panen siia veel ühe lingi "TriWiiCopter design"
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1261382
http://radio-commande.com/international ... er-design/
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Wed Jun 23, 2010 8:58
by -Ilmar-
Hei!
Kuna 145g kaamera lennutamine on veidi puudulik, otsustasin katsetada vahepeal FPV süsteemi.
Käisin platsil ja tegin ka esimese matsu... Parempoolne mootori võll kõver.
Parandus võttis aega ~40min.
Matsuvideo, FlycamOne2 seekord filmis kõik:
http://www.youtube.com/watch?v=P5xzkME_jXQ
Ise arvan, et lasin liiga kaugele ja ei saanud enam aru kumbat pidi/kuhu poole. Videopilt olevat olnud ilus, nii väitis vaatleja. Pildi järgi ei julgend veel proovida.
-Ilmar-
Esimene FPV lendamine
Posted: Thu Jun 24, 2010 15:54
by -Ilmar-
Hei!
Esimene FPV lendamine peetud, start ja maandumine kõik pildi järgi!!
Kopter terve, tuju mega
Maandumist peab veel harjutama.
Videopilt tegi kaugemal olles krzzzzzt krzzzzt aga ära ei kadunud. Pean tegema kaugustesti.
FlyCamOne2 filmis kõik:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLMxwsM3c5E
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Fri Jun 25, 2010 7:43
by felch
Vääga äge ! Mida ekraaniks kasutad?
Posted: Thu Jul 15, 2010 8:13
by -Ilmar-
Hei!
Tegin teise katse FPV lendamisega, õigemini 3 akutäit lendasin.
Sama plats aga palju stressivabam lendamine.
Sain rohkem ümbrust jälgida
Maandumist enam pildi järgi ei teinud, lihtsalt tuled maanduma, keerad saba enda poole, tõstad pilgu monitorilt ja ongi kopter enda ees ja maandud
Videolingi kaugustesti tegin ka, 250 sammu kaugusel oli pilt endiselt olemas(väiksed sammud).
Kaardilt see rapsipõld on 200m lai. Kaamera jalutas üle poole (~150m) platsi kindlasti. Siis läks pilt säbruliseks ja mustvalgeks, päris pildituks ei katsetanud.
Aerofotosid saab sellega sihtida küll.
http://www.youtube.com/watch?v=4fIPnV_1glo
-Ilmar-
Posted: Thu Jul 15, 2010 14:09
by hommiku kohvi
-Ilmar- mis video Tx / Rx süsteemi kasutad?
Posted: Thu Jul 15, 2010 17:32
by -Ilmar-
Hei!
Ikka seda mida katsetasin ka lennuki peal:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3178
http://www.rangevideo.com/index.php?mai ... bda2cd14a5
Kaamera: KX171 color CCD camera
LENCO TFT telekas/monitor
-Ilmar-
Posted: Sat Jul 31, 2010 17:14
by -Ilmar-
Hei!
Vahepeal toimus veel üks mats FPV lendamise ajal, kuidagi hellaks teeb
Nüüd on minu tricopteril KK-controller. Kuid liiga tundlik on see värk. Keerasin güro gaini vähemaks aga ikka on väike kõikumine sees.
Vedasin oma FPV varustuse Soomaale aga ei julgenud proovida, tegin lihtsalt maast vaadates ringivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=Elea2rMEkNI
Parimat soovides,
-Ilmar-
Posted: Mon Aug 02, 2010 15:56
by nppc
KK saidil on ilmunud uus firmware 3-kopterile, kus on gyrode gain maha keeratud. Proovi, sellega saab tapsemalt gaini reguleerida.
Pavel.
Posted: Tue Aug 03, 2010 18:13
by -Ilmar-
Hei!
Jep, teadsin uuest softist juba alguses, kuna puudus progeja(kivi/v1.2 sain koos kitiga) ei saanud ka katsetada.
Nüüd on progeja olemas ja uus v1.3 ka kivisse raiutud
Seisab, hästi seisab... Ainult nüüd võin potekad põhja keerata kõikumist ei tekigi
Vaja veel katsetada...
-Ilmar-
nppc wrote:KK saidil on ilmunud uus firmware 3-kopterile, kus on gyrode gain maha keeratud. Proovi, sellega saab tapsemalt gaini reguleerida.
Pavel.
Posted: Wed Aug 11, 2010 21:39
by felch
Kas kellelgi on kogemusi mobla mõjuga kopterile (või üldse mudelile) ? Täna trikopteriga lennates pääsesin napilt puruks kukkumisest ja põhjust ei teagi. Peale 3 minutit lendu kui kopter just ca 5m kõrgusel rippus jäi äkki 1 mootor seisma...
Lugesin ta juba puruks kukkunuks aga andsin gaasi nagu torust tuli ja ennäe imet - tööle hakkas ja maandumine oli normaalne. Hetk hiljem helises taskus telefon. Äkki tõesti see ?
Saatja on 35 MHz ja seni väga kenasti töötanud.
Kopter suutis peale hädamaandumist uuesti õhku tõusta, kõik toimis nagu kellavärk. Saa nüüd aru...
Posted: Wed Aug 11, 2010 22:07
by [J]
Segamisi mobla poolt on olnud küll, plaanerimehed üksvahe kartsid moblasid parasjagu!
Ise usun, et kiirgus ajab saatja "lolliks" kui mobla väga lähedal saatjale on. Midagi sellist, nagu arvutikõlarites jne. teinekord kuulda on.
Tasub oma seadmed üle testida, ehk on õnnetu kombinatsioon sattunud.
Posted: Wed Aug 11, 2010 22:35
by felch
Ilmselt siis oligi mobla süü, enne pole kunagi telefon kaasas olnud ka. Ja akust oli ka veel veidi üle poole alles, alles esimese hoiatuse tuli vilkus (peale seda saan veel ca 4 minutit lennata).
Lesson learned...hää et niigi läits.
Posted: Thu Aug 12, 2010 0:11
by aretaja
felch wrote:Ilmselt siis oligi mobla süü, enne pole kunagi telefon kaasas olnud ka. Ja akust oli ka veel veidi üle poole alles, alles esimese hoiatuse tuli vilkus (peale seda saan veel ca 4 minutit lennata).
Lesson learned...hää et niigi läits.
Huvipärast võiks ju isegi maapeal proovida ilma proppideta. Helistada ja katsetada telefoniga, kui siis ka säärane anomaalia kordub on kindel laks.
Posted: Thu Aug 12, 2010 11:30
by felch
Hea mõte, proovin. Sest mingi kahtluse uss ikkagi jääb. Et kas telefon või miskit muud. Ja kui muu, siis see võib korduda ja enam mitte nii ilusasti lõppeda...