Page 1 of 1

Mootori nurk

Posted: Wed Dec 19, 2007 0:24
by Ervin2
Niisiis selge on see,et kui mootor lennuki ninas,siis peaks vedama alla ja paremale.
Aga kui mootor on tiiva taga,kas siis veidi üles ja ..... ,või päris otse.
Seda eelkõige selliste mudelite puhul nagu Graupner UHU ja Robbe Airbee.
Teen just enda Airbeed ringi ja seoses mootori vahetusega tuleb gondel natuke suuremaks lõigata.

Posted: Fri Dec 28, 2007 13:32
by tola555
http://notsu.pri.ee/static/img/easystar.jpg

olen pannud mootorit ka otse liikumise suunas aga siis on ebastabiilne. Hakkab üles-alla hüppama.

Posted: Fri Dec 28, 2007 14:48
by [J]
Mootori nurga asi on tegelikult lihtne.
Kõik lennuki pöörlemised toimuvad ümber RASKUSKESKME (justkui seisaks paigal).
Kui mootor on ninas ja raskuskeskmest allpool (võib mõelda tiivast allpool), tekib moment, mis tõstab nina. Kompenseerimiseks tuleb panna allavedu.
Kui mootor on tiiva taga ja raskuskeskmest ülalpool (võib mõelda tiivast ülalpool), tekib moment, mis surub nina alla. Kompenseerimiseks tuleb panna vedu sellele vastu.
Tiivaga samal joonel olev mootor alla- või ülesvedu ei vaja jne.
Kellel jõudude vektoriteks lahutamine ja momendiasi selge, raskustesse õige veosuunaga ei jää.
Image

Posted: Fri Dec 28, 2007 17:06
by AndrusT
Kas siit võib järeldada, et mida kõrgemale või madalamale mootori raskuskeskmest paned seda rohkem läheb energiat kaotsi, kuni selleni, et mootor ei tee lennuki edasi viimiseks enam midagi?

Posted: Fri Dec 28, 2007 17:48
by [J]
Ülipika õla puhul püüab mootor ilmselt jah põhiliselt lennukit kummuli pöörata.

Posted: Sat Dec 29, 2007 13:04
by Raits
Minu teada ei määra ainult raskuskese vaid ka aerodünaamiline takistus.Näiteks tiib üleval on õhutakistus veojõust ülalpool mootor tuleb panna alla vedama ja vastupidi.Tuleb veel arvestada tiiva profiiliga.

Posted: Sat Dec 29, 2007 19:17
by vana
Hei Raits.
[J] rääkiski minuarust frontaalse aerodünaamilise takistuse "raskuskeskmest".

Posted: Thu Jan 03, 2008 2:56
by Oehh
Kas ei oleks võimalik teha midagi sellist:
http://www.der-schweighofer.at/web/prod ... prodID=470
Saaksid nurka muuta ja väikse "laboratoorse töö" tulemusena meilegi referaadi kirjutada. :wink:

Posted: Thu Jan 03, 2008 16:15
by Kuno
Arvan,et see mootori nurk ei olegi eriti oluline nüanss ja mingit erilist teadislikku uurimust ei ole mõtet teha.Lendava mudeli puhul on tuhandeid pisiasju,mis mõjutavad lennuki liikumist ja see mootori nurk on ehk üks vähemtähtsaid nüansse.Esimese lennu puhul olen pannud mootori täiesti otse,ehk vähe vasakule vedama,et kompenseerida propelleri pöörlemisest tingitud kaldumist paremale.Ja edasi käib töö edasi põllul - kui ikka hullusti kuhugipoole veo ajal kiskuma hakkab,siis seibe mootoriraamile alla ja asi korras.Ma ise arvan,et tõukav propeller täpselt tiiva taga oleks mõistlik täiesti otse panna ja siis õhku - eks seal paista,mis saab - aga arvan,et midagi eriti ei saa,kuna nii aerodünaamiline kui ka raskuskese on mootorile nii lähedal,et kompenseerida ei ole seal eriti midagi.