Raskuskese ja teised asjad.......
Posted: Tue Sep 25, 2007 0:51
Niisiis jälle probleemid,seekord raskuskeskmega,läbi teiste asjade,milleks on: mootor,aku,servod,kiirusregulaator.
Probleem järgmine,tahaks ehitada mudeli võimalikult kergeks (plaaneri puhul on se loomulikult hea idee),aga võta näpust!
Korjasin kokku kõik kodusolevad kerged ja võimsad ja head komponendi,st.mootor,aku,regu,servod,isegi sellisel juhul kui toppida kogu krempel mudeli esiotsa,vahetult peale mootorit jääb keskpunkt kuhugi tiiva tagumise kolmandiku peale,mis aga teadupäraselt ei mõju just lennuomadustele eriti hästi.(numbrites:mootor 107g,regu ca 30g,servod standart 2x50g,aku hetkel 180g LiPo,kokku ca 420g).
Muidugi on võimalus kasutada raskemat akut (NiMh 7 purki kaalub pea 0,5kg).aga see teeb masina raskeks,ning tulemuseks on lendav tellis,pealegi peaks aku asetama servode kohale ja leidma talle ka kinnitusvõimaluse(proovisin ka seda võimalust,keerukas ja mitte eriti kindel).
Masin ise tühjalt kaalub ca 750g,ideaalselt läheb balanssi kui kasutan kaasasolnud 260g raskust mootorit,regu 60g ja servod(2x50g) tuleb siis juba panna suht tiiva esiserva lähedale ja aku(sellise mootorijuraka puhul peaks aku olema võimas,min kaal 277g) tiiva alla,st täpselt nii kuidas juhendis ette nähtud.
Niisiis kaal ideaalis ca 1300g koos naha ja karvadega,tehasejubinatega aga 1600-1750 sõltuvalt aku valikust.
Tiivapindala ca 44,6 dm''.
Ideaalis oleks umbes pool kilo võitu,pinnakoormus väiksem,kiirus väiksem ja nii edasi......
Probleem järgmine,tahaks ehitada mudeli võimalikult kergeks (plaaneri puhul on se loomulikult hea idee),aga võta näpust!
Korjasin kokku kõik kodusolevad kerged ja võimsad ja head komponendi,st.mootor,aku,regu,servod,isegi sellisel juhul kui toppida kogu krempel mudeli esiotsa,vahetult peale mootorit jääb keskpunkt kuhugi tiiva tagumise kolmandiku peale,mis aga teadupäraselt ei mõju just lennuomadustele eriti hästi.(numbrites:mootor 107g,regu ca 30g,servod standart 2x50g,aku hetkel 180g LiPo,kokku ca 420g).
Muidugi on võimalus kasutada raskemat akut (NiMh 7 purki kaalub pea 0,5kg).aga see teeb masina raskeks,ning tulemuseks on lendav tellis,pealegi peaks aku asetama servode kohale ja leidma talle ka kinnitusvõimaluse(proovisin ka seda võimalust,keerukas ja mitte eriti kindel).
Masin ise tühjalt kaalub ca 750g,ideaalselt läheb balanssi kui kasutan kaasasolnud 260g raskust mootorit,regu 60g ja servod(2x50g) tuleb siis juba panna suht tiiva esiserva lähedale ja aku(sellise mootorijuraka puhul peaks aku olema võimas,min kaal 277g) tiiva alla,st täpselt nii kuidas juhendis ette nähtud.
Niisiis kaal ideaalis ca 1300g koos naha ja karvadega,tehasejubinatega aga 1600-1750 sõltuvalt aku valikust.
Tiivapindala ca 44,6 dm''.
Ideaalis oleks umbes pool kilo võitu,pinnakoormus väiksem,kiirus väiksem ja nii edasi......