Motocalc -i kasutamise algõpetus
Posted: Thu Jul 12, 2007 1:05
Motocalci saab www.motocalc.com ja see töötab tasuta 30 päeva.
Peale installeerimist küsitakse, kas laadida internetist kõige uuemad andmed: Yes
MotorWizardi sulgeme esimesel korral ja valime Options, muudatused vastavalt pildile:
Käivitame uuesti MotoWizard-i Motocalci sulgedes ja uuesti avades.
Start Here - lehel märgime lennuki nime ja mitu mootorit:
Performance - märgime lennuki tüüpi, näiteks Trainer ja soovitava mootorlennu aja, näiteks 9 minutit:
Model - lehele kirjutame mudeli olulisemad andmed (kaal ilma mootori, reduktori, ESC ja aku kaaluta):
Airfoil - lehel kirjeldame tiiva profiili:
Thickness - kirjeldame tiivaprofiili paksust:
Field - on lennuplatsi kõrgus merepinnast, Eestis seda palju ei ole:
Motor - valin endale sobiva mootorivariandi:
Gear ja Prop - annan ette reduktori ja propelleri. Näites on valitud, et sobivad kõik variandid:
Battery - annan ette soovitud akupatarei andmed, valisin NiMh ja ükskõik mitu elementi:
Edasi vajutan nuppu Finish ja saan minu esitatud nõuetele vastavad variandid, kui andmebaasis olevatest komponentidest kõlbulikku kombinatsiooni saab koostada. Analüüsitud 451062-st kombinatsioonist vastas minu nõudmistele 308 varianti:
Valin endale meeldiva kombinatsiooni ja siis nuppu Accept:
Andmed lähevad Motocalc-i pealehele:
Edasi võib täpsustada tiivaprofiili Airframe - Coeff alt, kui see teada ja ka andmebaasis on. Kui andmebaasis pole, tuleks valida sarnaseim:
Compute Report -i klõpsates saame tabeli lennurežiimidest.
Vähendades Gaasi- Throttle vastab horisontaallennule rohelisega märgitud rida:
Enne gaasi muutmist saame lehe ülaservas andmetes maksimaalse tõusukiiruse täisgaasiga ja Compute Report -Option -te alt ka kommentaarid valiku kohta :
See oleks siis esimene samm võimalikust sajast Motocalci kasutamisel.
Peale installeerimist küsitakse, kas laadida internetist kõige uuemad andmed: Yes
MotorWizardi sulgeme esimesel korral ja valime Options, muudatused vastavalt pildile:
Käivitame uuesti MotoWizard-i Motocalci sulgedes ja uuesti avades.
Start Here - lehel märgime lennuki nime ja mitu mootorit:
Performance - märgime lennuki tüüpi, näiteks Trainer ja soovitava mootorlennu aja, näiteks 9 minutit:
Model - lehele kirjutame mudeli olulisemad andmed (kaal ilma mootori, reduktori, ESC ja aku kaaluta):
Airfoil - lehel kirjeldame tiiva profiili:
Thickness - kirjeldame tiivaprofiili paksust:
Field - on lennuplatsi kõrgus merepinnast, Eestis seda palju ei ole:
Motor - valin endale sobiva mootorivariandi:
Gear ja Prop - annan ette reduktori ja propelleri. Näites on valitud, et sobivad kõik variandid:
Battery - annan ette soovitud akupatarei andmed, valisin NiMh ja ükskõik mitu elementi:
Edasi vajutan nuppu Finish ja saan minu esitatud nõuetele vastavad variandid, kui andmebaasis olevatest komponentidest kõlbulikku kombinatsiooni saab koostada. Analüüsitud 451062-st kombinatsioonist vastas minu nõudmistele 308 varianti:
Valin endale meeldiva kombinatsiooni ja siis nuppu Accept:
Andmed lähevad Motocalc-i pealehele:
Edasi võib täpsustada tiivaprofiili Airframe - Coeff alt, kui see teada ja ka andmebaasis on. Kui andmebaasis pole, tuleks valida sarnaseim:
Compute Report -i klõpsates saame tabeli lennurežiimidest.
Vähendades Gaasi- Throttle vastab horisontaallennule rohelisega märgitud rida:
Enne gaasi muutmist saame lehe ülaservas andmetes maksimaalse tõusukiiruse täisgaasiga ja Compute Report -Option -te alt ka kommentaarid valiku kohta :
See oleks siis esimene samm võimalikust sajast Motocalci kasutamisel.