Page 1 of 1

Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents

Posted: Mon Dec 14, 2015 14:21
by Juhani
Lennukite valmistamise kiirkoolitus läbitud, asusin tööriistade valmistamise kallale.
Varasemast oli ehitatud vert. traadi lõikus, mis toimis lipo laadija "special functioniga". Soovisin vähe paindlikumat lahendust, mis ei nõuaks laadija kaasa vedamist ja vooluvõrgu lähedust.
Uue lahendusena sai kasutatud DC - DC step down konverterit. Katsed said edukalt läbitud. Konverteril max. 5A, millest oli rohkem kui küll. Finfoami lõikas kuskil 1,6A-ga ja 4A ajas traadi juba täiesti punaseks.

Kuna regulaator on switching (~80% ja üle kasutegur) siis 1,6A väljundi juures oli 3s lipolt voolutarve ~700mA, mis annab 2200mAh akul kuskil 2,5h tööaega.

Image

Plussid:
*Sobivad toiteks erinevad akud 3s-6s
*Seadmel ekraan, mis näitab sisendpinget, väljundpinget, väljundvoolu ja võimsust
*Juhtmete otsas krokodillid (Saab sama toitega horisontaalset traati toita).
*Saab suhteliselt täpselt seadistada pinget ja voolutugevust.

Miinused:
*Potekate keeramiseks vaja väikest kruvikat.
*Toide võiks olla kinnises karbis

Konverter pärineb siit:
http://www.aliexpress.com/item/Wholesal ... 36716.html

_____________________________________________________________
EDIT:

Jooksvalt on tegemisest pilte tehtud. Huvi korral näeb neid siit: https://www.dropbox.com/sh/qmcd458a4tb0 ... cWIda?dl=0

Konkurendid

Posted: Mon Dec 14, 2015 19:28
by särts
:lol:

Posted: Mon Dec 14, 2015 22:28
by Juhani
Tänasega lisandus kuum nuga lennuki poolte seest tühjaks lõikamiseks.
Image

konkurendid

Posted: Tue Dec 15, 2015 18:44
by särts
Ja nii see haigus alguse saabki :D

Posted: Tue Dec 15, 2015 19:59
by Teet
Sellele pole ravi. Mõtle ennem järele!

Posted: Wed Dec 16, 2015 0:15
by kyylik
Edu! Ootame huviga esimesi võitlejaid ja nendega lahinguväljal kohtumist :)

Posted: Tue Jan 12, 2016 22:35
by Juhani
Külmaga liiguvad asjad aeglaselt :D .
Viimase asjana oli veel puudu tiiva lõiketraadi kinnitus.
Nüüd ka see olemas.

Image

Posted: Wed Feb 03, 2016 11:37
by Juhani
Esimene lõikuse õhtu oli üllatavalt edukas.
Optimaalsete lõikerežiimide määramine võttis omajagu aega aga tulemus oli seda väärt- ükski tiib ei läinud praaki.


Image

Image

Image

Posted: Sun Feb 28, 2016 18:57
by artjom112
Esimene hakkab valmis saama:)


Image

Posted: Thu Mar 03, 2016 21:23
by artjom112
Elu esimene lendav käsitöö on siis lõpuks valmis:)

Image

Posted: Thu Mar 03, 2016 21:31
by Ropka
"valmis" võib öelda siis, kui lahingus on võit koju toodud, ehk on konkurentsis teistega....

eks (vast) näeme

Posted: Thu Mar 03, 2016 21:39
by artjom112
Ma arvan et ta kukub esimese paari minuti jooksul alla:)
Niiet minu jaoks on ta siiski Valmis:)

Posted: Mon Mar 07, 2016 23:01
by FPVmarko
vahulõikamise aurid ütlemata mürgised. Kui teha äärmisel juhul kinni ruumis siis vähemalt lahtise akna või kõva ventilatsiooni all.

Posted: Wed Mar 09, 2016 13:34
by Juhani
Image

Esimene lennuk valmis ja esmalend ka tehtud. Juba käivad ideed järgmise ehitamiseks. Vaja oleks tiiba nihutada, et raskuskeset ettepoole saada ja kõvasti kiirem võiks olla.
Koos 2200mAh akuga (ehk lennuvalmis) näitas köögikaal 730 grammi.

Pilte näeb esimeses postituses albumis.

Posted: Wed Mar 09, 2016 13:36
by Juhani
vahulõikamise aurid ütlemata mürgised.
Sellest ei olnud teadlik, tänud info eest!
Üldjuhul said kõik lõikamised tehtud nii madalal temperatuuril kui võimalik. Tossu oli näha ainult traadi temp. seadistamisel kui liiga kõrge sai pandud.

Posted: Wed Mar 09, 2016 13:49
by Thucar
Väga viks näeb välja! Ei leidnud varasematest postidest infot, mis linnu tiivaulatuseks on? Ja mis mootori näitajad?

Posted: Wed Mar 09, 2016 14:32
by kyylik
Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!

Posted: Wed Mar 09, 2016 19:26
by Juhani
Tiivaulatus on 96cm, mis idee järgi peaks olema umbes 1:12 me 109T-st.
Kere pikkus mootori plaadist saba otsa 69 cm.

Mootor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... earch=1300

ESC 40A aga võiks suurem olla(kimamisega läheb päris tuliseks).

Posted: Wed Mar 09, 2016 22:40
by Ropka
paistik päris kiire lennuk olema

nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks

Posted: Fri Mar 11, 2016 12:20
by Juhani
Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!
Kui juba kiitmiseks läks siis ennekõige kuuluvad kiitused sulle kyylik. Materjalide, liimide jne asjade valik oleks 0 alustajale ikka üle pea käinud.
Ilma näpunäideteta oleksime arvatavasti veel foorumites istunud ja lennukitest poleks haisugi olnud :D.

paistik päris kiire lennuk olema

nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks
Sai vist tiivaulatusega üle pingutatud. Lennuk planeeris ilma gaasita vast liiga hästi. Järgmine nädal algab uue ehitus ja plaan oleks katsetada me 109 9m tiiva 1:12 skaalat.
Äkki väiksem tiib pidurdab vähem ja saab lennuaja pikemaks. Siiani on olnud lennud 7-8 min kanti ning puldi täis gaasi taimer nätab kuskil 5 min kanti.