Page 1 of 1

A300 Intsident

Posted: Sun Jan 10, 2016 19:46
by musträhn
Tegemist pole küll õnneks crashiga, aga tõsine lennuintsident küll.
Täna, olles valmis lendama üks lõbus lend oma A300ga, seiskus hoojooksul vasakpoolne mootor, mistõttu täispõõretel olnud parempoolne mootor lükkas lennuki rajalt välja. Õnneks oli hoog veel väike ja see ei juhtunud vahetult pärast maast eraldumist. Ei taha mõeldagi, mis siis oleks juhtunud.
Hetkel on uurimine selgitanud, et kiirusregulaatoril kadus signaal ja siiani pole see tagasi tulnud. Mootor piiksub ja regul vilgub tuluke, mis tähendabki signaali kadumist. Regulaator ise on selline http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html Silmaga nähtavat ja ninaga tuntavat viga ei tuvasta.
Oskab keegi öelda, mis võis juhtuda? Kas ilm oli liiga külm või tähtede seis vale?

Posted: Sun Jan 10, 2016 22:35
by artjom112
Mina arvan et nii külma ilmaga ütles asi lihtsalt ülesse:)

Posted: Mon Jan 11, 2016 9:28
by varustaja
Hk regul ei pea väga pead murdma miks midagi millalgi juhtub. Sest see juhtub nagunii! :D

Posted: Mon Jan 11, 2016 11:19
by MellK
varustaja wrote:Hk regul ei pea väga pead murdma miks midagi millalgi juhtub. Sest see juhtub nagunii! :D
+1 . Külm ilm ja külmjoode :lol: .

Posted: Mon Jan 11, 2016 12:33
by musträhn
Oskab keegi mõnda usaldusväärset regu soovitada?

Posted: Mon Jan 11, 2016 13:12
by kyylik
4aasta jooksul pole ml nt ükski turnigy toode alt vedanud.ühe mootoriga reisikas peaks suuteline olema lendama küll... muidugi stardis võib olla tõesti raskusi(huvitav kui palju copyb mudel päris lennukit?)

Posted: Mon Jan 11, 2016 16:59
by artjom112
Mina lihtsalt ei soovita HK elektroonikaga alla -5 C õue mängima minna:)

Posted: Mon Jan 11, 2016 18:23
by musträhn
kyylik wrote:4aasta jooksul pole ml nt ükski turnigy toode alt vedanud.ühe mootoriga reisikas peaks suuteline olema lendama küll... muidugi stardis võib olla tõesti raskusi(huvitav kui palju copyb mudel päris lennukit?)

Ühe mootori rike stardis on äärmiselt ohtlik ka päris lennukil. Üks näide meie endi kodumaalt, kui Avies Kärdlas rajalt välja sõitis. http://www.ojk.ee/et/system/files/fail/ ... port_0.pdf
Teine näide Ülemiste järve "maandunud" An 26, mis pärast ebaõnnestunud maandumist kordusringile minnes väidetavalt ühe mootoriga ei suutnud enam õhku tõusta. http://www.ojk.ee/en/system/files/fail/ ... 2010_0.pdf

Mudelitega toimub kõik lihtsalt kiiremini, isegi kui lennuki suurus ja kaal on proportsioonis päris lennukiga, kuna õhu tihedus on mõlemal juhul sama, seega mudelil vaja suuremat kiirust, et õhus püsida.

Posted: Mon Jan 11, 2016 20:42
by tikka
Regu kohta ei oska eriti midagi arvata. Ma prooviks teise mootori, vastuvõtja jms välise komponendiga, siis prooviks uuesti programmeerida. Äkki järgmine link aitab, kui juhuslikult seaded miskipärast külmaga ära kadusid: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1863272. Siin vist pole eriti muud teha, kui tuleb jupi haaval hakata erinevaid võimalusi välistades viga otsima.

Usaldusväärsemad regud võiks olla äkki Hacker, Kontronik. Jeti jms kallid jupid. Või ehita näiteks A340-ks ümber. :) Mul endal pole HK regudega rikke probleeme olnud, aga ma pole külmaga ka lennutanud.

Propellermudelil on mootori rikke korral ka see jama, et labasid ei saa flügeerida. Klappiv propp võib aidata, aga rikke korral ei pruugi pidur toimida. Reaktiivlennukil peaks mootori rike olema vähem kriitiline, aga impellerid on samas tuntud vähese võimsuse poolest.

Posted: Mon Jan 11, 2016 20:45
by Erki.K
Ära võta südamesse :) Mo meelest see teebki selle mudeliga mässamise huvitavaks ,et kunagi ei tea kuidas täpselt asi kulgeb.
Tulevad päris lennukid alla puruks kus on tipp tehnika ja tulevad mudelid ka.

Mesilastel ka kõik päevad pole lennupäevad.

Posted: Mon Jan 11, 2016 22:40
by artjom112
Just:)
Minul näiteks tuli lennuk alla ja päev hiljem helikopter...
Põhjuseks oli saatja gimbali probleem:)

Elu läheb edasi:)

Posted: Mon Jan 11, 2016 22:51
by musträhn
Eks ta tegelikult tõsi on, et sai see lennuk võimalikult käepäraste ja odavate juppidega ehitatud ja siiani on ta üllatavalt hästi toiminud. Sama komplektiga olen varemgi külmaga lennanud, aga siis olid need detailid natuke värskemad ka. Proovin nädalavahetusel regud uuesti programmeerida. Ei ma meelt heida! :)

Posted: Mon Jan 11, 2016 22:57
by musträhn
Kunagi sai üks Trainer lausa aatomiteks lõhustatud http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=5837

Posted: Sat Jan 16, 2016 0:57
by nuudel
Külmjooted või poolpidused transid. Mul nt. põles üks HK regu lihtsalt maha kui quadile sappa toppisin, tegu oli tutika reguga. Sai teine vähe lahjem peale transside mahanokimist. Aga jah, jooda regu üle igast asendist ja tee sellega kuiva trenni õues ja külmas. Vaata mis juhtub.

Posted: Mon Jan 25, 2016 9:23
by felch
Huvitaval kombel on ka teistel selle reguga probleeme: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=10864

Posted: Mon Jan 25, 2016 9:53
by Scoop
felch wrote:Huvitaval kombel on ka teistel selle reguga probleeme: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=10864
Või siiski sama inimene mõlemas teemas :)

Posted: Mon Jan 25, 2016 12:14
by musträhn
Tegin teema sinna ka, tundus parem koht selle mure arutamiseks. Vabandan segaduse tekitamises.

Posted: Sat Feb 20, 2016 14:08
by prosper
Oi Õnne ,et terveks jäi lennuk. Mina oleks nutupilli lasknud. Selline lahe projekt ja siis mustas kilekotis koju. Kas näpud värisesid ka peale seda? Aga Sa pole mingi meeleheitja tüüp.Elagu Saare mudelistid. Silmade ees on siiani lend Linnumäel. :)