Page 1 of 1
prillid
Posted: Sun May 20, 2007 12:26
by tola555
soovitage
Sportlastel on palju teemasid prillidest. Kas lendurid kasutavad midagi muud?
Posted: Sun May 20, 2007 13:32
by arne
Pruun/oranz klaas - suurendab kontrasti. Minimaalne klass 3 (ehk 80% valgusest tõkestatakse). Klass 4 on juba selline millega saab otse päikesesse vaadata aga poolpilvise ilmaga on natuke tume. Igasugune antiglare jms on abiks. Samas polaroidi ei soovita - eriti just planeristidele. Polarod lõikab ära peegeldused ja mõnikord on ainus mis sa lennukist näed just peegeldus tiivalt.
Kui sa optilisi ei vaja siis on valik suurem - vali sellised mis ka küljelt tulevat valgust varjavad. Matkaspordis on abiks kvaliteetprillid - Julbo. Valik väga suur - ka alpinistidele. Oakley, Rudy Project jms on imho ülehinnatud - maksad nime ja stiili eest. Brio ja Uvex on kah abiks.
Ja kõige tähtsam on prille intensiivselt proovida. Et kuidas nina ja kõrvad asjast arvavad.
Arne
Posted: Sun May 20, 2007 18:56
by pipercub
Olen ammu tahtnud küsida, mida rahvas arvab binokkelprillidest. Ameerikas vaadatakse sellistega spordivõistlusi. Suurendus on tavaliselt 2-3x. Ehituselt on nagu teatribinokkel. Hinnad on 10-120$.
Posted: Sun May 20, 2007 19:06
by Võsalendur
Aga kui sellistega peaks juhutuma päikesesse vaatama?
Posted: Sun May 20, 2007 19:20
by pipercub
Päikesega probleeme pole, neid kannavad tuhanded inimesed lageda taeva all.
Posted: Sun May 20, 2007 19:51
by Võsalendur
Nemad ei vahi vastu päikest kuna seal on kõige parem mull nt:D
Posted: Sun May 20, 2007 20:20
by Leho
Väga huvitav teema see binokkelprill.
Kas saaks mingi lingi tootjast või müüjast? Uuriks lähemalt tootetutvustust.
Ei ole küll kuskil kuulnud, näinud ega lugenud sellisest abivahendist... aga kõrgel või kaugel lendamise abi oleks väga teretulnud.
Posted: Sun May 20, 2007 20:38
by pipercub
Posted: Sun May 20, 2007 22:09
by kurikoer
Spordivõistlustel vaadatakse ikkagi mingit platsi ja suuremat piirkonda. Kui aga korraks mujale vaadata, võib väikest lennukit olla üsna raske üles leida(sõltub muidugi suurendusest). Meil maandus üks klubis peaaegu puudesse, kuna päikeseprillid olid veidi suurendavad(kauguse tunnetus muutus). Kuigi olen ka näinud läbi binokli 2M plaaneri lennutamist(läks liialt kaugele, et tagasi jõuda).
Posted: Mon May 21, 2007 0:13
by tulnuk
Eks siingi taandub palju harjumusele, olen ise samuti siiani lennanud mingite mõnesajakrooniste kergelt suurendavate prillidega, endal pole kaugusetunnetusega seetõttu probleeme tekkinud.
Kindlasti on korralikud prillid abiks, aga enne ei tea ju tahta kui pole ise proovida saanud.
Posted: Mon May 21, 2007 2:15
by lauri
Väga abiks teema, saidki just eelmised "noname suvalised" prillid otsa. Need olid nii tugevad, et sai ka otse päikesesse vaadata, päris mugav! Päeval lennutades probleeme polnud, tuli ainult vähamelt 2-3 minutit enne lendu pähe panna, et silmad ära harjukid!
Mis hindadega seal Matkaspordis need mõislikumad brändid on ka? Üle 300-400kr väga kulutada ei tahaks, tarbe-ese ikkagi ja kipuvad ka ära kuluma või kraabitud saama.
Posted: Mon May 21, 2007 9:18
by arne
Matkaspordis ainult üks bränd ongi - Julbo. Muideks, neil peaks veebis enamus mudeleid väljas olema, saad hinnast aimu. 300-400 on üsna entry-level.
Kuna endal oli nägemine selline "imelik" (segu plussist ja miinusest) ostsin optilised päikseprillid. Lennukit näeb nüüd umbes sama kaugele kui enne ilma prillita aga oluliselt väiksema pingutusega ja lennuki sunnast on selgem arusaam. Optilised on kallid ja sestap hoian neid karbis kui nad peas pole, seega kulumisprobleeme pole. Kallimad prillid on kusjuures oluliselt parema pinnakattega kah.
Arne
Posted: Mon May 21, 2007 9:37
by arne
Kusjuures hetkel on Matkaspordis miski ale ja saadki sellise hinnaga täitsa Ok prillid. Vaata sinna "Sport ja kiirus" rubriiki.
Posted: Mon May 21, 2007 11:01
by Ropka
kas kuskilt veel ka "autojuhi" prille leiab....?
ootaks muid alternatiive kui 3-4 tuhande eest firmajubedusi....a la ojuland/kägu
vanasti oli isegi kodukraami poodides ja kadaka turul...
silmas pean siis hämaras nägemist hõlbustavaid kollaseid, mitte serifi päikeseprille
Posted: Mon May 21, 2007 15:45
by rallikas
Olen proovinud kollaseid kaitseprille (nagu tavalised päikeseprillid ainult kollase klaasiga) teevad küll pildi erksaks.Tamrexis vist saada neid.
Posted: Thu Jun 14, 2007 0:07
by pipercub
Katsetasin viimased paar nädalat erinevaid päikeseprille. Suured lootused said pandud Uvexi oranzhidele ratturiprillidele. Alguses oli kõik ilus, kristallselge ergas pilt, lai vaateväli, helkimisvastane pinnakate. Kõik kena, aga kui lennuk on kaugemal kui 100-150 kaovad järsku detailid ja toonid, jääb ainult tume kontuur. Sama nii päeval kui õhtul. Võtan prillid ära, detailid jälle nähtaval. Veel võtsid need prillid alguses silmad vesiseks, pärast harjus. Võibolla on see mingi induviduaalne nägemise omapära, ei ole kunagi päikeseprille pikalt kandnud.
Lõpuks osutusid kõige paremateks veneaegsed vahetatavate klaasidega matkaprillid. Rohelised sinaka tooniga klaasid. Detaile on kaugelt näha, silmad ei väsi. Õhtupoole ideaalsed, keskpäevaks veidi heledad. Käisin kõik ettejutunud prilli- ja spordipoed läbi, aga sarnaste klaasidega prille ei näinud kuskil.
Posted: Thu Jun 14, 2007 0:28
by arne
Njaa. Neid tahaks täitsa proovida.
Posted: Thu Jun 14, 2007 9:37
by mart
Hei!
Olen enamuse elust prille kandnud ja selgusele jöudnud, et klaasil ja klaasil on suur vahe.
Lennutamisega seoses kasutasin pikka aega pruuniks toonivat, fotokroomse, klaasiga päikeseprille. Lähevad toas olles ise heledaks tagasi. Aja möödudes ei läinud klaasid enam tagasi päris läbipaistvaks, vaid jäid kollakaks. Siis ilmnesid öhtusel ajal samad tunded, et detailid vöi objekti teravus kaugemal on häguseks muutunud. Panin algul asja silmade halvenemise lahtrisse.
Hiljuti käisin tuttava optiku juures ja kurtsin talle asja. Ütles, et pidavat tuntud teema olema ja soovitas kasutada prille, mis värvi spektrit ei muuda, ehk siis halli tooni prille. Need vötavad valgust köigis spektri osades vördselt maha.
Järgisin soovitust ja kannan nüüd prille, mis päikse käes ise end tumendavad, aga seekord halliks.
Effekt väga hea, pilt ideaalselt selge, ka pimedamal ajal, siis muidugi klaasid tagasi heledad.
Arvan, et see fenomen kehtib ka tavaliste päikeseprillide kohta.
Mart.
Posted: Thu Jun 14, 2007 10:15
by tola555
pipercub wrote:... helkimisvastane pinnakate. Kõik kena, aga kui lennuk on kaugemal kui 100-150 kaovad järsku detailid ja toonid, jääb ainult tume kontuur. Sama nii päeval kui õhtul. Võtan prillid ära, detailid jälle nähtaval. ...
Kui ma õigesti aru saan su prillidest, siis need on polaroidid, mis helkimisi ära võtavad. Lenduritele neid ei soovitata minu meelest.
Posted: Thu Jun 14, 2007 11:03
by [J]
Kas sel hallil toonil mingi erinimetus kah on? Värvilisuse suhtes ilmselt muutusi pole?
Posted: Thu Jun 14, 2007 13:18
by arne
Ei, polaroid ja helkimis-(õigemini peegeldumis)-vastane kate on erinevad asjad. Polaroid polariseerib valgust ja lõikab maha kaugetelt objektidelt peegeldunud valguse. Peegeldamisvastane kate lõikab maha sinu prilliklaasidelt peegelduva valguse.
Arne
Posted: Thu Jun 14, 2007 17:38
by pipercub
Polaroide proovisin ma ühes prillipoes , spetsiaalsed kalameestele mõeldud, et lainete peegeldused ei väsitaks. Kah oranzhid(või merevaigukollased - amber) ja väga kirka pildiga. Mobiili ekraani nende ees keerutades oli näha, et kaup on õige, pilt kadus teatud nurga all peaaegu ära. Ja just sellepärast jäidki ostmata, mul on kõikidel lennukitel tiivad ja kere läikiva kattega, see aitab mõnikord väga.
Mis vanadesse matkaprillidesse puutub, siis olid nendel hallid klaasid ka, kunagi kandsin neid Kaukaasias reisides, aga nüüd on nad kuhugi kadunud.
Posted: Thu Jun 14, 2007 20:24
by mart
Hei [J]!
Ma ei tea seda täpset nimetust peast, kui optiku juuurde satun, siis küsin nime üle. Sain aru nii, et ongi vaid kahte sorti fotokroomseid klaase, ühed pruuniks minevad ja teised halliks minevad.
Mart.
Posted: Fri Jun 15, 2007 9:29
by [J]
Peegeldumisvastase katte (valgus läheb läbi, mitte ei peegeldu osaliselt tagasi) head näited on fotoobjektiivide igat värvi kaunid läätsed ja sinna ette pannakse vajadusel veel polarisatsioonifilter, mis võtab ära "läiked" pildistatavalt objektilt.
Hei Mart!
Halli klaasi teave tuli ülisobival ajal! Ma just plaanisin pruune optilisi, sest hallist polnud kuulnudki ja kui poes oleks pakutud, oleks ilmselt kõrvust mööda läinud.
Tänud!
Jüri
Posted: Tue Jun 26, 2007 7:57
by [J]
Posted: Sun Apr 13, 2008 21:42
by tola555
pipercub wrote:Katsetasin viimased paar nädalat erinevaid päikeseprille. Suured lootused said pandud Uvexi oranzhidele ratturiprillidele. Alguses oli kõik ilus, kristallselge ergas pilt, lai vaateväli, helkimisvastane pinnakate. Kõik kena, aga kui lennuk on kaugemal kui 100-150 kaovad järsku detailid ja toonid, jääb ainult tume kontuur. Sama nii päeval kui õhtul. Võtan prillid ära, detailid jälle nähtaval. Veel võtsid need prillid alguses silmad vesiseks, pärast harjus. Võibolla on see mingi induviduaalne nägemise omapära, ei ole kunagi päikeseprille pikalt kandnud.
Mul tekib peavalu peale Uvexi prille. Pikemal kandmisel on raske jälle ilma prillideta vaadata. Optiliselt korrektsed nad ei ole, vaatad otse enda ette maha ja näed auku enda ees, ise oleks nagu pool meetrit pikem.
Posted: Mon Apr 14, 2008 9:21
by mg3a1@hot.ee
Mull tekkis ka igast probleeme ja proovisin igast prille, aga ....
Läksin igaks juhuks silma arstiga konsulteerima ja võta näpust.
-0,5 and -0,7 ja siis mingid jõhkrad silindrid, noh pole enam mingit kollast ega tumedat prilli vaja. Ega ma igapäevaselt neid ei kasuta, aga lennutamise ajaks panen ette. Ma ennem saanutki aru et ei näe korralikult, kui lennutama hakkasin. Prillid on kindlasti odavam kui puruks kukkunud lennuk!
Posted: Fri Mar 29, 2013 13:21
by Riff
Sai nõu küsitud foorumi kaaslastelt ning konsulteeritud prillipoes erinevate valikute üle.
Esmase info järgi tundub, et hallid fotokromaatilised läätsed on kõige mõistlikumad. ~2w pärast saan juba oma kogemusest rääkida.
Üldine soovitus:
Lase silmade tugevus ära mõõta, las teevad prilli komplektile pakkumise. Küsi ka teistest kauplustest samalaadsete läätsede/raamide hindu ning alles siis otsusta - hinnavahe saab olla ikka väga suur. Millegipärast peale teiste kaupluste hindade paljastamist pakuti esimesest kauplusest märkimisväärset allahindlust, kuigi algselt seda ei tehtud.
Hinnavahe 1,7 korda ja 2,6 korda (sõltuvalt läätse tüübist) ei ole utoopia vaid tegelikkus.
Posted: Sun Apr 21, 2013 14:19
by Riff
Hallid fotokromaatilised prilli läätsed - väga head! Nüüd on võimalik vajadusel kopterit lennutada ka nii, et päike ja kopter asuvad kõrvuti ning saab ikka aru, kus kopter on.
Posted: Sun Apr 21, 2013 15:55
by Antu
Riff wrote:Hallid fotokromaatilised prilli läätsed - väga head! Nüüd on võimalik vajadusel kopterit lennutada ka nii, et päike ja kopter asuvad kõrvuti ning saab ikka aru, kus kopter on.
Täitsa nõus sinuga, mul on miinus prillid ja igapäevased kaaslased, esimesed fotokromaatilised muutusid pruuniks ja pilt kuidagi "pehmeks", järgmised on olnud hallid ja pilt hoopis teravam.