Page 1 of 2

F3A SPORT 2007 - I osavõistlus 22. juuli 2007

Posted: Thu Jul 12, 2007 7:06
by lauri
VÕISTLUSKUTSE PDF-FAILI KUJUL TÕMBA SIIT!

F3A SPORT 2007 - I osavõistlus
Pühapäev - 22. juuli 2007 - Viljandi lennuväli

Võistlusklass ja määrustik
F3A Sport määrustik ja juhend leidub - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=6067

F3A Sport 2007 I osavõistlus peetakse 19.-22. juuli toimuva HeliCamp kopteritelaagri raames 22. juuli keskpäeval. Võistelda võivad kõik FAI-litsentsi omavad või seda taotlevad isikud. FAI litsentsi taotlemiseks võta ühendust korraldajaga. Lennukiks sobib mistahes sisepõlemis- või elektrimootoriga mudellennuk, mille lennutamine on ohutu. F3A Sport kava ja võistlus onmõeldud ka algajatele ja ei ole mingit kohustust kõiki kava elemente läbi lennata, kui selleks pole oskusi või lennuki seda ei võimalda. Hinnatakse läbitud elemente, kasvõi ainult start jamaandumine – 10+10 punkti :wink: Tähtis on osavõtt ja Sport kava on mõeldud kõigile, kellel lennuk turvaliselt ja kindlalt kangide otsas juba püsib!

Ajakava
Pühapäev 22. juuli 2007
……… – 09:00 Treeninglennud kokkuleppel korraldajatega
11:00 – 11:15 Registreerumine (ka eelregistreerunutele!)
12:00 Instruktaaž ja kohtunikelennud
12:20 Võistluse algus ja kolm tuuri
15:00 Võistluste lõpp ja tulemuste avalikustamine

Osavõtumaks
250kr jaguneb järgnevalt:
150kr - Viljandi Lennuvälja haldajatele. Tasuda tuleb ühekordselt. Näiteks kui osaled HeliCampil ja juba makstud, siis uuesti loomulikult seda maksma ei pea. 100kr - Võistluse korraldaja klubile (korralduskulud, karikad jms). Noortel (kuni 18 kaasaarvatud) 175kr (150kr Viljandi Lennuvälja haldajatele, 25kr korraldaja klubile)


Registreerumine
Võistlusele registreerumine toimub kohapeal. Eelregistreerumiseks saada e-mail lauri <ätt> pistik.com ja märgi ära: Nimi, Sagedus, FAI litsentsi nr, Klubi

Juhul kui soovid osa võtta ka 19.-22. juuli toimuvast HeliCamp üritusest registreeru http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1153

Majutus
- Männimäe Külalistemaja - www.mannimaja.ee
- Ööbimine/telkimine platsil: 100 kr/inimene

Kohtunikud
Kohale on oodatud kõik kohtunikud, kes tunnevad asja vastu huvi ja omavad kasvõi algteadmisi F3A võistluste hindamisest.

Korraldaja
FunFly Club - Lauri Laidna lauri@pistik.com GSM: 56688111

Lisainfo:
F3A Sport reeglid, juhend ja kava - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=6067
F3A vigurlennufoorum - http://forum.pistik.com/viewforum.php?f=18
HeliCamp koduleht - http://www.helicamp.eu

Viljandi lennuväli
http://www.pilots.ee/platsid/viljandi.htm
Lennuväli asetseb Viljandi südalinnast 6 km kaugusel. Lennuväli on murukattega väikelennukite lennuväli. Raja mõõtmed on 1200 x 130m.

Posted: Thu Jul 12, 2007 10:07
by Marek
Hetkel reganud aint mina ja Kuno vist? Loodan, et asi paranab, tegijaid on ju palju ja 22 juulist 4-5 h Viljandis olemise peale raisata pole ju liiast? Minu arvates võiks/peaks platsil näha piloote: Andrus, Submarine, Reivo, Raivo, Taivo, Cuprum, Boris ja wingman Paul, Maksim, Aleksandr, Kolja, Jaan, Kristo, Mart, Peep jne jne. Kindlasti on nimesid rohkem, mõnel küll kahjuks puudub veel vajalik lennuk. Mina olen F3A Sport kava läbinud ka trainer tüüpi Calmatoga edukalt, nii et see ei tohiks probleem olla. Kava ei peagi 100 % peas olema, võistluste ajal on piloodil abiline seljataga, kes kava ette loeb. Kes huvitatud F3A SPORT kiirkursusest, siis materjal on DVD-del saadaval (koolitus: teooria soome keeles + lendamised).

ÄRGE KÕHELGE, TULGE JA TEEME ÄRA!

Posted: Thu Jul 12, 2007 10:21
by lauri
Täna täpsustan paar pisiasja ja õhtust on võistluse kutse ka väljas ja teada-tuntud tegijatele loodetavasti ka isiklikult kohale saadetud :)

F3A Sport on täpselt selline kava, mida võib sisuliselt iga lennukiga lennata. Piisab ka sellest, kui teed sealt kasvõi pooled vigurid ära. Start, surmasõlm, keeris, veel paar asja ja siis tuled maanduma. Kui lennuk või oskud ei võimalda kõike, siis võib kava elemente vahele jätta! Lendama lubatakse sisuliselt kõik lennukid, mida on ohutu lennutada (sealhulgas kahetiivalised, warbirdid, elektrilennukid jne)...

Posted: Fri Jul 13, 2007 15:34
by lauri
Kogu info on nüüd olemas. Kõik huvilised peaksid vähemalt kohale tulema ja soovitav oleks ka võistlusest osavõtt. NB! Kava ei pea tegelikult isegi pähe õppima, sest igal piloodil võib ALATI selja taga olla abiline, kes õpetab, juhendab ja loeb ka kava ette...

Posted: Fri Jul 13, 2007 23:38
by mart
Hei!

Plaanis on tulla küll, vötan mudeli ka kaasa, kuid vöistlusel osalejat minust veel pole. Vaatan pealt ja kogun julgust.
Olen harjutamisega sinnamaale jöudnud, et suudan oma vahust AcroMasteri juba ratastele maandada....

Posted: Sat Jul 14, 2007 12:16
by Kuno
Sport kavas võistlemist pole vaja üldse karta.Ees on ju ka kaks treeningupäeva,sellest täiesti piisab,et saada programmiga hakkama.Kui niipalju lennuoskust on,et lennuk sektoris püsib,siis on täiesti OK,need elemendid,mida teha on ju lihtsad,ja tavalennus teeme me kõik neid-nüüd on vaja see kõik vaid süsteemi pöörata ja püüda maksimaalselt korrektselt sooritada.Seega - kõik võistlema-see on lõbus!

Posted: Sun Jul 15, 2007 23:07
by Ropka
mina ei saa kahjuks tulla seekord :(

suvi ju....ja kõik asjad on ühekorraga
augustis alles milagi tuleb üks nädalavahetus mis on vaba.... :?

Posted: Tue Jul 17, 2007 15:12
by lauri
Tulijatel paluks võimalusel "matkatoolid" kaasa võtta, et kohtunikel oleks kus istuda :) Hetkel see sisuliselt ainus asi, mis on F3A võistluse korraldamisel lahtine.

Posted: Sun Jul 22, 2007 21:10
by lauri
Kirevate sündmustega võistlus maha peetud. Kahjuks jäi 5-st osalejast lõpuni alles ainult 3. Super lennuilma (0-3 ms tuul ja päikesepaiste) rikkusid pühapäeval ainult Mareki lennuki masendav crash kohtunikelennu viimase manöövri ajal (mis lõplik diagnoos on?) ja Kuno ebaõnnestunud maandumine võistluse esimese tuuri lõpus, propp katki ja nii ka võistlus.

Kes end kohale ei viitsinud vedada, siis neile hetkel mõned pildid siin (lisandub kuhjaga lähipäevil):
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 2007_lauri

I Taivo Murumäe
II Raivo Laak
III Aleksandr Laur (elektrilennukiga)
IV Kuno Lepind

Image

Posted: Sun Jul 22, 2007 23:38
by vallojoe
Minu piltidega läheb vähe aega - koo helicampi fotodega ligi 500 pilti, misvaja üle vaadata ja valik teha.

Posted: Mon Jul 23, 2007 0:53
by Marek
- Tänud Korraldajatele super ürituse eest.
- Tänud Osavõtjatele super seltskonna eest.
- Eriline tänu Reinule külalislahkuse eest.

PS! Minu lennuk on juppideks. Tegin sport kava demolendu kohtunikele (peaaegu lõpuni) ja maandumissirgele pöörates tegi lennuk, umbes 7-10 m kõrgusel olles, järsku 2 pöörist suunaga maa poole ja puuris end kopterimeeste jalge ette. Põhjus: suure tõenäosusega mega-häire. Põhjustas: ei tea.
10 min enne antud sündmust lendasin trenni mõttes kava läbi, kui sealt samast maanduma tulles tegi lennuk üles alla tugeva jõnksu. Koht nimega "sealt" oli maksimaalselt lähedal kopterimeeste lennuplatsile kus mitmed saatjad sees, võibolla see midagi mõjutas, kuigi teoreetiliselt poleks tohtinud mõjutada, kvartsipuu oli üks ja kõik kanalid kenasti jaotatud.
Lennuk oleks võinud ükskõik mis hetkel alla kukkuda aga kukkus 5 min enne võistlust...juhtub.
Lennukist kahju polegi aga minu jaoks ära jäänud võistlusest küll.
Luban, et ei lähe väga palju päikeseid looja ajaks, mil ma jälle löögihoos olen.

http://gallery.pistik.com/albums/20-22- ... maal_1.wmv

Posted: Mon Jul 23, 2007 11:52
by PeepK
mina olin 71 kanaliga kopteriplatsil. lõksu võtsin kuskil 10:30 paiku ja raadio oli sellest ajast vahelduvalt sees-väljas. sehkendasin paugu hetkel oma kopteriga (raadio sees) ja käisin ainult hetkeks rusude juures. pärast keegi ütles et Sul oli 70 kanal. otsisin Sind kuskil 12:30 ajal lennukiplatsil aga ei leidnud. kui naaberkanalid selliseid häireid annavad siis teeb ärevaks küll.

PeepK

Posted: Mon Jul 23, 2007 12:39
by [J]
Naaberkanal võib segada halva vastuvõtja korral, kui saatja vastuvõtjale väga lähedal on.
F3A-del on mõistlik kasutada (maailmas on nii) ainult korralike PCM vastuvõtjaid (parim kahekordse sagedusmuundusega). Väidan, et minu PCM-vastuvõtja pole mitu aastat ainsatki krõpsu ilma minu saatjast tulnud signaalita teinud. Häire puhul võtavad tüürid minu poolt varem etteantud asendid. Põhjendused siin alalõiguks oleks lliga pikad, aga ei tea küll ültegi tõsiseltvõetavad vastupidise väitjat.

Posted: Mon Jul 23, 2007 12:52
by vallojoe
Minul oli lisaks Marekile 70 kanal, aga kuna kopteri lasin eelmine õhtul oma lollusest puruks :( ja lennuki propile veel pärast prao sisse, siis vedeles saatja ilusti autos kohvris - polnud põhjust välja võtta. Ja ilma lõksuta poleks ka sisse lülitanud.
Igatahes kahju, et Marekil nii läks, valus oli seda matsu vaadata. :(
Loodan, et juba üsna varsti näeme Marekit jälle õhus.

Posted: Mon Jul 23, 2007 14:21
by Submarin
Marek on kõva närvisüsteemiga mees:D usun et tal suht savi...võtab uue ja parema. Olen aus:D seel lennuk ei sobinud Marekule:)

Posted: Mon Jul 23, 2007 14:30
by Marek
Uus lennuk juba kokkupanemises, korraliku vastuvõtja tellin ka. Üks variant veel see, et langes kokku mitu asjaolu (nagu see õhusõidukite allakukkumistel ikka on), et siis Rein ja Mait arvasid, et maanduma tulles pöörasin oma keha+saatja lennuki poole ja seega vaatas saatja antenni ots täpselt lennukile ninasse, see on aga asend kus raadiolained antud tüüpi antennil levivad mõlemale poole ringikujuliselt ja keskmine osa jääb nõrgaks + igasugu muud põhjused (paljud saatjad jne jne) = crash. Süüdistada suurt miskit ei saagi, tuleb lihtsalt mõelda, et ju see millekski hea oli. Jutt PCM vastuvõtjast on muidugi õige, kindlasti muretsen omale veidi kvaliteetsema elektroonika - oleks juba aeg ka.

Lennuki ja mootori statistika:

24.04.07 Esimene lend 3+3 min (summuti tuli lahti)
25.04.07 1 lend (10 min)
27.04.07 5 lendu (30 min)
28.04.07 7 lendu (40 min)
29.04.07 10 lendu (45 min) F3A sport ja vabakava esimene koht
05.05.07 4 lendu (30min)
17.05.07 3 lendu (20 min)
18.05.07 4 lendu (30 min) pardaaku läks katki, lennuk maandus kriimudeta - ime
19.05.07 5 lendu (45 min)
02.06.07 3 lendu (30 min)
05.06.07 3 lendu (30 min)
08.06.07 5 lendu (45 min)
10.06.07 3 lendu (30 min)
11.06.07 3 lendu (30 min)
26.06.07 3 lendu (30 min)
02.07.07 3 lendu (30 min)
04.07.07 5 lendu (45 min)
07.07.07 5 lendu (45 min)
08.07.07 3 lendu (30 min)
10.07.07 5 lendu (45 min)
12.07.07 3 lendu (30 min)
17.07.07 5 lendu (45 min)
20.-22.07.07 Viljandis F3A sport, kukkus alla aparatuurivea tõttu.

Kokku ~ 100 lendu

Posted: Mon Jul 23, 2007 15:26
by AndrusT
Huvitav oleks teada, et mis sellest lennuksit veel kasutuskõlbulikus jäi? Kas mootorit saab veel kasutada?

Nägin selle lennuki vastu maad sööstmist umbes 20 m kauguselt pealt. Hullem pauk oleks saanud olla vaid siis kui oleks täiskiirusel vastu maad pikeerinud. Lennuk rammis maad peaagu 90 kraadise nurga all. Hea veel, et Viljandi lennuväli pole betoonist. :?

Posted: Mon Jul 23, 2007 15:52
by lauri
Väga lähedalt küll ei uurinud, kuid peale kere lappimist (ok, kere lauad olid kuni sabani lõhki, ninas täiesti sodid) peaks enamvähem kõik muu ju täiesti lennukõlbulik olema?! Elektroonika ja mootor vajavad muidugi katsetamist, samamoodi ka muud lennuki osad, et ei oleks liimist lahti läinud või lõhenenud kohti.

Ma ise mõtlesin just, et samas olukorras võtaksin uue Gladiatori ja crashinud lennukist saaks vajadusel tulevikus kohe juppe asendada :roll: või siis viitsimise korral kaks pea-aegu identset lennukit teha, crashi üle elanud mudeli näiteks tagavara mudeliks jätta.

Kahjuks kopterite puhul on crashi üle elamini mõnes mõttes valutum. Vahetad ainult katki või kõveraks läinud jupid uue vastu. Lennuki puhul tähendab see vähemalt 3-4 päeva lõika-ja-liimi protsessi.

Posted: Mon Jul 23, 2007 16:58
by tarts
Eks iga kord peab keegi alla kukkuma.
Kevadel (Viljandis) kukkusin mina ja ka Andrus alla ja nii, et lennuk lausa pilbasteks.

Ma võtsin ette ja parandasin enda oma ära. Kõige suurem töö oligi AutoCADis uute juppide joonistamine. Kokkupanek läks u 1,5 päeva.

Posted: Tue Jul 24, 2007 16:59
by Kuno
Ei olnud see nädalavahetus mulle kuidagi sobiv.Kolm purunendu proppi tevad meele päris mõruks-hulk aega ei ole nii kehva nädalalõppu olnud-ja kui mõelda veel aia taha läinud võistlusele,siis ajab puhtalt s..a keema!Mõtlesin esimese hooga lennuki hoopis kapi otsa panna,aga tegelikult temal seda süüd kõige vähem.Seega nüüd on telik korrastatud ja uued propid tellitud.
See mis juhtus Mareki lennukiga oli täiest hämmastav-pilt oli selline,nagu oleks keegi saatja välja lülitanud.Aga mis sellest - luureandmed räägivad,et uus Gladiaator on juba olemas.

Posted: Tue Jul 24, 2007 18:03
by lauri
Image

Pole siin vaja luurata, täiesti avalik info :wink: Loodetavasti viitsib Marek vihmastel õhtutel ka crashinud lennuki korda teha. Kaks ühesugust lennukit oleks võistlemiseks ja treenimiseks idealne variant.

Eks pikkadel nädalavahetustel kipub ikka juhtuma, kuna siis teed ju palju lende. Ise suutsin kopteriga 2.5 päeva jooksul teha rohkem lende, kui viimase 9 kuu peale kokku...

Posted: Wed Jul 25, 2007 2:38
by Trixt
:)

Posted: Wed Jul 25, 2007 12:58
by Marek

Posted: Wed Jul 25, 2007 13:59
by Kristjan
Juhtus, mis juhtus aga omaltpoolt soovitaksin seda, et kui EM tiitel kotib siis tahes tahtmata peaks pagassis ka varulennuk või vähemalt valmistehtud varukere ja tiivad olema.

Vajadusel siis hops hops mootor ringi tõsta ja uuesti taevasse.

K.

Posted: Wed Jul 25, 2007 16:48
by Kuno
Kuidas selle lennuki vahetusega keset võistlust on?Kui palju eeskirjad seda lubavad?Või peab mingi osa vanast lennukist edasi lendama?

Posted: Wed Jul 25, 2007 16:49
by vallojoe

Posted: Wed Jul 25, 2007 17:03
by lauri
Kuno wrote:Kuidas selle lennuki vahetusega keset võistlust on?Kui palju eeskirjad seda lubavad?Või peab mingi osa vanast lennukist edasi lendama?
Nagu Aprillis soomlased rääkisid, on FAI reeglid F3A-meeste piibel :wink: http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4 >> ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4.f3a.07.zip

Üritan küsimusele vastuse leida, kindlasti on see seal olemas! Eelmistel MM'idel suutis prantslane 2 võistlusmudelit puruks lasta häire tõttu a ~100+ tuhat krooni...

Posted: Thu Jul 26, 2007 8:57
by AndrusT
Lauri, palju õnne, just eelolev sissekanne on juubelinumbriga -- 1000 sissekannet, kõva sõna.

Posted: Thu Jul 26, 2007 10:40
by vallojoe
Ahjah, kes paberile või kuhugi mujale mõnda minu piltidest tahab, siis suuremad versioonid leiab http://pontu.homeunix.net/shared/Helicamp_2007/ (vaata albumist pildi alt failinimi)

Posted: Sat Jul 28, 2007 15:12
by arne
http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/g ... lph2-e.pdf ja loe 4 lk lõpp ja 5 algus - seal kirjeldatakse mis võib juhtuda kui kaugelt lennata grupi saatjate kohale. Mõnel vastuvõtjal on see efekt väga tugev - Jeti näiteks. Vana Schulze jälle oli eriti hea. Üldiselt vajab see katsetamist.

Teine võimalus - kellegi saatja "plädiseb" ja reostab muid kanaleid. Satub selline saatja sinu lennukile oluliselt lähemale kui sinu oma ja ongi häda.

Selle vastu aitaks miski skänner - nagu see http://www.acteurope.de/html/frequenzscan-seiten.html ja saatjate kontroll enne üritusi. Saksa meisrtivõistlustel näiteks käisid kõik saatjad enne platsile saamist sellisest kontrollist läbi. IMHO üks selline komplekt Eestis olla ja võistluste korraldajatele kättesaadav. Kas klubi või Mudellennu ühendus võiks sellise soetada. Viimane oleks ehk isegi mõistlikum.

Arne