Page 4 of 6
Posted: Sat Feb 23, 2013 0:31
by Nullpointer
Kpe wrote: Viimase punkti panid mõnede mudelistide poolt korduvalt teostatud Lennureeglite rikkumised
Reegleid saab rikkuda siis, kui need on olemas. Järelikult on reeglid tegelikult juba olemas? Või peate lennulreeglite all silmas tava, häid kombeid jms, mis siis nüüd on plaanis seaduse vormi valada?
Posted: Sat Feb 23, 2013 1:07
by Marek
Otsi sõna mehitamata.
https://www.riigiteataja.ee/akt/13201154
See on jah ammu olemas aga valmiv asi on pigem täpsustav regulatsioon.
Täna oli minu arvates väga produktiivne koosolek Andruse juures. Saime valmis loodetavasti kõiki osapooli rahuldavad muudatused/ettepanekud. Varsti need ka siin kõigile kommenteerimiseks. Edasi saadame selle MKM-i. Loodame, et meiega siis seal arvestatakse.
Posted: Mon Feb 25, 2013 10:14
by AndrusT
Reedel toimunud koosoleku tulemusena valmis ettepanekute dokument:
http://www.infopank.ee/Ettepanekud_eeln ... 1.1.1.docx
Palun kõigil, kes on ettepanekutega nõus ja soovivad olla toetajad, saata mulle oma ees- ja perenimi. Mida pikema nimekirja toetajatest saame, seda mõjusamalt ettepanekuid loodetavasti kuulda võetakse. Tähtaeg 28.02.
Kellel võimalik, siis palun see tekst ka pdf vormingusse teisendada.
Samas on ka kõik kommentaarid ja parandused teksti kohta teretulnud.
Posted: Mon Feb 25, 2013 10:59
by -Ilmar-
Posted: Mon Feb 25, 2013 11:14
by ik
minv võib lisada. Ivar Koppel
Posted: Mon Feb 25, 2013 12:09
by titan
Väga asjalik tulemus!
Tiit Kariste paluks ka lisada.
Posted: Mon Feb 25, 2013 12:23
by tikka
Punkt 4 c tundub kahtlane.
Oma teadmistele tuginedes saab lennujuht lubada lendu udus, pilvedes jms ainult lennuplaani alusel ja piloot ning õhusõiduk peavad vastavama Instrumentaallennu nõuetele. Lisaks võib ta öelda kas VFR lend lennuvälja lähialas on lubatud või mitte vastavalt lennuvälja meteoinfole. Teistel juhtudel ei saa lennujuht selle üle otsustada.
Ma ei võrdleks autonoomseid ja visuaalsest nähtavusest kaugemale lendavaid mudeleid lindudega. Teatud mudelite puhul võib see olla tõene, aga üldjuhul on mudelitel oluliselt kõvemast materjalist osasid. Linnud on sündinud lendama ja nad oskavad väga hästi ümbritsevat jälgida ning ohtu vältida.
Posted: Mon Feb 25, 2013 13:23
by AndrusT
Punkti 4.c sõnastuse üle oli meil endal ka vaidlust. Üheks võimaluseks on see üldse välja jätta. Samas oli tahtmine kuidagi piirata olukorda, kus minnakse drooniga lendama pilvedesse või väga halva nähtavusega. Sellisel juhul on mehitatud lennukil väga raske või võimatu drooni eelnevalt näha. Kui on selge ilm ja droon on eredalt nähtav (vilkuvate tuledega), siis peaks olema võimalus kokkupõrget vältida. Pidasime ikka silmas kergklassi mehitatud lennukeid, mis võivad lennata mingil põhjusel väikeste droonidega G või G+ õhuruumis samal kõrgusel. Suuremad ja kiiremad mehitatud lennukid lendavad väikestest droonidest nii-kui-nii olulisemalt kõrgemal.
Jätaks lindudega võrdluse välja. Sõnastaks selle põhjenduse ümber järgnevaks: "Kuni 5 kg stardimassiga õhusõiduki opereerimine eelnevalt saadud lennuloa alusel ei ole kindlasti ohtlikum mistahes mehitatud lennust."
Posted: Mon Feb 25, 2013 14:55
by Kuno
Kuno Lepind on ettepanekuga nõus.
Posted: Mon Feb 25, 2013 15:58
by usamees
Nõus. Võib lisada: Aivar Ilumets
Posted: Mon Feb 25, 2013 18:33
by aviaator
Palun lisage: Aivar Ustav
Aivar
Posted: Mon Feb 25, 2013 18:47
by Kpe
Kalle Pent ajab käpa püsti!
Posted: Mon Feb 25, 2013 20:03
by Marek
IFR kehtib inimese kohta ja tema lennukile. UAV regulatsioon selle kohta ju alles koostamisel ja ma ei mõista miks peaks täiesti autonoomsel mehitamata lennuvahendi operaatoril olema IFR luba. Arvan, et tähtis on, et teatatakse lennujuhile lennuplaan (et teatud kohas, teadud ajal ja teatud kõrguseni on miski õhus - sama on ju nt lasketiirude kohal lennukeelualad, mis aegajalt aktiveeritakse). Realselt on selliseks asjaks vajudus Eestis vast max 10 korda aastas. Kui ma tahan pilti udust raba kohal, siis võiks seda ju saada teha

Posted: Mon Feb 25, 2013 21:24
by Scoop
Toetan, Martin Raju.
Posted: Mon Feb 25, 2013 21:24
by korsten
Margus Lohk - poolt
Posted: Mon Feb 25, 2013 22:17
by prosper
Hea! Ja veel parem kui seda ka arvesse võetakse. Kas on midagi üleloomulikku selles? Tore, et see protsess paljudele korda läheb. Andrus ja Co Te olete tublid! Marek ja Elvar samuti ! Toetan

Andres Laanejõe.
Posted: Mon Feb 25, 2013 22:38
by RC Kratt
Väga hea! Toetan Tiit Tõnurist.
Posted: Mon Feb 25, 2013 22:48
by ussimuna
Siim Jänes
Posted: Mon Feb 25, 2013 23:13
by felch
Allkiri alla. Veljo Sinivee.
Muide...kõik mehitatud (või siis naisestatud

) lennuvahendid omavad minuteada navigatsioonitulesid. Oma mitukopteritele olen ka alati sellised külge kleepinud kuna
a) ma lihtsalt ei suuda seletada tema asendit kuskil kaugel ilma hästi nähtavate lisamärgisteta,
b) informeerivad aku olukorrast.
Mis oleks kui mingeidki tulesid nõutaks ka droonidelt? Seni on see vist olnud maitse asi ?
Posted: Mon Feb 25, 2013 23:50
by tikka
Marek wrote:IFR kehtib inimese kohta ja tema lennukile. ...
...Kui ma tahan pilti udust raba kohal, siis võiks seda ju saada teha

Täiesti nõus. Siis võiks autonoomsete lennuvahendite puhul olla ka punkti sõnastus näiteks selline, et lennud pilves, udus või muus nähtavust pärssivas olukorras (miks mitte üleüldiselt) on lubatud ainult reserveeritud õhuruumis. Alternatiivina võib vabalt lisada selgituseks Mareki põhjenduse. Praegu võib sellest punktist vale mulje jääda.
Miks mitte lisada ka kolmandasse punkti õhuruumi reserveerimise või tegevusest teavitamise nõuet, kui lennutatakse kõrgemal kui 150m.
Posted: Mon Feb 25, 2013 23:52
by cuprum
Tuledest oli juttu ka koosistumisel.
Aga, seaduslikku vormi valada, millised need tuled peaks olema, jäi pisut raskeks arvata. Kõige suuremaks komistuskiviks kujunes omavahelises arutelus see, et kui võimsad/nähtavad nad siis peaksid olema - ning kas aku neid jaksab ka ära toita.
Posted: Tue Feb 26, 2013 0:25
by Oehh
Hetkel ei näe nendes ettepanekutes küll midagi karjumaajavat.
Seega paneks ka oma käe alla...
AGA

kuna meil on siiski ainult mõned ettepanekud selle eelnõu kohta,
mis ilmselt oleksid ainult mingi osake sellest loodavast seadusest.
Siis vajaksime kindlasti ka jooksvat infot eelnõu sisu muutumisest töö käigus ja uute aspektide, ideede tekkimisest.
Ilmselt tuleb meil selle eelnõu asjus täiendavalt "sekkuda" ja "sõna võtta"
Ehk siis kirjutaksin sinna ettepanekute lõppu veel punkti milles sooviksime jooksvalt eelnõu käigust infot ja, et nähes kuhu ja kuidas see eelnõu areneb, vajadusel ka endiselt oma ettepanekuid täiendada, saavutamaks lõpuks kõiki osapooli rahuldavat ja igati ohutust tagavat seadust.
Andres Tootsen
Posted: Tue Feb 26, 2013 10:34
by mcmatrix
Minu poolt ka allkiri alla.
Janar Sööt
Posted: Wed Feb 27, 2013 10:38
by AndrusT
Parandatud redaktsioon ettepanekutest on siin:
http://www.infopank.ee/Ettepanekud_eeln ... 1.2.1.docx
Mulle laekus ka soov ettepanekus nimetatud uue kategooria stardimassi ülempiiri tõsta 7 kg peale.
Kuidas kommenteerivad seda mehitatud lendude piloodid?
Posted: Wed Feb 27, 2013 13:01
by trebla
Ei suuda kuidagi avada seda, kas mingisse muusse formaati saaks konverteeerida, kasvõi .rtf?
Posted: Wed Feb 27, 2013 13:34
by AndrusT
Vabandan vähe levinud vormingu kasutamise pärast. Hetkel puudub võimalus dokumendi vormingut muuta. Kui keegi saab, siis palun see ära teha.
Posted: Wed Feb 27, 2013 14:06
by RC Kratt
Posted: Wed Feb 27, 2013 14:50
by kronja
Jaan Kronberg, liitun
Posted: Wed Feb 27, 2013 15:18
by Marek
AndrusT wrote:
Mulle laekus ka soov ettepanekus nimetatud uue kategooria stardimassi ülempiiri tõsta 7 kg peale.
Kuidas kommenteerivad seda mehitatud lendude piloodid?
Hea kui 5 lubatakse. Ma tegelen mõlemat sorti lennuga ja arvan, et 5 on sobiv arv. Lõppkokkuvõttes võibki tingima jääda, ega seda mingi valemiga välja ka ei arvuta.
Posted: Wed Feb 27, 2013 19:15
by Submarin
Mudelit hetkel ei ole aga panustan oma nimega.
Lauri Lokotar.
Soovin edu ja hoian pöialt.