Page 1 of 1

2.4GHz tehnoloogia

Posted: Wed Aug 15, 2007 22:09
by lauri
// poolitatud teema //

Futaba FASST ju palju vähem testitud asi, Spektrum/JR oma DSM süsteemiga juba versiooni 2 (või isegi tegelikult versiooni 3 juures). Ma pole siiani suutnud välja lugeda, millel Graupneri kohe-kohe ilmuv IFS põhineb?

Posted: Wed Aug 15, 2007 22:33
by ints
Kusagil oli viide USA tootjale X-Trem Power. Tegelt siis http://www.xtremepowersystems.net/ Ehk, seesama XPS, millest siingi on juttu olnud.

Vt. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=714

Posted: Wed Aug 15, 2007 22:51
by lauri
Vot jah, nende Graupneri vastuvõtja antennide järgi (karbi peal püsti "kõva" antenn) kahtlustasin seda isegi ;)

Posted: Wed Aug 15, 2007 23:53
by arne
EU ja US regulatsioonid 2.4GHz osas on oluliselt erinevad. Näiteks DX-7 on kümneid kordi võimsam kui selle tehnoloogiaga EU-s lubatud. See on üsna põhimõtteline värk ja kui just seadust ei muudeta siis Spektrumil eriti lootust pole. XPS on vaieldavam aga tõenäoliselt kah sama lugu. Ainus, mis pääseb on FASST, sest kasutab sagedust teisiti. Põhimõtteliselt tähendab see seda, et Graupner on hädas. Nii suur firma ei saa endale natukenegi ebaseadusliku käitumist kah lubada.

RC Groupsist seda 2.4G värki jälginuna tundub, et:

1) DX-7 on väga väikese latentsiga.

2) Spektrumi vastuvõtjad surevad madala pinge kätte - 5 elemendiline korralik akupakk on kohustuslik

3) FASST on töökindel.

4) XPS on väga vastuoluline. Pigem kultus kui toode :)

Ja siis - kuna neid 2.4G mooduleid on odavalt palju saada siis ehitavad suva djuudid ise - PPM kooder/dekooder uP baasil on triviaalne. Ja juba on mingi Hiina 2.4G kah turul, mis väidetavalt mingi EU kiibitootja kivi peal elab.

Inimesed on ka söest keredele lahendusi leitud ja ka suured plaanerid lendavad 2.4G peal edukalt.

Arne

Posted: Thu Aug 16, 2007 0:00
by lauri
Ei mäleta nüüd täpselt, aga mingi saatja puhul sai igatahes väljundvõimsust kästitsi valida, et see sobiks nii USA, Euroopa kui teiste turgude jaoks. Oli see nüüd Graupneri IFS või Spektrum DSM2 (DX7) - ei mäleta.

Posted: Thu Aug 16, 2007 0:26
by arne
Futabal oli lüliti "France". Aga see vähendas kasutatavaid kanaleid sest prantslased on targu midagi teistmoodi teinud. Võimsust ei saa ühelgi vähendada. Ja ega sa ei tahaks ka. DX-7 on mõistlik just selle võimsuse pärast. Kui sa ikka 20 korda väljundvõimsust pead vähendama, siis "päris" lennuki peale seda süsteemi ei paneks.

Arne

Posted: Thu Aug 16, 2007 0:39
by lauri
No kuskilt võimsuse vähendamise kohta lugesin, otsin üles ;)

Googeldamise käigus jäid aga ette kaks päris tehniliselt tihedat teksti täis lehte Spektrumite kohta:
http://spektrumrc.net/default.aspx
http://spektrumdx6.com/default.aspx

Posted: Thu Aug 16, 2007 21:07
by MagnusL

Posted: Thu Aug 16, 2007 23:23
by arne

Posted: Fri Aug 17, 2007 0:05
by ints
Jajah. ACT on muidugi alati midagi lisaks pakkunud... Samas arvestades tipp-pultide hindu neile veel mingit 3rd brand 2.4GHz systeemi juurde osta... Jääb alati nishilahenduseks... Sisuliselt on ikkagi mõistliku softiga 9..10ch raadiotest rääkides 4 lahendust (hetkel "peaaegu" olemas): JR, Graupner /IFS/, Futaba /FASST/. Ja võibolla saab ka Spectrum millalgi oma DX9 valmis...

ACT kohta infot ka saxakeeles nende enda veebis:

http://www.acteurope.de/html/act_2_4ghz_system.html

Samas, ka Reflex näiteks pusib millegi iVOL Step 3 nimelise asja kallal, mis nende uue simupuldi reaalseks saatjaks muudab.. Lubati arvutiintegratsiooni ja sealt pulti "valmis" softi laadimist, loodetavasti pole see midagi sama imelikku kui Logitechi universal kaugjuhtimispultide weebiinterface abil progemine, kus tegelik setup on näha vaid Logitechi serveri poolt ja kasutajale "otsa" kätte ei antagi...

http://www.reflex-sim.de/reflex-sim/sho ... th=127_130

I.

Posted: Fri Aug 17, 2007 11:05
by lauri
ACT puhul jäi kohe silma RJ45 pistik, mille kaudu signaal sinna 2.4ghz moodulisse peaks jõudma... päris hirmutav, sest vähemalt minu isikliku arvamuse järgi on see üks väga ebakindel pistik/ühendus!

Posted: Fri Aug 17, 2007 17:08
by tulnuk
See XPS tundub olevat sellesmõttes ahvatlev, et lubab kahepoolset sidet. Olgugi et võistlustel sellest kasu pole (keelatud kahepoolne side), oleks tegu siiski mugava lisaga.

Päris pikk jutt euroopas lubatu ja keelatu kohta: http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 87&page=20

Posted: Sat Aug 18, 2007 18:24
by lauri
RC Groupsi "actual field results" XPS-i kohta ehk siis XPS (Graupner IFS) testid ja tulemused. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=671388

Paari testi järgi on mööda maad tööraadius nii 90-120m kõige hullemal juhul - mõlemad antennid suunatud üksteise suunas ja saatja väljundvõimsus piiratud 10mW peale (range check).

Siit tuleb ka välja, et XPS süsteemil saab valida 5 väljundvõimsust :
1 = 10.0mw
2 = 22.5mw
3 = 35.0mw
4 = 47.5mw
5 = 60.0mw