Page 1 of 1
Hubsan X4 kesta asendamine
Posted: Thu May 21, 2015 9:51
by tonis12
Iseenesest tore algus droonilendamisega tegelema hakata aga kuna poeg suutis....hmmm, ma ei teagi kuidas seda nimetada- mootori kanduri, või käpa lahti murda crashiga, siis on vaja asendada see uue kerega. Kuna see kinnitus rebiti lahti, siis ilmselt sai ka mootori juhtmestik viga ja tellisin ka uue vasakpoose esimootori. Juhtmestikuks on seda suht raske nimetada, kuna juhe ise plasti sees on sisuliselt nagu juuksekarv.Hiinas vask otsa lõppenud ? Mootorit või mootoreid vahetada pole aga niisama lihtne. Juhtmed emaplaadile kinnijoodetud ja kui peenelektrooniku jootekolbi ja luupi ja peenikeste detailide jootmiskogemust pole- siis pole seal mitte miskit peale hakata. Kummaline on seejuures see, et led tulede jaoks on kanduris lõhe, et ledi juhtmeid pole vaja ledide eemaldamiseks lahti joota, küll peab seda tegema mootori vahetuseks. Kuna kere ehk kest läks nii ehk naa katki, katsetasin ledi poolsest otsast rauasaega pilu sissesaagimist, et korras mootori juhe läbi mahuks ja ei peaks jootmistööd ette võtma. Peale seda proovisin mootorit tagasi lükata ja kartsin, et ehk see pilutegemine enam ei hoia mootorit paigas aga hoiab suurepäraselt. Imelik, et tehas ise seda pole väljanuputanud.Sisuliselt saaks terve sisu uude kesta paigutada lihtsalt, ilma jootmistöid tegemata kiirelt. Juhul kui mootoreid pole vaja asendada vaid ainult katkist kesta.Katkiste mootorite asendamiseks paraku aitab vaid tinutamine.
Posted: Fri May 22, 2015 0:33
by Oehh
mul vist see töö ootel.
Juhtmed on peenikesed sest jämmumaid pole vaja ja lisaksid ainult kaalu.
Ja mootorid tellitakse ikka 4tk korraga
Posted: Fri May 22, 2015 8:25
by tonis12
Neli tükki korraga võiks ka muidugi tellida aga korraga mul küll neid plaanis välja vahetada pole, läks üks läbi- siis selle ühe vahetangi ära. Ma ei tunne harjavaba mootori tööpõhimõtet aga voolu saades see ei käivitu iseseisvalt, vaid kui sõrmede vahel rootorit liigitada, hakkab kohe tööle, kuid vool katkestada, siis ei suuda jälle ilma abita tööle minna. Ja kummalisel kombel ongi see mootor just ära murdunud käpa kanduris aga see võib olla puhas juhus. Ma ei kujuta ette kui sageli neid mootoreid vahetada tuleb aga võimalik, et sagelik, kuna nad on tillukesed ja töötavad suurtel pööretel ja kuna nad on odavad, siis ilmselt erilist kvaliteeti sealt tahta ei saa. Mis puutub mootori toitejuhtmete jootmist, siis tekkis mul idee. See seisneb selles, et mootori asendamiseks mitte ei jooda trükiplaadil juhtmeid lahti- sest see on niivõrd peenike ja täpsust nõudev töö, vaid lõikab juhtmed vana mootori küljest lahti ja joodab keskelt hoopis uue mootori ja trükiplaadi küljes olevad juhtmed kokku. See on kõvasti lihtsam ja käib kähku.
Posted: Fri May 22, 2015 22:28
by trebla
Kas Hubsanil on harjavabad mootorid? Kui on kaks juhet siis tegu harjadega mootoriga ja selline mittekäivitumine viitab mõne kollektoriklemmi või rootorimähise veale.
Posted: Fri May 22, 2015 23:35
by tonis12
Ma ajasin ise sassi lolli peaga. Kirjas oli coreless, mitte brushless. Aga: kas harjavabu mootoreid nii tillukesi ja sellises mõõdus oleks ?
Posted: Wed Jun 03, 2015 15:49
by tonis12
niisiis mootor saabus ja aeg jootetöödeks. Kuna asi, st. klemmialus ja juhe on peenikesed- väikesed, on vaja head valgustust, luupi ja peeneotsaga jootekolbi. Patareiga sai eelnevalt veendutud, et uus mootor töötab. Jootsin siis juhtmed paika ja nii nagu peab, valge juhe plussi ja must juhe miinusesse. Mootor siis vastupäeva käiguga. Võta näpust ! Kõik mootorid töötavad aga see uus mitte. Pettumus ! Mõtlesin, et joodan siis uuesti lahti ja uuesti kinni, et ehk sai kehvalt joodetud. Jällegi ei mingit positiivset tulemust. Mootorisse voolu ei jõua. Kas jootmine võis mõne vooluraja trükiplaadil läbi kõrvetada või mis ? Mina ette ei kujuta. Kuna ma ei tegele jootmisega päevast päeva, siis vbl see jootmine pole ka selline, mida teeks asjatundlik inimene ? Üks kahest on kindel, kas jootmine on aia taha läinud või emaplaadi rike kusagil ? Pilt siin tugeva suurendusega tehtud:
https://www.dropbox.com/s/k0k18y0arhp0u ... 1.jpg?dl=0 M tähe juures ääres on augud- sinna vbl ei tohi tina sattida aga kuna asi on niivõrd peenike, satub tahes tahtmata....äkki see rikkus ära midagi ? Ei tahaks kohe uut emaplaati tellima hakata..... Hm. Käisin nüüd ühe pädeva elektrooniku juures-vaatas, ütles, kui kallis ei ole, telli uus emaplaat. Vot. Ja nüüd hiinast uus eesti poole teel.
Posted: Fri Jun 05, 2015 2:13
by Oehh
jääb mulje, et põletasid plaadil montaazi rajad läbi, lahti ja katki.
Sellisel plaadil ei tohiks jootmine kesta üle 2 sekundi.
Kui selle ajaga joodetud ei saa siis kolb eemale ja ootad kuni plaat maha jahtub.
Alles siis üritad uuesti. Kolb ei tohiks olla üle 40W
Tegelikult oleks normaalne nii peenikest juhet ja õhukest plaatu joota kuni 25W kolviga.
Kindlasti tuleb kasutada jootepastat-räbustit mis ühtlasi hoolitseb selle eest, et soojus kanduks kolvilt kiiresti edasi joodetava kohani...
Pasta suurendaks nagu kolvi-jootepunkti vahelist kontaktpinda.
Õige jootmise moto on: TSUSSŠ... ja valmis. 1 SEKUND!
PS.! Osta omale kolmas käsi. Odavaimad on saadaval ca 6.39 €
http://www.oomipood.ee/product/hh-391a/ ... d-10d&ac=1
Posted: Fri Jun 05, 2015 8:27
by tonis12
Mhmhm.... kõik võib olla õige. Aga kolvi ostsin oomipoest
http://www.oomipood.ee/product/zd-707nl ... lgustusega
Müüja ütles, et näe, võta see. Tina on mingisugune wuppertali oma.Aga tundub, et räbusti on seal juba sees, sest keskel paistab olema mingi imepeenike auk või kanal. Eraldi räbusti on mul ka
http://www.oomipood.ee/product/zd-170%2 ... ust-topsis aga pole seda veel jõudnud kusagil kasutada. Hiinast saaks nn. kolmanda käe kusagil 12 eurikuga aga pole seda ostnud veel. Kui sageli seda ei kasuta, siis pole mõtet vist täis jootmisvarustust osta.
http://i.ebayimg.com/00/s/NTg1WDU4NQ==/ ... 7/$_57.JPG Aga kuna nüüd sai uus plaat tellitud ja seal on juba kaheksa juhet joota, mis tegelikult tuleb korrutada kahega, kuna igal juhtmel ju kaks otsa ja ma kahtlen, kas riskin katsetada. teist plaati ma küll enam tellima ei hakka. Pigem otsin kellegi, kel asi käpas.See hubsan on ju lahe lennutada aga remontida on nigel, kuna on selline jõhker-peenike.
Posted: Fri Jun 05, 2015 17:10
by trebla
Selle pildi järgi ei saa küll sotti mis seal läbi on või mitte, võiks teravam ja ilma varjudeta olla. Selliseid asju on targem korraliku jootejaamaga joota, kas sellel tuttaval elektroonikul siis pole taolist? Näiteks ise kasutan Welleri PU81 (80W) jaama.
Posted: Sun Jun 07, 2015 12:07
by carebear
Selle sama suure kolviga on asi joodetav, pigem vaata endale tester ja kontrolli, et asi peale jootmist kuskil lühises ei oleks. Ära väga pikalt kolvi peal hoia, muidu hakkavad muud komponendid ka lahti sulama, mõistlik oleks nii teha nagu siin juba mainiti, et korraks kolv peale ja kõik. Sa mootori kaablid enne tegid pasta ja tinaga kokku?
Posted: Thu Jun 11, 2015 9:18
by felch
Võid veel kontrollida, ega tinaplönn midagi ei lühista.
Veel võib tõesti mõni mootorini viiv rada olla katki läinud - testriga saab jällegi pihta.
Mootorit juhtivat transistorit võiks samuti kontrollida. See peaks olema n-kanaliga FET.
Kui Tallinna kanti satud, astu läbi. See pole mingi raketiteadus et parandada ei saaks/suudaks.
Posted: Thu Jun 11, 2015 10:03
by tonis12
seda küll. Selline firma nagu it buss võtab kümme eurot. See on miinimumtasu üldse. Uus emaplaat hiinast koos saatmisega maksab kolmteist eurot.See viga muidugi on, et kui tellid- ei saabu kaup sulle homme, vaid pead kaks nädalat küüsi närima. Kõik oleneb sellest, mis hinnaga keegi on nõus kontrollima-tegema sellist tööd kui ise ei mõista. Selge on see, et sellise raha eest on mõistlikum uus emaplaat tellida kui mingi elektroonik seda kümne euriku eest uurib- puurib ja nendib, et njah, ei saagi nagi midagi sellega.... No nii lihtsalt sellised asjad on. Aga selge on see, et ise ma selle asja kihva keerasin, sest mootori võll jäi vaiba narmastesse ja ju ma siis liialt kõvasti kiskusin ja tegin viga kuhugile ja see 'kuhugi' oli ilmselt juhtmete kontaktid,mis mootorisse lähevad ja kui oleks uue mootori juhtmed mõistlikult ära jootnud, poleks olnud hullu miskit. Aga oleks on oleks. Kui keegi tahab, ma võin tasuta selle katkise emaplaadi ära anda, kui uus plaat saabub. Vbl keegi saab ja oskab enda jaoks selle korda teha....
Posted: Sat Jul 04, 2015 22:15
by undu
Kuna Tõnise hubsan sattus minu valdusesse, siis tooksin asjasse veidi selgust.
Kukkumine nähtavasti põrutas midagi paigast ära, emaplaat ei saada mootorisse voolu. Emaplaadil on kõik justkui ilus, rajad jms. Tinutamine ei ole küll midagi üles sulatanud. Selle pusimisega õnnestus Tõnisel katki rebida mootori valge juhe kohe mootori juurest, isolatsioon jäi terveks, viga polnud märgata. Uue emaplaadiga mootor sellepärast tööle ei hakanudki..
Hubsani juhtmed, eriti LEDide omad, on niigi suht jämedad, ei paindu iseenesest. Odavamatel hiinakatel on LEDi juhtmed imepeenikesed, kusjuures mugavam joota ja paika ajada.
Tõnis, võta kolviga jootmist veidi rahulikumalt, tegelikult on hubsani emaplaadi vahetamine väga lihtne ja kiire protsess