Page 1 of 1

Tallinna lahel kukkus alla kopter, mudelkopter täpsemalt

Posted: Sun Jul 01, 2007 10:52
by Kristjan
Täna varahommikul filmisime Tallinna lahel ühe tuntud bändi uut muusikavideot.

Kõik sujus hästi, kuniks veel teadmata põhjusel kaotas kopter juhitavuse ja langes külg ees merre. Momendil lebab 17 meetri sügavusel merepõhjas.

GPS koordinaadid on olemas ja varsti tuuakse ta sealt välja.

Kahju kahju.
Õnneks materjal jäi mälukaardile ja tellija ehk saab oma klipid kätte.

Veelkord kahju kahju, ja kahju on suur.

Kirjutan veel ja panen pildid varsti...

K.

Posted: Sun Jul 01, 2007 14:06
by vallojoe
Seda on küll kurb kuulda :(
Nagu aru saan, siis läks koos kaameraga? Valus.

Posted: Sun Jul 01, 2007 14:34
by Submarin
Nägin sind täna lasnamäel ummikus autoga seisamas ja miskpärast näost oli näha et midagi on valesti. tunnen kaasa

Posted: Sun Jul 01, 2007 14:58
by mart63
Kurb kuulda :(
Kas see oli see sinu ümberehitatud maxi joker?

Posted: Sun Jul 01, 2007 20:20
by [J]
Loodame, et ikka üles leitakse. Ega see nii sügaval nali polegi.
Siis veel see soolane vesi ja surve 17 atm.

Posted: Sun Jul 01, 2007 20:52
by Ropka
soolane vesi teeb tõenäoliselt selle, et kogu elektroonika tuleb uus muretseda...

kurb muidugi :(

Posted: Sun Jul 01, 2007 22:06
by mart63
Põhiliselt komposiit- ja alumiinumosadest raam, peaks olema kasutatav.

Posted: Sun Jul 01, 2007 22:27
by Marek
vallojoe wrote:Seda on küll kurb kuulda :(
Nagu aru saan, siis läks koos kaameraga? Valus.
Ma arvan, et see kaamera oli pisikahju võrreldes kopteri tehnikaga.

Vot sellised müstilised kukkumised on kõige rõvedamad, kui põhjust välja ei selgita siis jääbki painama. Loodan, et kopter siiski paljastab oma saladuse.

Peaasi, et inimesed viga ei saanud.

Posted: Sun Jul 01, 2007 22:54
by Kristjan
5 tuukrit (õigem termin vist akvalangist) käis all, 2 neist endised NL armee erituukrid. Mitte midagi ei leitud.
Üks tuuker ütles, et tema seda sinna alla ei jäta ja käisime valmistasime Paldiskis spets traalervõrgu ja homme kahe kaatri vahel tõmbame alast üle.

Kopterist niipalju, et Maxi Joker jah aga mitte minu kaameraga...

Kõige raskem just endale on see, et eile õhtul sai mõeldud kas panna kopterile ujukid alla või mitte. Otsustasin mitte panna kuna nagunii ju midagi ei juhtu. :twisted:
Nägin sind täna lasnamäel ummikus autoga seisamas ja miskpärast näost oli näha et midagi on valesti. tunnen kaasa
Jah, käisin Mustakivi SEB kontoris tuukritele pappi toomas :D

Praegu sama tunne nagu mõni lemmikloom oleks ära surnud :cry:
Tegemist oli mu lemmikkopteriga ja isegi kui see saab samasugusega asendatud, ei saa ta kunagi selleks, mis praegu mere põhjas pikutab.

K.

Posted: Mon Jul 02, 2007 11:11
by vallojoe
Marek wrote:
Ma arvan, et see kaamera oli pisikahju võrreldes kopteri tehnikaga.
Minu "valus" oli mõeldud kõige kohta kokku. Selle kopteri väärtus on loomulikult mitmeid kordi suurem, kui kaameral. Lisaks sisse pandud vaev ja higi, mille väärtust võimatu hinnata.

Posted: Mon Jul 02, 2007 11:13
by vallojoe
Kristjan wrote:5 tuukrit (õigem termin vist akvalangist) käis all, 2 neist endised NL armee erituukrid. Mitte midagi ei leitud.
Üks tuuker ütles, et tema seda sinna alla ei jäta ja käisime valmistasime Paldiskis spets traalervõrgu ja homme kahe kaatri vahel tõmbame alast üle.
Mingid hoovused kõrvale kandnud?
Kopter on üsna tume asi ka, ei paista eriti välja. Meenutame või copterline kadunud piloodi otsinguid - 50m eemal ja ei nähtud.

Posted: Mon Jul 02, 2007 21:25
by AndrusT
GPS-il on ka lubatud kõikumine sees (laiatarbel +-25 m), kui just ei olnud kasutusel profi geps või vähemalt SirfIII kiibistikuga geps. Viimane püsib vabal väljal 1 m kõikumise piires.

See õnnetus annab uue tõuke kindlustuse teema uuesti üles tõstmiseks.

Posted: Wed Jul 04, 2007 12:58
by Kristjan
Käes...

Pildid ja jutt hiljem 8)

K.

Posted: Wed Jul 04, 2007 13:32
by vallojoe
Hea uudis.
Nüüd hoiame pöialt, et midagi sealt ka töökorda jääks.

Posted: Wed Jul 04, 2007 13:37
by lauri
Loodame! Aga LiPo akud said küll reeglitekohase lõpu... sest ongi soovitatud ju vanad LiPo akud lõpetada ära soolavees :wink:

Posted: Wed Jul 04, 2007 22:26
by Kristjan

Posted: Wed Jul 04, 2007 23:13
by Kristoka
Nagu näha siis on mere vesi oma töö teinud,kas midagi ellu ka jäi?
Kristo

Posted: Thu Jul 05, 2007 1:13
by lauri
Täiesti uskumatu, kui kiiresti soolavees asjad oksüdeeruvad. Isegi kuld-kontaktide jootekohtade ümber on oksiidikihid!?

Väga nukker vaatepilt. Aga huvitav jah, kas mõni elektroonika-komponent ka elumärke näitab? Vaevalt et ta töökindel on, aga...

Posted: Thu Jul 05, 2007 9:53
by tola555

Posted: Thu Jul 05, 2007 12:06
by Kristjan
Regu on jah täiesti kutu.

Põhimõtteliselt ei jäänud midagi alles va. osaliselt mehaanika, mida saab varuosadena kasutada.

Uus varsti valmis.

K.

Posted: Sat Jul 07, 2007 22:39
by mart63
Aga mootor?

Posted: Sat Oct 13, 2007 7:37
by AndrusT
Ajakirja "Mõte" (väljaandja TELE2) viimases numbris (sügis 2007) on juttu ka sellest kopteri õnnetusest. Jutu järgi sõitis kopter vette peale mõnda uskumatut manöövrit. Nii, et ikkagi tõsised raadiohäired.

Äkki mängis rolli mere pind, mis moonutas ja peegeldas põhisignaalist veidi nihkes häiriva signaali.

Posted: Sat Oct 13, 2007 14:35
by vallojoe
ei tahaks hästi uskuda, et merpind seda põhjustas - mujal foorumites on ka näha olnud vee kohal filmijaid.

Posted: Sat Oct 13, 2007 15:21
by Kristoka
Mis siis vesilennukitest/kopteritest saab :shock: ?
Kristo

Posted: Sat Oct 13, 2007 21:56
by Taits
Ja allveelaevadest.

Posted: Tue Jun 09, 2009 19:26
by virtsumees12
siit õppetund ÄRGE LENNAKE MERE KOHAL :)

Posted: Tue Dec 14, 2010 17:20
by ulmeKulgur
Kunagi sai (sigaodava) motoriseeritud Silence'iga (minu profiili pildikese peal) vee kohal fotosid (mitte videot) tegemas küntud edasi ja tagasi... veepinnal küll mingit 35 MHz FM signaali häirivat toimet ei märganud.

Käidud sai Pirital ja Kakumäel ja Harku järve kohal ja mõnes suva rannas, ning jah, vette maandumine tuli ühes suva rannas Vääna kandis ära.

Soolane vesi teeb asju ruttu. Suutsin mudeli maha tuua endast umbes 5 meetri kaugusele, aga liiva asemel 30 cm sügavusse vette. Juhtme sain pistikust kätte umbes 10..15 sekundit pärast veepritsmeid. Mootori kontroller oli selleks ajaks omal rajad katki elektrolüüsinud.

Silence õnneks ei upu, ning akud jäid veepiirist kõrgemale, nii et rohkem ei läinud asju.

Edaspidi, nii moditud Silence'itega kui Easy Stariga, mis väga kuumalt ei küta, panin mootorikontrolleri selle paigaldamisel ikka termokahaneva kile sisse (NB: halvendab jahutust) ja kilest toru otsad epoksiidiga veekindlaks.

Aga kunagi päris alguses... noh, ütleme, et kuskil Harku järves on üks Skyflex 2000. :O Kahjuks ei õnnestunud nikli- ja kaadmiumireostust ära hoida, sõudepaadiga traalimine ei andnud tulemusi.