Aerosaan Sally
Posted: Sun Jan 17, 2016 21:12
Kunagi pistikus kolades hakkas silma kasutaja kyylik aerosaan (http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=7684) ja alates sellest hetkest soovisin endalegi ühe sellise ehitada. Eile saabus lõpuks kunagi kaua aega tagasi tellitud servomootor posti, ja kuna õhtul oli igav saigi ehitus ette võetud.
Kodus vedeles natukene kihtplasti ning üks suur pehmest plastist kiituskaart vms, lisaks kahe multikopteri jagu elektroonikat ja paar pulka liimi, sellest kõigest otsustasingi endale ühe rallisaani ehitada. Mõeldud tehtud, 4h nokitsemist hiirvaikselt väga õrnas valguses, et mitte last äratada ja esimene versioon oligi valmis.
Kuna pidin kasutama mis olemas oli, 1000Kv mootor ja 9" prop, tuli sabatüür parasjagu suur ja seega sai taha ehitatud ka proppi kaitsev ring, mis ühtlasi ülevalt tüüri fikseeris. Paraku selgus välitestides et kui tüüri 45kraadi keerasid väänas tuul tüüri ja kaitseringi nii kõveraks et propp tükeldas kogu tüürimehanismi ära. Enne seda sai aga mitu kiiremat ringi uisurajal tehtud, üle 50% throttlet anda ei julgenud kuna läks liiga raketiks kätte. Õhku õnneks ei tõusnud, isegi künkaid ületades.
Peale esimest välitesti ja lõhutud tüüriosa sai kõik ümber tehtud- tüüriservo kolis kõige kõrgemale ja enam ei ole tüür servo peale kinnitatud (tuli lahti ja lendas minema koguaeg) vaid servo juhib eemalt ülekandega tüüri. Lisaks kolis tähtis elektroonika nagu Rx ja ESC korpuses kõrgemale (esimesel katsetusel hakkas lund pritsima vahepeal sinna kus elektroonika oli, nüüd on akupakk madalaimad ja muu isoleerituna kõrgemal). Lisaks sai kelgu tagaosast eemaldatud üks varem konstruktsiooni osa täitnud tagasein, sest see ei lasknud sisse kogunenud lumel lahkuda ja piiras veidi propelleri õhuvoolu.
Hetkeseis piltidena (ajajooksul uuenev) kogu ehitusest asub siin: http://1drv.ms/1JaNGqJ
Hetkeprobleemid: raskuskese on enamvähem täpselt keskel ja esiosa on nagu on, koheval lumel vajas omajagu kiirust et mitte lumelabidana toimida, vaja oleks taha raskust lisada ja esiosa pikendada. Lisaks on kogu saan hetkel minujaoks proportsioonidest väljas, tahaks veidi pikema põhja peale ümber kolida kõik. Hetkel siledalt vastu maad olev põhi mõõtudega 22x28cm (+ üles keeratud servad ja esiosa). Prop 9x4.7" (väga täpselt istub ka 10" prop) ning sabatüür 10x21cm.
Naljakal kombel täpselt 12h peale esialgse versiooni valmimist avastasin et Rakvere muldellennuklubil oli täna võistlus aerosaanidega, just sel hetkel kui ma esimesele testsõidule läksin anti seal stardipauk. Oleks seda varem teadnud oleks Rakverre sõitnud!
Kui kedagi huvitav siis tehnilised specid:
Turnigy Aerodrive 1000Kv mootor
9047 või 1045 prop
Mingi kõige odavam 9g micro servo ebayst
5200mAh LiPo, ühe akuga sain täna -15c juures ca 20min rallida umbes
Afro 30A Esc
FS TH9X RX ja TX
Kodus vedelenud 0,5m2 kihtplasti millest koosneb enamus ning kaks carbonist pulka
Kodus vedeles natukene kihtplasti ning üks suur pehmest plastist kiituskaart vms, lisaks kahe multikopteri jagu elektroonikat ja paar pulka liimi, sellest kõigest otsustasingi endale ühe rallisaani ehitada. Mõeldud tehtud, 4h nokitsemist hiirvaikselt väga õrnas valguses, et mitte last äratada ja esimene versioon oligi valmis.
Kuna pidin kasutama mis olemas oli, 1000Kv mootor ja 9" prop, tuli sabatüür parasjagu suur ja seega sai taha ehitatud ka proppi kaitsev ring, mis ühtlasi ülevalt tüüri fikseeris. Paraku selgus välitestides et kui tüüri 45kraadi keerasid väänas tuul tüüri ja kaitseringi nii kõveraks et propp tükeldas kogu tüürimehanismi ära. Enne seda sai aga mitu kiiremat ringi uisurajal tehtud, üle 50% throttlet anda ei julgenud kuna läks liiga raketiks kätte. Õhku õnneks ei tõusnud, isegi künkaid ületades.
Peale esimest välitesti ja lõhutud tüüriosa sai kõik ümber tehtud- tüüriservo kolis kõige kõrgemale ja enam ei ole tüür servo peale kinnitatud (tuli lahti ja lendas minema koguaeg) vaid servo juhib eemalt ülekandega tüüri. Lisaks kolis tähtis elektroonika nagu Rx ja ESC korpuses kõrgemale (esimesel katsetusel hakkas lund pritsima vahepeal sinna kus elektroonika oli, nüüd on akupakk madalaimad ja muu isoleerituna kõrgemal). Lisaks sai kelgu tagaosast eemaldatud üks varem konstruktsiooni osa täitnud tagasein, sest see ei lasknud sisse kogunenud lumel lahkuda ja piiras veidi propelleri õhuvoolu.
Hetkeseis piltidena (ajajooksul uuenev) kogu ehitusest asub siin: http://1drv.ms/1JaNGqJ
Hetkeprobleemid: raskuskese on enamvähem täpselt keskel ja esiosa on nagu on, koheval lumel vajas omajagu kiirust et mitte lumelabidana toimida, vaja oleks taha raskust lisada ja esiosa pikendada. Lisaks on kogu saan hetkel minujaoks proportsioonidest väljas, tahaks veidi pikema põhja peale ümber kolida kõik. Hetkel siledalt vastu maad olev põhi mõõtudega 22x28cm (+ üles keeratud servad ja esiosa). Prop 9x4.7" (väga täpselt istub ka 10" prop) ning sabatüür 10x21cm.
Naljakal kombel täpselt 12h peale esialgse versiooni valmimist avastasin et Rakvere muldellennuklubil oli täna võistlus aerosaanidega, just sel hetkel kui ma esimesele testsõidule läksin anti seal stardipauk. Oleks seda varem teadnud oleks Rakverre sõitnud!
Kui kedagi huvitav siis tehnilised specid:
Turnigy Aerodrive 1000Kv mootor
9047 või 1045 prop
Mingi kõige odavam 9g micro servo ebayst
5200mAh LiPo, ühe akuga sain täna -15c juures ca 20min rallida umbes
Afro 30A Esc
FS TH9X RX ja TX
Kodus vedelenud 0,5m2 kihtplasti millest koosneb enamus ning kaks carbonist pulka