Page 1 of 1

epp lennukile tape hingedeks

Posted: Thu Jul 05, 2007 10:36
by vallojoe
Hi.
Õnnestus oma kadunud pakike lõpuks kätte saada, tekkis kohe ka küsimus:
Et millist tape kasutatakse hingedeks?
Manualis oli jutt 3m tape, ega ometi tavaline kontori tape? see ei püsi niisamagi kusagil kinni.

Posted: Thu Jul 05, 2007 10:38
by Kristoka
Epp-ele teipi panna,mis teip see olema peaks küll?
Kas hingesi ei saa panna,mul on ka EPP mudel ja on hingedega tüürid.
Kristo

Posted: Thu Jul 05, 2007 11:06
by Ropka
mis mudeliga tegu on?

mul on depronlennukil kõik hinged tavalisest läbipaistvast kontoriteibist

söepulgad ja tugevdused on kõik teibiga

Posted: Thu Jul 05, 2007 11:28
by Kristoka
See on arvatavasti siis kui tegu on depron plaatidest lennukiga,mina oma yakil,mis on EPP mudel, ei saaks küll tüüre teibiga kinni.
Mis mudel on ,selle järgi saab juba täpsemalt aru.
Kristo

Posted: Thu Jul 05, 2007 12:07
by vallojoe
lennuk on ms composite z-50 epp
Analoogne sellega http://www.mscomposit.com/airplanes/ele ... e-epp.html

Posted: Thu Jul 05, 2007 12:27
by Ropka
kui see teip EPP peale kinni jääb, siis ma ei näe küll probleemi

sabad on ju ikkagi mingist plaadist tehtud, sinna hingesid sisse kleepida on hulka tülikam

Posted: Thu Jul 05, 2007 17:11
by vana
Mudel on tehtud EPPst. Teipi võib tugevdada (kleepida) suvalise tsüaanoga.

Posted: Thu Jul 05, 2007 19:29
by lauri
Kindlasti ei tohi seda matti 3M "Scotchi" kasutada, vaid ikka läbipaistvat kontoriteipi. Tüüride jaoks tegelikult kasutatakse tugevama liimiga ja veidi paksemat, aga kes otsib, see leiab ka sarnase 3M esindusest või hästivarustatud kontoritarvetepoest. Lõppkokkuvõttes kõlbab ka täiesti tavaline kodus laual olev piisavalt hästi... ja seda näed ju kohe, kas liimib end tüüri ja tiiva külge või mitte!

Posted: Thu Jul 05, 2007 21:10
by arne
Vanasti. Kui maailm noor oli, siis oli EPP lennuki teibiga katmisels selline nipp et kõigepealt lasti peale õrn kiht 3M77-t ja siis teip. Ja siis kleepis nagu põrguline. 3M77 on Super kraam ja igal vahtplasti armastaval inimesel peaks seda purgike kodus olema.

Kui sa kogu lennukit ei taha üle teipida (see annab kõvasti jäikust juurde), siis lase sinna tiiva tahaserva üks riba 3M77-t ja siis sinna peale teip (võid ümber serva keerata) ja siis teise teibi paned juba esimese peale.

Abiks on sul üles otsida mõni vana Zagi teipimise õpetus - seal on kõik kunst ära seletatud.

Arne

Posted: Fri Jul 06, 2007 17:10
by [J]
Kes seda 3M77 müüb?

Posted: Fri Jul 06, 2007 21:35
by vana
Ja mis see 3M77 üleüldse on?

Posted: Fri Jul 06, 2007 21:40
by lauri
Ei tea ise varasemast, aga google abiks ikka (spray-liim põhimõtteliselt):

3M77 Super 77 Spray Adhesive - This versatile, high coverage spray securely bonds most lightweight materials. Fast, aggressive tack and low soak-in for long-lasting bonds. 16-1/2 oz.

Vanale ka liimi keemiline koostis:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=871752

Posted: Fri Jul 06, 2007 22:46
by vana
Tänud Laurile.
Põhikomponent (kleebe) on NJ Trade Secret Registry No. 044996000-5556P – 20 – 30%, ülejäänud on suvalisele koolipoisile tuttavad lahustid.
Tahan öelda, et kui on tegemist mingi saladusega, võib olla tegemist väärt värgiga.

Posted: Fri Jul 06, 2007 23:59
by arne
Jah just. Mina olen ostnud miskist 3M kraami müüvast poest tondi ärikeskuse esimesele korrusel. Hind miski 220 krooni balloon.

Arne

Posted: Mon Jul 09, 2007 15:59
by vallojoe
krt.

Tõin mudelipoest spets teipi, tondilt 3m 77 ka.
Olen nüüd proovinud ilma liimita, 3m ja ca ga ja mitte ühegi valemiga see teip kinni ei jää :cry:
Saba, mis on stürost peab ilusti, nii 3m ga, kui ka ilma, aga tiivad ei võta kuidagi.
vallo@nõutu

Posted: Mon Jul 09, 2007 16:22
by [J]
Saaks osta paki selliseid õhukesi hingesid. Hingeava saab õhukese noaga ühe torkega ja liimiks CA.
Peavad vastu ka kolbmootoriga lennukil ja ei oska näha erilisi puudusi.
Image
Mulle meeldivad näiteks need 6 auguga. Kleeplindist hinged tunduvad mulle alati hirmus logud ja kahtlased, aga see ehk minu viga.

Posted: Mon Jul 09, 2007 16:24
by vallojoe
Tahaks kohe :P
Aga nii kähku vist kuskilt ei saa. :(
Tahaks enne järgmist nädalat kokku panna, siis saaks puhkuse ajal juba puruks lasta ;)

Posted: Mon Jul 09, 2007 16:27
by arne
Vallo, kas sa lasid 3M77 ära kuivada? Vähemalt tund aega peaks laskma kuivada enne kui teipi peale panema lähed.

Arne

Posted: Mon Jul 09, 2007 16:29
by vallojoe
vot seda teadmist mul polnud. Eks proovin homme uuesti. Ilmselt pean ühe rulli teipi veel tooma. :P

Posted: Mon Jul 09, 2007 16:39
by arne
Ajaloolastele, Zagi kodu:

http://www.trickrc.com/

Sealt leiad instruktsioone kõigile Zagidele - vaata lk. lõppu seal on kõige vanemad.

Pat Bowman oli küll see kavalpea kes mõtles välja kuidas vahtplasti teipida aga www.bomanhobbies.com on juba väga ammu käibest maas.

Arne

Posted: Mon Jul 09, 2007 16:55
by vallojoe
Küsiks siis veel -
juhendi järgi on soovitatud servodele augud tiivaalapoolde õõnestada ja servod liimida. Ise plaanisin ilma ratasteta rohu sisse maanduda ja idee oleks servod tiiva ülapoolele panna. Mis arvatakse?
Liimida nagu ka ei tahaks, kas on mõni muu hea kinnitusmoodus?
Sis veel, mis arvatakse, kas aku, vastuvõtja ja regu kannatab tkjateibiga panna, või peab midagi karmimat otsima?

Posted: Mon Jul 09, 2007 17:18
by PeepK
servode liimimiseks olen näinud sellist varianti, et paned servo kõigepealt termorüüzi sisse. tahad kätte saada siis lõikad termorüüzi lihtsalt katki.

vastuvõtja püsib takjaga kenasti. regu ripub mul kopteris ja plaaneris niisama.

PeepK

Posted: Mon Jul 09, 2007 17:18
by arne
Pane pealepoole. See aerodünaamiline võit mis sa allapoolepanekust saad on väga küsitav sellise lennuki juures. Servod võid panna kuuma liimiga. Ise kasutan, väga abiks on - kui vaja saab välja lõigata, tahkub ruttu ja hoiab kõvasti.

Enne liimimist proovi kuidas vahtplast sinu kuumaliimipüstoliga sobib. Neid püstoleid on kusjuures kahte sorti - madala ja kõrgetemperatuurilisi. Liimipulki kah. Mul on madalatemperatuuriline (ca 190 kraadi liim), sellega pole probleeme olnud, kõrgetemperatuurilist pole kunagi proovinud.

Arne

Posted: Mon Jul 09, 2007 17:37
by vallojoe
Tund kuivatamist toimis ilusti, nakkus mis kole :)
Tähh.

Siis veel sellised küsimused, et regul on võimalused:
timing mode - 3,8,15 ja 30 kraadi
pwm 8, 16 ja 32 khz
Millised oleks ohtud väärtused? Esimesed?
brake võib vist softiks panna?

vallo@loll, mis loll

Posted: Mon Jul 09, 2007 19:18
by vana
Servode liimimisega EPP mudelisse pole vähimatki muret - paar tilka kuuma liimi ja OK. Servod võivad ka rohu sisse maandumisel all olla. Ilmselt on Su mudelil servoavad juba olemas, mina ei viitsiks neid ülesse uuristama hakata. Vähemalt minul endal pole servode alumise asetuse pärast vähimatki probleemi olnud.

Posted: Mon Jul 09, 2007 21:30
by vallojoe
Avasid pole, tuleb ise õõnestada.

Posted: Tue Jul 10, 2007 9:39
by mart63
Timing oleneb mis mootor sul on, tavaliselt kõrgema kv-ga mootorid tahavad suuremat "kraadi"

Posted: Tue Jul 10, 2007 13:24
by vana
Peaaegu õige Mart!
Ainult täpselt vastupidi...

Posted: Tue Sep 04, 2012 1:51
by Nullpointer
lauri wrote:3M77 Super 77 Spray Adhesive
Ehitusmaterjalide jms poodides pole seda leidnud. Oskab keegi pakkuda, kus seda nt Tartus leida võiks?

EDIT
Ise küsin, ise vastan: http://www.polgent.ee/kontakt.htm