Page 1 of 1

Järjekordselt seadustest

Posted: Thu Aug 06, 2015 20:33
by cuprum
Hoi!
Tundub, et miskit on jällegi kuhugile poole liikuma hakanud - postkasti potsatas allpool lisatud kiri. Kuna lahkelt paluti levitada, siis võtan vabaduse see ka siia postitada. Omapoolsed kommentaarid lisan ilmselt miski aja pärast, hetkel pole lihtsalt aega arvutitaga haududa :oops:
Tere!

Euroopa Lennundusohutusameti (EASA) kodulehel on kõigile kommenteerimiseks ja ettepanekute esitamiseks mehitamata õhusõidukite reguleerimiseks tulevikus kehtestatavad nõuete raamistik. Lisaks sisaldab dokument ka kirjeldust selle kohta, mida on tehtud nii ICAO kui ka Euroopa institutsioonide poolt varasemalt, kitsaskohti ja valdkonna võimalusi Euroopa turul.

http://www.easa.europa.eu/document-libr ... pa-2015-10

Kuna kõikide aadresse mul pole, siis palun levitage seda infot ka neile, kel huvi võiks olla.

Lugupidamisega

Priit Rifk
Lennundustalitus
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Posted: Fri Aug 07, 2015 15:44
by trebla
Lugesin kiirelt läbi selle teksti ja kui mõistusega neid soovitusi seaduseks vormitakse siis väga hull mudelite jaoks seis pole. Vähemalt on mudeleid mingil moel eristatud muudest droonidest:

Model aircraft flying has been practised for decades with a good safety record
because it is a well-structured activity. The intention is to develop rules for the
‘open’ category that will not affect model aircraft flying. One significant element
in this respect is that it will be required that the pilot of a drone,
even in the ‘open’ category, has as a minimum knowledge of aviation regulations.
This needs to be further elaborated, but simple education through web-training
or similar to the one provided by model associations could be acceptable.


Hoiatatakse ka liigse innukuse eest igasugu lisaseadmete nõudmise eest kergematel lennuvahenditel:

On the other hand,there is the risk that technologies are mandated because they are available.
The consequence could be additional costs and efforts for manufacturers and operators,
therefore every mandate should be well-justified. Models are normally manually controlled and don’t carry a
GPS unit or similar on board;
there must be a clear benefit to mandate future drone technology and there is definitely a limit
towards simplest,low-risk operations where it is not proportionate to increase costs without benefit
(e.g. to install a GPS on a tethered balloon). Therefore,the technological measures for the very small vehicles
should be enforced through limitation of performance


Sisse toodud 'avatud' klassi mõiste alla mahtuvate lennuvahendite opereerimise kõrgused on jagatud kuni 50m ja kuni 150m tsoonideks:

For any drone operation over 50m above ground with a higher risk of conflict
with manned aviation,it is foreseen to require basic aviation awareness for the pilot.
It is not the intention to create a licence,but merely to develop learning objectives or an
e-learning tool. Alternatively,the education provided at model-flying associations
could be accepted as equivalent.


Seega näikse tulevik liikumas selles suunas, et lennutajad peaksid ühinema mõne mudellennuklubiga. Õnneks Eestis neid on mitmeid olemas.

Ja kui meie kohalik regulaator liiga püüdlik kruvide kinnikeeraja ei püüa olla siis võiks registreeritud mudellennuplatsidel ka elu lihtsamaks jääda:

In many cases today model aircraft are operated close to cities or airfields and need special provisions.
Some of these operations should be covered by Operation Authorisation (OA) within the specific
category based on the existing procedures,but in many cases the operation could be performed in
dedicated areas without having one responsible operator for all operations.


Huvitav, et FAI on selles dokumendis jäetud mainimata :?

Posted: Thu Nov 05, 2015 19:40
by tikka
Tuli järgmine kiri samal teemal. Ma ei ole kursis kas tegemist on ülal toodu tõlkega või on asjaga edasi mindud.
http://easa.europa.eu/download/ANPA-tra ... NPA_ET.pdf

Posted: Fri Nov 06, 2015 10:37
by cuprum
tikka wrote:Ma ei ole kursis kas tegemist on ülal toodu tõlkega või on asjaga edasi mindud.
Tundub, et on edasi mindud, kuid hetkel näeb see küll välja puhtakujulise *drooni* eelnõuna ning traditsioonilised ise ehitatud lennuki/kopteri mudelid võib ära unustada, või nendega põranda alla minna.

Eriti jäi silma "keskendumine kasutusepõhisele reeglistikule", ning siis kuulutada välja piir *4* kg peale (F3A?!?).
Teine teema, mis suht häiris oli igal pool tootja standarditele rõhumine (kuidas sertifitseerida siis oma näpuvahel kokku volditud paberlennukit), ning ks sisse ehitatud "lennukeelualadest hoidumine" - kuidas seda tõestada "lolli mudeli" korral.

Posted: Fri Nov 06, 2015 13:26
by Kuno
huvitav,mille alusel see klassifikatsiooni ettepanek tehti:
14. ettepanek: kehtestada avatud kategooria kolm alamkategooriat.
— KAT A0: mänguasjad ja mehitamata miniõhusõidukid < 1 kg
— KAT A1: väga väikesed mehitamata õhusõidukid < 4 kg
— KAT A2: väikesed õhusõidukid < 25 kg
miks just 4 kg peale keegi piiri tõmmata tahab?Ja see jutt "lennukeelualast hoidumine" - ei ole isegi ideed,kuidas seda F3A mudeli juures realiseerida?
Samas
12. ettepanek: mehitamata õhusõiduki käitamine avatud kategoorias peab olema kooskõlas määratletud
piirangutega
— Lubatud on ainult lennud, kui piloodil on õhusõidukiga vahetu silmside.
— Lubatud on ainult mehitamata õhusõidukid, mille maksimaalne stardimass on alla 25 kg.
— Mehitamata õhusõidukeid ei tohi käitada mehitamata õhusõidukide vabades tsoonides.
— Piiratud mehitamata õhusõidukite tsoonides käitatavad mehitamata õhusõidukid peavad täitma kohaldata‑
vaid piiranguid.
— Piloot vastutab, et mehitamata õhusõiduk on ohutult eraldatud teistest õhuruumi kasutajatest ja annab teis‑
tele õhuruumi kasutajatele teed.
— Avatud kategooria mehitamata õhusõidukit ei tohi käitada kõrgusel, mis on rohkem kui 150 m maa- või
veepinnast.
— Piloot vastutab ohutu käitamise ja ohutu kauguse eest maapinnal olevatest kõrvalistest isikutest ja va‑
rast ning teistest õhuruumi kasutajatest ja ei lase mehitamata õhusõidukil kunagi lennata üle rahvahulga
(> 12 inimest).
on nagu suht mõistlik..eks paistab,mis siis realiseerub 8)
huvitav,kuidas suhtuda vabalennu mudelitesse - need suisa kuradist :lol:

Posted: Fri Nov 06, 2015 14:10
by kyylik
Ma loodan et combati võistlusel seda 5dat punkti ei nõuta :) aga muidu tglt tundub mõistlik txt.

Posted: Fri Nov 06, 2015 15:18
by MellK
Kui ma nüüd sellest jutust õieti aru sain siis jõustumise korral hüvasti FPV lennud või ainult siis erilubadega. Ja "lollidele" mudelitele peab lisa elektroonika peale panema mis nad lennuvälja läheduses alla kukutavad. Kuidas ma ei salli seda, kui kõik lennutatavad mudelid pistetakse ühte patta nimega "DROONID". Näiteks hiljutine Postimees.ee artikkel "Eestis on ligikaudu 200 ametlikku droonilennutajat" http://tehnika.postimees.ee/3386799/ees ... lennutajat .

Posted: Fri Nov 06, 2015 16:45
by Kuno
huvitav,kaua läheb aega,et saadakse aru,et tegelik piir on autonoomne lennuvõimekus ja võimekus lennata väljaspool piloodi nägemisulatust.

Posted: Fri Nov 06, 2015 18:45
by tikka
MellK wrote:...
Kuidas ma ei salli seda, kui kõik lennutatavad mudelid pistetakse ühte patta nimega "DROONID".
...
Cuprumi poolt viidatud dokumendist: Drone shall mean an aircraft without a human pilot on board whose flight is controlled either autonomously or under the remote control of a pilot on the ground or in another vehicle.
Tundub, et kõik RC mudelid on nüüd ametlikult droonid.
cuprum wrote: Tundub, et on edasi mindud, kuid hetkel näeb see küll välja puhtakujulise *drooni* eelnõuna ning traditsioonilised ise ehitatud lennuki/kopteri mudelid võib ära unustada, või nendega põranda alla minna.

Eriti jäi silma "keskendumine kasutusepõhisele reeglistikule", ning siis kuulutada välja piir *4* kg peale (F3A?!?).
Teine teema, mis suht häiris oli igal pool tootja standarditele rõhumine (kuidas sertifitseerida siis oma näpuvahel kokku volditud paberlennukit), ning ks sisse ehitatud "lennukeelualadest hoidumine" - kuidas seda tõestada "lolli mudeli" korral.
See "tarbekaubana müüdav" jms on küll väga imelik.

Posted: Fri Nov 06, 2015 18:50
by [J]
Oktoobris Soomes kehtima hakanud määrus mudellennukitele:

http://www.trafi.fi/filebank/a/14443092 ... -32_fi.pdf

Posted: Fri Nov 06, 2015 18:59
by tikka
[J] wrote:Oktoobris Soomes kehtima hakanud määrus mudellennukitele:

http://www.trafi.fi/filebank/a/14443092 ... -32_fi.pdf
Sama inglise keeles: http://www.trafi.fi/en/aviation/unmanned_aviation.