Page 1 of 2

Hakkaks otsast peale

Posted: Mon Dec 03, 2007 20:00
by andrias
Tere
Oleks soov hakata nullist pihta mingisuguse traineri(spm) lennutamisega. Eelmine lennuk purunes oskamatuse, kogenematuse ning kõigelelisaks hoolimatuse tõttu. Hobbi on huvitav ja ei tahaks veel käega lüüa, vaid prooviks veel korra.
Seega otsiksin inimest kes oleks instruktori eest, soovitavalt Tartust. Ostaks kere, kas siis calmato või graupneri oma. Laeks sinna näsa ümber ja oleks kes kontrolliks üle, jagaks näpunäiteid ning oleks lennutamisel abiks.
Kui keegi soovib aidata siis telliks lähiajal ära ja uuest aastast hakkaks nokitsema.
Andrias

Posted: Mon Dec 03, 2007 20:08
by prederik
Tartus aitab teema 911 ehk http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=911 :)

Ja Tartu Mudellennu Klubis on ikka mootorlennukite lennutajaid ka.

Posted: Mon Dec 03, 2007 21:17
by [J]
Talv on hea aeg ühe korraliku simulaatoriga harjutamiseks. Lennuk võiks aprilliks valmis olla.

Posted: Mon Dec 03, 2007 21:30
by tulnuk
Meil on homme 16.30 tund, kui tahad roni kohale.
Sesmõttes oleks klubis ehitamine hea, et saaksid kasutada klubi ruume ja tööriistu, omandaksid natuke sellealast haridust ja saad kogemusi ja teadmisi teistega jagada.
Miinus oleks muidugi see, et mudeli tegemine võtab arvatavasti natuke kauem aga kvaliteet tuleks vast parem.

Posted: Mon Dec 03, 2007 21:39
by andrias
Mnjah jäin seda klubiasja mõtlema ja kahjuks ei saa ma seal käia, sest olen tööinimene ja aeg ei sobi kuidagi :(

Posted: Mon Dec 03, 2007 21:51
by Kristjan
korraliku simulaatoriga
Aamen

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:16
by andrias
kas ka FMS'i võib lugeda korralikuks :D

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:19
by mart63
Mitte eriti, aga tunnetuse, sh. endapoole lendamisel vastupidised osad liigutused jne, saab kätte.

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:21
by andrias
FMSi on lennatud küll, aga tulutult :?

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:27
by mart63
Kas su lennukil kõik ikka õietpidi liikus ja kas lasid kellelgi kogenumal enne proovida, äkki polnud sinus probleem, vaid lennukis?

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:39
by andrias
Esimene lend:lasin puruks ja taastasin
Teine lend: lendas peaaegu perfektselt maandudes lõhkusin vaid propelleri(põhjuseks maandusin liiga kaugele ja künklikule pinnale idleva mootoriga)
Kolmas lend: ja viimane lend seega. Tõusul tundus lennuk ilmatuma raske olema ja lendas nagu vati sees, kuigi olin raskuskeset tahapoole viinud. Vb ka jahedast ilmast mootor veits jõuetu. Surus pöördel ikkagi nina alla(ei suutnud kuidagi enam nina üles saada), pööris ja otse maase.
Sihuke lugu

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:41
by mart63
Ahnii, siis oli ikka ju kasu fms-ist kui teise lennu ikka lennatud said..

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:44
by andrias
Teise lennu kohta mainiks et variant A kas algaja õnn, või B imesid juhtub :roll:

Posted: Mon Dec 03, 2007 22:49
by mart63
Kui pikk see lend oli?

Posted: Tue Dec 04, 2007 9:08
by andrias
Ütleme nii et teine lend kestis ikka hea 5-6minutit, siis tulin maanduma kuna ei olnud kursis palju kütust tarbitud on. Aga viimane lend oli ainult oma 15 sekundit esimese pööramiseni.

Posted: Tue Dec 04, 2007 10:26
by andrias
Ok aga telliks siis lähiajal lennuki ära.Kumb oleks parem kas graupneri trainer 65(199eur.) või calmato 40(155eur). Mõlemal mootorid peal ja nende hinnavaheks u.50 euri. Graupneri oma on suurem, see on vist peamine eelis.
Paneksin lennuki kokku ja siis kevade poole tuleks vaatama kuidas lennatakse ja ehk veaks lennuki kohale ning äkki keegi hea inimene vaatab üle ja teeks proovilennu? Talve sisustaksin fms'iga, kui see on piisav.

Posted: Tue Dec 04, 2007 10:35
by Ropka
hmmm, stardist tuiskad minema ja paned 15 sekki sirgelt, siis on lennuk juba vaatevälja piiril või sellest väljas juba....liiga palju minu arust

proovi rohkem enda ees lennutada, selja taha, kaugele sattumist ja väga suuri kiiruseid katsu vältida

kaugel olles on lennuk väga pisike ja peab tugevasti pingutama, et selle lendu jälgida, samuti ei kuule enam mootori häält ka, võtad gaasi maha ja äkki mootor enam ei käigi, sa ei tea ka, siis lähed kalpsad rõõmsalt pool tundi ja otsid oma lennukit kesa pealt. ei saa ohutult maanduda ka kuna lennukit enam ei näe, eriti maa lähedalt

teine viga mis tehakse...lastakse lennuk kaugele väikseks mustaks kriipsuks ja tüürid on suure käiguga ehk lennuk väga äkiline, siis kaotad orientatsiooni ja paanika ja "prügikott" on kerge tulema :)


proovi neid asju esialgu vältida ja asi muutub iga lennuga põnevamaks;)


ahjaa lennuki kohta kehtib see, et mida suurem seda parem, rahulikum, sujuvam lendaja, aga samas kui sul juba kogu tehnika on olemas ja töötab, siis võid sama "40" mõõtu lennukiga edasi tegelda, pole vaja kohe suuri rahanumbreid tuulutada.

Posted: Tue Dec 04, 2007 10:48
by vana
Hei, Andrias
Olen ise ilmselt Sinutaoline kärsitu, algaja (1,2a.) pohhuist. Oma mudeleid olen lasknud n korda vastu maad, kuid parandamine on aega võtnud max. 30 min.
Milles asi? Asi nimelt selline, et esimeseks mudeliks tuleb valida mitte kergelt purunev, kuid lihtsalt parandatav mudel. Kindlasti pole see balsa-kile...
Näit. Multiplexi toodangus on vähemalt 4 erinevat, mida saaks soovitada.
Kindlasti peab simulaatoriga lendamine enamvähem käppas olema.
Multiplexi Elaporist mudelitega lendamiseks piisab FMS´ist.

Posted: Tue Dec 04, 2007 10:50
by andrias
No ütleme et 15 sekundit stardist. aga väga kaugele ma ei lasknud teda nii umbes 70m. Aga jah ei saanud aru mis päriselt juhtus. Tõenäoliselt ei olnud raskuskeskmed ikkagi päris paigas.

Posted: Tue Dec 04, 2007 12:47
by tola555
võta parem nagu vana ütles. Minu esimene lennuk on kah multiplex easystar. Lendasin FMS tasuta simuga tunnikese ja sai minna juba päriselt lendama. Natuke liimipüstoliga vahuplasti augutäiteks ja asi parandatud. On kerge ja aeglane lendaja. Saad refleksid selges oluliselt odavamalt ja pingevabamalt.

Posted: Tue Dec 04, 2007 13:00
by MagnusL
Ilmselt oligi raskuskese vale, mida eespool raskuskese on, seda rahulikum lennuk on.

Posted: Tue Dec 04, 2007 16:42
by prederik
Multiplexil on FMSi mudelid olemas (www.multiplex-rc.de, Downloads/Software/Data files for FMS...).
Kas FMSi proovisid ikka viimast versiooni, kus saab tuule ka sisse lülitada?

Posted: Tue Dec 04, 2007 19:43
by andrias
Pigem ikka jah ilma tuuleta. Ja olen otsustanud ikkagi spm traineri kasuks. Lihtsalt elekter ei tõmba mind eriti.
Teen korralikult trenni ja siis vaatan :D

Posted: Tue Dec 04, 2007 19:57
by tola555
andrias wrote:Pigem ikka jah ilma tuuleta. Ja olen otsustanud ikkagi spm traineri kasuks. Lihtsalt elekter ei tõmba mind eriti.
Teen korralikult trenni ja siis vaatan :D
söö paar päeva makarone ja osta siis juba bensukas kui elekter veel ei tõmba.

Posted: Tue Dec 04, 2007 20:54
by andrias
Loodan et ma kedagi oma väljaütlemistega ei solvanud. Lihtsalt minu arvamus. 8)

Posted: Wed Dec 05, 2007 11:31
by Submarin
ei usu et kedagi nüüd solvasid ;) SPM meeldib ka mulle ja ka paljudele teistele ja on ka mehi kes on jäänud elektri juurde. Maitse asi.
Kukkumis ja lõhkumist vältida soovitan 2 puldi treeningut tänu sellele on minul (ma ka suht algaja veel) kõik lennukid terveks jäänud. Ära üksi platsil proovima hakka :)

Posted: Wed Dec 05, 2007 11:55
by andrias
jah vot ongi. Eelviimane lend oli juba enamvähem, seega hakkasingi rusikaga vastu rinda taguma, et mis see siis lendamine ära ei ole.
Ja nüüd on käes :?

Posted: Wed Dec 05, 2007 14:21
by cuprum
andrias wrote:jah vot ongi. Eelviimane lend oli juba enamvähem, seega hakkasingi rusikaga vastu rinda taguma, et mis see siis lendamine ära ei ole.
Ja nüüd on käes :?
Tegelikult hakkab enamus ränki kukkumisi tulema just siis, kui arvad endal juba kogemust olema - muutud hooletuks, lähed ülbeks ja riskid liialt.
Paarist kolmest lennust ei maksa veel järeldusi teha - see võib olla algaja õnn. Kunagi mäletan kellegi soovitust, et ennem pärislennukit ei maksaks näppida, kui simus vähemalt kümme lendu järjest ja korralikult tehtud.

Mis solvamisse puutub, siis mootori valik on minu arusaamise järgi kujunenud siinsel seltskonnal asjaks, mida aksepteeritakse. Kellele ema, kellele tütar, kes võtaks nad mõlemad korraga letti :shock: Loomulikult üritatakse teisi vahetevahel "oma usku põõrata", aga see rohkem siuke vaheldustegevus.

Posted: Wed Dec 05, 2007 14:58
by mart63
cuprum wrote:
andrias wrote:jah vot ongi. Eelviimane lend oli juba enamvähem, seega hakkasingi rusikaga vastu rinda taguma, et mis see siis lendamine ära ei ole.
Ja nüüd on käes :?
Tegelikult hakkab enamus ränki kukkumisi tulema just siis, kui arvad endal juba kogemust olema - muutud hooletuks, lähed ülbeks ja riskid liialt.
Paarist kolmest lennust ei maksa veel järeldusi teha - see võib olla algaja õnn. Kunagi mäletan kellegi soovitust, et ennem pärislennukit ei maksaks näppida, kui simus vähemalt kümme lendu järjest ja korralikult tehtud.

Mis solvamisse puutub, siis mootori valik on minu arusaamise järgi kujunenud siinsel seltskonnal asjaks, mida aksepteeritakse. Kellele ema, kellele tütar, kes võtaks nad mõlemad korraga letti :shock: Loomulikult üritatakse teisi vahetevahel "oma usku põõrata", aga see rohkem siuke vaheldustegevus.
Mul küll mõlemad letis, mõlemal omad plussid ja omad miinused. Väikest paarisaja grammist 3d mudelit sisepõlekaga vast ei tee, aga suuri 33%jne mõõtkavas lennukeid elektrile ehitada on väga kulukas, ning praegusel hetkel suured elektrikad tulevad enamasti raskemad lõpp kokkuvõttes kui sisepõlekad. :)

Posted: Wed Dec 05, 2007 16:16
by tola555
ärge laske end minu jutust häirida :P