Page 1 of 1
5-elemendiga parda aku ja digiservod
Posted: Sat Aug 18, 2007 22:44
by lauri
Ootaks kogemusi ja teadmisi sel teemal. Nimelt on enamasti keelatud või siis mitte-soovitatud kasutada digiservode puhul 5-elemendiga akupakki, sest kui akud täis, on kogu kupatuse pinge kõvasti üle 6V. Servode tööiga pidavat kõvasti vähenema ja on võimalik ka servo elektroonika läbi kärssamine.
Kas kellelgi on kogemusi? Äkki on see lihtsalt selline "rusikareegel" soovitus ja näiteks teatud digiservode puhul ei kehti?
Posted: Sat Aug 18, 2007 22:48
by mart63
arvan et kõige õigema vastuse saab servo manualist või spetsifikatsioonist.
Posted: Sat Aug 18, 2007 22:53
by lauri
No see on läbi käidud tee. Kasutusjuhendid kas:
a.) otseselt ei lubata 5-elemndiga NiCd/NiMH kasutamist
b.) keelatakse 5-elemendiga NiCd/NiMH kasutamine
c.) futaba näiteks tihtipeale digiservode puhul kaudselt keelab ja ütleb, et "võib güro läbi kärsatada"
Tahaks kuulda isiklikke kogemusi või siis näiteks välismaa foorumite arutelu sel teemal, ise ei leidnud
Posted: Sat Aug 18, 2007 22:54
by mart63
Jään vastuse võlgu.
Posted: Sun Aug 19, 2007 0:44
by Kristoka
Bec vahele ja korras .
Siis on ju pinge koguaeg 6v kui akupinge on üle ja kui all siis vaheneb juba becist välja minev pinge ka .
Kristo
Posted: Sun Aug 19, 2007 0:56
by mart63
Loogiliselt võttes on sul õigus, aga arvestada tuleb ka beci kadudega, näiteks
5voldi becide sisend pinge algab üldjuhul 5.5 voldist, niiet kui akupakk langeb juba 6 voldini, siis väljund pinge on 99% kindlalt juba alla selle. Et seda beci ideed kasutada tuleb panna kas alates 6 purgi Nixx pakk või siis 2s lipo.
Posted: Sun Aug 19, 2007 1:00
by Kristoka
Pigem juba 2s LiPo see on kergem , kuid mitte odavam .
Kristo
Posted: Sun Aug 19, 2007 1:02
by mart63
Oleneb ostukohast tõesti.
Posted: Sun Aug 19, 2007 14:17
by mart
Kasutan suurtes plaanerites 5 purgist konfiguratsiooni koos digiservodega.
Seda selleks, et tösta servode kiirust ja hoidejöudu.
Möötsin ossiga ka pinge käitumist. Kui HS5125 servod alustavad keeramist vöi seda täie jöuga teevad, siis tarbivad nad ca 3A voolu. Pikemate juhtmete korral annab see märkimisväärse pingelangu ja servole jääb täis akude koral ca 6.1...6.2V koormuse all. Kui aga 6 sevot korraga liikumist alustavad, siis pingelang veelgi suurem.
Selle vastu olen tiivaservode kollektiivpistikuni pannud jämedamad lisajuhtmed.
Senini on süsteem juba aastaid end öigustanud.
Servosid olen läbi pöletanud ka, kuid ainult mehhaanilise takistuse töttu.
Pikemaajalist ülekoormust ei kannata nad küll.
Posted: Sun Aug 19, 2007 14:31
by arne
Kindlasti on servosid, mida ei tohi 5-se pakiga kasutada. Aga kindlasti on servosid, mida tohib 5-se pakiga kasutada. See on kirjas servo spetsis. Näiteks Hiteci FAQ (
http://www.hitecrcd.com/pages/support/59) ütleb nii:
Q. What is my Hitec Servos input voltage range?
A. All Hitec servos can be operated within a 4.8 - 6V (4 or 5 cells) range. Only the HS-50 operates exclusively at 4.8 volts (4 cells). Be aware that "coreless" and digital servos often perform poorly when alkaline batteries are used.
Arne
Posted: Mon Aug 20, 2007 21:11
by ints
Futaba kõik kopteriservod on spetsifitseeritud IMHO 4,6V only. Reaalselt kannatavad servod 5,6V ilusasti välja, aga mis ei kannata - justnimelt güro.
Seepärast siis dual-volatage regulaatorid [5,2 ja 5,6V gyro/sabaservo Fromecolt, Scott Graylt vms.] või kõige uuem trend - sabakanalisse, enne gürot, spetsiaalne pingealaldi...
Viimaseid toodab mh. ka CSM, kui mälu ei peta. Lisaks mitmed teised.
I.
Posted: Tue Aug 21, 2007 10:13
by Kuno
Aga milleks 5 elementi?Arvan,et efekt ei ole teab mis suur.Ise olen jäänud 4-se paki juurde-isegi suurel bensumootoriga mudelil.Testimine näitas,et suure mudeli puhul kulutab päev lendu u pool akude mahtuvusest (elemendid on mingisugused 2300mah),servod 4,5 kg tõmbejõuga (5 tk + 1 standardservo).Samas standasrdservodega lennuki puhul oli päevase lennu puhul tühjenemine lausa tühine-kujutan ette,et võiks nädal aega iga päev lendamas käia (muidugi ohutuse mõttes pole soovitav!).Seega arvan,et 4 elementi on täiesti paras.
Posted: Tue Aug 21, 2007 10:40
by arne
5-elemendine pakk tühjeneb kiiremini kui 4-elemendine. 5-se pakib ainus mõte on suurem vääne (sest pinge on kõrgem) ja sellega kaasnev suurem kiirus.
Arne
Posted: Tue Aug 21, 2007 14:36
by mart
Nagu Arne´gi mainis on 5 purgil eelist vaid siis, kui sevodest maksimumi kiiruse ja hoidejöu jaoks vaja kätte saada.
Mu suurel plaaneril on 2000mAh akud peale tunnist aktiivset lendu, näiteks mäeveerul, juba pooltühjad.
4 purki on igal juhul kindlam lahend, kui 5 purki koos lisaaelektroonikaga.
Iga lisatud "jubin" vähendab süsteemi töökindlust.
Posted: Fri Aug 24, 2007 23:22
by [J]
Viimase ajal on üha rohkem akuks LiPo (2sXp) ja 5V või 6V väljundpingele lülitatav nn. UBEC, ehk SBEC.
Ka uuematel saatjatel on LiPo-d.