kahetiivaline EasyStar

Huvitavat pildi- ja videomaterjali mudelismi teemadel
Post Reply
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

kahetiivaline EasyStar

Post by lauri »

Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Neid tuntud lennukeid niipalju moditud kõiksugu easystarid, slowstickid, gws tigermothid jne.. :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Väga hea projekt! Nüüd saab mootorit ka tõsta ja korraliku propi panna.
Tuleks täiesti kobe aerofoto lennuk.
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

Seal ühel pildil paistab peal olevat ka mingi autopiloodi moodi asi.
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1481960
Kuidas see asjandus töötab, kui lennukil pole kaldtüüre?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Pöördetüüri vahele on pistetud GÜRO. Ilmselt odavamat tüüpi, kus neutraalasend kipub temperatuuri muutudes kõvasti ujuma.
Hoiab lennusuunda.
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

Kas see must kastike seal saba peal ei jälgi mitte foto/termo-anduritega horisonti?
http://www.fmadirect.com/detail.htm?ite ... section=20
Paistab nagu sedamoodi.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ilmselt küll, vaatasin lohakalt. Pöördetüür kallutab tegelikult kah v-kujuga tiiva puhul lennukit päris edukalt.
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

[J] wrote:Pöördetüür kallutab tegelikult kah v-kujuga tiiva puhul lennukit päris edukalt.
Seda jah. Aga lennusuund läheb siis jälle 'metsapoole'.
Külgtuulega seega keerab nina vastutuult.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Pildil on FMA Co-Pilot, infrapunaanduritega horisondi järgi stabiliseerija.

Omal on HAL-2100, mis töötab nähtava valgusega:
Image
Edasiarenduseks on Futaba PA-2.

IR süsteem on häirekindlam ja rohkemate võimalustega.

Kõige täiuslikumaks loetakse Iisraeli päritolu BTA AS-07. Horisont leitakse
kiirendus(gravitatsiooni)- ja güroandurite kombinatsiooniga ja tõusu-langust
kontrollitakse ülitundliku baromeetriga. Pole vaja väliseid andureid.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Meeles peab veel pidama, et külgtuul laevale ja lennukile pole samad asjad, sest lennuk lendab õhu suhtes ja maapinna liikumisest ei ei tea lennuk midagi. Meie jaoks on tuul õhu liikumine maapinna suhtes.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Lisan juurde, et eelnevalt tutvustatud lennu stabilisaatoritest ükski ei hoia
automaatselt suunda. Pöördtüüri juhib operaator. BTA-del on küll GPS
sisend, aga soft on piiratud funktsionaalsusega.

Kogu probleem ongi softis, autopilootide juhtimisalgoritmid pole avalikult
kättesaadavad. Vajalik riistvara on vabalt ostetav ja odav.
Post Reply