Page 1 of 1

Lennuki valimine

Posted: Tue May 22, 2007 23:46
by Ropskar
Suvi on tulekul ning tahaks ka lendamisega algust teha. Kohe valmib mul ka plaaner, aga selle kõrval võiks olla ka mingi mootorlennuk.
Nagu ma aru olen saanud on Piper J-3 kõige parem valik algajatele. Mul oleks soov osta natuke parem lennuk, st. millega saaks ka natuke ja vigurlendu teha. Aga esialgu ainult ülatiivaline.
Pistiku poest vaatasin ka, mõned sellised olid seal küll mida kaalusin osta, aga neil pole vist mootorit küljes. See on vaja eraldi osta?
Realflightis lennates, meeldib mulle kõige rohkem Nexstar lennuk. Aga seda eestis müügil pole ning selle vastuvõtja sagedus olid miski 72Mhz, mis eestis lubatud ei ole, nii tean ma oma teadmiste järgi.
Võibolla oskab keegi midagi Nexstar'i sarnast pakkuda?
Aitäh!
:wink:

Ajhaa, Lauri(admin) pakkus mulle järgnevat mudelid -> LINK
Oskab keegi seda kommenteerida? Saab sellega mingil määral ka vigurlendu lennata?

Posted: Wed May 23, 2007 8:43
by Submarin
Just eile läks 90% täislaks Calmato ära... aga jah Lauri soovitus on hea :D

Posted: Wed May 23, 2007 9:42
by Kristoka
See lennuk täitsa hea,aga endal ka üks treener sp,Kui huvii räägime PS kaudu;)

Posted: Wed May 23, 2007 13:38
by Ropskar
->Sellel<- mudelil on Lauri pakutust vist ainult võimsam mootor?
Huvi pärast küsin, Kristoka, sul mõni pilt on sellest Trainer SP'st?
Ma ise pooldan uut mudelit, aga ikkagi aitäh pakkumast.

Posted: Wed May 23, 2007 19:33
by Kristoka
http://foorum.pistik.com/viewtopic.php? ... light=#792
See lennuk seal,Kui huvi räägime ka hinna suhtes läbi ;)
Kristo

Posted: Tue Jun 05, 2007 13:49
by vallojoe
Ei hakanud uut teemat tegema.
et mis arvatakse sellisest asjandusest http://www.rcmarket.org/Wing-Dragon-Com ... 18987.html
4 kanalist varianti mõtlen siis
usa poe lehel on natuke põhjalikumalt infot ja video ka.
http://www.hobby-lobby.com/wingdragon4.htm

Posted: Tue Jun 05, 2007 13:58
by Ervin2
Mul analoogne Robbe toode,praegu ka Kullos müügis.
Komplekt sisaldab muidugi ainult lennukit,kõik muu tuleb juurde muretseda.
Väga tugev vahust masin saanud mitmeid matse,hea (ise)lendaja,saab teha ka lintsamat akrobaatikat kui toide 11,1V Lipo pealt,Airbee on nimi.
Soovitan soojalt,mulle on ta päris palju abiks olnud lendamise õppimisel ja kuna masin on suht väikesemõõduline (1m tiiba),siis sõidab enamus ajas autoga kaasas,kus aga sobivam plats seal lendan.

Image

Posted: Tue Jun 05, 2007 16:04
by Kuno
Harjutamiseks on see Kristoka pakutud lennuk väga hea.Muidugi ei ole paha ka uue traineri ostmise mõte,aga samas tuleb arvestada,et trainer ammendab end üsna ruttu ja seetõttu tuleks osta max odav variant.
Mina ei ostaks ilma eleronideta lennukit - see on siiski mänguasi ja täit tõde lendamisest sellega kätte ei saa - seda on praktika ka põllu peal näidanud,et vähemagi tuule puhul on pöördetüüriga lennukid abitud ja peaaegu juhitamatud.

Posted: Tue Jun 05, 2007 16:27
by cuprum
Kuno wrote: vähemagi tuule puhul on pöördetüüriga lennukid abitud ja peaaegu juhitamatud.
Tähenärimine: Tõenäoliselt unustasid sõna "vaid" põõrdtüüri eest ära. Põõrdekas on igal enesest lugupidaval lennukil, ja ega nad kõik siis ometi abitud ole ;) Pigem on näiteks startimisel ja külgtuule korral põõrdekas ainukene võimalus võsalendu vältida.

Posted: Tue Jun 05, 2007 17:50
by Kuno
"Vaid" jäi puudu jah.Samas ilma pöördetüürita lennukit on võimalik igati juhtida,ise alustasin ka nii,hiljem kui käsi kindlam,sai lisatud pöördetüür,et teha ületiiva pöördeid ja külililendu.Seega minu arvamus on,et eleronid peavad olema,pöördetüür võib olla - ainuke element,mida ilma pöördetüürita ei saa sooritada,on külililend.

Posted: Tue Jun 05, 2007 19:35
by [J]
Olen korra lasknud kõrgus- ja pöördetüüriga (kaldtüüre ei olnud) lennukit tuulega 16 m/sek, puhanguti 22 m/sek. Lihtsalt oli huvitav, kuidas sellise tõelise tormiga ka on.
Ülal sai hakkama, aga maandumine oli väga raske. Vedas ja jäi terveks.
Kui pöördetüüril piisavalt pindala ja käigunurka on, pole ta nii vilets midagi.
Poe treeninglennukitel on pöördetüür ilmselt meelega nii väikese mõjuga tehtud, et algaja kiiresti maa sees ei lõpetaks ja lennuki enda stabiilsusel suurem roll oleks.
Kui eesmärgiks pole vigurlend, saab ainult pöördetüüriga väga hästi hakkama.
Kunagi olid ka F3B plaanerid suures osas kaldtüürideta ja kiiruslennus ideaalne trajektoor koos välkkiire kannapöördega polnud mingi probleem.
Minu jutt ei ole pöördetüüriga lennuki soovitamine.
Soovitaksin kindlasti kõikide tüüridega treeninglennukit.

Posted: Tue Jun 05, 2007 20:45
by Ervin2
On ka Airbeed suht suure tuulega lennutatud,saab hakkama ka see masin,ainult et ta on ise liig kerge,nii et üle 5m/s tuulega on tegemist.
Kui saab õhku siis lihtsalt kannab tuulega ära.
Tüüripinnad on aga piisavalt suured,juhitavus hea.

Posted: Wed Jun 06, 2007 1:40
by lauri
Teemast mööda nagu ikka ;) Aga igasugu tuulega lennutamine EI OLE ALGAJATELE! Algaja EI lennuta kungi tuulega, kui seda õhuliikumist saab tuuleks nimetada.

Posted: Wed Jun 06, 2007 9:50
by [J]

Posted: Wed Jun 06, 2007 10:31
by Ropka
mina soovitaks ka kohe alguses ikka eleronidega lennukit, raudselt on ka tuulega parem õhus püsida ja üleüldse lihtsam juhtida

taskulennukist võiks ka suti suurem olla, mida suurem, seda rahulikum lend

Posted: Wed Jun 06, 2007 16:19
by vallojoe
Leidsin ühe ülevaate 4 kanalise wing dragoni kohta
http://www.masportaviator.com/ah.asp?Ca ... 66&index=0
Tundub, et läheb ostuks.

EDIT: Kas on mõni huviline veel, kes tahaks seda lennukit tellida?

Posted: Tue Jun 12, 2007 15:30
by vallojoe
Nonii, tegin endale tellimuse ära. Loodetavasti saab kiirelt kätte. ;)

Edit: selgus, et seda lennukit hetkel laos poloe ja niipea pole tulemas ka :( Tuleb uus valida. Mis sellest arvata? http://www.rcmarket.org/Cessna-182-4ch-RTF-p-18988.html

Posted: Mon Oct 15, 2007 21:57
by siim2618
Mul sama lennuk. See on ka mu esimene lennuk. On väga hästi vastu pidanud paljudele crashidele. Esiots on sel masinal kõva.:D

Posted: Wed Oct 24, 2007 16:17
by Ropskar
Tahaks teada, kas kellegil on kogemusi Calmato Trainer 40'ga? Kuidas tundub, juhitavuselt ja üleüldiselt? Tagurpidi ehk kõht taeva poole annab lennata?

Posted: Wed Oct 24, 2007 16:29
by mart63
Annab ikka, aga kõvasti tuleb kompenseerida kõrgustüüriga(mittesümmeetriline profiil).

Posted: Wed Oct 24, 2007 16:35
by lauri
Trainer lennukina oli minuteada Submarine'il see (Lauri) ja lendas igati ok. Kuna ülatiivaline ja trainer-tüüpi, siis selili lend on ebastabiilne ehk lennuk kipub end õiget pidi keerama, see traineri eesmärk ju ongi ;) Aga saab selili lennatud küll.

Paremal - http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P3250048

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P3240169

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060860

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060920

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060933

Küll ei soovitaks 4-taktilist sellele, kui üritatakse pähe määrida :roll: vaid tavalist odavat ~7cc 2-taktililist.

Posted: Wed Oct 24, 2007 21:42
by Ropskar
SELLINE mootor sobiks? Ma küsiks ka mida tähendavad need AX,RX,LA,SX,FX,FX-i jne. mootorite nimetustes. Ja mida see number tegelikult näitab?
Aga calmato 40'le lähevad stantard servod?

Posted: Wed Oct 24, 2007 22:21
by mart63
Number näitab mootori kubatuuri kuuptollides.
Nt. 40 on 0.40 kuuptolli.
1 kuuptoll võrdub 16.387064 kuupsentimeetriga. Seega 40 mootori kubatuur on : 0.4*16.387064=6.5548256 ehks siis igikaudu 6.5 kuupsentimeetrit.
Jah, calmatosse lähevad standardservod.

Posted: Thu Oct 25, 2007 9:10
by Submarin
Calamto on alustamiseks SUPER. mina soovitan :)

Posted: Thu Oct 25, 2007 13:46
by Ropskar
Paistab et lõpuks leidsin omale hea ja endale meeldiva trainer lennuki. :)