Page 4 of 4

Posted: Fri Jan 24, 2014 15:51
by kyylik
ma kahjuks ei pääse laupäeval ja pühapäeval linna,kuna auto on kanalil ja starter pole siiani remondist tagasi rännand.ma eriti ei looda enam et see täna valma saab vms.seega ma ei teagi,teete lennud ilma minuta,,vaevalt et keegi siia viitsib sõita.

Re: Ussimäe

Posted: Fri Jan 24, 2014 16:11
by Silversass
Silversass wrote:Suur heinamaa Rakvere ringtee ääres. Vt. koordinaatidelt: 59°20′59.76″, 26°24′10.6″.
Võib tulla küll uudistama, aga soojalt riidesse!
Mina plaanin kl. 13:00 kohal olla, kui liiga külm ei ole.
Homme õhtul ütleme täpsemalt, hoidke silm peal.
Äsja saabus teade,
et Kyylik ei saa osa võtta. Siis ei tule vist eriti palju lennutajaid kokku küll ja
üritus jääb ilmselt ära. Kui aga tõsiseid huvilisi on, kes külma ei karda,
võtke palun ühendust, mõtleme midagi välja.

Posted: Fri Jan 24, 2014 17:55
by Riff
Eesti õhuvägi: "Kas võtame ühe lennuki või mõlemad" :lol:

Kerge reedeõhtune huumor, mis ei pretendeeri tõele ja on fiktsioon.

Posted: Fri Jan 24, 2014 17:58
by Silversass
Riff wrote:Eesti õhuvägi: "Kas võtame ühe lennuki või mõlemad" :lol:

Kerge reedeõhtune huumor, mis ei pretendeeri tõele ja on fiktsioon.
, ...kuna pole kumbagi lennukit võtta!

Posted: Fri Jan 24, 2014 21:00
by kyylik
No nii närilised! olen homme platsis,sain masina liikuma.Aga kaasa võtan lendavatest aind selle kergema lennuki.suuskadega masin vajuks läbi lume kohe

Re: Ussimäe

Posted: Fri Jan 24, 2014 21:12
by Silversass
Silversass wrote:
Silversass wrote:Suur heinamaa Rakvere ringtee ääres. Vt. koordinaatidelt: 59°20′59.76″, 26°24′10.6″.
Võib tulla küll uudistama, aga soojalt riidesse!
Mina plaanin kl. 13:00 kohal olla, kui liiga külm ei ole.
Homme õhtul ütleme täpsemalt, hoidke silm peal.
Äsja saabus teade,
et Kyylik ei saa osa võtta. Siis ei tule vist eriti palju lennutajaid kokku küll ja
üritus jääb ilmselt ära. Kui aga tõsiseid huvilisi on, kes külma ei karda,
võtke palun ühendust, mõtleme midagi välja.
Väga tubli, Kyylik!
Siis ikka Ussimäel, kl. 13:00!
Lubavad teha homme kraadi soojemat ilma kui täna oli.

Posted: Sat Jan 25, 2014 22:00
by kyylik
Ma kasutan homme kh võimalust ja kobin sinna lennutama.+õpetan üht lendama.tänane õpekas oli kh suht edukas.

Posted: Sun Jan 26, 2014 1:11
by Marek
Image
Russalka, 25.01.2014

Posted: Sun Jan 26, 2014 1:13
by Silversass
Äge! Kas multikopterilt? Kas Videot ka on?

Posted: Sun Jan 26, 2014 2:18
by prosper
Jaanuari tegemised meil sedasi ,et käisime reedel Hiiumaa lastega Pärnus õppimas kuidas rakette valmistada. Kokkuleppel toreda Rein Vihmandiga (meie õpetaja-juhendaja ja raketiasjandust hästi tunva spetsialistiga) ja lahke Ants Selgojaga (Pärnu Tehnikamaja mudellennuringi juhendaja ning staažika mudellenduriga ) sai teoks töötuba -seminar Hiidlased "kosmonautideks". Autoasjanduse eestvedaja ja samuti mudellendur Paul Aron tutvustas oma valdkonda ja lasi ka proovida rajaautode rada. Kiiremad tiirud ringrajal näitasid ,et oleme Pärnu parimatest maas vaid sekundi. Sooviks ka Hiiumaale sarnase raja soetada.
Tihe meisterdamine ja vahepauside ajal ringkäik tehnikamajas olid ühe karge külma talvepäeva päike meie laste tegemistes . Ma ei ütleks ,et meie taevas pilves oleks aga selline uus ala ja ettevõtmine on väga tore lüli meie klubi laste tegevuses. Valmistasime igaüks ühe raketi. OK mina sain valmis kaks kuna kavas oli ka kohapeal päeva lõpus üks demolend. Rakett lendas ideaalselt. Langevari avanes ja oleks lennanud vaat isegi maailma rekordi kui mitte maja katusele poleks maandunud. Ei hakanud majaelanikke häirima ja jätsime selle neile avastamise rõõmuks. Kui leiavad siis ehk ka Tehnikamaja kõrvalmaja lapsed leiavad tee lennuringi. Samuti soovime ,et niisuguste võimalustega lennuringil oleks rohkem lapsi. Seda saavad ehk lahendada "linnaonud ja-tädid" oma paremate otsustega.Huvihariduse tähtsust toonitas kolm aastat tagasi maja avatseremoonial ka Pärnu linnapea Toomas Kivimägi.
“Olen uhke, et Pärnu on saanud endale selle maja ehitamist lubada,” ütles linnapea. “Kust muidu tulevased insenerid sünnivad, kui nad pole treipingi taga kogemusi saanud,” ütles linnapea.
Loodan ,et ta ei mõelnud vaid majale :)
Tuult tiibadesse Pärnu mudelismile.

Meil läheb asi edasi aga nii ,et kaasasolnud lapsed juhendavad ja õpetavad nüüd teisi. Nii meie klubi lapsi kui ka neid kes meid oma klubisse külla kutsuvad. Anname hea meelega edasi teadmisi mida saime. Kutsuge meid siis külla :)
Lahkusime Hiiumaalt 8.20 praamiga ja tagasi saime 22.10 praamiga. Päev täis ootusi ja uusi kogemusi lõppes kell 24.00 kodus Kärdlas.
Kogu päeva aitas ka videole jäädvustada Mihkel Siim. Loodaame ,et saame näha seda filmi varsti.
Ja kui ka teised saavad meil valmis oma esimese raketid ,siis teeme kohe võistluse. Mõõtu saabki võtta võisteldes ja loomulikult nautida oma õnnestumistel toredaid auhindu. Veelkord tänu Reinule ja Antsule ning Paulile.

Posted: Sun Jan 26, 2014 17:33
by K3ndu
Sain ka eile paar head lendu, kukkus küll mitu korda alla kuid midagi väga hullu ei juhtunud. Uus tiivatoru mis kätte sain, läks ka jälle puruks :(

Kui korralik nett jälle tagasi tuleb, panen video ka üles.

Posted: Sun Jan 26, 2014 18:23
by [J]
K3ndu wrote:Uus tiivatoru mis kätte sain, läks ka jälle puruks
Kui paar suve kangekaelselt harjutatud võib sellistele tiibadele üle minna:
Image

Posted: Sun Jan 26, 2014 19:31
by kyylik
Käisime siis taas ühe uue lennutajaga õppe lende tegemas,ma ei suutnud vaadata kuda minu kohvris üks tossu pommike alles oli,lennukile külge ja lendu! (kahjus tossas aind cr40-50sekundit)

pisi video kh:http://www.youtube.com/watch?v=lkK6yB9T ... e=youtu.be

Posted: Mon Jan 27, 2014 19:50
by K3ndu
Sain siis lõpuks video ka üles oma laupäevastest toimingutest:

http://www.youtube.com/watch?v=vLBe0gShNgQ

Posted: Tue Jan 28, 2014 16:12
by trebla
Proovi ikkagi oma lennuki tiib korda teha, kasvõi männiliist pane jäikuseks sisse kui süsitoru võtta pole. Korras lennukiga on lendamise mõnu ikka palju suurem, praegu tekitad endale lihtsalt ilmaaegu ebameeldivusi :wink:

Posted: Thu Jan 30, 2014 23:00
by tikka
K3ndu wrote:Sain siis lõpuks video ka üles oma laupäevastest toimingutest:
Vaatasin videot ja mõningad tähelepanekud, äkki on abiks:

1. Mulle tundub, et lennuk lendab nina liiga üleval. Kas raskuskese on taga, üritad kõrgustüüriga liiga kiiresti üles minna, lennuk on kõver vms. Lennukil on lendamiseks vaja eelkõige kiirust. Mõnikord on näha, kuidas maandumisel kaob kiirus ära ja mudel kukub varisedes maha. Iga kokkupõrge, parandus (kaalu lisamine) rikub lennukit ja tõenäoliselt tõstab ka natuke varisemise kiirust ehk siis muudab õppimist raskemaks.

2. Samamoodi nagu nina käib palju üles-alla, käib lennuk palju ühelt küljelt teisele. Kas on tegemist ülejuhtimise, suure tüürikäigu või lihtsalt kõvera lennukiga. Kui ma Easystariga lennutama õppisin märkasin enda juures ka tahtmist kogu aeg mudelit juhtida, kuigi sellist tüüpi mudel lendab praktiliselt ise ja vaja on ainult väikeseid parandusi. Rahulikult lennutades on oluliselt lihtsam õppida, hiljem saab juba igasugu vigureid teha.

3. sattudes pöörisesse, nagu videos ajal 2:30 on näha, tõmba gaas maha. Gaasiga saab pöörisest välja tulla tõukejõu suunamisega (thrust vectoring), mõne vigurlennukiga vms, sellise mudeliga tõenäoliselt mitte.

Algajast iseõppijal soovitan osta/laenutada sellise raamatu nagu J.Liivamäe "Õpime lendama". See on küll päris lennukitele, aga kirjeldab lendamist minu arvates päris hästi.

Posted: Thu Jan 30, 2014 23:37
by prosper
Raskuskese paigast. Nii kui gaasi maha lased kisub nina alla. Ja Sa tõenäoliselt pead siis elevaatoriga kaasa aitama. Kiirust maandudes vähe ja siis on näha ,et variseb läbi ja stallib. Ja proovi tuule suunda vaadata maandumisel. Aga jah tiib nagu Sa videos ise ka ütlesid on juba pehme. Tõenäoliselt tee see kaks tiiba üheks ja tugevuseks liistud. Kui kodu põllal lendad pole sul vaja autosõiduks neid lahti võtta. Tulen lähiajal ise Saaremaale siis saame vaadata mis värk on. :) Aga harjutamine teeb meistriks. Eriti sellise lennukiga. :) Kui parema lennuki kätte saad naudid täiega.

Posted: Fri Jan 31, 2014 11:44
by Silversass
Noorhärra on kõva arvutimängu-guru ja videotest paistab,
et hea reaktsiooniga. Lennuki jaoks reageerib aga üle, sellest hüplev
lennustiil. Turnigy 9X puldil saab tüüre "tuimemaks " keerata, siis on
algajal lihtsam juhtida. Mina panin eleronid 60% peale, kõrgustüüri üles
70% ja alla 30% peale. Ja noorhärrale oleks ilus ära seletada, mida
tähendab "lennuk kõver". Kere võib kõver olla, see nii palju ei mõjuta.
Paigas peavad olema tiivad! Peavad olema üksteise suhtes paralleelsed.
Sellisel äranätsutatud lennukil ei hoia üks keskmine toru neid ilmselt ka
enam korralikult kinni ning need liiguvad omavahel. Sellepärast lähebki
aeg-ajalt keerisesse. Soovitaksin ka tiivad kinni liimida. Pärast seda tuleks
nad ka mingi suurema kasti peal paralleelseks sättida. Seda saab edukalt
kuumaõhupüstoliga teha. Lasta ettevaatlikult mõlemalt poolt soojaks,
väänata õiges suunas ja lasta pinge all maha jahtuda... ning uuesti
kontrollida. Soovitaksin ka pisut kõrgemal lennata kui tuul väga tugev ei
ole. Ja see "Orange stabilizator" tuleks pisut tundlikumaks keerata,
praegu vaatasin, et ei mõika väga. Kui kiire hoo pealt vibama hakkab siis
on juba palju ja võiks natuke tagasi keerata.

Posted: Fri Jan 31, 2014 16:21
by K3ndu
Need paar korda kui keerisesse tõmbas oli probleemiks tiivad mis läksid V kujuliseks õhus ning lennuvõime põhimõtteliselt kadus.

Selle järsu teemaga on niimoodi, et alguses sai jah palju tõmmeldud, kuid nüüd võtan rahulikult. Vahepeal oleks nagu tunne, et kaldub veidikene ühele poole lennuk, eks ta on palju ka põrutada saanud, kuskil miskit võib tunda anda. Kokku ei taha liimida, kuna olen ühe korra liimind ja kui peaks crashi tegema, siis on hiljem väga jama neid tiibi lahti jälle saada. Nina on ilmselt tsipakene kõver, kuna saanud enamus hoope.

Üldiselt mul tulevad endaarust lennud hästi välja, aga absoluutselt igakord annavad tiivad õhus järele ja siis läheb asi käest ära.

Posted: Sat Feb 01, 2014 12:12
by trebla
Seega olekski mõttekas tiivad kinni liimida, siis tuleb ka vähem krässe ja seega pole neid tiibu ka vaja uuesti lahti kiskuda :wink:

Posted: Sat Feb 01, 2014 14:54
by Riff
Automaatsel pakkimise süsteemil on ka oma eelised, milline suurepärane aja kokkuhoiu võimalus :P

Viimasel ajal olen rohkem simus, kui õues, ei taha tehnikat väga välja vedada.

Kuigi täna sai natuke funnitud kohalikul rula, uisu ja trikkiratta platsil neljarattalisega 8)

Posted: Sat Feb 01, 2014 16:45
by K3ndu
Sai täna tugevama tuulega lennatud, see peaaegu et tätisa omette kogemus. Lennuk tegi vahepeal ise juhuslikult saltod ja siis sellel järgnes alati korralik maandumine. Lumega sellepärast ka hea lennata, et kui alla kukub ei juhtu lennukiga peaaegu, et midagi. AInult lõpus läks lennuk tuule meelevalda ja lendas külg ees puude sekka.

Mootor ei taha peale seda enam töötada, lasen kuivada äkki kuskil lühis vms.


Videomaterjali ka: http://youtu.be/BORvh20IaEE

Posted: Sat Feb 01, 2014 18:22
by kyylik
minu bixul kippus peale kukkumist tavaliselt regu ja mootori vaheline juhe lahti tulema.kui juhtmed paigal,ning ikk mootor tõrgub siis võid alati teha klipi sellest kuda mootor käitub.