Millist osta?

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Millist osta?

Post by daapn »

Hei!

Tahan 4 kanalit ja elektrit. Meeldib kollane värv ja/või bi-plaanid. Elektrimootori lajatan külge.

Jäi surfamisel ette selline seltskond...

Pistikust Piper muidugi:
1) http://shop.pistik.com/product_info.php ... 9951a44560
ja sama toote variandid:
2) http://shop.pistik.com/product_info.php ... 9951a44560
3) http://shop.pistik.com/product_info.php ... 9951a44560

Kirjelduse poolest Pistiku shopis on nad kõik ühesugused, kuigi hinnad ja toote nimi on erinevad. Kapsas Lauri kiviaeda siis...

Kyoshost:
4) Piper http://kyosho.com/eng/products/rc/detai ... _id=100432
5) Pitts special http://kyosho.com/eng/products/rc/detai ... _id=101717

What do you say? Esialgu kaldun sinna Kyosho Piperi tuuri. Ostmisega pole kiiret, eks mul on terve talv aega shopata.



daapn
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Selline nn. Kyosho Piper on (oli) tola66 ja Jaanil
IMO - saast.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Jaanil ei olnud kyosho piper. Tolast ma ei tea. Marek lendas Kyosho piperiga ja ei kuulnud tema suust sõna,saast.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ilus, aga ehk natukene väike tuulise ilma jaoks:
http://shop.pistik.com/product_info.php ... ts_id=2833
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

minul ja Jaanil oli Black Horse Model tootja oma. Jaanil sisepõlekas, mina tegin elektrika ja esiots tuli kergem, kogukaal kah tõenäoliselt väiksem.

Soovitati tiiva tagumine serv allapoole lasta, Jaan tegi nii ja Kullos soovitati kah. Ma ei saanud küll aru milleks, elevaatori suhtes oli küll imeliku nurgaga aga originaal piperiga võrreldes on sellel saba teistsugune ja ei hakanud muutma.

Minul lendas täitsa OK, viimane kord hakkas küll servode toide jurama aga enne seda jäin küll rahule. Võib-olla selle pärast, et esimene kogemus trainer tüüpi lennukiga. Loomulikult ei planeeri nagu plaaner aga esimese kogemusena trainerist (isegi simus ei proovinud) sain täitsa hakkama. Võib nupud lahti lasta ja ise tõmbab sirgeks kuna raskuskese on all. Pööre oli ainult imelik, et kui kõrgustüüri ei pane, siis lendabki üks tiib üleval. Hästi aitas ka pöördetüür+eleron pööramisel aga see on vist ohtlik?


Ehk oli Jaanil liiga raske mootor või/ja kogu mudel liiga raske? Minul tuli ~1KG kergem kui manuaalis märgitud.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

tola555 wrote:Minul tuli ~1KG kergem kui manuaalis märgitud.
Oi kui nüüd küsimus on lennukile kaalu lisamises, siis suurem aku peaks ju alati aitama. ;)


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Re: Millist osta?

Post by daapn »

Muide, ma sain Kyosho pillide hinnad teada....

4) Piper http://kyosho.com/eng/products/rc/detai ... _id=100432

See on ca 2700 krooni ARF, kogu elektroonika tuleb juurde muretseda.

5) Pitts special http://kyosho.com/eng/products/rc/detai ... _id=101717

See on samadel tingimustel 3200 kanti.


Ma ei ole veel suutnud välja uurida, mis need Graupneri Piperid sisaldavad.



daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Submarin wrote:Marek lendas Kyosho piperiga ja ei kuulnud tema suust sõna,saast.
Kuda sellest nüüd aru saada.

a) Kui Marek ei ütle lennuki kohta midagi, siis see tähendab, et on saast.
b) Marek lendas lennukiga aga selle kohta "saast" ei ütelnud.



daapn
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Naljamehed :lol:
Marek lendas tollega ja ei öelnud midagi a'la et "s*tt"
Minule tundus vägagi usaldusväärne trainer lennuk. :roll:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kyosho Piper on super (1.8 m), BH oma vajab sättimist. Oleneb ka mida sa tahad lennukist. Pits on muidugi üks ilusamaid lennukeid üldse aga see meetrine on jube kipakas, samas saad sellega kõik trikid, nipid läbi teha. Piper on selline rohkem chill. Kui teed sellega vigureid, pole seda ilus vaadata minu arvates. Aga on väga stabiilne ja super lahe on sellega täpsusmaandumist teha.

Miks elekter? Talvel lennata ei taha (kuigi uued akud vist kannatavad külma?)? Naudid pidevat laadimisejada? Või on tõesti puhtus nii tähtis?

Lennuk peab ikka häält tegema! :)
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Selleks Et Selle Kyosho PITTS'iga korralikult lendama saaks,on vaja vähemalt kaks korda niipalju raha kui masin ise maksab ja kümme korda rohkem lennutunde veel juurde.
Endal projekt pooleli,kuna on väga ilusasti koostatud masin ja ei taha sinna igasugust saasta peale panna,sestap valin seadmeid ja detaile suht hoolikalt enne kui midagi ostan.
Kuno teab meil Pittsi hingeelu kõige paremini,ei ole just kerge masin lenama,ei planeeri,ilma mootorita ei lenda ja mis kõik veel.
vaata veel ka teemasid: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=339

http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1200

Pildid ehtamisest: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album41
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Marek wrote:Kyosho Piper on super (1.8 m), BH oma vajab sättimist.
Miuke see BH veel on?
Marek wrote: Oleneb ka mida sa tahad lennukist.
Ma ei ole eneses veel täiesti kindel. Et lennuk lendaks, see on iseenesest mõistetav, eks...
Ma ei ole päris kindel, et ma tahan hirmsat akrobaatikat teha, kuigi see võib tulevikus ka kõnealla tulla. Samas tahaksin kolmekanaliste käkkide juurest liikuda natuke rohkem päris mudelite poole. 3-kanaliga Miniumi jätan alles kindlasti.
Marek wrote: Piper on selline rohkem chill. Kui teed sellega vigureid, pole seda ilus vaadata minu arvates. Aga on väga stabiilne ja super lahe on sellega täpsusmaandumist teha.
Ma saan aru küll, et Piper oma konstrui poolest ei olegi mõeldud trikkide tegemiseks juba algusest saati. Mõnes mõttes mulle meeldibki, kui mitteakrobaatika lennuk teeb korraliku triki. An-2 surmasõlme oled näind vä? Ei ole vaja ka. Usu, see ei ole eriti ilus pilt.
Marek wrote: Miks elekter? Talvel lennata ei taha (kuigi uued akud vist kannatavad külma?)? Naudid pidevat laadimisejada? Või on tõesti puhtus nii tähtis?
Ma ei viitsi kütuse ja sinna juurde kuuluva kraamiga jamada. Aku kannatab pigem külma, kui kuuma.

Marek wrote: Lennuk peab ikka häält tegema! :)
Okei, installin lennukile helikaardi. Suhteliselt coolim on vist puldi taga ise puristada... :)



daapn
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

tola555, nägin sinu viimast korda 15m kauguselt. Kui mudel mitteküllaldase kiiruse tõttu variseb, on raske seda servode süüks ajada. Just ebastabiilsus on sellel Piperi variandil probleemiks.
Nii Sinu kui ka Jaani lennutamisoskused on piisavad normaalse treeneri lennutamiseks.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

daapn võta mu Edge :) saab niisama lennata ja ka kõike muud (kui oskad muidugi)
Last edited by Submarin on Thu Oct 18, 2007 15:40, edited 1 time in total.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ervin2 wrote:Selleks Et Selle Kyosho PITTS'iga korralikult lendama saaks,on vaja vähemalt kaks korda niipalju raha kui masin ise maksab ja kümme korda rohkem lennutunde veel juurde.
Endal projekt pooleli,kuna on väga ilusasti koostatud masin ja ei taha sinna igasugust saasta peale panna,sestap valin seadmeid ja detaile suht hoolikalt enne kui midagi ostan.
Kuno teab meil Pittsi hingeelu kõige paremini,ei ole just kerge masin lenama,ei planeeri,ilma mootorita ei lenda ja mis kõik veel.
vaata veel ka teemasid: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=339

http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1200

Pildid ehtamisest: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album41

Thänx!!!

Küsin Pittsi kohta üks küsimus: Kui tiib on külge pandud, siis lahti seda enam ei saa? correct?


Üldiselt arvan, et Pitts on hetkel out. Mina ei leia endas seda julgust, et sellist praegu lennutada.

daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Submarin wrote:daapn võta mu Edge :) saab niisama lennata ja ka kõike muud (kui sokad muidugi)
Sokan, sokan, miks ma ei soka! :)

Tead, puht väljanägemiselt mulle Edge lihtsalt ei meeldi, sorry.

Ma ei otsi ideaalseid akrobaatilisi lennuomadusi, mis Edgel kindlalt olemas on.


daapn
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Pitts käib korralikult lahti,st. tiivad annab ilusasti maha võtta,vähemalt Kyosho omal küll,aga arvan et selleks puudub vajadus, 1,2M tiivaga masin mahub kokkupanduna pea igasse sõidumasinasse.
Ka mina ei hakka vist oma PITTS'iga veel niipea lendama,aga eesmärk,stiimul(unistus) peab ju silmade ees olema,siis on kergem edasi minna.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

ma mõtlen rohkem, et kuhu ma ta kodus panen. autosse mahub küll, see on selge aga ega ta mul autos elama ei hakka siis....


daapn
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

noh mul on 6 lennuvõimelist lennukit ja üks on veel karbi sees oma aega ootamas + siis veel poolikuid lennukeid sabasid tiibasid mootoreid...


sul ehk ei olegi kõige õnnetum seis :mrgreen:
kogun vanu vene lennukimootoreid
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Just ebastabiilsus on sellel Piperi variandil probleemiks.
Ma loodan, et see käis Black Horse mudeli kohta.

Kyosho Piper on super ja proovigu keegi vastu vaielda minule.

daapanile: kahjuks olen näinud AN2 surmasõlme, esimes hooga imestasin ja tegin kummarduse, sest poleks eales seda uskunud sellisest tangist. Teise hooga muigasin veidi, sest see oli suht naljakalt tobe jah.

Eks sa võta siis elekter kui see südamelähedasem. Väljaõppega meil üldjuhul probleeme pole, kui abi vaja siis tead küll mida teha. BH = Black Horse, mida Kullost osta saab.

Ma siiski soovitan sul põhjalikult läbi mõelda kuhu sa sihid, kas akrobaatika või niisama chill, selle Piperiga lendad sa kuu aega max ja siis oled tast välja kasvanud, sest nagu ma aru saan, siis sul juba mõningane lennukogemus olemas. Lühiaegne vaheetapp oleks raha raiskamine. Kui vähegi arvad, et plaanid akrobaatikat, siis mõtle mõnele kesktiivalisele. 1.5 m vähemalt soovitan. Võid ka minu Gladiatori ära osta, see aasta vist enam võistlusi ei toimu ja mul nagunii ammu juba bensiini mootori mõtted. Panen vist ostu-müügi alla ka kuulutuse, Mart oli vist ka huvitatud.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Marek wrote: Ma siiski soovitan sul põhjalikult läbi mõelda kuhu sa sihid, kas akrobaatika või niisama chill, selle Piperiga lendad sa kuu aega max ja siis oled tast välja kasvanud, sest nagu ma aru saan, siis sul juba mõningane lennukogemus olemas. Lühiaegne vaheetapp oleks raha raiskamine. Kui vähegi arvad, et plaanid akrobaatikat, siis mõtle mõnele kesktiivalisele. 1.5 m vähemalt soovitan.
No ega ma enne ei otsusta midagi, kui praegu valmis ehitatud depronpeletis pole lennanud. Kui kiirelt crashin, siis ehitan uue. Hetkel meeldivad mulle rohkem koopiamudelid või siis lihtsalt pullid pillid. Eks ma pean vist Kyosho Piperi eelarve kokku lööma. Minu lennutamistempo juures pikeneb Sinu kuu aega kahe hooajani. No kaua sina lennutaks neid Kyosho M24 Cessnat ja Piperit. Minul on terve suvi nalja nabani olnud. Pealegi on mul 2 Piper Cub J-3 kollast nokamütsi. Ühe peaks vist olemasoleva Piperiga müües kaasa andma.
Marek wrote: Võid ka minu Gladiatori ära osta, see aasta vist enam võistlusi ei toimu ja mul nagunii ammu juba bensiini mootori mõtted. Panen vist ostu-müügi alla ka kuulutuse, Mart oli vist ka huvitatud.
Sa anna andeks, et ma Su nõuandeid eriti kuulda ei võta aga Gladiatori müügikuulutuse loen läbi. Äkki võtan isegi mõistuse pähe?

daapn
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Mu poeg Robert on samuti "ilusate koopiate" fänn. Pean talle jõuludeks ilmselt Me-109G http://www.d2air.at/index.php?templateid=artikel&id=692 ostma. Lapse asi...
Kuid siiski on ta juba nii "tark" taipamaks, et taolise õrna ja kiire mudeli lennutamiseks on vaja üsna keskmisi oskusi. Nii ta harjutabki, momendil kolmanda mudeliga, 1000mm pinnaga depronist shockflieriga.
Et Me-109-ga lennata ja mitte teda kapi otsas hoida, on vaja tal õppida maandmist kiire ja väikese mudeliga. Selleks on vaja veel üht suurema pinnakoormatusega kiiret depronmudelit. Ta on nendest probleemidest vägagi teadlik ja ei aja mulle mingit jama. Ta saab ju varsti 10 aastaseks ja käib juba 4.klassis. Suur poiss ühesõnaga...
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ilus lennuk on küll aga tuletas meelde, et mul on veel üks kiiks. Väga militaarmudelid ei meeldi. No muidugi ajaloolised asjandused, mis on kasutusel olnud ka sõjas (An-2 ja Piper J-3) on tihti väga popid ka tsiviillennunduses olnud.

No ja kõige kiftim oleks veel, kui konkreetne lennuk päriselus oleks võimeline langevarjureid viskama. Ja eriti lahe oleks, kui ma ise oleks sellisest hüpanud. Cessnad on selles mõttes kõige lähedasemad/odavamad/lihtsamad. An2 tahaks tegemist, osta pole võimalik aga see on lennuk, millest tegin oma esimese langevarjutamise mina ja Arne ja kindlasti veel nii mõnigi mudellennutaja.


daapn
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Minuarust on mõistlik alustada sellisest lennukist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... &id=F3A_16
Selle mudeliga õpid lendama ja siis tekivad ka mõtted,mis edasi saab.
Samas,ma ei ole siiani aru saanud,miks eelistada sisepõlemismootorile elektrit (va. asjaolu,et elekter ei määri).Elekter on omal kohal väikeste lennukite puhul,mis üldjuhul lendavad tubastes tingimustes.Õues peaks ikka kasutama sisepõlemismootorit - ekspluatatsioon oluliselt lihtsam ju!Kütus on ainuke kuluartikkel,aga kui mingi udupeene ja ägeda aku hinna lennuminutitele ära jagad,ega vist palju vahet ei tule.Ka usun,et sisepõlemismootori iga on pikem,kui just vastu maad peeneks ei lase (mind teenis näiteks vene päritolu MDS 6,5 25 aastat!).Sisepõlemismootor ei eelda mingisugust lisavarustust - piisab küünlatoitest,mis maksab suht vähe ja on praktiliselt igavene,vananeb vaid moraalselt,starter on puhas snobism - kui mootor on töökorras,siis käivitub ta käsitsi mõne pöördega.Seega minumeelest on kulud (kaudsed ja ka soetusmaksumus) oluliselt väiksemad.Samas - mul ei ole kunagi ühtki elektrilennukit olnud,aga kui vaadata kõrvalt seda arsenali,mida el. mootori kasutajad omavad ja millest nad foorumis räägivad,siis tuleb aukartus peale ja järjest süveneb arvamus,et omale sellist asja soetada küll ei taha.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

Kuno wrote:Minuarust on mõistlik alustada sellisest lennukist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... &id=F3A_16
Selle mudeliga õpid lendama ja siis tekivad ka mõtted,mis edasi saab.
Samas,ma ei ole siiani aru saanud,miks eelistada sisepõlemismootorile elektrit (va. asjaolu,et elekter ei määri).Elekter on omal kohal väikeste lennukite puhul,mis üldjuhul lendavad tubastes tingimustes.Õues peaks ikka kasutama sisepõlemismootorit - ekspluatatsioon oluliselt lihtsam ju!Kütus on ainuke kuluartikkel,aga kui mingi udupeene ja ägeda aku hinna lennuminutitele ära jagad,ega vist palju vahet ei tule.Ka usun,et sisepõlemismootori iga on pikem,kui just vastu maad peeneks ei lase (mind teenis näiteks vene päritolu MDS 6,5 25 aastat!).Sisepõlemismootor ei eelda mingisugust lisavarustust - piisab küünlatoitest,mis maksab suht vähe ja on praktiliselt igavene,vananeb vaid moraalselt,starter on puhas snobism - kui mootor on töökorras,siis käivitub ta käsitsi mõne pöördega.Seega minumeelest on kulud (kaudsed ja ka soetusmaksumus) oluliselt väiksemad.Samas - mul ei ole kunagi ühtki elektrilennukit olnud,aga kui vaadata kõrvalt seda arsenali,mida el. mootori kasutajad omavad ja millest nad foorumis räägivad,siis tuleb aukartus peale ja järjest süveneb arvamus,et omale sellist asja soetada küll ei taha.
rcgroups foorumis on elekter vs väiksed sisepõlekad oma eraldi teema. Näha on, et kui vanasti(paar aastat tagasi?) oli elekter toamudelitel, siis nüüd on väiksematest sisepõlekatest isegi soodsam kui nitro. Ma ei too mingeid oma argumente vaid seda, mida teised on arvutanud.
Bensiin on muidugi omaette asi. Ma sõidaks hea meelega bensuga. Nitro puhul häirib pinin ja kõrge kütuse hind (jah, kulub vähe jne). Tänapäeval saab 5L nitro hinnaga terve aku, kesise küll. Huvitav kummaga on odavam lennata?
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

daapn wrote:An2 tahaks tegemist, osta pole võimalik aga see on lennuk, millest tegin oma esimese langevarjutamise mina ja Arne ja kindlasti veel nii mõnigi mudellennutaja.
Don't even go there

http://home.cyber.ee/arne/abpy/jump%20they%20say/

Sinul polnud see vist küll mitte esimene hüpe.

Arne
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

7,5 ccm mootoriga lennuk kulutaks tunnis ca 1 l kütust (2,5 - 4 ccm mootor kulutaks pea 3x vähem!),gallon kütust mudelipoes maksab 330.-kr (vist,nii oli kirjas viimase arve peal),seega 5l kütust maksaks mingi 440.-kr.Selle raha eest analoogsele elektrilennukile küll akut ei saa (vist?).Tegelikult see jõuallika valik tänapäeval suht maitse asi,raha peale ei taanda siin vist suurt midagi,hobi on hobi-igal juhul on kulukas.Sisepõlemismootorid on täna ilmselt peaaegu tipus oma arenguga-edasi saab veel tulla kütuse sissepritse ja palju silindreid,aga elekter teeb alles oma esimesi tõsiseid samme.võibolla 10 aasta perspektiivis lendame kõik elektrimootoritega,aga täna on minumeelest siiski üle meetriste tiibadega lennukitel valitsev sisepõlemismootor - ja alla meetriste tiibadega lennukiga pole välitingimustes suurt midagi tõsist teha (va suured plaanerid muidugi).
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

Kuno wrote:7,5 ccm mootoriga lennuk kulutaks tunnis ca 1 l kütust (2,5 - 4 ccm mootor kulutaks pea 3x vähem!),gallon kütust mudelipoes maksab 330.-kr (vist,nii oli kirjas viimase arve peal),seega 5l kütust maksaks mingi 440.-kr.Selle raha eest analoogsele elektrilennukile küll akut ei saa (vist?).
...
2250 3S http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... oduct=5461
2200mAh 4S
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... oduct=2133

Ainsad lipod mul ongi see viimane. 1.8M Piper lendas isegi ühe akuga..aku läks soojaks küll. 2 paralleelselt läks peaaegu sama soojaks. Arvan, et lendaks ühe sellise akuga küll kui teha õhkjahutus.
Mul on samad akud ühelt poolt natuke paisunud. Lendasin EasyStariga ja seal läks üks aku element õhku täis :wink:
Tegelikult oli asi selles, et ESC oli aku lähedal ja see vähene soojus tegi asja ära :? aga samas laeb ja laadija mingeid vigu ei näita.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Okei! Oleme hakkama saanud järjekordse igasugusest infost pakatava teemaga. Ma ise hakkan konkreetseks minema...

See Kyosho Piper http://kyosho.com/eng/products/rc/detai ... _id=100432 tahab manuali järgi 600-800W mootorit saada.

Ma olen kursis ka Ervin2 Pitts-i teemaga http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=339

Vana ütleb seal nii:
vana wrote:Elektrika mootorivaliku strateegia peaks olema järgmine.
1. Millist tõmmet ja kiirust konkreetne mudel nõuab.
2. Vaadata Motocalculaatorist sellele vastav võimsus (tegelikult vajalik pinge ja voolutugevus, eraldi)
3. Vaadada üle oma võimalused aku osas, millist pinget (mitu purki) valida, järgmisena palju voolu peab see välja andma ja lõpuks üldine mahtuvus.
4. Selle järgi valid sobivaima mootori (sobiv U/p ja võimsus) ja varuga ESC.
5. Proppi suurus oli selge juba eelnevate kalkulatsioonide käigus .

St. Tuleb korraga vaadelda kogu kompleksi: aku, ESC, mootor, propp.
Ja Kuno nii:
Kuno wrote:Mootor ilmselt oleks mõistlik 1200W,siis peaks jaguma,vähemaga kardan,et see asi ei lenda hästi.Õhku ehk tõuseb aga jääb ebastabiilseks ja tuule suhtes tundlikuks (nagu varem mainisin on mul väiksema versiooni,1000x1000mm,otsas OS Max FX,millel võimsust 1,6 hj,so,ca 1200w).Ja enne proovimist harjuta simu peal kõvasti!
Motocalci ja muude Windowsi progedega on mul probleeme.

Sestab küsin:
Kuda ma saan teada Millist tõmmet ja kiirust vajab ülalmainitud mudel?

Kuna too Piper pidavat kaaluma ca 2.5 kilo, siis kas ma peaksin mootori asjus purjetama umbes suunale http://shop.pistik.com/product_info.php ... 34af5a6c3a, see lubab õhku tõsta umbes 2.5 kilo lennuki.
akude murega ma ei teagi. Tootja soovitab 18.5V 4Ah LiPo-t. Pistikus ma näen kuni 3200 ja selle hind on 5000 krooni. http://shop.pistik.com/product_info.php ... 34af5a6c3a

Olen ma ikka õigel teel?


daapn
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Graupneri brushlesside ja lipo-de hindade osas küsi järele. Momendil need tuntavalt langenud ja shop.pistik lehel veel vanad ja päris hirmutavad hinnad üleval :P
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply