Page 1 of 1
Odav ja toimiv lahendus - Brushless mootoriga JALGRATAS!
Posted: Sun Sep 16, 2007 2:41
by lauri
Õhtul tuli mõte, google'isse "diy electic bicycle" ja kohe tuli ette link, mis tõi naeratuse suule
2008 kevadest hakkan igatahes sellisega tööl käima
6km pole küll palju ka vändata (läbi kesklinna 22-25 minutit) aga elektri jõul oleks eriti mõnus. Tööl laeme aku täis ja õhtul jälle koju. Saaks ka Pb akuga hakkama...
Kui see lihtne ja labane ja energiat hävitav "friction drive" ülekanne millegi asjalikuma vastu vahetada, siis muutuks kogu asi sisuliselt hääletuks ja energiatarve väheneks veelgi. Seeriatootmises olevad elektri-jalgrattad on vist lausa esiratta sisse ehitatud mootoritega, mis päris asjalik lahendus, küll aga kallim, kuna pole suurt seeria-tootmist (
http://store.bicyclerevolution.com/br400warehub.html).
Taoline "rc-maailmast tuttav" 1-2kW odav brushless süsteem sobiks vist isegi paremini tõukeratta peale. Seni olen näinud peamiselt bensumootoriga töötavaid ~10k kanti maksvaid.
http://www.slofly.com/ebike/
YouTube video
Netis müüakse ka valmis elektri-jalgrattaid ja kit'e ise installeerimiseks, mis on reeglina nii 500W kanti. Lennuki/kopteri mootori võib aga isegi 3-4kW leida, millega peaks juba ka jalgratta kummi suitsetada saama
Posted: Sun Sep 16, 2007 10:26
by striker13
kas see viimase pildi peal olev pulk veabki ratast ringi w? kui jh, siis minu arust väga halb lahendus....
Posted: Sun Sep 16, 2007 15:58
by RonM
Aga miks sa nii arvad et see halb on
Posted: Sun Sep 16, 2007 16:05
by mart63
Mootori kuullaagrid saavad vatti, kulutab kummi ja vast libiseb läbi mingil määral.
Posted: Sun Sep 16, 2007 19:06
by Võsalendur
Tal ju teisest otsast käpp ja laager puudu:P
Posted: Sun Sep 16, 2007 19:28
by lauri
Asja mõte on see, et tavalise 50A regu, LiPo aku ja lennuki brushlessiga saab maalriteibi abil (sellega asjad ratta külge kinnitatud) toimiva tulemuse! Kui lugeda kodulehte, siis seal kirjas ka, et see friction-drive on ajutine lahendus.
Kui eBay-st või hiina netipoodidest odavaim võimalik kama kokku otsida, siis:
* 10tk 4100mAh LiPo ~200$ (60A pidev, 100A lühiajaline) = üle 2.2Kw võimsust. Annab 20A puhul ehk ~750W 12 minutit, mis on teisi elektrirattaid uurides nende maksimaalne võimsus. Kujutan ette, et see annaks siis 12 minutit kiirendusaega, mis teeks vabalt tund aega sõitu koos lauge veeremisega.
* Kõrge pingega (10S) või suure vooluga (5S2P) kiireusregulaator 50-100$
* 2-3kW mootor ~100$
* Servo tester gaasi jaoks - 10$
Kokku kuluks siis nii kuni 5 tuhat krooni ja peaks saama sellise jalgratta, et on probleeme peal püsida (100kg kaaluv 50cc roller on ~6hp)
Posted: Sun Sep 16, 2007 20:29
by mart63
Arvutasin kokku sarnase setupi hinna. Tuli 2340 krooni ilma postita
Sisaldab 3s2p 4100 mAh (kokku 8200 mAh), 80A regu, 850w mootor ja servotester
Posted: Sun Sep 16, 2007 20:39
by tola555
selline asi tuleks pedaalide külge panna. Loomulikult ülekandeta
Posted: Sun Sep 16, 2007 21:06
by lauri
850W-ga ei saa ju kummi suitsema
Posted: Sun Sep 16, 2007 21:33
by mart63
Seda kyll, aga ma arvutasin hinna lihtsalt võrdsele setupile.
Posted: Sun Sep 16, 2007 21:46
by ak
Hei,
ajaküsimus ainult millal keegi ka idee teisele poolele vaadanud oleks (kallis ja toimiv), niisiis hoiame aega kokku:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1684663077
Andrus
Posted: Sun Sep 16, 2007 22:06
by mart63
Vaat mis kõik mudeli mootoritega teha annab!
Posted: Mon Sep 17, 2007 17:17
by Võsalendur
Oli endal plaanis ehitada enda jalgrattale selline süsteem peale kuid rahast hakkas kahju..
Posted: Mon Sep 17, 2007 17:25
by lauri
Tuleb sama mootorisüsteemi+aku+regu jaoks ka sobilik lennuk hankida
Hea põhjus mingi 2meetrise vigurlennu mudeli hankimiseks
Posted: Mon Sep 17, 2007 17:28
by tulnuk
Mul tekib alati selliste süsteemide puhul küsimus, et mis saab kui liigud mäest alla või pidurdad, vool hakkab ju regulaatorisse tagasi liikuma, kas maagilist sinist suitsu pole karta?
Posted: Wed Nov 11, 2009 23:59
by motokrosser
Tuli tuhin peale, talv tuli ka, aga ega see mõistust enesega kaasa ei toonud.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... FePo4_Pack
Akud tunduvad suht lahedad. 4tükki ritta ja ongi 18AH-i powerit.
LifePo4 tundub lõbusam kui LIPO. 19,8 volti tundub ka suht paras arv olema.
Aga mis on nende laadimis vool? Oleks 10 amprit oleks ka väga tsill.
On mingeid vigureid veel mida karta? Võtaks mingi korraliku 300wat + outputiga laadija ligi ja ongi 5+. Siin kohal küsimus, kuidas arvutada vajaminevat wattide kogust?
Ülekanne tundub suht iisi. Hiina võrride komplektidelt annaks tagumise hammasratta ära virutada. Tirr võiks siduri probleemidega ka aidata.
Ainus mis häda tekitab siinkohal on kuidas see outrunner raamikülge pista niiet kett otseks jäeks.
Ja mootor.
Siinkohal ei oska midagi arvata milline peaks mootor olema.
Mingi 2-3 kilowatti oleks lahe, aga rohkemat ei kannata jalgratta rummud.
Reguks:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=10332
Või on veidike overkill?
Midagi sellist mootoriks ehk:
http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBB ... :_70-40%29
Enivei. Rahadel on alati piir. Minul ka.
Esimesed arvutused näitasid hobbycityist koos shippinguga umb 825$.
Üritaks tuua hinna alla kuidagitmoodi 700$-ni.
Kui kellegil midagi soovitada, andke teada abi vajalik.
Valmis tahaks midagi saada kevadeks.
Posted: Sun Nov 29, 2009 19:12
by Raits
Aku ei pea lipo olema,võid sama hästi kasutada sealjuures kõiki muid akusi,mis vajaliku võimsuse välja annavad.Tähtis on ju ka laadimiskiirus.
Posted: Mon Nov 30, 2009 15:34
by prederik
Praegu tuli just soodukaga see mootor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=2097
Arvestades, et tavalised elektrijalgrattad on ~250 W, siis see peaks igati asja ära ajama. Kui LiPosid ka kasutada, võiks koguhind ikka kõvasti odavam tulla.
Posted: Mon Nov 30, 2009 15:45
by hommiku kohvi