Page 1 of 1

tundmatu mootor

Posted: Fri Jan 06, 2017 13:41
by luar
https://www.upload.ee/image/6527533/mootor.jpg
https://www.upload.ee/image/6527536/md5.jpg
Tere!
Sain tasuta mootori ei tea millele see kuulub ja kas sellega saab midagi teha.
Mootor peaks ise töötama ilusti. Mille pealt (bensiin,nitro,diisel) seda ma ei tea. Mootor ise vene ajast googlest leitsin ainult ühe pildi seal oli kirjas, et see on aastast 1968. http://www.worthpoint.com/worthopedia/m ... -400194608 Minu küsimus on selline kas sellaga saaks teha kodus näiteks puldiga autot ja mitte eriti kallist? Kui palju see mootor väärt on?

mootor

Posted: Fri Jan 06, 2017 18:02
by särts
Hei!Tegu jah ühe ebaõnnestunud nn nitrokaga.Nitrokütust sellel kasutada küll ei soovitaks,kui siis proovida 5% mitte karmimat.Originaalis töötas denatureeritud piirituse,õli ja kastoorõli seguga.Võimalik et üks komponent oli veel.See moto paras peavalu,käivitamine raske ja ega tal see käimine ka just parimate killast pole.Sobib pigem sisepõlekaga tutvumiseks kui reaalseks kasutuseks.NB! Kui tekib tuhin õppeotstarbeks lahti võtta,siis jäta meelde mispidi kolb ja silindripea külge käivad.Pole sümmeetrilised kujult.Ja ära kolvirõngaid ära lõhu,kaunis rabedad.Muidu väga kehvasti töödeldud detailidega mootor ja väga ravi sellele probleemile ei leia ka(ei oleks ka mõtet).Sööb mingi 8x4 proppi muidu,kuigi proovisin ka 9".Aga......see oli VÄGA ammu,mõned üksikud jupid kahest motost veel isegi alles.unustasin täpsustada et tegu Kometa MD5 motoga.

moto

Posted: Fri Jan 06, 2017 18:13
by särts
Kuigi....kui sattus pihku õige proppide punt,siis isegi 10" propiga töötas.

Posted: Fri Jan 06, 2017 18:14
by luar
Aitäh!
Aga veel ma sooviksin teada saada kas seda mootorit on mõtet müüa ja mis selle hind olla võiks?

Posted: Fri Jan 06, 2017 18:54
by Erki.K
Huvitav rihmaratas mootorivõlli otsas. Nöörist käima tõmmata? :)

Posted: Fri Jan 06, 2017 21:12
by luar
Kui palju selle mootori eest üldse küsida võib kui müüa kuna tegu siiski vanaaegse mootoriga mis tõstab selle väärtust.

Posted: Fri Jan 06, 2017 23:23
by felch
Erki.K wrote:Huvitav rihmaratas mootorivõlli otsas. Nöörist käima tõmmata? :)
Võin eksida aga kas see polnud mitte mõeldud veesõidukitele ja just nöörist käima tõmbamiseks ?

Posted: Sat Jan 07, 2017 0:46
by ufo
Rihmarattas viitab sellele, et on kasutatud paadil ja käima käis veneajal nagu ikka nöörist tõmmates. :oops:

Posted: Sat Jan 07, 2017 11:23
by luar
Kuid siiski palju selle mootori eest eurosid saada võib? :D

mootor

Posted: Sat Jan 07, 2017 11:26
by särts
Motol endal pole mingit vahet,teine ots külge ja lennukile.Aga seda ei soovita,raputab ka kõvema lennuki laiali.Sel motol jube vibra,keegi kiitis et 7 balli Richteri skaalas :D Müümisega küll nii et kingitakse suveniiridena neid motosid.Jebais vist kunagi nägin null hinnaga "müügis".Kui tegu oleks a 58 Super Tigre originaaliga,mitte nõuka koopiaga,siis oleks isegi uunikumina väärtus.Aga vaheta rõngad paremate vastu ja tee väntvõlli gaasijaotus ümber,siis isegi töötab,saad lõbutseda odava raha eest.

Posted: Mon Jan 23, 2017 13:44
by Veteran
Plaatinaspiraaliga küünlaga isegi võis tõõle saada...originaalküünlaga pidi vooluallikas pidevalt ühendatud olema.

Suurepäraselt sobib keps koos kolviga võtmerõnga külge riputada!

Posted: Mon Jan 23, 2017 19:38
by Ropka
luar wrote:Kuid siiski palju selle mootori eest eurosid saada võib? :D
ise said tasuta ja loodad mingit jackpotti teenida...

kui midagi teha pole/ei oska, võid selle mulle anda, ehk mõni element on etem minu omast (näitusele)

Posted: Mon May 01, 2017 7:56
by luar
Kas keegi saab kirjutada selle mootori täpsema kütuse ,,retsepti".

Posted: Tue May 02, 2017 11:06
by ufo
veidi lisada diislit ja piiritus ja kastoorõli. 1:25 või 1:30 kui ma ei eksi :)
Peaks olema Nitro mootor kui ei eksinud nüüd kui on uus mootor siis tuleb esimesed segud kangem teha, et ta sisse töötaks.
nüüd on juba lihtsam tellida seda valmis kütust nt mudelipoest tallinnast.

mootor

Posted: Tue May 02, 2017 19:30
by särts
Ufo,see jutt oli nüüd küll pehmelt öeldes totaalne sodi.Mida teeb diisel küünlaga motol?Saastab keskkonda või tekitab suitsu?Ajad lihtsalt inimest segadusse sellise jamaga.

Posted: Tue May 02, 2017 21:01
by ufo
Lisad VEIDI diislit kütusesegu sisse mootor pidi siis paremini toimima...

Posted: Wed May 03, 2017 19:48
by luar
Algul võtan piiritust ja siis panen õli(1/25) juurde?(kui ma nüüd õigesti arusain :D)

Posted: Wed May 03, 2017 19:50
by ufo
Mina ostaks mudelipood.ee valmis kütuse ja probleem lahendatud :)

Posted: Wed May 03, 2017 21:43
by luar
Palun kas saaks linki kuna mudelipood.ee e-poest ei leidnud ma kütuste katekoorjaidki.

Posted: Thu May 04, 2017 1:00
by ufo
luar wrote:Palun kas saaks linki kuna mudelipood.ee e-poest ei leidnud ma kütuste katekoorjaidki.
Kuna nad sulgesid oma uksed ja tegelevad veebipoega (kullos asusid varem) siis on 2 varjanti
Telefon./Phone: +372 5533091
E-mail: mudelsport.pood at mail.ee

Posted: Sat Oct 28, 2017 21:10
by luar
Kas mootorisse võib minna eeter koos mingite õlidega. Sain teada, et küünal mida on pildil näha, on eelsüüte küünal. Tahan mootorit käima saada aga ei julge niisama eetrit sisse valada. Tean, et enne käivitamist pean kompresiooni maha laskma ja parast prale panema. Aga kütuse segu pole selge ja nitrot ka ostma ei hakka kuna koik voimalised segamiseka olemas.

Posted: Sun Oct 29, 2017 0:22
by tikka
luar wrote:Kas mootorisse võib minna eeter koos mingite õlidega. Sain teada, et küünal mida on pildil näha, on eelsüüte küünal. Tahan mootorit käima saada aga ei julge niisama eetrit sisse valada. Tean, et enne käivitamist pean kompresiooni maha laskma ja parast prale panema. Aga kütuse segu pole selge ja nitrot ka ostma ei hakka kuna koik voimalised segamiseka olemas.
Kui tegemist on nitrokaga, siis sinna eeter küll ei lähe. Soovitaks osta valmis nitrokütust. Nitrometaan lihtsustab käivitamist, eriti jahedama ilmaga. Kompressioonsüütega mootori silindripea on teise konstruktsiooniga.

Posted: Sun Oct 29, 2017 10:23
by luar
Minu arust peaks olema vana vene diisel mootor.

Posted: Sun Oct 29, 2017 10:28
by [J]
Loe Veterani jutt 5 korda läbi ja katsu sellest aru ka saada ja siis veel Tikka jutt ka.

Posted: Sun Oct 29, 2017 10:38
by luar
Nitrot ma ostma ei hakka. Teen ise segu. YouTube.com-is on piisavalt samu mootoreid mis kõik töötavad. Segu tulebgi teha nüüd kas eetrist või piiritusest see on ainuke asi mida ma ei tea.(kuna eeter on sisult selline, et plahvatab kompressioni jõul aga ülejäänud teevad paugu sädemest).

Posted: Sun Oct 29, 2017 11:05
by [J]
Hõõgküünlaga mootori põhikomponent on piiritus. Kas etanool või metanool. Metanool on väga mürgine ja ennast sellega määrida ei tohi.
40 aastat tagasi kui neid mootoreid tehti oli kütuseks tavaliselt 70% metanooli ja 30% kastoorõli. Tänapäevane kütus on koostiselt võrratult täiuslikum.

Posted: Sun Oct 29, 2017 11:07
by luar
Aitäh. Aga millega seda segama peaks mis õliga?