Page 1 of 1
Auto katki
Posted: Wed Dec 05, 2007 22:16
by qwerty
Tere!
Võtsin ühe Nikko puldiauto, millel oli 4.8V aku.
Panin talle külge 7.2V aku ja mootori selliste andmetega:
Technische Daten
Betriebsspannung: 7.2 - 8.4 Volt
Gewicht: 46 g
Durchmesser: 24.50 mm
Länge: 31 mm
Umdrehungen: 29000
Strom (max. Wirkungsgrad): 5.50 A
max. zulässiger Strom: 9.50 A
max. Wirkungsgrad: 65.00 %
Alguses töötas, siis ei liikunud mootor enam ühtepidi, pärast enam kumbagi pidi ja nüüd ei saa esirattaid ka keerata enam.
Midagi maha põlenud.
On ideid, kuidas asja korda saada?
Posted: Wed Dec 05, 2007 22:19
by mart63
Mõlemad mootorid välja vahetada. Ainult, et kas ära ka tasub?
Posted: Wed Dec 05, 2007 22:20
by qwerty
Mootorid töötavad, kui otse vooluallikaga ühendada.
Posted: Wed Dec 05, 2007 22:24
by tola555
regu katki? Vastuvõtja ikka töötab? Vastuvõtja ja servod võisid küll otse selle 4.8V aku pealt töödata. Kui sinna 7.2V panna, siis ...

Posted: Wed Dec 05, 2007 22:29
by qwerty
Ma ei tea.
Auto puldiga ei reageeri nagu...
Posted: Wed Dec 05, 2007 22:44
by mart63
Siis arvatavasti elektroonika läbi.

Posted: Wed Dec 05, 2007 22:45
by lauri
Mootori kiiruseregulaator on ju mõeldud 4 aku ehk 4.8V nimipinge peal töötama. Sina koormasid teda 6 aku ehk 7.2V nimipingega. Kui kiirelt arvutada, siis on see 150% ettenähtud pingest! Selline ülekoormus põletas tõenäoliselt kiiruseregulaatori (õigemini mõne selle komponendi läbi).
Posted: Wed Dec 05, 2007 23:10
by qwerty
Ja mis nüüd saab?
Ning miks enam esirattaid pöörata ei saa?
Posted: Thu Dec 06, 2007 10:24
by tola555
qwerty wrote:Ja mis nüüd saab?
Ning miks enam esirattaid pöörata ei saa?
Tee kindlaks, mis sul katki ja mis terve. Katkised osad vaheta välja või paranda. Vahetades arvesta oma soovi sõita suurema pingega akudega.
Posted: Thu Dec 06, 2007 13:55
by rallikas
Aga tegemist on ju nikkoga. Seal kõik ühes tükis, nii et sellega pole mõtet jamada.
Posted: Thu Dec 06, 2007 17:21
by qwerty
mis nüüd teha siis?
Posted: Thu Dec 06, 2007 17:24
by lauri
Eks seda otsustad ikkagi ise, mis edasi saab. Kas jätad riiulit kaunistama, viid jäätmekäitlusesse või teed elektroonika mingitmoodi korda (pole just kõige lihtsam ettevõtmine, õnnestumine pole ka garanteeritud, eriti kui ei tea, mida teed).
Posted: Thu Dec 06, 2007 18:06
by zebra1188
Uus auto osta

Parem ja kergemini parandatav.
Posted: Thu Dec 06, 2007 18:26
by tola555
mis sellel autol ei saagi elektroonikat välja vahetada? Mis see regu + vastuvõtja ikka ole. Muu tehnika on hea?
Posted: Thu Dec 06, 2007 19:02
by Even
Noo, kui on olemas teine saatja-vastuvõtja siis ei tohiks küll probleemi olla aga kahtlen selles, et on.
Posted: Thu Dec 06, 2007 19:10
by mart63
Nikkodel ei ole keeramis-servo proportsionaalne, seal ainult mootor, ülekanne ja vedru mis tõmbab keskele tagasi, niiet kui piisavalt kaua keeramist peal hoida ühes suunas siis kärsab maha

Posted: Thu Dec 06, 2007 19:20
by Even
Minu Nikkol on küll proportsionaalne pööramine, rattaid keerab umb standardservo suurune servo kujuga junn.
Posted: Thu Dec 06, 2007 20:32
by mart63
Kindlasti pole see 3 juhtmeline servo mida saaks tavalisse vastuvõtjasse ühendada.

Posted: Sun Dec 09, 2007 12:00
by qwerty
Kas tõesti enam midagi pole sellega teha?
Posted: Sun Dec 09, 2007 19:21
by rallikas
Pole erilist mõtet küll.
Posted: Sun Dec 09, 2007 19:22
by tola555
qwerty wrote:Kas tõesti enam midagi pole sellega teha?
Kui sa nii küsid, siis eeldame, et sul pole sellega midagi teha.
Pane müüki või anna ära. Eks siis näed kas teistel on sellega midagi teha või ei ole.
Posted: Wed May 13, 2009 17:46
by 5245jah
[quote]Kindlasti pole see 3 juhtmeline servo mida saaks tavalisse vastuvõtjasse ühendada. [/quote]
huvitav asi: ma kunagi ostsin (ammu) ühe nikko jeep massina 2WD ning sellel samuti oli algeline tehnka (vastuvõtjast otse mootorisse) aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad (üks asi veel rattaid see vedruga küll sirgeks ei ajanud, mootor hakkas automaatselt teistpidi käima) kahjuks lõpuks sai vastuvõtja läbi ning teist sellist ei leidu vist kusagil enam (millel veel läheb servosse 6 juhet)
Posted: Thu May 14, 2009 7:54
by cuprum
5245jah wrote:aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad
Pakuksin välja, et kolm juhet annavad tagasisidet (poteka otsad). Ülejäänud kaks/kolm kannavad siis mootori toidet. Kolm juhet mootorile lõhnab küll päris kahtlaselt brushlessi järgi, aga paganat neid teab, äkki on üks juhe lihtsalt "tarkpeadele mõistatuseks".
Posted: Thu May 14, 2009 9:28
by ak
Hei,
brushless mootor odavas, ilma elektroonikata servos oleks nali küll. Üks juhe on ehk selleks, et emaplaat aru saaks, et servo on küljes? Kuigi, ma ei saa aru, miks sellist kontrolli odaval asjal vaja peaks minema.
AK
see servo
Posted: Thu May 14, 2009 16:32
by 5245jah
vaatasin üle (mul jupid veel alles) ning märkasin, et mootorisse, mis servos on, läheb on 2 juhet, järelikult brushed mootor, aga seal oli veel mingi skeemiplaat, millesse läks ülejäänud 4 juhet. Täitsa uskumatu, et nii odavas autos (umbes üle tonni maksis) on nii täiuslik servosarnane asi. Siiski proportsionaalset pööramist sellel kahjuks pole.
Re: see servo
Posted: Thu May 14, 2009 16:36
by mart63