Page 1 of 2
F3A SPORT 2007 - III osavõistlus - arutelu
Posted: Sun Aug 26, 2007 21:25
by lauri
II võistlus peetud ja oleks vaja veel ühega (kahega?) maha saada. Ilmad on aga järjest halvemaks minemas, samas hea õnne korral on ka ilusaid ilmasid septembri lõpuni ja isegi oktoobris.
Peaks vist mingi nädalavahetuse paika panema, pühapäeva varupäevaks jätma. Huvitav oleks lennata Vasalemma platsil, kuid ei ole seda veel oma silmaga vaatamas käinud. Kollasel võistluse korraldamine pole õnneks mingi probleem, sektor ka paigas.
Loodame, et saame siis ka 2-3 kohtunikku, et ka II osavõistlusel kohtunikutööd teinud inimesed saaksid käe valgeks
Hetkel on kahe etapi arvestuses võistelnud:
Marek
Taivo
Kuno
Raivo
Aleksandr
Mart
Võistlemata on veel vähemalt viiel mehel, kellel lennuk ja kõik muu vajalik ka olemas, et käsi valgeks saada (näiteks Reivo, Edvin, Kristo, Lauri jt). Nii saaks kokku võistlejate arvu üle kümne, mis oleks juba kõva sõna! Soomes näiteks lennatakse küll FAI, Nordic ja Sport klassis, kuid igaühes neist võistlejaid keskmiselt 5tk ühe osavõistluse peale.
Posted: Sun Aug 26, 2007 21:32
by Kristoka
See kord võtan kindalt osa !
Kristo
Posted: Wed Sep 05, 2007 15:32
by tarts
kui võistlus tuleb peale 21 septembrit, siis olen ka osaline.
Posted: Wed Sep 05, 2007 17:00
by mart63
I'm in!

Posted: Wed Sep 05, 2007 21:48
by Marek
15-16 võiks ära teha?
Posted: Wed Sep 05, 2007 22:12
by mart63
Pea asi et ilma annaks.
Posted: Thu Sep 06, 2007 11:30
by lauri
15-16 võiks... planeeriks laupäeva kella 12-st alates stardi, siis on ka väike varu edasi lükata õhtusse või hoopiski pühapäeva peale, kui ilm pole just parim. Kõik võiksid siis arvestada sellega, et vajadusel lükkub võistlus pühapäeva peale.
Posted: Thu Sep 06, 2007 12:41
by lauri
Ahjaa... aasta kokkuvõttes läheb siis üks halvim võistlus arvest maha. Kokkuvõtte tegemiseks kasutame soomlaste arvutusmeetodit, panen selle Excel'i faili ka kõigile kättesaadavaks, siis saate ise erinevaid stsenaariume läbi arvutada
Soomlastel oli see aasta SM'il 4 võistlust, millest 3 läks arvesse aga 2008 on plaanis 3 võistlust, millest 2 läheb arvesse.
Posted: Thu Sep 06, 2007 13:36
by daapn
Sellest on võimalik valesti aru saada...
lauri wrote:aasta kokkuvõttes läheb siis üks halvim võistlus arvest maha.
Ma saan aru, et mõte on selline:
Kui on võisteldud rohkem, kui 1 võistlust, siis kehvimat ei arvestata.
Muidu nagu hooaja viimasele võistlusele välja tulla esimest korda mõtet eriti polekski.
See oli nüüd üks tähenärimine aga äkki aitas kedagi.
daapn
Posted: Thu Sep 06, 2007 13:52
by lauri
Tähelepanek õige, olin ise lohakas oma lausega... Hooaja kokkuvõttes läheb 3-st võistlusest 2 parimat arvesse või kui suudame 4 maha pidada, siis 3 arvesse.
Posted: Thu Sep 06, 2007 15:25
by mart63
Kas siis kahest läheb vaid üks arvesse?
Posted: Thu Sep 06, 2007 16:50
by Kuno
Mulle 15.09 täpselt ei sobi - tööpäev,või kui siis peale kella 1600,16.09 on OK.
Posted: Thu Sep 06, 2007 21:00
by Võsalendur
No kui sa 3st võistlusest kahel osaled siis sinu halvim tulemus on mitte osalemine ühel võistlusel ja too läheb maha.
Posted: Fri Sep 07, 2007 12:27
by tarts
Üsna tõenäoline, kui 15 ja 16 saan oma asjad kokku ja valmis lendamiseks, kuid just sel nädalavahetusel pole transporti.
Kui keegi Piritalt kaasa võtaks oleks väga tore.
Posted: Fri Sep 07, 2007 14:16
by daapn
Minuga ei ole 15-16 nädalavahetusel midagi teha. Isegi pealtvaatajana ja transana olen out.
daapn
Posted: Fri Sep 07, 2007 14:39
by daapn
Võsalendur wrote:No kui sa 3st võistlusest kahel osaled siis sinu halvim tulemus on mitte osalemine ühel võistlusel ja too läheb maha.
Ma usun, et see on reeglites kuskil kirjas aga selguse mõttes võiks asjatundja (pilgud Lauri poole) teha kiire copy-paste siiasamasse...
Kui on kolm võistlust ja inimene tuleb lavale oma lennumasinaga ainult 1-l võistlusel ja parimad mehed on osalenud 3-l võistlusel. 3-l võistlusel osalejatel läheb kehvim tulemus maha, kaks jääb alles. Kuidas siis 1-l võistlusel osalenu skoor on võrreldav nendega, kellel kolmest kaks paremat on alles jäänud.
Ütlen veel kord, et see on kindlasti reeglites kirjas. Kõik kes võistlema lähevad, neil tuleb reeglid läbi lugeda.
Mina võistelda ei saa ajagraafiku ja lennuki(te) küünidmatuse tõttu.
daapn
(PS: äkki 3x3kanaliga lennukit annavad kokku ühe 4-kanaliga lennuki? Entertainment value? Pöörisest välja ei tule ja ei kavatsegi tulla? Maandumine otse inverted flightist (ning ruleerimine 10 meetrit)?)
Posted: Fri Sep 07, 2007 22:22
by Marek
ega 1 kord osa võttes meistriks ei tulegi, see point ongi, aga etapivõitjana on end ka 1 kord osaledes võimalik tunda. Miks siin nii palju seda arutatakse, kõik ju siililegi selge? 4 etappi on 3 paremat lähevad arvesse, see kes 2 või 1 etapist osa võtab see lihtsalt saab kokkuvõttes (etappide arvestuses vähem punkte) - nagu F1-s, ainult et seal loetakse kõiki etappe. Meil on asi inimsõbralikumaks tehtud, kuna 1 kord saab nö muude asjadega tegeleda ja 1 etapi vahele jätta (haigus, tehnika veab alt, naine ei luba jne).
Posted: Sat Sep 08, 2007 1:28
by daapn
Oih, vabandust, härra. Ma mõtlesin, et arutelu annab loa arutlemiseks. Noh, ma ei tohiks ju üldse kobiseda, kuna järgmisel etapil ei osale. Kammisin tehlevooni kaudu praegu siin foorumis, eriti F3A teemadel ringi ja mul on endiselt selgusetu, et mis arvestusse need n paremat tulemust ja mis ühikutes lähevad.
Aga no kui vaja, siis võib ju hr. Äss saada endale eraldi teema, kus arutlejad teda ei sega. Sinna on siis võimalik kirjutada, et iga F3A piloot peaks olema võimeline maanduma külgtuulega ja minul on kõik selge, mina olen siil, looduskaitse alune ja magan täna siin.
Sorry, vanapoiss, nii see on - algajad on olemas kõigil aladel.
daapn
Posted: Sat Sep 08, 2007 8:46
by mart63
daapn wrote:Oih, vabandust, härra. Ma mõtlesin, et arutelu annab loa arutlemiseks. Noh, ma ei tohiks ju üldse kobiseda, kuna järgmisel etapil ei osale. Kammisin tehlevooni kaudu praegu siin foorumis, eriti F3A teemadel ringi ja mul on endiselt selgusetu, et mis arvestusse need n paremat tulemust ja mis ühikutes lähevad.
Aga no kui vaja, siis võib ju hr. Äss saada endale eraldi teema, kus arutlejad teda ei sega. Sinna on siis võimalik kirjutada, et iga F3A piloot peaks olema võimeline maanduma külgtuulega ja minul on kõik selge, mina olen siil, looduskaitse alune ja magan täna siin.
Sorry, vanapoiss, nii see on - algajad on olemas kõigil aladel.
daapn
See kyll viisakas polnud

Posted: Sat Sep 08, 2007 9:15
by Marek
Posted: Sat Sep 08, 2007 10:07
by Kuno
Ärme nii mägedesse ka ikka lähe-tegemist on siiski nagu hobiga,või kuidas?Selleks me ju sportkava lendamegi,et harjuda võistluste,kui sellistega,et ei ehmataks ära,kui öeldakse,et nüüd on võistlus,või esinemine.Muidu ju kõik kõvad lendajad,aga kui asi vähe organiseeritumaks muutub,siis on tuhat muret.Katsuks mingi kuupäeva kokku leppida ja teeme ära-osavõtjaid peaks olema max palju,et oleks elevust ja lõbu.See,kuidas tegelikult välja tuleb,ei olegi nii tähtis.
Posted: Sat Sep 08, 2007 12:09
by [J]
Äkki ei peaks need, kes ei võistle, massiliste kommentaaridega teemat risustama? Tüütu on otsida "uba" tühja jutu seest!
Posted: Sun Sep 09, 2007 22:13
by mart63
Windguru hetke andmete järgi on selge, et 15-16-ndal võistlusi pidades, lendame me samades tingimustes,kui mitte hullemates, kui eelmine kord.
Samuti hirmutatakse vihmaga.

Posted: Mon Sep 10, 2007 0:59
by tarts
Või kuidas oleks 22, 23 sep

Mulle igathes sobivam aeg.
Posted: Mon Sep 10, 2007 8:19
by lauri
F3A Spordi võistlused on 100%-liselt täitnud oma ülesannet. Veidi rohkem kui aasta tagasi tuli mõte, et suhteliselt tobe on käia 3-4 korda nädalas lennutamas ja teha seda ilma eesmärgita. Võeti lennukid autost välja, mootor käima, õhku ja lennati paak tühjaks ilma suurema eesmärgita. Kui õhus püsimine enam probleeme ei valmista, siis pole sellisel tegevusel enam suuremat mõtet peale fun'i - piloodi arengut ei toimu.
Nüüd on teada F3A Sport kava, mille elemente või kogu kava saab lendude ajal harjutada. On eesmärk, mille nimel trenni teha... Ka peeti aprillis maha soomlaste poolt F3A koolitus, kus saime hindamatut infot kogu asja kohta.
Nüüdseks 3 võistlust (2 etappi ja aprillis toimunud võistlus) maha peetud ja midagi negatiivset neist välja lugeda küll ei oska. Iga osaleja tase on tõusnud.
Siinkohal pöördun korra veel võistluste juhendi algusesse, kus on "suurelt ja punaselt" ka kirjas, et F3A Sport on siiski nö igamehe võistlusklass, kuhu võib tulla ka ülatiivalise trainer-tüüpi lennukiga. Võistlusmoment on sekundaarne, primaarne on siiski osalemine ja F3A vigurlennu algteadmiste ja -kogemuste ammutamine. Paljud kipuvad seda kahjuks unustama, eriti need kes pole veel võistlema jõudnud!
"ÕIGED" võistlused tulevad siis, kui lendame F3A Nordic kava F3A vigurlennu mudelitega

Praegu on tegu siiski algajatele mõeldud klassiga, kuhu on KÕIK oodatud sisuliselt mistahes lennukiga!
daapn'ile vastuseks: igati õige on võistlussarja puhul jätta 1-2 võistlust arvestusest välja, kuna 100% kohalolekut on suvel väga raske korraldada. Kui sina osaled ainult ühel võistlusel ja võidad selle, saad 1000p. Kui keegi teine on osalenud näiteks kolmel võistlusel ja kirja läheb temal kaks parimat, kuid nende kahe summa on alla 1000p, siis edestab daapn teda!
Momendil on WindGuru ennustus 15.-16. tõesti väga nukker - 10m/s. Veelgi nukram on see, et tuule osas suudab WindGuru 5-6 päeva lõikes üllatavalt täpne olla!
Ilmad on nagu on - ootame ja vaatame näiteks teisipäeva-kolmapäevani, mida ennustused lubavad! Kui ennustused ütlevad 10m/s ka siis, poleks võistlust vist mõtet planeerida.
Posted: Mon Sep 10, 2007 13:13
by mart63
Kui võistlus toimub, siis ma kindlalt osalen.
Posted: Mon Sep 10, 2007 15:13
by lauri
Hetkel näitab windguru pühapäevaks mõistlikumat ilma 3-6m/s, laupäeval endiselt 5-10m/s
Posted: Thu Sep 13, 2007 16:17
by Taits
Et siis võistlus toimub sel nädalavahetusel?
Posted: Fri Sep 14, 2007 10:43
by Marek
laupäev on vihmane vist, ainuke asi mis tõeliselt võistlust takistaks. Kuigi suurem sadu jääb hommikule. Ülejäänud päeval on hooti. Samas tuul on vaiksem kui pühapäeval.
Hetkel on vist võistlemine veel lahtine? Kella 11ks võiks vist ikka kokku tulla ja kohapeal siis otsustada?
Posted: Fri Sep 14, 2007 10:58
by Kuno
Mulle laupäeval enne kella 1600 ei sobi.