Page 1 of 1

Kadunud suur Piper ehk mudelistid aitavad teineteist

Posted: Thu Jul 05, 2007 15:01
by Marek
Hei!
Marek wrote:Kinnitatud andmetel läks täna oma teed üks suur mudel Piibel.

Kaks vene keelt kõnelevat meest olid Piibel käinud ja miskipärast läks nende suur lennuk oma teed, täpsemalt deltaplaanerite angaari taha metsa. Lennuk on siiani seal ja otsingud lõpetati pimeduse saabudes. Otsiti isegi deltaplaanidega õhust seirates aga tulutult. Lendurid on veel tuvastamata aga sellega tegeletakse
Täna sain Jaanilt teada, et lennuk on ikka veel leidmata. Tegu siis 1.8 m Piperi koopiaga, mis väga ilus lennuk ja millel palju tehnikat küljes ning mille võiks ikkagi üles leida, mitte seeneliste saagiks jätta.
Täpsustuseks veel seda, et lennuk kukkus hoopis deltaplaanerite angaarist üle tee metsa.
Sain isegi eile deltaplaanist alla piiluda metsa kohal, kuid miskit kollast silma ei jäänud.
Mina arvan, et kui järgmine kord jälle Piibel kokku saame, siis võiks 30 min (võib ka rohkem loomulikult) lennuajast eraldada ja veidi metsa kammida. Kuuldavasti maksab omanik ka vaevatasu, kuigi mind ennast huvitab rohkem uudishimu/teadmine, mis lennukiga juhtus ja mis moodi ta peale 3 päeva metsas välja näeb.
Seal metsatuka sees või kõrval on üks majake, kus kaks noort poissi, vist need samad kes eile Cuprumi lennukit imetlesid, elavad. Nendega on juba räägitud ja leiu korral rahagi pakutud. Loodetavasti on need ausad poisid ja et kuskil küünis see lennuk nende mänguasi pole.
Kontakt lennuki omanikuga on mul olemas ja ta tuleb kohe Piibele kui meie seal jälle lennutame ja on kindlasti tänulik kui teda veidi aitame.

Image
Image

Re: Kadunud suur Piper ehk mudelistid aitavad teineteist

Posted: Thu Jul 05, 2007 15:22
by cuprum
Marek wrote: Mina arvan, et kui järgmine kord jälle Piibel kokku saame, siis võiks 30 min (võib ka rohkem loomulikult) lennuajast eraldada ja veidi metsa kammida.
Yeah, aga kui seda teha, siis pigem juba võimalikult vara, kasvõi näiteks täna õhtul vaiksemat õhtuilma oodates. Nädalavahetusel nii mõnedki meist ju eemal viibivad, samuti egas to lennuk seal metsas väga kaua heas konsistensis ei säili kah.

Posted: Thu Jul 05, 2007 18:44
by tola555
mis ta lendas lihtsalt minema või oli nähtud kukkumas?

Posted: Thu Jul 05, 2007 20:34
by Marek
Omanik ei saanud juhtimisega hakkama.

Posted: Wed Jul 11, 2007 16:43
by Trixt
Käisin täna GPSiga eile näidatud suunas piirkonna läbi ristipõiki...ja minu arvamus on asjast selline et selle lennuki leidmine on suht juhuse asi muidugi kui suund on õieti näidatud igatahes kolm tundi otsinguid minu poolt on tulemusteta... :cry: ja ka inimketi moodustamine sellises võsas on suht tühja tulemusega ....kui saaks muidugi täpsemalt teada kui kaugele see lennuk üldse kasvõi silma järgi lendas ja kuidas ta kõrgust kaotas...kui kaotas...muidu võibki jääda seda metsa kammima...ja võibolla oopis valest kohast... suunast...

Posted: Wed Jul 11, 2007 21:14
by rallikas
Selline asi peaks olema igal lennukil.

Posted: Thu Jul 12, 2007 12:36
by Sentry
kahju et ma ei saa aidata.. mul endal lendas ka lennuk metsa , täiesti tihnikusse. ma vaatasin koguaeg puude latvu ja järsku oleksin peaaegu lennukile peale astunud . aga eelmine kord pidin puu maha saagima :lol:
. asi oli selles et ON ja OFF nupp on nii paigutatud et iga oks võib lennuki OFFi peale panna ja lennuk siis ei piiksu :?

Posted: Thu Jul 12, 2007 18:58
by lauri
Samad vead muudkui tulevad esile. Sa kindlasti pole mitte esimene, kellel nii juhtunud! Peaks äkki mingid "kurvad lood" ühte teemasse koondama, et saaks siis teiste vigadest õppida.

Posted: Thu Jul 12, 2007 19:12
by arne
Reegel nr. 1: DON'T PANIC

Minu seni ainuke (ptüi-ptüi-ptüi) lennukikaotus tuli just paanitsemisest. Kadus pilve sisse ja kõik. Ei suutnud enam kontakti saada. Ei olnud kindel kah kas raadiokontakt on või mitte. Tark tegu oli pidurid peale panna - ta oli nii häälestatud, et piduritega langeb ohutult aeglaselt umbes 20-30 kraadise nurga all. Loll tegu oli ringi joosta ja mitte fikseerida täpset suunda kus ma teda viimati nägin. Järgmine päev tulin tagasi ja hakkasin loogiliselt õigest suunast otsima. Ja umbes tunni järel leidsin ta keset kõrrepõldu püsti seismas! Akud oli kah veel kõik kenasti korras, pidurid väljas ja ninapidi maa sees.

Pärast seda mõtlesin tõsiselt raadiomajaka peale aga ei leidnud kohe head lahendust. Seni tegemata. Nime ja meiliaadressi ja tel. nr kirjutasin ka tiiva peale.

Tegelikult võiks kamba peale üks lokaator olla, mis mingeid eriti odavaid ja kergeid majakaid kasutaks.

Arne

Posted: Thu Jul 12, 2007 19:54
by ints
Tähendab, eeee, on see ikka kindel, et ta KOHE alla kukkus? Äkki kadus lihtsalt metsanuka taha, lennates?

Meenub, kuidas kunagi keegi unustas lennukile voolu peale lylida. Käivitas mootori.... Ja läinud ta oligi... Leiti vist järgmine kevad kymnete kilomeetrite kauguselt...

Kuigi, algaja lennuk ilmselt eriti hästi iseseisvalt ei lenda? Või oli keegi proff timminud?

I.

PS. Mis valmistaja kiti ja mis mastaabiga oli tegu? Kas ma pean eeldama, et minu piper tõmbab esmalennul samamoodi lesta?

Posted: Fri Jul 13, 2007 8:32
by cuprum
ints wrote: PS. Mis valmistaja kiti ja mis mastaabiga oli tegu? Kas ma pean eeldama, et minu piper tõmbab esmalennul samamoodi lesta?
Kui tegu on "Suure" Piperiga, siis suht tõenäoline...
Vast spetsiaistid/kogenumad/modiomanikud räägivad täpsemalt, aga tollel peletisel olevat tehasest tulles tiiva kinnitusnurk päris puusse ehitatud.

Posted: Fri Jul 13, 2007 8:44
by lauri
Nutune on see, et algajad piloodid üritavad selliste "kastidega" lendama õppida, mis ise kohe üldse ei lenda :cry: Ilus ja kollane võib ta tunduda, aga kahjuks lennuomadused on väga sekundaarsed neil koopia-mudelitel. Ise õnneks kogemust pole, aga kuulda on seda olnud mitmelt suunalt ja mudelile peale vaadates saab aru ka sellest.

Posted: Tue Jul 17, 2007 23:49
by Marek
PIPER LEITUD, TEEMA LUKUS, TÄNUD PIIBE MEESTELE!!! VARSTI MÕNINGANE LISAINFF KA + PILDID.