Page 1 of 2
F3A EM 2008 23.-30. august Itaalias
Posted: Sat Sep 01, 2007 1:03
by lauri
Asukoht siis kesk-Itaalia Perugia 211m merepinnast ja 175kr Roomast, 155km Firenzest. Võistluste ajal keskmine minimaalne temperatuur päeval 18C ja maksimaalne keskmine 28C. Paras temperatuur puhkamiseks
Võistluste esialgne info:
http://www.fiamaero.it/aeci/delibere/delibera15.pdf
Päris huvitav oleks ju kohapeale vaatama minna? Kambaga autoga või siis lennukiga Itaaliasse ja kohapeal rendiautoga. Nüüd aasta aega puhkus ära planeerida

Posted: Sun Sep 02, 2007 9:55
by tarts
heh, kas see on mingi nali vä?
"€ 400 per competitor"
See teeb niipalju kui et 6000EEKi, selle eest saaks juba terve uue lennuki.
Posted: Sun Sep 02, 2007 11:22
by Marek
I. see on Itaalia, nemad ei loe raha nagu meie.
II. hinna sees on ka majutus vist mingis hotellis
Posted: Sun Sep 02, 2007 15:09
by mart
Palju neid sellisel vöistlusel osalejaid (vöistlejaid) ikka ainult oma rahakotil asja asjavad. Neil enamutsel ikka sponsorid taga, kelle abil kulutused kaetakse.
Posted: Sun Sep 02, 2007 21:50
by lauri
Sponsorid on tippudel taga jah... näiteks eelmise aasta EM-il oli suur vastasseis brushless mootorite kasutajate vahel - Hacker vs Plettenberg. Muidugi olid mõlema firma esindajad ka kohal. Kõigil tuntud nimedel kohe olemas uusimad Futaba aparatuurid jne. Mitmed piloodid on ise lennukite väljatöötamise juures jne...
Osavõtutasu on suur tõesti, kuid ega sinna nalja tegema ei minda. Tippude lennukid maksavad ka 100k umbes (kasutatud aasta-paar vana mudeli koos kõigega hind on näiteks ~70-80k).
EM'il ja MM'il on ka Soomlased käinud, samal ajal on nad põhjamaade võistlustel nii keskmised. Reeglina norrakad ja rootslased tugevamad.
Ega meil ka miski ei takista MM'il või EM'il võistlemast. Oleks vähemalt 2-3 tõsiselt võistlemisele pühendunud inimest vaja ja sama palju hobi korras asjaga tegelejaid - siis on ka kohtunikud olemas. Kuigi võistlustel on iga mees enda eest väljas, siis treeningutel on tegu siiski meeskonnatööga. 2-3 aastat väga tõsist trenni ja võiks juba osalemise peale mõelda!
MM on muideks selle aasta novembris Argentiinas.
Posted: Mon Oct 15, 2007 20:11
by lauri
Estonian Airi pilet Tallinnast edasi-tagasi Milanosse on 3000kr. Ryanair'iga Riiast edasi-tagasi Milanosse 2000kr. Autorent (väike 4-kohaline) nädalaks on umbes alates 3000kr + bensiin. Normaalse mõõduga auto on nii 4000kr+ Üldiselt elu-olu peaks olema umbes sama kallis, nagu Eestis, kui just Rooma kesklinnas ei hakka kulutama...
Posted: Mon Oct 15, 2007 22:26
by lauri
Kes vähegi huvi tunnevad, võiksid märku anda. Saaks vähemalt umbes mingid mõtted-plaanid paberile panna kasvõi eelarve osas.
Rääkisin Raimoga ja ta ütles, et ei ole mingi probleemi Soome lipu all kohale minna ja olla nende abiline, mehhaanik vms. Soomlastelt läheb täis meeskond ehk 3 võistlejat ja meeskonna juht. Minnakse autoga läbi (laevaga Saksa), kuna kaasas on ka lennukid!
Posted: Tue Oct 16, 2007 9:14
by Kuno
Täitsa hea mõte,võiks puhkuseplaani võtta.Kui soomlased autoga lähevad,tuleb meil ilmselt ka minna?
Posted: Tue Oct 16, 2007 9:18
by lauri
Ma arvan, et odavam (või enamvähhem sama kallis aga mugavam) on lennukiga Milanosse (3k edasi-tagasi) ja sealt rendiauto nädalaks võtta (3-5k + bensiin).
Posted: Tue Oct 16, 2007 9:25
by Kuno
Täitsa nõus.Niiet minek?
Posted: Tue Oct 16, 2007 9:55
by Marek
Mul ka huvi. Aga saan aru, et siis osa ei võta jah?
Posted: Tue Oct 16, 2007 11:50
by lauri
Osa ei tasu küll võtta veel paar aastat

Posted: Tue Oct 16, 2007 11:50
by Marek
Posted: Tue Oct 16, 2007 12:42
by Kuno
Eks ta ole vist õigem küll ükskord vaadata,mis toimub.Kollaselt platsilt kohe Itaaliasse on ilmselt väga peadpööritav karjäär

Posted: Wed Oct 17, 2007 8:49
by lauri
Toetaja maks on 60 eur.
Mehhaaniku/abilise maks on 80 eur.
Niisama külastaja on kindlasti soodsam või üldse tasuta, aga siis ei pääse kindlasti "lennukeid oma näpuga katsuma"
Posted: Fri Oct 19, 2007 14:56
by Kuno
Kui vähemalt 4-kesi minna,siis on majanduslikult mõistlikum ilmselt autoga minna.Muidugi eeldusel,et sõidumehi on rohkem,kui 1-2,muidu tapab väga ära.Ürituseni on aega,peaks veel arutama teemat,aga esialgu mõte on päris ahvatlev.
Posted: Fri Oct 19, 2007 15:01
by Marek
Posted: Fri Oct 19, 2007 17:11
by Kuno
See oli vist küll bensusööja...sinna peaks diisliga minema,ma arvan,et mõne selleks otstarbeks leiame.
Posted: Fri Oct 19, 2007 19:58
by lauri
Kuno sebib auto, ma arvan, et pole probleemi

Unustasin AutoRoute plaadi tööle, tahtsin tripi andmed enamvähem sisse lüüa. Eks kui 2-3 juhti sõidab ja enamvähem ühe jutiga ära lasta, siis tasub autoga minna jah. 3k lennuki piletite raha eest peaks ühe suuna kütuse saama küll.
Ühesõnaga toksin AutoRoute'i teekonna sisse ja vaatan, mis ta ütleb. Autoga reisimisel on tagasisõit alati üks tobe ettevõtmine...
Posted: Fri Oct 19, 2007 21:46
by arne
2002 aasta Route lubas 2600km sõitu.
Arne
Posted: Fri Oct 19, 2007 22:20
by lauri
Seega kaks päeva järjest sõitu keskmiselt 55km/h (x 48 = 2600km) või keskmiselt 70km/h sõites kulub 37 tundi.
Arvutasin auto ja kütusekulu kohta (liitri hind 1€)...
5-kohaline tavaline auto, mis võtab 7l/100 ja mahutab 4 inimest - 100km hind inimese kohta tuleb umbes 27.5kr
7-kohaline "voyager", mis võtab 10l/100 ja mahutab 6 inimest - 100km hind inimese kohta tuleb umbes 26kr
Ega ma nüüd ei tea, palju mingi diisel maanteel võtab 4-inimesega või siis näiteks Reivo Grand Voyager 6 inimesega maanteel, aga ehk on numbrid enamvähem õige suurusjärguga. Seega suht sama teeb välja.
Edasi-tagasi seega autoga umbes 1400kr kütuseraha, Ryanairiga Riiast 2000kr, Estonian Airiga Tallinnast 3000kr
Vältimatud kulud ühe kohta 5150kr pluss söök jms
1400kr Edasi-tagasi kütuseraha
940kr (60€) Soomlaste toetajana võistluste pääse
300kr Itaalias kütuseraha ~1000km
2500kr Viis ööd odavas ööbimiskohas - 1000kr kahene tuba
Kokkuvõttes päris soodne, sisaldades 6 päeva kohapeal ja 1000km Itaalias ringi kärutamist, seda kõike siis oma autoga minnes nii, et auto on optimaalselt täis laetud.
Posted: Mon Oct 22, 2007 10:36
by Kuno
Diisli kütusekulu ca 2l/100 km vähem-seega 5 kohalisel autol 5l/100 km ja 8 kohalisel 8l/100 km.Diisel on vist euroopas ka vähe odavam osta?
Tundub,et võiks ära käia.
Posted: Tue Oct 23, 2007 18:24
by Taits
Soovitan autoga minna. Autoga on väga lahe Euroopas seigelda. Nalja saab teil kindlasti kõvasti. Ise kahjuks kindlalt tulla ei saa.
Posted: Tue Oct 23, 2007 21:00
by lauri
Põhja Itaalias on väga popp koht ka Como järv, mis mägede vahel asub. Kaardilt või google'ist päris hästi leitav.
Kas kellelgi on Itaalias ööbimise kogemust? Mis see maksab? Netist on üpris raske leida.
Ega hetkel muud teha saagi, kui tuleks õigel ajal koos soomlastega need pääsmed ära reserveerida. Transport ja ööbimine on vist selline asi, mida ette plaaeerima pikalt ei pea.
Autol peaks kindlasti konditsioneer olema, sest siiski üpris kesk-suvi veel ja võib päris-päris kuum olla.
Tere ja head uut aastat!
Posted: Tue Jan 01, 2008 11:04
by primaat
Mehed,olete ära unustanud teemaksud!!!Käin itaalias kuus kolm korda ja võin ööbimis koha pealt ka uurida aga seda tean et on ka 40 eurosi ööbimiskohti(üks inimene)aga katsu sa neid leida.Ühte tean aga seee Peschieras.Kütte hind itaalias 1,5 euri,odavaim küte tsehhis aga kütte hind kõigub 50 eesti sendi piires,nii et tuleks teada odavaid tanklaid.Autorout aga juhatab jama teed mööda,oletan et tahate liikuda mööda head teed

Posted: Tue Jan 01, 2008 23:53
by lauri
Huvitav info. Räägi lähemalt. Pole ise autoga (ega ka ilma) Itaaliasse sattunud.
Kas teemaksud on siis kiirteede osas ja kui suured? Õnnestub vist ka ilma teemaksuta teid pidi liigelda, kuid kui seetõttu tuleb suurem vahemaa läbida, muutub asi mõttetuks - suurem kütusekulu.
Posted: Wed Jan 02, 2008 3:05
by tommy
>> Kas teemaksud on siis kiirteede osas ja kui suured?
>> Õnnestub vist ka ilma teemaksuta teid pidi liigelda,
>> kuid kui seetõttu tuleb suurem vahemaa läbida, muutub
>> asi mõttetuks - suurem kütusekulu.
teemaksud olid m6ni aasta tagasi keskmiselt ca 1eek/km, seda nii taalias kui prantsusmaal .. selle raha p2rast v2iksemaid teid otsida ei ole mingit m6tet ..
Posted: Wed Jan 02, 2008 13:39
by primaat
teemaksud väikestele autodele uurin järgi,ise käin suurega;põhimõtteliselt on kõigil kiirteedel bundekad kõrval olemas aga kindlalt pikemad kuna läbivad külasi ;teemaksud jah,ainultkiirteedel
Posted: Mon Jan 14, 2008 20:09
by lauri
Uut inffi EM-i kohta ja ka muud huvitavat (soomlaste F3A presentatsioonid pdf-failidena!)
http://www.f3a.fi/lang-pref/fi/
Posted: Wed Jan 23, 2008 15:53
by lauri
Sain Autoroute 2007. Kiiruga arvutas teekonna välja Tallinnast Perugiasse. Tund aega seismist iga 5 tunni tagant (kokku 5x1tund). Sõitma tasub hakata öösel, nii saab läbi Poola valgel ajal

AutoRoute'is kiirus on keskmine iga teeliigi kohta, pean seda veel uurima. Kokkuvõttes tundub asi isegi lillelisem, kui ise "sõrmedel" arvutades. 3-6 kesi autos olles järjest sõita pole mingi mure. Sisse tuli päris mitu TOLL ROAD-i, kuna teekond valitud kiireim.
Driving distance: 2680,1 kilometres
Trip duration: 1 day, 13 hours, 3 minutes
Driving time: 31 hours, 16 minutes
Cost: 3 811.51 kr (19krooni liiter, 14L linnas, 7L maanteel)
See tulemus tuli, kui panin, et TOLL ROAD-e ei tohi üldse olla ehk kõik teed peaksid maksuvabad olema. Teekond hoopis teine, aga alla 200km pikem.
Driving distance: 2845,3 kilometres
Trip duration: 1 day, 19 hours, 2 minutes
Driving time: 36 hours, 12 minutes
Cost: 4 125.76 kr (19krooni liiter, 14L linnas, 7L maanteel)
Kõige toredam oleks, kui saaks ühe suurema autoga minna terve seltskonnaga... 4-6kesi. Asjade mahutamiseks võib ju katuseboxi veel abiks võtta jne.