Page 1 of 1

2. augustil Piibele ?

Posted: Thu Aug 02, 2007 11:32
by Trixt
Täna peaks õhtul ilus vaikne ilm tulema...kas on minuga kaasa mõtlejaid...tulijaid ?

Re: 2. augustil Piibele ?

Posted: Thu Aug 02, 2007 11:53
by cuprum
Võiks isegi tulla mootorit testima...

Posted: Thu Aug 02, 2007 13:23
by Aleksandr
Eile käisisin ja täna kaheksaks tulen jälle.

Posted: Thu Aug 02, 2007 14:23
by Marek
hmm, mul võistlus Laagris, nii et läheb liiga suureks tiirutamiseks. Võibolla lähen Kollasele.

Posted: Thu Aug 02, 2007 15:49
by Trixt
OOO kas Cuprimil asjad jälle korras.....:P
Muidugi Mareku uut tahaks ka näha aga homme ka päev...ja ilma lubas ka pikalt päris kobedat ja vaikset...

Posted: Thu Aug 02, 2007 16:16
by lauri
Ma loodan, et Mareki uus on täpselt nagu vana ;)

Posted: Thu Aug 02, 2007 17:04
by Trixt
Seeet meil plaanis hakata vaikselt liikuma....Piibele...ja uuesti komplekteeritud Calmatoga....

Posted: Thu Aug 02, 2007 23:10
by cuprum
Trixt wrote:OOO kas Cuprimil asjad jälle korras.....:P
Korras ikke. Kuna täna õhtul suht palju ringi aelesin & alles päris hilja liikuma sain, siis sai hoopis Kollasel käidud ning sealseid kohalikke kahe 4-taktilise sõjalinnu paarissõiduga häiritud.

A homme kindlasti Piibe - tõenäoliselt lennuk juba homkul kaasa.

Posted: Thu Aug 02, 2007 23:45
by Kuno
Piibel siis käidud ja....Katana puuse aetud!Sai peale deltaplaani starditud,sattus teine ka vist vähe turbulensi,et asja korrigeerida lisasin gaasi,aga seepeale arvas mootor õigeks välja surra!Kõrgust küll justkui oli,aga see peletis ei taha siiski ilma mootorita kuidagi lennana ja kukkus alla metsatukka mis jääb tee äärde,mis viib sinna metsa taha lagendikele.Kõige uskumatum on aga see,et lennuk sai puudelt vaid ühe tabamuse,kuigi kukkus nii võssa,kui vähegi andis (alt taevas vaevalt paistis!).Tulemuseks katkine propp,mõlkis summuti,purunenud mootoriraam,muljutud kapott ja parempoolse tiiva katkine esiserv.Lähemal uurimisel selgus,et riivamisi oli puu purustanud ka küünla portselanist korpuse ja muljunud piipu.Üldiselt mulle tundub,et see lennuk ei taha minuga sõbraks saada ja läheb tõenäoliselt esmaspäeval täielikku totaalsesse muutumisse.Mis tast välja tuleb,eks paista.

Posted: Fri Aug 03, 2007 7:52
by Ropka
olin ka kollasel asjatamas

tulemuseks puurisin ühe augu maa sisse:
allatuult tagasipöörates sattus lennuk pöörisesse ja sealt enam välja ei tulnud, nii ta otse ülevalt alla keereldes maasse pani. Tulemuseks murdunud klaasplastist kere, kõik muu terve. Raadio sai pärast testitud, töötas, levi ok

mis täpselt juhtus, ei oskagi öelda, alla kukkus sinna üle põllu metsa äärde, kõrgepingeliini lähedal, tuul oli piki niidetud platse ehk siis asfaltiga risti.

Posted: Fri Aug 03, 2007 10:22
by lauri
Ropkast sai eeldatavasti Kollase kõrgepingeliinide häire ohver!

Kuno, pead oma Katanale kergema metanool-kütusega mootori ikkagi panema... või siis sellele mootorile suurema lennuki sappa. Kuidagi "nõiutud" tundub ta sul jah, ühe lennukiga juhtub poole aastaga rohkem, kui kõigi teistega mitme aasta peale kokku. "Nõiutud" pole muidugi must maagia, vaid mingi konkreetne põhjus...

Posted: Fri Aug 03, 2007 12:02
by Kuno
Mul on olnud ka varem mudel,mis ei saanudki minuga sõbraks.Teema lõppes prügikastis.Seekord ma nii järjekindel ei ole ja lõpetan siinkohal selle lennuki ajaloo ära.Ilmselt on probleem siiski kaalus ja selle põhjus omakorda tões,et kui tahad head ja odavat asja,siis tuleb osta hea ja odav.Odavaid hiina päritolu komplekte siiski ei tasu osta (mis muidugi ei puuduta normaalhinnaga komplekte),ta ongi seda väärt,mis ta maksab.Lahkamisel on näha,et vineer,millest lennuk enamalt jaolt koosneb,on raske ja pehme (meil ehituspoes müüdav on oluliselt parem),seega ei ole sealt midagi head isegi loota.Muidugi annaks efekti kergema mootori kasutamine,aga see ei klapiks enam hinna poolest sinna mudeli otsa.Minu algse ideega see mudel kokku ei sobi - tahtsin lennata suvalistes kohtades (suurel mudelil väike maandumiskiirus ja suured rattad) ja odav kütus,et saaks palju lennata (tegelikult kulus kogu ülejäänud raha proppide ostmisele!).Seega projekt kukkus kahjuks läbi.

Posted: Fri Aug 03, 2007 13:07
by Trixt
Kuno ära heida meelt...olgugi et olen küll võibolla kõige ebakompetentsem tegija selles vallas kedagi lohutama aga sellegipoolest... :wink:

Posted: Fri Aug 03, 2007 17:00
by MagnusL
Kuno, ma tean mida sa tunned, ka mina ei meeldi oma katanale vist, sellel on ainult üks enam-vähem korralik lend olnud, selle tegi ka Marek. Ülejäänud kordadel on olnud tehnilised rikked või siis piloodi viga.

Posted: Sat Aug 04, 2007 19:15
by Kuno
Trixt,ma arvan,et mul läheb seda laevaliimi vaja-kus seda jagatakse?Katana jääb küll seekord uusi ideid ootama (käis korra peast läbi mõte ehitada ta biblaaniks,kuna kere on täiesti terve-kahe kandepinnaga saaks pinnakoormatust oluliselt vähendada),aga seda läheks vaja uue projekti elluviimiseks.

Posted: Sat Aug 04, 2007 19:45
by Trixt
Kuno helista mulle ma olen kodus ja täna ei liigu kuhugi...kuna vigastasin totaalselt kätt propaga....aga homme plaanis ikkagi Piibele kimada....ja juba uue Gladiaatoriga...
Helista mulle see mul saadaval...annan kohe kui vaja....Seda pole mõtet ostma minna mul on seda rohkem kui küll varutud....:P

Posted: Sat Aug 04, 2007 23:34
by Raits
tere!käiisin täna õhtul veel kollasel.Imelikke asju juhtus minulgi,lennuk jäi siiski terveks.Huuvitav oli see et kui gaasi lennu ajal põhja panin hakkas kõrgustüür üles-alla käima.Flapper see mu arust ei olnud.Vaikselt lennates kõik korras.Vahetasin igaks juhuks servo ära,tundus teine kulund olevat.stabika sees oli ka(maandudes vist)auk tulnud,u.2ruuutsentimeetrine,võibolla tekitas see mingid keerised.Igatahes proovin homme peale remonti uuesti.

Posted: Sun Aug 05, 2007 12:03
by Kuno
Raitsile-ma olen märganud samasugust asja Home Runi juures-kui lennata täisgasiga,teeb ta mingil suvalisel hetkel sellise havihüppe.Seletust ei ole leidnud ja väga probleemiks pole ka pidanud.Trixt-hakkan uue temaga tegelema esmaspäeval,siis helistan.

Posted: Sun Aug 05, 2007 13:16
by lauri
Häire pidavat kõige rohkem mõjutama vastuvõtja 1. kanalit. Kui kõrgustüür juhuslikult (Futabade puhul suht kindlasti) esimeses kanalis, siis on asi selge. Häire EI pruugi kõiki kanaleid ühtemoodi mõjutada.

Posted: Sun Aug 05, 2007 13:25
by mart63
Futaba 1. kanal on eleronid. :roll:

Posted: Sun Aug 05, 2007 13:38
by ahtik
Kas eleron on eestindatud sõnast aileron?
jah, ka minu futaba 1. kanal on aileron/eleron(?)

Posted: Sun Aug 05, 2007 13:43
by mart63
eleron või vist eleroon on õige vaste ingliskeelsele sõnale aileron.Tähendavad mõlemad kaldtüüri.

Posted: Sun Aug 05, 2007 15:59
by Kuno
Huvitav,Viljandis kasutasild lendurid sõna elevon,huvitav,kuidas tegelikult õige on.Samas-kõik on tegelikult harjunud sõnaga eleron-ei teki kahtlust millega tegemist on.Esimene kanal on ka minul eleronid.

Posted: Sun Aug 05, 2007 16:04
by ahtik
hmm, wikipedia põhjal elevon ühendab endas eleroni ja kõrgustüüri.
kasutusel peamiselt "suuretiivalistel"-sabatutel.
kummagi tiiva tagaosas üks elevon, kumbki oma servoga.
kui mõlemad koos üles-alla, siis kõrgustüürina. eraldi liikudes eleronina.

Aga ehk siis on nii, et kui eleronide puhul kumbki eleron on eraldi juhitav (st mitte lihtsalt kokku miksitud), siis ongi elevon :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Elevon

Posted: Sun Aug 05, 2007 18:04
by Marek
Kõigile sellistele küsimustele vastab google väga kenasti ju. Aga jah, eleron on eestistatud aileron

Posted: Sun Aug 05, 2007 21:44
by Raits
Tere!Täna õhtul kollasel käidud.Kõik läks kenasti,ei mingeid häireid.Maanduda oli ka vastu tuult mõnus.Lennuki täpset viga ei saanudki teada,arvan et juhiku kontramutter,mis oli lahti tulnud võis logisedes häiret tekitada.Vastuvõtja on ka sellele lähedal.Logisevad metallpinnad pidid ka häiret tekitama,eriti lähedal asuvad.Nii et tehnilist kontrolli tuleb tugevdada!

Posted: Sun Aug 05, 2007 23:07
by tola555
Raits wrote:Logisevad metallpinnad pidid ka häiret tekitama,eriti lähedal asuvad.Nii et tehnilist kontrolli tuleb tugevdada!
Mul on JR R700 vastuvõtjaga sedaviisi, et kui kääridega vastu proppi lüüa, siis hakkab saba tõmblema :)