Page 1 of 1

Aku mahalaadimine läbi saatja laadimisotsa

Posted: Tue Oct 02, 2007 20:37
by tarvo
Graupneri MX-12 saatja juhendis on kirjas, et ära kasuta laadimispesa aku tühjakslaadimiseks, see ei pidavat selleks sobima.

Oskab keegi põhjendada, millest tulenevalt selline nõue?

Iseenest võiks ju aku välja võtta ja hankida või teha sobiv juhe laadijale, kuid minu isendil on väga ebamugav seda aku pistikut pesast kätte saada, sest ei saa sõrmedega korralikult ligi ja pintsettidega polnud ka elementaarne seda kätte saada, niiet ei ohustaks õrna pesa. Tüüpiline värk, kus õrnad peenikesed asjad on väga tugevalt koos.

Posted: Tue Oct 02, 2007 20:45
by mart63
Milleks sul üldse vaja tühjaks laadida teda pistiku kaudu? NiCd akud, et vajavad tsükeldamist? Pealegi on pistiku ja aku vahel diood, niiet ta ei tohiks üldse lastagi tühjaks laadida seal pistikust.

Posted: Tue Oct 02, 2007 21:06
by tarvo
mart63 wrote:Milleks sul üldse vaja tühjaks laadida teda pistiku kaudu? NiCd akud, et vajavad tsükeldamist? Pealegi on pistiku ja aku vahel diood, niiet ta ei tohiks üldse lastagi tühjaks laadida seal pistikust.
Kas voolu suund on ikka vastupidine laadimisel ja tühjakslaadimisel?
Ma ei tea, mismoodi see laadimine täpselt teoks saab, kuid potentsiaalid määravad ju voolu suuna ja aku miinus otsal on ju ka laadimisel negatiivne potentsiaal?

Parandage mind.

Mul ikka NiMH aku, minu teada ka sellel mäluefekt.

Re: Aku mahalaadimine läbi saatja laadimisotsa

Posted: Wed Oct 03, 2007 12:56
by tola555
tarvo wrote:Graupneri MX-12 saatja juhendis on kirjas, et ära kasuta laadimispesa aku tühjakslaadimiseks, see ei pidavat selleks sobima.

Oskab keegi põhjendada, millest tulenevalt selline nõue?

Iseenest võiks ju aku välja võtta ja hankida või teha sobiv juhe laadijale, kuid minu isendil on väga ebamugav seda aku pistikut pesast kätte saada, sest ei saa sõrmedega korralikult ligi ja pintsettidega polnud ka elementaarne seda kätte saada, niiet ei ohustaks õrna pesa. Tüüpiline värk, kus õrnad peenikesed asjad on väga tugevalt koos.
Laadimise auk võiks olla dioodidega küll nii, et maha sealt ei saagi laadida. Aku enda juhtmed on suht peenikesed samuti ja suurt voolu ei kannatagi...kui sealt akust niipalju kättegi saab aga oht on arvutada takisti valesti. Viska see NiMH aku mahalaadimise idee kus pu....
Muide, see MX-12 aku pistik tuleb väga lihtsalt lahti, tal peaks olema trikk seal, et pead pistikut alla vajutama ja siis tuleb hõlpsalt välja. Võta luup kui ei näe :P
NiMH "sissetöötamist" pole minu arvates küll mõtet teha saatja akule kus tarbitav max vool on väike. Lae täis ja kui tühjaks hakkab saama, siis laedki uuesti. Mäluefektiga akusid just ei ole mõtet iga saatja sisselülitamise järgi laadida uuesti.
Laadimisel on aku - otsal ikka - ja aku + otsal +. Laadija + otsal pinge suurem kui aku + otsal.

Re: Aku mahalaadimine läbi saatja laadimisotsa

Posted: Wed Oct 03, 2007 13:27
by tarvo
tola555 wrote: Laadimisel on aku - otsal ikka - ja aku + otsal +. Laadija + otsal pinge suurem kui aku + otsal.
Seega kuidas diood saaks takistada sealtkaudu tühjakslaadimist, voolu suund järelikult on sama laadimisel ja tühjakslaadimisel?

Posted: Wed Oct 03, 2007 13:42
by vallojoe
Ei ole ju sama. Näitlikult - laadides on suund akusse, tühjaks laadides akust välja.
Laadimise ajal on laadija + klemmil suurem potensiaal võrreldes aku + klemmiga ja vool liigub akusse.
Tühjendamise ajal on laasija klemmil madalam potensiaal ja vool liigub akust välja. Ja seda suunda diood edukalt takistabki. Peamiselt küll selleks, et keegi kogemata valepidi ühendusega akut laadida ei saaks.

Posted: Wed Oct 03, 2007 15:59
by tarvo
Tegin kiirelt joonise ja on näha jah, et vool ikkagi vastupidine :)

Posted: Wed Oct 03, 2007 19:59
by Võsalendur
No näiteks enne võistlust tahad akut täis laadida (et ei peaks poole võistluse pealt laadima hakkama) aga vaatad, et veerand sees ja ei taha poole pealt laadida, siis jäta saatja seniks sisse kuni aku piisavalt tühjaks saanud on. Aega võtab aga asja saab ja pole vaja pikalt leiutada.

Posted: Wed Oct 03, 2007 23:03
by lauri
MX-12 / 16 võtab vist nii 170mA ( ei viitsi täpsustada, suurusjärk on selline) ja standardis on vist 1800mAh aku sees, niiet 10 tundi kestab.

Ma pole seni kordagi oma MX-12 piiksumas kuulnud. Laen IGA kord enne lennutama minekut lisaks teistele akudele ka saatja akule peale, kasvõi paarsada mAh millest paariks tunniks jätkub, pluss siis see, mis niigi aku sees oli!

NiMH pole mingit erilist mäluefekti minuteada ja pealegi rikneb aku vanadusega palju rohkem. Vähemalt mul on akud varuga ja pole sellest omale lisaprobleemi teinud. LiPo saab tavaliselt kodus täis laetud ja siis autos laen saatjat/parda akut, kui sõidan platsile ;)