Page 1 of 1
Kajakas
Posted: Mon Nov 12, 2007 10:58
by daapn
Hei!
Vaatasin just aknast, kuidas kajakas majade vahel planeeris ilma mingi vaevata.
Huvitav, mis kajaka tiivasiruulatus on ka?
Ei tea, mis servod tal peal on?
Puht praktiline küsimus: mis sagedust nad kasutavad?
daapn
Posted: Mon Nov 12, 2007 12:54
by lauri
Posted: Mon Nov 12, 2007 15:38
by Ropskar
Ma ei saa nüüd aru. Kajakal servod ja vastuvõtja peal?
Käib jutt mingist spetsiifilisest plaanerist või mudelitüübist vms?
Posted: Mon Nov 12, 2007 16:36
by cuprum
Ropskar wrote:Ma ei saa nüüd aru. Kajakal servod ja vastuvõtja peal?
Käib jutt mingist spetsiifilisest plaanerist või mudelitüübist vms?
Kajakat ei ole näinud, küll aga on mingid vennad teinud päris seksika "suitsupääsukese" - taga pusher voldib end ilusti "käärideks" kokku kah, niiet päris ehtne tundub lendamas.
Posted: Mon Nov 12, 2007 16:40
by mart63
Kajakad teevad 9-kordsete majade serva kohal mäeveeru lendu tavaliselt. Koolitaga pidevalt nii, suht pull vaadata. Eriti tore kui paar varest combatit teevad mingi saiatüki pärast, nii maal kui õhus.
Posted: Tue Nov 13, 2007 14:45
by daapn
No algselt ma kirjutasin lihtsalt paar tobedat mõtet. Nagu vaja, Off-topic osakonda.
Jälgige nüüd mängu.
Õismäe tornmaja viimase (16) korruse aknast viskad välja saiatüki. Ja mängukaaslane viskab ka. Võidab see, kelle saiatükk käib läbi rohkema arvu kajakate nokast, enne kui maha kukub.
Kui kajakaid pole, lähed ostad turult (Õismäe 48 torni juures näiteks) mingi kala ja viskad selle esimesena.
Kuidas aga saavutada, et saiatükk ei lendaks esimese kajaka nokas minema?
Sai tuleb hambapastaga kokku määrida.
Eesti MV esimene etapp korraldatakse märts-mai-aprill-veebruar 2008. head harjutamist!
daapn
Posted: Thu Nov 15, 2007 19:44
by mart
Spinningu ja saiaga ka päris pönev.
Posted: Fri Nov 16, 2007 0:08
by [J]
Muuseas, kajaka pinnakoormatus on 75 g/dm2 ja vajumiskiirus planeerimisel 0,25 m/sek. Tehke järgi!
Poe 2 m plaaner on kusagil 30 g/dm2 ja vajumiskiirus 0,7 m/s.
Posted: Fri Nov 16, 2007 10:06
by tola555
[J] wrote:Muuseas, kajaka pinnakoormatus on 75 g/dm2 ja vajumiskiirus planeerimisel 0,25 m/sek. Tehke järgi!
Poe 2 m plaaner on kusagil 30 g/dm2 ja vajumiskiirus 0,7 m/s.
Huvitav kust selline vahe tuleb siis? Kas seepärast, et kajakas oskab oma tiibu efektiivsemalt sättida lennu ajal?
Posted: Fri Nov 16, 2007 10:17
by AndrusT
Muidugi sellest, et kajakas muudab dünaamiliselt tiiva kuju, kasutades ära ka kõige väiksemad soosivad õhuvoolud. Samuti on kajaka tiib tema lennuülesande jaoks ideaalkujuline. Kindlasti mängib siin veel rolli tiiva ehk sulestiku peenstruktuur. Väiksem hõõrdejõud ja vähem pööriseid. Evolutsioon on toiminud miljoneid aastaid ja on olnud aega valida parimad kujud, materjalid, mootorid/servod ja juhtimiselektroonika.
Posted: Fri Nov 16, 2007 10:58
by lauri
Kajakas läbinud evolutsiooni sadu tuhandeid ja miljoneid aastaid. Inimene lennukit täiustanud veidi rohkem kui sada aastat
Vaadake F1 autot 5 aastat tagasi ja sellel aastal. Aerodünaamika komponendid, erinevad tiivad on ikka meeletult muutunud. Niiet arenguruumi on kõvasti.
Posted: Fri Nov 16, 2007 11:01
by Marek
Kradi paganatest Darvini jüngrid. JUMAL lõi kajaka!!!
:D:D:D
Posted: Fri Nov 16, 2007 13:34
by tola555
kui kajakas on nii mitu miljonit aasta arenenud, siis miks on tal tiivad ja mitte propeller nagu kopteril
Posted: Fri Nov 16, 2007 14:23
by AndresO
tola555 wrote:kui kajakas on nii mitu miljonit aasta arenenud, siis miks on tal tiivad ja mitte propeller nagu kopteril
Paljud linnud suudavad ka kohapeal lennata. Selleks ei pea olema kopter.
Posted: Fri Nov 16, 2007 15:20
by daapn
AndresO wrote:tola555 wrote:kui kajakas on nii mitu miljonit aasta arenenud, siis miks on tal tiivad ja mitte propeller nagu kopteril
Paljud linnud suudavad ka kohapeal lennata. Selleks ei pea olema kopter.
Kopter tegelikult ei lenda ju.
Ta peksab lihtsalt kaigastega õhku maapinna poole, mille peale ärritunud maapind inetu aparaadi endast eemale tõukab.
daapn
Posted: Fri Nov 16, 2007 17:02
by Marek
kas see ei ole mitte veidi vale, eks ta pritsib õhku allapoole küll aga tõstejõud tekib ikkagi labade kohale tekkivast alarõhust...onju - nagu lennuki tiibki lennukit tõstab. Allapritsitav õhk mängib vähe rolli.
Posted: Fri Nov 16, 2007 17:26
by cuprum
Marek wrote:kas see ei ole mitte veidi vale, eks ta pritsib õhku allapoole küll aga tõstejõud tekib ikkagi labade kohale tekkivast alarõhust...onju - nagu lennuki tiibki lennukit tõstab. Allapritsitav õhk mängib vähe rolli.
Minu teadmiste kohaselt need 2 asja omavahel jäigalt seotud peaksid olema ja lõppkokkuvõttes ikka sõber Impulsi ja tema jäävuse seaduse pikad ning karvased kõrvad kogu selle süsteemi tagant välja paistavad.
Vaadeldes lokaalset süsteemi, siis võid jah kujutada jõuvektoreid, mis tekkivad pindala korda rõhkude vahe baasil. Samas aga seesama rõhkude vahe paratamatult ühtlustub ühel hetkel, ning tulemuseks ongi allapoole liikuv õhumass ühes oma impulsiga ning teistpidist impulssi omav ja sellega gravitatsiooniseaduse rikkumise eest türmi minev koperdis.
Posted: Mon Nov 26, 2007 16:25
by silver
Servod kajakal ja kaikad kopteril
Pole ammu niipalju naerda saanud
Posted: Mon Nov 26, 2007 18:09
by Ropskar
Ma ei saa siiani aru, misasi või kesasi see "kajaks" siis siin teemast on. On see siis mingil kindel mudellennuki tüüp või tehakse siin teemas ainult nalja?
Kui see on mingi mudellennuki tüüp, siis paluks et postitataks ka pilt, saaks asi vähe selgemaks.
Posted: Mon Nov 26, 2007 19:01
by lauri
Eks ta üks segane teema-arendus ole
Posted: Mon Nov 26, 2007 19:22
by cuprum
Ropskar wrote:Ma ei saa siiani aru, misasi või kesasi see "kajaks" siis siin teemast on. On see siis mingil kindel mudellennuki tüüp või tehakse siin teemas ainult nalja?
Kui see on mingi mudellennuki tüüp, siis paluks et postitataks ka pilt, saaks asi vähe selgemaks.
Tüüp on tal tegelikult
Larus marinus ja välja näeb see mudel umbes selline...
Mis teemasse puutub, siis selles teemas polegi teist nigu õieti ( Off-Topic'is jaurame ju ).
Kuigi, kuigi - igas naljas tera tõtt ja tões nalja. Nii ka siin on siiski märgata häirivalt mudellennunduslikku lähenemist eriti varisemiskiiruse osas näiteks