Page 1 of 1

Projekt: 1/8 Corsair XF4U-1

Posted: Sat Mar 05, 2016 8:06
by Thucar
Kuna Fokker ootab veel vaid katmist ja elektroonikat, hakkan vaikselt tegema järgmise projekti jaoks ettevalmistusi.

Projektiks on 156cm siruulatusega Chance Vought F4U Corsair. Joonised on pärit http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=4906

Joonised on prinditud. Vaikselt hakkan aru saama, et parajalt suur suutäis sai võetud...
Aga ega siin miskit - samm sammu järel ja jalg jala ette. Küll ta valmis saab.

Pildigalerii

Posted: Thu Mar 10, 2016 13:41
by Thucar
Kuna Fokker enam aktiivselt töölauda ei vaja, sai suurpuhastus tehtud ja Corsairi joonised lauale kiletatud.

Ehitamist alustasin stabilisaatorist. Peale üldstruktuuri kokku liimimist selgus, et otste ja elevaatori jaoks läheb vaja rohkem kui 10mm paksust balsat - 10mm on hetkel mu varudes kõige paksem. Seega peab stab järgmist varustamiseringi ootama.

Järgmiseks võtsin ette tiivaribid. Kui jooniseid printida lasin, siis tellisin kohe esimesest lehest ka ühe peegelpildis koopia. Sealt sai ribid välja lõigatud, balsale kleebitud ja üks kompleks ribisid oligi olemas. Teise komplekti jaoks koorisin paberšabloonid valmis ribidelt maha ja liimisin uuesti balsale. Kui kaks komplekti olemas, siis võtsin ribid paarikaupa ette ja lihvisin lõplikku mõõtu ja lõikasin talade jaoks slotid.

Posted: Fri Apr 22, 2016 7:31
by Thucar
Vaikselt edeneb. Kuna eesmärgiks on ehitada lennuk F4C klassile vastavalt, siis tuli ära otsustada, millist isendit täpselt kopeerima hakkan. Kuna valdavalt on läbi ajaloo Corsairid olnud sinistes toonides, siis sellest tulenevalt on ka valdav enamus Corsairi mudeleid äratuntavalt sama tooni. Mina tahtsin midagi mis massist erineks. Seetõttu jäi silma XF4U-1 seerianumbriga 1443 ehk Corsairi eksperimentaalmudel.

Kuna joonised on mul F4U-1D omad, siis tulevad sisse mõningad muudatused. Näiteks eleroonide suurus muutub. Ka kõrgus- ja horisontaaltüüride ehituses on erinevusi. Muutub piloodikabiini asukoht, kere üldkõrgus, mootorikatte suurus, falps'de käitumine ja paras posu pisemaid detaile.

Kuna joonis on mõeldud sisepõlemismootori jaoks, siis ei ole kaalu kokku hoidmisega väga vaeva nähtud. Lennukaaluks on originaalis planeeritud 3-4kg. Ise tahaks maksimaalselt 2-ga hakkama saada.

Ehitamist alustasin sabast. Joonisel on elevaatorid näidatud täisbalsast. Kaalu säästmise huvides ehitasin mina nad 1mm balsast.

Pilte galeriis.

Posted: Tue Apr 26, 2016 14:00
by Thucar
Image

Posted: Thu Apr 28, 2016 6:36
by Thucar
Image Image

Posted: Mon May 16, 2016 7:55
by Thucar
Nüüd siis järjega väidetavalt selle mudeli kõige keerulisema osa juures, milleks on tiib.

Image Image Image

Posted: Wed May 18, 2016 16:04
by Thucar
Vaikselt ikka edeneb.
Image

Posted: Fri May 20, 2016 16:03
by Thucar
Esimesed liigutused. Eleroonide servode paigutuse kallal murdsin omajagu pead. Lõpuks leidsin lahenduse millega enam-vähem rahul olen. Hilisem ligipääs ei ole nii hea kui võiks aga saab hakkama.

Image Image Image

https://www.youtube.com/watch?v=kQdajjC5Gwg

Posted: Sun May 22, 2016 17:25
by Thucar
Ettevalmistusena Flapside valmistamiseks sai kogu trailing edge balsaga kaetud. Homme läheb märkimiseks ja välja lõikamiseks.
Image

Posted: Wed Jun 15, 2016 16:36
by Thucar
Parempoolsed flapsid annavad elumärke:
https://www.youtube.com/watch?v=5OZH5ntP-Ik

Posted: Wed Jun 15, 2016 21:12
by tikka
Väga huvitav tagatiibade lahendus, müts maha, et kergemat teed ei läinud. See vilkuv valgus videos lisab päris ägeda atmosfääri, nagu oleks tegu kaadritega mõnest algupärasest filmirullist. Servo kõrin on ka nagu hääl vanematel lindistustel.

Posted: Fri Feb 10, 2017 7:35
by Thucar
Vaikselt ikka nokitsen. Tiib hakkab tiiva nägu minema.

Image

Klaasriidest teliku "uksed" ootavad välja lõikamist.
Image


Galerii

Posted: Sun Mar 05, 2017 18:50
by Thucar
Image
Image