Page 1 of 1

UAV juhtelektroonika - isetegemise rõõm - kes, kus ja mida?

Posted: Fri Nov 23, 2007 7:35
by AndrusT
Lennumudelite autonoomse või poolautonoomse juhtimise elektroonika, õigemini öeldes tarkvara valmistamine on põnev ja peaaegu ammendamatult sügav teema. Olgugi, et maailmas on kümneid kui mitte sadu tipptasemel laboreid kus vastavat tarkvara miljonite rahaühikute eest valmistatakse, ei tähenda see seda, et ei võiks kasvõi oma lõbuks midagi ise ja hobi korras valmis programmeerida. Vastavaid riistvara platvorme, koos kõige sinna juude kuuluvada on mõstliku raha eest netipoodies saadaval.

Kutsun üles enda kohta siia teemasse, niiöelda Eesti sisese kontaktvõrgu loomise eesmärgil, kirjutama järgnevat:
1) millist arvutit/kiipi oled kasutanud/programmeerinud ?
2) millistele mudeliklassidele oled oma programmeeritud juhtelektroonikat lisanud ?
3) kaua teemaga tegelenud ?
4) mida saavutanud ?
5) mida soovid saavutada / millised on eesmärgid ?
6) kus asud (linna või alevi/valla täpsusest piisab)?
7) muu info/kommentaarid enda ja hobi tutvustamiseks.

Posted: Fri Nov 23, 2007 7:53
by AndrusT
Minu vastused:
1) Parallax Javelin ja PIC kiibid.
2) Kõige rohkem paelub kopter ja huvi sinna midagi programmeerida. Kuid konkreetsemalt asunud PIC kiibil midagi lennukile progema.
3) Mudelismiga tegelenud 2006 aastast aga programmeerimisega peaaegu terve elu. Javeliniga alustanud 2008 a. algusest ja PIC kiibiga aasta lõpus.
4) UAV juhtelektroonika vallas saavutused puuduvad.
5) Suuri eesmäke ei sea. Esimene eesmärk teha vaba kõveraga parda miksereid.
6) Tallinnas, Nõmmel.
7) Eelistan vahetut või vahendatud suhtlemist inimestega versus lõpmata sügavas interneti ruumis kaevamisele.

Posted: Fri Nov 23, 2007 10:36
by tola555
1) millist arvutit/kiipi oled kasutanud/programmeerinud ?
Gumstix. http://gumstix.com/ http://gumstix.com/store/catalog/produc ... cts_id=178

2) millistele mudeliklassidele oled oma programmeeritud juhtelektroonikat lisanud ?
Ei ole veel mudelitele lisamiseni jõudnud. GPS ja Wifi katsetused teinud käes, autos, toas. Rahaliste võimaluste pärast on kopter tulevikku lükatud, ehk tuleks asjade lõhkumise vähendamiseks ehitada kõigepealt "kuukulgur" või lennuk. Praegu olemas 1.8M tiivaga Piper'i kast.

3) kaua teemaga tegelenud ?
Mudellennukitega 3/4 aastat. Gumstix natuke üle 1 aasta. Muidu arvutitega iga päev tööl ja kodus.

4) mida saavutanud ?
UAV suured saavutused puuduvad, on ainult väikesed edusammud, mis veel ei vääri mainimist.

5) mida soovid saavutada / millised on eesmärgid ?
Eesmärgid on vallutada elektroonika maailm :lol: olgu kasvõi kassiukse luugi kontrollimine. Lähim eesmärk on PIC või Atmel kiibi näppimine.

6) kus asud
Tallinn, kesklinn, kino Kosmos lähedal; Maakodu kollasest platsist paar kilomeetrit.

7) -

Posted: Sun Nov 25, 2007 19:13
by [J]
1) Parima meelega kasutaks valmis tükke. Sellesuvisel lennukil oli peal 5 mikroprotsessorit, marke pole vaadanud. Programmeerinud veidi lennukite parameertite optimiseerimise abivahendeid, sest kalkulaatoriga läheks 100 aastat. Usun, et tõsise häda korral panen kindlasti miski töötava kokku (kasvõi GRAUPNERI või LEGO robotikomplektist).
2) Siiani lisanud ainult isekootud analoogelektroonikat
3) Lähedal seisnud aastakümneid, aktiivselt tegelen vahetevahel.
4) Saavutuseks ehk, et üldjuhul lennuaparaadid alla ei kuku, pigem kipuvad ära lendama. Vahelduva eduga madistatud USA ja Austraalia konkurentidega mõningate rekordite omamise suhtes, näiteks:
http://records.fai.org/models/history.asp?id=8724
http://records.fai.org/models/history.asp?id=8721
Viimane löödi juba üle ja lausa fuel cellidega.
5) Kuna tüütu koguaeg juhtida, siis esmane eesmärk, et lennuaparaat esimesel võimalusel metsa või soo poole punuma ei paneks.
Pole võimatu, et kollitaksin ka USA F8 inimesi lisades nende tiitlitele ette ex...
6) Tallinn
7) Huvitatud põhiliselt lõpptulemusest ja UAV ükski komponent erilise huvi objektiks mulle ei ole.

Posted: Sun Nov 25, 2007 20:03
by ak
Hei,

1) Olen kasutanud 8-bitiseid PIX'e. Lihtsamate funktsioonide jaoks ok, keerukama juhtloogika või näiteks gps jaoks oleks ilmselt vaja midagi võimsamat.
2) elektriplaaner.
3) Juhtelektroonikaga olen tegelenud vähem kui aasta, lennanud olen 7..8 aastat.
4) Olen natuke tegelenud ainult kiirendusanduriga. Olen proovinud lennuki kallet kiirendusanduriga juhtida (edukalt) ja ka proovinud natuke pikisuunalise kiirendusega midagi teha (mitte nii väga edukalt). Järge ootavad rõhuandur ja elektrooniline kompass, aga viitsimine kadus kuhugi ära.
5) Soov on panna lennuk ise tõusvaid öuvoole otsima + ta peaks jälgima oma olukorda ning oskama alguspunkti tagasi tulla.
6) Tallinn
7) -