Page 1 of 1

Motocalc -i kasutamise algõpetus

Posted: Thu Jul 12, 2007 1:05
by [J]
Motocalci saab www.motocalc.com ja see töötab tasuta 30 päeva.
Peale installeerimist küsitakse, kas laadida internetist kõige uuemad andmed: Yes
MotorWizardi sulgeme esimesel korral ja valime Options, muudatused vastavalt pildile:
Image
Käivitame uuesti MotoWizard-i Motocalci sulgedes ja uuesti avades.
Start Here - lehel märgime lennuki nime ja mitu mootorit:
Image
Performance - märgime lennuki tüüpi, näiteks Trainer ja soovitava mootorlennu aja, näiteks 9 minutit:
Image
Model - lehele kirjutame mudeli olulisemad andmed (kaal ilma mootori, reduktori, ESC ja aku kaaluta):
Image
Airfoil - lehel kirjeldame tiiva profiili:
Image
Thickness - kirjeldame tiivaprofiili paksust:
Image
Field - on lennuplatsi kõrgus merepinnast, Eestis seda palju ei ole:
Image
Motor - valin endale sobiva mootorivariandi:
Image
Gear ja Prop - annan ette reduktori ja propelleri. Näites on valitud, et sobivad kõik variandid:
Image
Battery - annan ette soovitud akupatarei andmed, valisin NiMh ja ükskõik mitu elementi:
Image
Edasi vajutan nuppu Finish ja saan minu esitatud nõuetele vastavad variandid, kui andmebaasis olevatest komponentidest kõlbulikku kombinatsiooni saab koostada. Analüüsitud 451062-st kombinatsioonist vastas minu nõudmistele 308 varianti:
Image
Valin endale meeldiva kombinatsiooni ja siis nuppu Accept:
Image
Andmed lähevad Motocalc-i pealehele:
Image
Edasi võib täpsustada tiivaprofiili Airframe - Coeff alt, kui see teada ja ka andmebaasis on. Kui andmebaasis pole, tuleks valida sarnaseim:
Image
Compute Report -i klõpsates saame tabeli lennurežiimidest.
Vähendades Gaasi- Throttle vastab horisontaallennule rohelisega märgitud rida:
Image
Enne gaasi muutmist saame lehe ülaservas andmetes maksimaalse tõusukiiruse täisgaasiga ja Compute Report -Option -te alt ka kommentaarid valiku kohta :
Image
See oleks siis esimene samm võimalikust sajast Motocalci kasutamisel.

Posted: Thu Jul 19, 2007 22:44
by mg3a1@hot.ee
Kui mootor juba olemas, kas ja kuidas saaks õiget propi suurust arvutada arvutada? Olemasolevat mootorit andmepaasis pole!

Posted: Fri Jul 20, 2007 13:03
by tulnuk
Kui mootor juba olemas, kas ja kuidas saaks õiget propi suurust arvutada arvutada? Olemasolevat mootorit andmepaasis pole!
motocalcil on kah mingid võimalused kõikse mõtekama propi arvutamiseks, aga üks alternatiiv leidub siin: http://www.gylesaero.com/download_count ... lector.zip

Sellel lehel asub teisigi asjalikke programme elektrikate lennutajatele.

Posted: Sat Jul 21, 2007 2:21
by [J]
Kui mootorit andmebaasis pole, tuleb ta sinna tekitada. Kui vajalikke tehn. näitajaid kusagilt ei leia, tuleb need mõõta. Ilma mootori andmeteta ei saa mitte ühegi tarkvaraga sobivat propellerit arvutada.
Kui klõpsata Motocalcis nuppu Tests, avaneb aken Test Data Input.
Image
Sinna on tarvilikud 1. tulpa toiteallika pinge, mootori tühijooksuvool (ilma koormuseta) ja pöörded, mida mootor seejuures arendab. 2. tulpa tuleb koormatud mootori (mingi prop. või muu takistus) toiteallika pinge,mootori vool ja pöördel sellel ajal. Vajalik on tester (vool ja pinge), tahhomeeter pöörete mõõtmiseks ja ka kaal mootori kaalu määramiseks. Motor Parameters alla arvutab Motocalc kohe vajaliku.
Image
Edasi kanname andmed Motocalci ja salvestame - Save
Nüüd on mootor andmebaasis ja MotoWizardis valime lihtsalt mootori alt oma mootori.

Posted: Sat Jul 21, 2007 3:10
by pipercub
Motocalc'il on Update all alajaotus Get Contributed Data. Sealt saab teiste kasutajate poot saadetud andmeid. Nende usaldusväärsus on eriküsimus.

Mootorite kohta - ühel asjal võib palju erinevaid nimesid olla.

Posted: Sat Jul 21, 2007 10:28
by [J]
teiste kasutajate poot saadetud andmeid. Nende usaldusväärsus on eriküsimus.
See on tegelikkuses tähtis märkus. Ka Motocalci enda mootoriandmed pole tihti täpsed (ka eri partiide sama nimetusega mootorid võivad erineda). Mina olen oma mootoreid tihti üle mõõtnud, täpsustanud ja lennus logeriga mõõdetud tulemused on Motocalci tulemustega palju paremini kattuma hakanud.
Ilma testrita raadio- ja elektrilennukeid teha ei saa (kasvõi akude kontroll). Kaaluks sobib hästi ka tänapäevane elektroonilise näiduga köögikaal (üldjuhul 1 g täpsusega ja mõõdab 2500-5000 grammini).
Tahhomeeter on samuti keskpärase servo hinnaga riistapuu:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XPT31&P=ML
Mingid mootori andmed saaks Motocalci ka analoogia põhjal, võttes need teistelt sama suurtelt ja samasuguse ehitusega mootoritelt. Ka proppi saaks valida teisi "ahvides" - internetist leiaks kindlasti väga sarnaseid konstruktsioone.

Posted: Fri Sep 28, 2007 17:26
by Ervin2
Olude sunnil kirjutasin arvutile uue windowsi,kõik programmid sai tagasi installitud,Motocalc aga ei registreeru enam!
Mul on ostetud ametlik motocalc ?!

Posted: Sun Sep 30, 2007 16:44
by [J]
Kood on unikaalne iga arvuti jaoks. Vanast Motocalcist tuleb rippmenüüst Project-Unregister abil reg. fail eksportida näiteks flopile ja selle abil saab uues käima.
Kui vana ketas on "sulatusahjus" juba, küsi uus kood. Help-About Motoc... aknas on antud arvutile vastav Serial Number ja selle järgi saadetakse uus.

Posted: Sun Sep 30, 2007 18:22
by Ervin2
Ja nad saatsidki juba,kõik ok.

Posted: Wed Sep 23, 2009 16:07
by artur
Siin veel üks asjalik link, mulle meeldib :

http://www.s4a.ch/eflight/motorcalc_e.htm