Page 1 of 1

Milline servo oleks õige?

Posted: Sun Nov 04, 2007 21:40
by Keks
Tere kõigile, saaks keegi natukene lollile nõu anda servode suhtes?
Mure järgmine, lennuk on 1,8m tiivaulatusega, manualis oli kirjas et on vaja panna standard servod, läksin siis suure uraaga poodi ja ostsin omale hitechi 422 servod (eleronidele, kõrgus ja sabatüürile, mis on siis koos esirattaga koos)

Viimane nendest jääb silmnähtavalt lahjaks, teisedki on kõik suht lahjad ja aeglased minuarust.
Vaatasin pistiku poest sellised servod nagu SERVO C 5191, minu praegused servod on ligi 3,3kg, see graupneri oma 5,5kg, kas see päästaks mind?

http://shop.pistik.com/product_info.php ... 9276b88279

Või peaks hoopis digiservod vaatama...

Siin kohe küsimus, kuna ei tea servodest suurt midagi, mis vahe on analog ja digiservol?

Kas digiservo juhtimisel on ka mingi vahe analogiga või täpselt samamoodi pistad juhtme vastuvõtjasse ja asi korras?
Ainuke info mis ma suutsin ise netist leida et digiservod on võimsamad, täpsemad ja ju siis paremad... kallimad ka muidugi :)

Ootaks soovitusi oma ala asjatundjatelt!

Ette tänades

Posted: Sun Nov 04, 2007 22:29
by mart63
Pööretyyrile lahja :shock: ?
Seal ju kõige väiksemad jõud.

Posted: Sun Nov 04, 2007 22:49
by Keks
Pöördetüür koos esirattaga, kui lennuk seisab koha peal, ei liigu, siis esiratas venib päris kõvast, näha on et servo ei jaksa vedada mõlemaid, kuigi ma olen üritanud õlitada ja väänata ja sättida niipalju kui sain...

Kui lennuk õhus oli, ei andnud eriti tunda, aga ikkagi arvan et ei ole päris õige see asi nii jätta, see ka ei meeldi et need servod on natukene aeglased.

Posted: Sun Nov 04, 2007 23:45
by lauri
Oman ka kogemust, kui pöördetüüri servo ei jaksanud tööd ära teha. Pöördetüüril ON minu meelest kõige suurema jõuga servot vaja.

Soovitan üle kontrollida ka, ega süsteem kuskilt järgi ei paindu (trossid või kõri). Jõudu saad juurde ka "ülekande" muutmisega ehk lühenda õlga servo juures ja suurenda tüüri juures. Käik väheneb ja jõud suureneb!

Kui jõudu ikkagi vähe, siis vaja jah suurema jõuga servot.

Posted: Sun Nov 04, 2007 23:48
by Keks
Kõik järgi vaadatud ja proovitud, vähendasin esiratta servokäpa jõuõlga, ekh siis panin ta servo tsentrile lähemale, ikka ei piisa, servo teeb oma töö ära aga väga vaevaliselt, ja aeglaselt. Tross mis läheb taha pöördetüürile on väga pikk, natukene on painutatud see koht mis kerest välja tuleb, ja keeramiselt paindub ka natukene, kuigi raskem on tal just millegipärast tõmmates mitte lükkates.

Lauri, aga kas sellest piisaks siis mis ma pistiku poest välja valisin, või oskad äkki mõnda head digiservot soovitada...

Seletage palun mulle ära digi ja analog servo tööpõhimõte vahe ka ära.

Tänud

Posted: Mon Nov 05, 2007 10:30
by [J]
Siin peaks justkui ühtteist olema:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=389
Analoog- ja digiservo:
http://www.futaba-rc.com/servos/digitalservos.pdf

Ja veel, et kui tahta odavat ja head servot, tuleb osta 2 servot. Üks odav ja teine HEA (paraku alati kallis).
Hinna-kvaliteedi suhe on hea näiteks Hiteci servodel. Loomulikult ei saa nad Futaba või JR/Graupneri üle 1000 kroonistele ligilähedalegi.
Servo tuleks valida vastavalt lennuki prognoositavale elueale.

Konkreetse lennuki puhul arvan, et mäda on mehhaanika servost tüürini. See peaks absoluutselt vabalt, ilma takistusteta käima.
Samasuguse pöördemomendiga servosid kasutatakse massiliselt, ka väga kiiretes, suurte mootoritega lennukites.
See metallratastega Graupneri servo, millest eespool juttu, on ehk liigagi hea.

Posted: Thu Nov 08, 2007 20:08
by Oehh
Kas oled proovinud servosid omavahel vankerdada ?
Äkki tegemist praakeksemplariga :?

alias Pluuto

Posted: Thu Nov 08, 2007 20:14
by Keks
Proovisin...

Aga lahendus juba olemas, panin futuba 5,5kg servod kõrgustüürile ja tiibadele, ning 7,5kg esirattale ja keeramistüürile.

Voolu võtab nüüd kül natuke rohkem, kuigi selle eest tulemus selline nagu ma seda tahtsin, kõik liigub kiiresti ja ilusti, ilma mingisuguse venimiseta.