Page 1 of 1

Eleronid trainerile

Posted: Wed Nov 21, 2007 14:09
by Ervin2
Kiire küsimus - trainer tüüpi mudeli tiivaulatus on ca 1,5M.
Kui laiad oleksid optimaalselt eleronid,eeldusel,et eleroniks oleks kogu tiiva tagumine serv,kas 2,5cm oleks piisav(täpselt sellise laiusega kolmnurkne liist on mul kasutada).

Posted: Wed Nov 21, 2007 14:13
by lauri
Mina arvan, et piisab küll... Trainer ju ikkagi lõppudelõpuks.

Samas mõte - proovi RealFlight'is järgi!

Posted: Wed Nov 21, 2007 21:51
by Kuno
Oleneb,kui lai tiib on.Kui mitte laiem,kui 200mm,siis ilmselt ok,kui tiiva laius on 100mm,siis vähe palju.Vaata,kuidas visuaalselt tundub - kui näeb normaalne välja,siis on ilmselt hea.NB! kitsamaks on pärast lihtsam teha kui laiemaks!

Posted: Thu Nov 22, 2007 0:11
by Ervin2
Jah lõplikuks laiuseks sai 3,5cm,homme katsun konstruktsiooni lõplikult paika panna.
Otsustasin tiiva täpselt etteantud konsryktsiooni järgi valmis teha ja siis tagumise osa eleroniks lõigata,seletada on seda keeruline,kui lõplikult valmis saan panen pildid üles.
Tänane seis hetkel on selline.


Image

pildid : http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album35

Posted: Thu Nov 22, 2007 23:31
by Ervin2
Niisiis tiib on jõudmas valmimisjärku,aga asi ebaõnnestus täiega, sai mingi viga kusagil ilmselt tehtud,üks tiivapool propelleris ja teine ka,lisaks õnnestus ka üks tiivapool 4mm lühem teha.
Loodan propellerist katmise ajal jagu saada ja ilmselt kui hakkan elerone lõikama,ka siis on võimalik õgvendada.Pikkusevahe on suht väike ja mul tiivaotsad veel tegemata.
Sellist ebaõnne pole juba mitu aega olnud,või nii lolli tähelepanematust mõõtmisel.

Posted: Fri Nov 23, 2007 9:48
by tola555
puu kuivas või mõõtmise viga?

Posted: Fri Nov 23, 2007 11:42
by Kuno
4mm pikkuse erinevust on tühiasi,selle saab kompenseerida kasvõi otsakaare tegemisel.Aga propeller on paha asi - kilega katmisele ei maksa väga loota - arvatavasti ei õnnestu ja jääb ebastabiilne selles mõttes,et välitingimustes võib kile lõtvudavõtab tiib oma algse kuju.Kas sellel tiival esiservale balsakatet ei tule?Kui tukleb,siis seal on võimalus õgvendada - fikseerid enne katte kinnitamist tiiva mingile sirgele plaadile ja kui balsakate on paigas,ei vääna seda tiiba kõveraks enam mingi vägi.Eleronide tegemiseks liimi tagaservale u tulevaste hingede kohale nii tiiva ülemisele kui ka alumisele poolele balsakate ja hiljem lõika eleron lihtsalt lahti - töötle tiiva tagaserv ja tekkinud eleroni esiserv sirgeks.liimi liistud serva,kinnita hinged ja ongi tehtud.

Posted: Fri Nov 23, 2007 12:11
by Ervin2
Tiiva esiserva balsakate on juba paigas,nii peal kui ka all,ilmselt ainuke õgvendamisvõimalus on eleronide paigaldamisega.
Uue tagaserva liimimisel üritan õigeks ajada.
Pikkusega on asi juba ok.
Arvatavasti selle balsakatte liimimisega saigi apsaks tehtud.

Posted: Fri Nov 23, 2007 12:28
by Kuno
Karta on,et kui on balsakate paigas,siis ei õgvenda seda asja enam miski.Niiet hea tulemuse saamiseks tuleb vähemalt pealmine kate eemaldada ja uuesti paigaldada,ehk siis õnnestub sirgeks saada.

Posted: Fri Nov 23, 2007 13:34
by Ervin2
Esialgu proovin tiiva lõpuni valmis saada,vaatan mida tagaservaga teha annab,kui ei aita siis kate maha ja teine katse,või ahju.
Millega CA liimi lahti sulatada?

Mõõtsin: vasku tiiva ots keskpunti suhtes 9mm kõrgemal,paremal tiival 4mm

Image

Posted: Mon Nov 26, 2007 21:27
by Ervin2
Sain sirgeks!
Panin pressi alla,natuke väändesse ja pihustasin kogu karbi märjaks,kaks 100W lampi kuivatama,hommikuks oli sirge.
Nüüd on juba pea 10 tundi möödas,tiib on olnud vabalt ja on ikka veel sirge,kui homme samal aja ka nii on siis on ok.

Posted: Mon Nov 26, 2007 23:09
by mart63
Vii rõdule pooleks tunniks, äkki niiskuse ja temperatuuriga tõmbab tagasi.Parem teada sellest varem, kui hiljem :)

Posted: Fri Jan 18, 2008 15:29
by Ervin2
No nii nüüd on juba rohkem kui kuu möödas,tiivad jäid sirgeks,sestap otsustasin edasi ehitada.
Sain valmis eleronid ja modisin ka tiiva vastavaks,edasi hakkab igav ja aeglane tiiva pisidetailide paika panemine (tiivaotste voolundajad,eleronide hinged,esiserva profiili lihvimine jne.)
Heal juhul jõuan järgmise nädala lõpuks katmiseni.

Image

Image

Posted: Fri Jan 18, 2008 16:18
by pipercub
Vanasti kaeti balsakonstruktsioonid hästi vedela nitrolakiga. Võib juba enne lõikamist teha. On vähem tolmu, pind siledam ja kaitseb niiskuse eest. Praegu on mudelipoodides müügil spetsiaalsed balsalakid. Teine hea asi on liimide täitematerjalid - fillerid.

Posted: Fri Jan 18, 2008 17:51
by Ervin2
Lakkimist olen ka selle mudeli juures kaalunud ilmselt mingis vahes enne suuremat lihvimist tõmban kihi peale,pärast on katta mõnusam ja tõepoolest jääb ka siledam,proovisin seda kunagi esimese plaaneri kere ümberehitamisel,toimis.

Posted: Fri Jan 18, 2008 19:08
by Oehh
Miks enne suuremat lihvimist?

Kas kile alla jääv pind ei või lakitud saada ?

Posted: Sat Jan 19, 2008 1:31
by Ervin2
Võib saada kile alla jääv pind lakitud,lakitud pinda parem lihvida ei tolma niipalju ja jääb siledam ka.

Tuleta meelde kuidas lasnamäe korterites parketti lihviti,lakiti,algselt lihv siis lakk,siis jälle lihv ja jälle lakk.