Page 1 of 2

4.nov. Piibele

Posted: Sun Nov 04, 2007 12:48
by Trixt
Kas mõte on väga naljakas...meie igatahes kavatseme mingi aeg sinna laekuda...on kaasamõtlejaid-kampalööjaid???

Posted: Sun Nov 04, 2007 12:50
by Keks
Üritan ka jõuda....

Posted: Sun Nov 04, 2007 13:27
by MagnusL
Meie ka, varsti hakkame minema.

Posted: Sun Nov 04, 2007 13:42
by mart63
Ma lähen Kollasele kuskil tunni, pooleteise pärast.

Posted: Sun Nov 04, 2007 14:05
by Morgan
täna kahjuks ei jõua :(

Posted: Sun Nov 04, 2007 17:33
by Ropka
käisin piibel, ilm ilus, kõik ok

kollasel on lumi maas ja tee on väga porine, et siis ratastega lennukiga on asi jama

Posted: Sun Nov 04, 2007 17:59
by mart63
Lendasingi "heina" lennukitega täna.
Ratastega sisepõlekas istus autos. Vana oli kaa kohal oma Magistriga.

Posted: Sun Nov 04, 2007 18:04
by vana
Käisin korraks kollasel. Lumi, 1-2 cm ei takistanud Magistri starti. Oli tore näha stardijälgi lumel - kuni 3m.
Ka mart63 oli kohal terve kollektsiooni mudelitega.
Mudane tee? Pesin just auto ja seetõttu tegin omale privaattee üle karjamaa. Ja ei mingeid poriloike.
Kena oli…

Posted: Sun Nov 04, 2007 18:47
by Keks
Väga hea lennuilm oli, palju toredaid inimesi ka piibel...
... uue lennuki sai ilusti lendu ja tervena koju tagasi ka :)
ehk siis väga korda läind üritus!

Oleks tänulik kui tänastest kohalolijatest kellel oli kaamera kaasas jagaks tehtud pilte natukene :)

Posted: Sun Nov 04, 2007 23:26
by Trixt

Posted: Sun Nov 04, 2007 23:32
by lauri
See video paneb küll kahe käega peast kinni võtma. Ausaltöeldes ei huvita kes ja miks nii startis, kuid see oli RÄIGE ohutusreeglite rikkumine, elude ohtuseadmine isegi :evil: Kuidas tuleb üldse mõttesse startida nii, et keegi seisab paarikümne meetri kaugusel otse teepeal ees?

Ja koht, kus lennuk vastu maad käis asus selja taga, kuhu ei tohiks lennukiga tegelikult kordagi sattuda ning paarkümmend meetrit autoteest eemal. Mis oleks juhutunud, kui oleksid kokku sattunud mõne autoga, mis sealt 100km/h tunnis mööda sõitis?

Võta maast üks paras kivi ja viska teisele mehele vastu pead. Selle lennukiga vastu pead saamine on sama või hullemgi veel...:evil:

Loodan, et asjaosalised tegid oma järldused või siis tehti neile asi selgeks... Mingeid vabandusi siinkohal on võimatu välja käia.

Just juhunud olukorra tõttu olen alati öelnud, et Piibe lennutamiskoht EI sobi algajatele...

Posted: Sun Nov 04, 2007 23:57
by Kristoka
Esimest korda hoiti pulti käes ?
See kuidas inimesele peaaegu otsa oleks lennatud on nüüd küll natukene imelik ,kas siis üldse enam ei vaatada et stardi rada oleks puhas ?
Kristo

Posted: Mon Nov 05, 2007 0:07
by Marek
Uhhhhh!!!!!!! Ok, lennuk võib käest minna kõigil ja kukkuda kuhu iganes aga no krt õhkutõusu teha siis, kui keegi rajal ja suunaga inimese poole!!!??? Ma loodan, et Reivo (kui pilti jäänud kogenud hing) paar tõsist sõna piloodile ütles. Samas on see piloot ju kogemusega??? Magnus, mis isa küll mõtles???

Kõigile kes seda veel teinud pole: lugege läbi ohutusreeglid palun!!!

AGA MÜTS MAHA, ET KÄISITE LENDAMAS. MITTE NAGU MÕNI (loe: Marek), KES HOOPIS KINNO LÄKS "SAAG IV" VAATAMA :D

Posted: Mon Nov 05, 2007 0:19
by [J]
Julgen arvata, et sellised "KÕIK VALESTI" videod ei tõsta Eesti mainet maailmas, pigem vastupidi.

Posted: Mon Nov 05, 2007 0:44
by Trixt
Mnjah ... nali naljaks aga nüüd siin ekraani tagant vaadatuna oli asi tegelikult naljast pisut tõesti kaugel arvestades et üle laagriplatsi käis selline "lend" ...
Samas analüüsides hetkeolukorda tagantjärele siis... polnud ju vist see piloot vast algajate killast väidete järgi et lennuk on juba oma sissesõidu teinud jne... lennanud...
Samas Reivo ei ole ju ka mingi ütleja platsil kes lendab ja kes mitte ... rääkimata sellest et ta ei ole ka selgeltnägija hindamaks uute lendajate lennukogemuste oskuste üle...
Õnnelik õnnetus igal juhul ...ja isegi lennuk ei ikaldunud... õnneks...

Pildid ja teine video on pistikus :

http://www.youtube.com/watch?v=7rpabgFKq8E

AIAI 2 ja Piibel 04.11.07 nime all...

Posted: Mon Nov 05, 2007 10:20
by Marek
Lenduril vedas, et Cuprumit seal polnud ja et Cupi on kuskil 15 000 km kaugusel :P

eks me kõik oleme vait kuni keegi vastu pead või autosse lendab :D

Teine lend tundus ka väga kaootiline, sellistel juhtudel, kui veel kogemusi ja oskusi pole oleks mõistlik mõni hea piloot abiks võtta ;)
Ise õppimine võtab kaua aega ja on kulukas ja ohtlik. Mina ja Vana võime seda kinnitada ;) :P

Posted: Mon Nov 05, 2007 11:32
by vana
Lennutajate süstemaatiline viga.
Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.

Posted: Mon Nov 05, 2007 11:57
by Ropka
Trixt wrote:http://youtube.com/watch?v=3-6NlWfOQrE& ... D4&index=0

Pildid ka kohe tulemas...[/img]
selle viguri nimeks oleks külmaga mitte päris hästi käiv mootor ja võibolla ka et liiga palju tüüre on sikutatud

Posted: Mon Nov 05, 2007 12:00
by Submarin
JULM.

Ma sain õnneks esimestel lendudel korraliku kooli :) ja olen väga ettevaatlik enne kui tõusen või maandun.

Laurile : Piibe sobib küll algajatele aga kord peab "kohal" olema ;)

Posted: Mon Nov 05, 2007 14:22
by tola555
vana wrote:Lennutajate süstemaatiline viga.
Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.
30m on isegi väike maa. Olen käinud üksi lendamas ja hoopis kergem on lennata kui teisi autosid kõrval ei ole(tegelikult peaks alati käima mitmekesti tervise mõttes). Kollasel on rada küllalt pikk kuid siiski 5 kraadi kõrvalekalle ja autod on täpselt trajektoril. Autod on ju tegelikult rajast vaid mõned meetrid kaugel !
Ja siis ongi algajal närv punane lennutades.

Posted: Mon Nov 05, 2007 14:26
by cuprum
Marek wrote:Lenduril vedas, et Cuprumit seal polnud ja et Cupi on kuskil 15 000 km kaugusel :P
Odod, ära mind ikka kuupeale kah saada ;) Tegelikult ma ainult 6220 km kaugusel. Ja ega ma nii tige nüüd kah ei ole....

Marek wrote:
Teine lend tundus ka väga kaootiline, sellistel juhtudel, kui veel kogemusi ja oskusi pole oleks mõistlik mõni hea piloot abiks võtta ;)
Ise õppimine võtab kaua aega ja on kulukas ja ohtlik. Mina ja Vana võime seda kinnitada ;) :P
Mis tollesse teise lendu puutub, siis kahju, et algusest peale ei olnud filmitud, aga mind ausaltõelda pisut üllatab, et üldse stardiga hakkama saadi ja suht ohutusse kõrgusesse jõuti.

Aga jah, lõpetuseks siiski - Ärge seda palun enam lomade peal katsetage. Eriti sellistel kooskäimistel leidub ikka keegi, kes vähemalt pisutki kombeõpetust ja füüsilist ai jagab.

Posted: Mon Nov 05, 2007 14:45
by cuprum
vana wrote: Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Vastupidi!?!? Et parkima stardiraja otsas siis? :shock:
Ok, tegelikult sellele lähedusele ma arvan, et oskan leida seletuse (tõsi, vabanduseks see argument nõrga) - Vendadel ei ole autonoomset stardiinventaari ja samuti on nad lihtsalt mugavad. Auto on iseenesest piisavalt suur ja universaalne "field box" (starteri/küünlasoojendaja aku, igasugused varuosad), samuti on tülikas mudelite järel niiiiii kauuuuuuugel käia. Ise muutusin autost "sõltumatuks" peale seda, kui endale lõpuks akuga kastikese tegin, laiskusest pole kahjuks veel jagu saanud.
vana wrote: Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.


läbu algus:
Kuskohast te kõikide nende autoosade hindu nii täpselt teate, tegelete remondiga?
Ei, olen algaja mudellendur.
Läbu lõpp.

Mis reeglite vastu eksimisse puutub, siis me võime siin rääkida, mida tahame, aga kardan, et seisvale, või siis teede peal liikuvale autole "tabamuse" maksab kinni igal juhul mudellendur. Otse ohumärkidega tähistatud maandumisrajal kakerdava auto korral oleks vast lootust hea advokaadi korral ka mudellenduril hüvitust saada.

Posted: Mon Nov 05, 2007 15:59
by Kuno
Mis reeglite vastu eksimisse puutub, siis me võime siin rääkida, mida tahame, aga kardan, et seisvale, või siis teede peal liikuvale autole "tabamuse" maksab kinni igal juhul mudellendur. Otse ohumärkidega tähistatud maandumisrajal kakerdava auto korral oleks vast lootust hea advokaadi korral ka mudellenduril hüvitust saada.
kuna põld on midagi muud kui liikluseks mõeldud tee (seda on tegelikult vist ka Piibe rada),siis seaduse järgi lakub igaüks ise oma haavad,ei ole nagu kellegi käest hüvitust nõuda,iseasi,kui näiteks Piibel tabada mööda maanteed sõitvat autot.Tegelikult ei taha üldse mõeldagi sellest,et auto ja mudeli teed kuskil ristuvad - mul kerge isiklik kogemus olemas - täiesti uskumatult suuri purustusi võib mudel tekitada.Seega,Vanal on õigus,autod kaugemale ja kunagi peale starti ei keera mudelit laagri poole - ikka endast eemale.Ka ei tohiks kohe autode juurest starti alustada,vaid tuleks ruleerida eemale ja alustada startimist siis,kui autod ja inimesed on jäänud seljataha.

Posted: Mon Nov 05, 2007 19:59
by tola555
cuprum wrote:..on nad lihtsalt mugavad.
Jah, nii ongi. Pannakse auto raja äärde ja kui keegi (algaja) sinna paugu sisse paneb, siis praeguste reeglite järgi peaks lendur kulud hüvitama :?:
Mina näen seda sedaviisi, et mugav vend on ise süüdi, et kasutab starterina oma autot. Ostku kaasaskantav kui auto kallis on, teisel juhul maksku ise oma auto kinni.
Et võiks olla suuremad vahemaad raja ja parkimiskohtade vahel.

Posted: Mon Nov 05, 2007 20:53
by mart63
tola555 wrote:
cuprum wrote:..on nad lihtsalt mugavad.
Jah, nii ongi. Pannakse auto raja äärde ja kui keegi (algaja) sinna paugu sisse paneb, siis praeguste reeglite järgi peaks lendur kulud hüvitama :?:
Mina näen seda sedaviisi, et mugav vend on ise süüdi, et kasutab starterina oma autot. Ostku kaasaskantav kui auto kallis on, teisel juhul maksku ise oma auto kinni.
Et võiks olla suuremad vahemaad raja ja parkimiskohtade vahel.
Nagu kollasel. Mururiba raja ja autode vahel ikka, ja vahel yldse teise raja peal lennutamine. :P

Posted: Mon Nov 05, 2007 22:00
by Kristjan
Oot oot... mida kuradit

Kas üldsuse arvamus on, et kui keegi oma lennuki vastu heinamaale pargitud autot pilbasteks lennutab, on auto omanikul ainus variant kõik ise oma kuludest kinni katta ja veel tüübile takkaotsa uus lennuk ka kinkida???

Midagi on siin ikka väga mäda.

Mõelge ja proovige midagi asjalikumat kirjutada.

Autod on pargitud üldjuhul tihedalt üksteise kõrvale. Lennusektor on tavaliselt ikkagi ettemääratud ja kokkuleppeline asi ja kui algaja või kesiganes tilbendab oma mudeliga otse kõndiva inimese suunas ja autode kohal on minu arvamus ikka küll selline, et selle tüübi koht on kodus teetassi kallutada ja ohutusnõudeid sirvida.

Lennutusplatsil käivadki mugavad inimesed. Ebamugavustega harjunud inimesed võtku oma akud ja muud stardividinad ja mingu kasvõi sohu lennutama.

Kui ei ole harjutud või ei osata lennusektoris lennutada (minu silmis lennusektor on lennutaja ees ja kõik mis on enda taga EI ole sektor) siis peaks nagu endale näkku vaatama, mitte nendele kes autot boxina kasutavad.

Tähendab ärge saage valesti aru. Mina pean normaalseks, et lennukit käivitatakse auto läheduses ja seejärel ruleeritakse kaugemale ja starditakse ohutus suunas. Mootor käima, stapist kinni ja 15 sammu eemale.

K.

Posted: Mon Nov 05, 2007 22:52
by ints
Nõustun täielikult Cuprumi ja Kristjaniga.

Kahjuks on see tõesti nii, et mudellendur on lennuki piloot ja kui ta ükskõik mis asjaoludel kellelegi/millelegi otsa sõidab, on ta sunnitud ka vastavad kahjud hüvitama. Seega, Piibel tuleb arvestada ka seda, et keegi SÕIDAB piki "maandumisrada". Samuti kollasel, kus autotee ristub lennurajaga.

"Probleemist" üle saamiseks on 2 varianti:
- et ei juhtuks, tuleb täita elementaarseid ohutusreegleid. Ohutusreeglid ei seisne paraku mitte selles, kuhu autod on pargitud, vaid selles, milline koht nende (ja kaaslennutajate, pealtvaatajate, teede, majade jms.) suhtes valitakse stardiks ja maandumiseks. See PARAKU kehtib ka lennutusplatsi asukoha valiku kohta. Kui koht ei võimalda ohutult lennutada - ÄRA LENNUTA! Tuleb tunnistada, et täiesti ideaalne lennutuskoht selles mõttes hetkel Tallinna lähedal puudub.

- kui ikkagi juhtub: kindlustus (3 osapoole vastutuskindlustus). Ntx. Soomes on kõikidel föderatsiooni liikmetel see automaatselt olemas. Oleks Eestis ka, kui väga tahaks (aga keegi eriti ilmselt ei taha). Seega tuleb ise plekkida.


Aga konkreetsest asjast ka:

- "laagrist" eemalduvas suunas startimine (lennukiga)
- stardijärgne "laagri"st EEMALE keeramine
- lennusektoris lendamine
- MITTE autode ja inimeste kohal lendamine
on kõik elementaarse ohutustehnika reeglid ja mõeldud täitmiseks.

Inimeste poole startimist ei tahaks isegi mitte kommenteerida.

Kopterite MMi harjutusplatsil võis samuti näha, et kopter käivitati (normaalne ja täiesti ohutu) ja mõnikord ka starditi (ei soovita proffidelegi, lubamatu algajatele) otse auto kõrval, AGA MITTE KUNAGI, MITTE KEEGI, MITTE MINGI HINNA EEST ei riku antud nelja reeglit.

Terv,
I.

Posted: Mon Nov 05, 2007 23:06
by ints
Ahjah, lisaks veel juurde, et kui piloot oli algaja, siis vähemalt moraalselt vastutavad kohal viibinud kogenumad piloodid, kes ilmselt OLEKS SAANUD algajat juhendada ja oleks võinud tekkinud ohtliku olukorra ära hoida.

Keegi meist pole sündinud kõiketeadjana, nimelt.

Kui aga tegemist oli lihtsa pohuismiga, siis paluks edaspidi hoiduda "avalikest lennutusplatsidest" eemale.

Posted: Mon Nov 05, 2007 23:43
by Marek
Me võime need autod ka 100 meetri kaugusele parkida aga reegel on see, et kui vaja, siis pihta saavad nad nagunii :D

Kes ikka laperdab õhus nagu haavaleht, see peab üksi kuskil käima lennutamas või abi paluma. Suuremas kambas olles peab oma oskustes ja lennukis kindel olema - mis muidugi õnnetusi ei välista (servo katki, sideprobleem vmt) aga siis on igati loogiline, et lendur jääb oma lennuvahendist ilma ja autoomanik läheb oma raha eest remonti. Selline risk seal platsil on ja keegi selle vastu ei saa - vähemalt niikaua kuni ollakse avalikul platsil. Eraplatsil on seda reeglit muidugi võimalik omaniku suva järgi reguleerida, lepingutega siis.

Posted: Mon Nov 05, 2007 23:59
by tola555
ints wrote: - "laagrist" eemalduvas suunas startimine (lennukiga)
- stardijärgne "laagri"st EEMALE keeramine
- lennusektoris lendamine
- MITTE autode ja inimeste kohal lendamine
on kõik elementaarse ohutustehnika reeglid ja mõeldud täitmiseks.

Inimeste poole startimist ei tahaks isegi mitte kommenteerida.
...
Terv,
I.
jah. Kõik õige ja kurb vaadata neid videosid, mis eespool aga mainimata jääb veel probleem, millega olen ise mitu korda silmitsi seisnud - maandudes on autod liiga lähedal. Mina kui algaja ei tunne ennast mugavalt kui pean maanduma autode suunas kus käivad ka inimesed. Tekib olukord kui lennuk on minu ees või parema pool, autod ja inimesed selja taga või vasakul, lennuk kiire...edasi mõelge ise. Või ei soosita platsil algajaid?