Page 1 of 1
Kütusepaagi tegemine
Posted: Sun Sep 30, 2007 11:22
by lauri
Tekkis vajadus üks kütusepaak valmis teha metanoolkütuse jaoks. Tõenäoliselt on parim variant teha see metall-lehtedest ja tinaga kokku joota. Kas kellelgi on kogemusi? Ise mõtlesin vask-plekist või vask-plaadist seda teha. Ega vast metanoolkütusega kokku puutudes kiiresti oksüdeeruma hakka? Kust üldse vask-plekki või plaati võiks tänapäeval saada?
Mõte käib hetkel seda rada, et joodan õhukesest vaskplekist paagi kokku ja siis katan klaasriide ja vaiguga üle, et tugevust anda. Paagi sisse võib ju ka "ribid" teha, mis seda veidi tugevdavad.
Kommentaare ootaks...
Posted: Sun Sep 30, 2007 12:28
by mart63
Ohikale tegin kunagi, vist oli teras plekk.
Mingit vaiku jms pole kyll vaja ümbes panna on küllalt tugev, tugevam kui plastmasspaak, kuid oleneb ka materjali paksusest mida kasutad.
Posted: Sun Sep 30, 2007 12:56
by lauri
A kust tänapäeval üldse mingeid metall-lehti võiks saada. Ehituspoed kipuvad sellised olema, et nö toormaterjali eriti ei müüda, ainult valmistooteid... alla millimeetrine vask-plekk võiks päris sobilik olla, hästi töödeldav ja joodetav. Kui ta ainult kütuse käes kiirelt ära ei oksüdeeru - seda ma ei tea. Lennukite kütusepaakide metall-torud on vist nö valgest vasest?
Posted: Sun Sep 30, 2007 13:08
by mart
Hei!
Olen varem kasutanud öhukest tinutatud raudplekki nn."juudiplekki".
Seda ja ka öhukest vaskplekki liigub elektroonikapoodides ja elektroonika-kataloogides olen ka näinud. Elektroonikas kasutatakse mölemat varjestuse eesmärgil. Tihti tehakse nendest plekkidest skeemidele vaheseinu ja ka karpe ümber.
Mul on 0,3mm vaskplekki ja ka 0,5mm tinutatud raudplekki, kuid ei tea, kuides seda sulle saata.
Kindlasti üheks vöimaluseks oleks ka konservikarbi pleki kasutamine.
Hästi töödeldav on teepaki plekk.
Mart.
Posted: Sun Sep 30, 2007 16:19
by [J]
Vanasti kasutati palju igasuguste konservi jms. (toiduainetetööstuse pakendid) topside plekke ja torudeks metallist pastakatäidised.
Posted: Mon Oct 01, 2007 1:22
by Oehh
Mina tegin kevadel oma viimased ohikate paagid aerosool-värvipurkidest.
See tähendab, et nende plekist.
Lõikad otsa ja põhja maha, ja siis külje lõhki - saad ca 20x15 cm õhukese "juudipleki" tahvli.
Oleneb muidugi kui suurt paaki vaja. Võib otsida ka liitriste ja suuremate õllepurkide seast. Vältima peaks värvitud plekki.
Posted: Mon Oct 01, 2007 7:33
by rallikas
Oehh wrote:Mina tegin kevadel oma viimased ohikate paagid aerosool-värvipurkidest.
Vältima peaks värvitud plekki.
Sprayvärvi purgid on vägagi värvitud?!
Posted: Mon Oct 01, 2007 7:54
by lauri
"Värvipurk" on hea mõte, konservipurkidel on enamikel sooned tugevduse jaoks sees - teeb elu keerulisemaks või siis peaks need välja taguma.
Posted: Mon Oct 01, 2007 10:20
by Kuno
Mis häda sul seda paaki plekist teha on?Lihtsam on võtta mingi plastpudel ja sinna lisada torud,nagu vaja.Kui ilmtingimata on vaja plekist teha,siis nn."juudiplekk" on sobiv,tinutamisel on vaja kasutada saltserit.Omal ajal sai neid paake ohikatele teha küll ja küll (ohika paak on eriline - üks serv soovitavalt kolmnurkne,et kütus koguneks paremini mootorisse mineva toru ette).Raadiomudelile ei näe nagu erilist põhlust ise anumat ehitada.Iseasi,kui on vaja mingit spets kuju.NB! "juudiplekist" on enamus konservipurke,vaja sisu ära tarbida ja siis võib paake teha palju kulub.
Posted: Mon Oct 01, 2007 10:37
by Ropka
mul on tunne, et paaki ehitatakse autole, ju siis peab ka igati nurgeline ja ebakorrapärane olema.
kõige parem plekk on jah see läikiv juudiplekk, olen isegi ohikapaake sellest kokku jootnud. Vaske vaevalt et kuskil vedeleb.....poes vaid
Posted: Mon Oct 01, 2007 10:41
by lauri
Ropka jagas ära jah... on vaja üks veidi tobeda kujuga teha - tegemine pole probleem. Plekk nüüd vist ka olemas. Vaja ainult toimiv luuk välja mõelda, et saaks kiirelt tankida (mitte nagu lennukeid, vaid 3-4 sekundiga).
Midagi sellist...

Posted: Tue Oct 02, 2007 1:04
by Oehh
Sprayvärvi purgid on vägagi värvitud?!
See värv mis siseseinal on - on ju suht värske ja kuivamata/kivisumata, tavakeemiaga kergelt maas. Aga kui etikett on peale värvitud/trükitud siis seda juba keemiga raske maha saada. Mehhaaniliselt jällegi lahkub ka tinakiht mida oleks nagu vaja säilitada.
Ja saltserit pole ka ilmtingimata tarvis, kui plekk ikka tinatatud siis piisab kampolist täiesti.
Posted: Tue Oct 02, 2007 16:59
by Kuno
Saltseriga on lihtsam töötada - ka on parem kvaliteet tagatud.Kampol on rohkem selline juhtmete jootmise värk.
Posted: Tue Oct 02, 2007 19:20
by lauri
Nonii, kadus vajadus ära kütusepaak teha... eks järgmine kord on siis info olemas vähemalt

Vahepeal oli vajadus teha olemasolevast väikesem paak, kuid nüüd sobib ka olemasolev (võistlus-reeglite värk).
Posted: Tue Oct 02, 2007 19:29
by rallikas
Kas see oli mini inferno paak?