Page 1 of 1
Calmato Trainer 40 modellhobby netipoest
Posted: Sun Jan 06, 2008 22:29
by rt
Soovin osta Calmato Trainer 40 lennuki.
Eestis müüb seda hobikeskus:
http://pood.hobikeskus.ee/catalog2/prod ... fqucslkbf1
Ilma mootorite mudeli eest küsitakse 3408.-
Saksa netipoest leidsin sellise isendi:
http://www.modellhobby-shop.de/Models/m ... tr=calmato
Sellel on Gx40 mootor ja ka vist servod jms?
Hind on ainult 155.- eurot. Lisanduvad saatmiskulud 12,90 + 20 euri.
Kõik kokku siis ~ 3000kr.
Kas keegi on sellest netipoest varem kaupa tellinud?
Mis asjad need on:
In addition you need: pneumatic screw 10x7, 1 m gas tube, Spinner 45 mm
Kas need saab hiljem eraldi Eestist ka osta?
Plaanis on soetada ka MX-12 juhtaparatuur, millega seda lennutama hakkan.
Posted: Sun Jan 06, 2008 22:43
by tulnuk
Pneumatic screw (päris originaalne tõlge)- peaks nagu olema propeller, antud juhul siis 10x7 mõõdus
Gas tube - nitrokütust kannatav silikonvoolik
Spinner 45mm - vot minu erialane sõnavara jääb õige eesti keelse vaste leidmisel puudulikuks. Põhimõtteliselt siis propelleri keskel olev koonus, mis katab mootori võlli ja osaliselt propellerit.
Kõiki neid asju saab ka nt Eestist (nt Pistik.com) eraldi osta, aga kui tellid, siis oleks vist mõtekas ühe tellimusega kõik vajalik ära osta.
Posted: Sun Jan 06, 2008 23:03
by lemps
Plaanin ka omale sama lennuki ostmist sealt poest. Servod tuleb eraldi osta. Spinneri sain kullost ,ehk saab sealt ka sobiva propelleri ja vooliku.
Posted: Sun Jan 06, 2008 23:05
by seriff
viimati kullos käisin siis just tuli selline sinna müüki.
Posted: Sun Jan 06, 2008 23:10
by lemps
Palju seal maksis?
Posted: Mon Jan 07, 2008 1:14
by tarvo
Staufenbielist tasub tellida küll. Mina olen saanud kauba tavalise postiga täpselt nädalaga kätte ja kõik on ideaalselt sujunud.
Posted: Mon Jan 07, 2008 7:40
by lemps
Seal on kaks erinevat postiteenust ,millega eestisse saab tellida:
UPS foreign country III 29,90 EUR + 20,00 EUR Surcharge for bulky goods
Post foreign country I 12,90 EUR + 20,00 EUR Surcharge for bulky goods
Mis neil vahet on?
Posted: Mon Jan 07, 2008 11:30
by pipercub
UPS on kulleriteenus, toovad aadressile kätte või helistavad ja küsivad, kuhu tuua.
Post on lihtsalt post, tuleb teade, kuhu postkontorisse järele minna.
Posted: Tue Jan 08, 2008 13:23
by lemps
Kudas seal maksta saab? Kas hansapanga kaudu saab?
Kas lennukile on vaja veel midagi juurde osta (kutusevilter jne.).
Mis kutust sell vaja on ja kas seda saab ka kullost?
Kas mootori saab tööle ka ilma starterita või peaks selle ka kohe ostma?
Posted: Tue Jan 08, 2008 13:32
by vallojoe
Konkreetset poodi pole uurinud, aga üldjuhul saab majksta krediitkaardiga.
Eesti pankade makseteenused üldjuhul pole väljamaal juurutatud - klientuuri hulk siit on marginaalne.
Posted: Tue Jan 08, 2008 14:35
by Marek
modellhobist ehk staufenbielist saab asju soetada krediitkaardiga, selle tegemine võtab vast 15 min pangas aega, vist on olemas ka mingid virtuaal-krediitkaardid: uuri pankadest. Võib kasutada ka tuttavate, sõprade krediitkaarti, ehk siis tellib see tuttav kellel on juba krediitkaart. Siin foorumis tellitakse tihti koos, loe ja uuri. Mina tellisin äsja Submarinile midagi :p aga nüüd järgmise kuuni, suurt midagi krediiti enam pole. Aga üldiselt on see staufenbiel hea koht, kaup tuleb kiirelt kohale ja teenindus on asjalik.
PS! Ja Calmato trainer, koos mootoriga on igati hea mõte algajale!
PS2! Kui lennuvahendi kätte saad, siis enne sellega õues miskit tegemist pea nõu teadjatega! JA LOE LÄBI OHUTUSREEGLID!!!! KINDLASTI!!!! Ma mõtlen nii kaubaga kaasasolevad kui ka siin foorumis olev teatmik!!!
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... k&start=60
Posted: Tue Jan 08, 2008 14:43
by lemps
Ootangi ,et millal saab kambas tellida. Eelmine aasta sai MX-12 ka nii ostetud.
Posted: Tue Jan 08, 2008 14:45
by pipercub
3 võimalust:
creditcard ( Visa/mastercard) (kaardi number ja aegumistähtaeg)
payment in advance (ettemaks pangaülekandega, 30 eeku)
PayPal (registreerumiseks vaja krediitkaarti)
Posted: Tue Jan 08, 2008 15:10
by tola555
pipercub wrote:PayPal (registreerumiseks vaja krediitkaarti)
krediitkaardi saad teha Seb pangas kui oled klient. Ei pea panka minema. Sisened internetipanka ja teed virtuaalse krediitkaardi(U-kaart nimega vist). Määrad limiidi ja saad selle limiidi eest 40 päeva jooksul osta, siis aegub(mõnes mõttes ebamugav). Maksab see lõbu 10eek kui õigesti mäletan.
Paypalis teed konto ja lisad sinna krediitkaardiks tolle U-kaardi. Siis läheb päev aega. Tehakse väike edasi-tagasi 1euro rahaliigutamine kaardil. Kui kaart on ehtne, siis raha liigutamine õnnestub ja kui oled kaardi omanik, siis saad netipangast lugeda rahakande selgituselt koodi. Sisestad koodi paypali lehel ja paypal tunnistab su kaarti. Kuu või paari jooksul saad osta paypali kaudu.
Ah segane jutt, loe ise:
http://www.seb.ee/index/0101360218
Posted: Wed Jan 09, 2008 10:36
by lemps
Kas lennukile on vaja veel midagi juurde osta? Mis kütust sell vaja on ja kas seda saab ka kullost?
Kas mootori saab tööle ka ilma starterita või peaks selle ka kohe ostma ja kas peab ka aku ostma
või saab kasutada seda aku/patarei pesa ,mis mx-12-ga kaasas oli ja kuhu läheb neli AA mõõdus akut?
Posted: Wed Jan 09, 2008 10:51
by vallojoe
Kütuse saad kullost jah. Starter on maitse küsimus, realmen ei kasuta starterit
, samas algajal on ilmselt näppude säästmiseks mõistlik starter võtta.
see akukarp viska kaugele või kasuta kusagil olmeelektroonika juures.
Muidu varu kohe prügikott kaasa, kuhu pärast lennuk pista
Muretse korralik akupakk kas mõnest mudelipoest või lase näiteks renovaaris kokku joota. Soovitav oleks enne saatja külge minev ots muretseda ja see kohe lasta külge panna.
Posted: Wed Jan 09, 2008 10:53
by Marek
Kindlasti ei tohiks kasutada seda akupesa, mis Mx-12-ga kaasas. See on vibratsiooni suhtes väga tundlik, ja võib juhtuda, et mõni aku välja pudeneb, ja siis on kööga. Tundub, et sa oled väga algaja. Tule mõnikord ühistele kokkusaamistele ja võta küsimused kaasa, siis saad näha praktikat ja küsida teooria küsimusi. Kullos räägib sulle Rein kõigest pikalt ja laialt, nii et mine sinna ka. Võta ~ 1000 eek kaasa ja osta gallon (3,75 liitrit) 10%-list lennukikütust, pardaaku pingenäitaja, küünlatoide ja puldi/pardaaku laadija adapter. 4 servot telli koos lennukiga staufenbielist. Seal leiad servode alt standardservod Graupneri omad 9.90 eur tükk, ehk kõvasti odavam kui kullost osta. Ülejäänud asju nagu starter jne, saad alguses laenata teistelt vast.
Edu!
Vohhh, juba tuli hea vastus Vallolt. Unustasingi akupaki, et siis selle võid ka Kullost osta, võta alguses 4.6 V ja kasvõi 1100mA, parem küll 2000 aga no käravad mõlemad, mul nt oli 1100ne Gladiatori peal ja sai kenasti 3-4 päeva lennutada.
Posted: Wed Jan 09, 2008 11:09
by cuprum
lemps wrote:Kas lennukile on vaja veel midagi juurde osta? Mis kütust sell vaja on ja kas seda saab ka kullost?
Et asi lihtsam oleks, siis lennuväljale on Sul asja siis, kui on olemas järgmised vidinad:
* Lennuk
- Kere
- mootor + hõõgküünal(tüüpiliselt tuleb koos mootoriga) + kütusetorustik + kütusepaak (jut NITRO masinast, kütusepaak tavaliselt küll koos mudeli kerega tuleb)
- propeller + spinner (option, kui kasutad starterit, siis peab olema)
- Vajalik arv servosid + raadiovastuvõtja (see võib omakorda tahta kristalli)
* Maapealne varustus
- Raariosaatja ( + kristall - tüüpiliselt juba komplektis olemas, NB! kontrolli sama kanalit lennuki vastuvõtja kristalliga)
- Pisut nitrokütust (eeldame nitromootorit
) Jah, mõlemad, nii Kullo kui Hobikeskus pakuvad seda letist.
- Tankimiseks kas silikoonpudel või kütusepump. NB! Pudel võiks sobida Sinu kütusesüsteemiga, mudelipoodides pakutakse ka "autopudeleid", need eriti ei sobi.
- Küünla eelsoojendus - kas iseseisev akuga asjapulk või siis toitepaneelilt käiv jupstükk
- Starter (nõuab spinnerit) või Pulk või kinnas. Ise eelistaksin algajana ja toore mootoriga starterit. NB! Paljast näppu startimiseks ma aga üldsegi ei soovita.
- Toiteallikas starterile. Osa startereid istuvad "krokudega" otse autoaku külge, siis pole juurde vaja miskit. Kui aga tahad mugavust, siis võid juurde hankida kuivaku ja toitepaneeli.
Olekski vast kõik. Nujah, toda maapealset varustust võid ju algul kellegi kogenuma käest ka laenata (egas Sa ju üksinda oma esimesele lennule lähe
)
lemps wrote:
Kas mootori saab tööle ka ilma starterita või peaks selle ka kohe ostma ja kas peab ka aku ostma
või saab kasutada seda aku/patarei pesa ,mis mx-12-ga kaasas oli ja kuhu läheb neli AA mõõdus akut?
Alternatiivvõimalustest (laenamine) ma eespool juba rääkisin starterivarustuse kohapealt.
Isiklikult ma soovitaksin alguses kasutada (NB! ma *ei* õelnud osta) starterit ja akut.
Starterit sellepärast, et on pisut vähem võimalusi vastu näppe saada, samuti on ka toorest(sissesõitmata) mootorit vaja alguses päris tugevalt ringi vändata. Sissesõitnud mootor käivitub jah esimese-teise-kolmanda tõmbega, aga see eeldab korralikku sissesõitmist ning häälestust (kaasa arvatud käivitaja teadmisi oma mootori "kapriisidest").
NB! Nelja AA pesa kohta - kui tahad seda kuskil kasutada, siis palun mitte lendava varustuse küljes (Saatja ja lennuk). Elu on näidanud, et sellised pesad on väga kerged vibratsiooniga hävima. Lendamisel on aga tulemuseks *juhitamatu* lennuk ja crash. *Heal* juhul kusagil läheduses, trainer tüüpi ja õhus stabiilse lennuki korral aga võib riistapuu lennata kuratlikult kaugele ja potsatada näiteks mõne sõitva auto esiklaasi...
PS. Üldküsimus: Võiblla lõõks sellise teema kuskile naelaga etteotsa - tundub juba üsna mitmes samasugune vastus olema.
Posted: Wed Jan 09, 2008 11:44
by pipercub
Veidike lisajuttu starterist.
Nimelt võib mootori parim käivitushäälestus ja parim tööhäälestus küllaltki erinev olla. Kui kasutada starterit, siis ei pea mootorit peaaegu üldse kruttima, käima saab ikkagi. Lihtsalt väga mugav ja hoiab aega kokku.
Startereid on kolme suurust. GX 40-le sobib keskmine. Kui tulevikus plaan pilotaazhikatega tegelda, siis võiks kohe suure osta.
Mootorit saab ka ilma spinnerita starteriga käivitada, propelleri mutri pealt. Selleks tuleb starteri kummilutu teistpidi keerata, peenikese auguga väljapoole.
Väga edukalt saab starteriks kasutada odavaid akutdrelle-kruvikeerajaid. Vaja ainult kummilutuga otsik teha.
Starterit või toita ka drelliakuga. Jätkub mitmekümneks käivitamiseks. Pliiaku on muidugi parem. Kõige paremad on 12V tsikliakud.
Ja kõige tähtsam - alustada koos vanade kaladega. Haapsalust Tallinna lennuplatsidele sõit pole teab kui tülikas.
Omal käel alustades on mõnel mehel ainult paak ja rattad alles jäänud!
Posted: Sat Jan 12, 2008 13:30
by Submarin
GX 40 on selline tore mootor et starterit eritit ei vaja.
Posted: Sat Jan 12, 2008 23:42
by cuprum
Submarin wrote:GX 40 on selline tore mootor et starterit eritit ei vaja.
<IRW> On jah nähtud neid käsitsi startijaid nühkimas ja ähkimas </IRW>
Minu point on aga see, et algajale ja "toore" mootoriga on starterist käima laskmine tunduvalt mugavam - ei ma ei väida, et starter oleks ainus võimalus, kaugel sellest. Mis trellpuuri puutub, siis sellise lahenduse eest miskipärast võrgus kõikjal hoiatatakse, et ärge nii küll tehke. Hmm, "vana kala" ilmselt teab, millega riskib ja kuidas nende riskidega koos ellu jääda, aga jällegi kordan, et meil on tegu algajaga.
Posted: Sun Jan 13, 2008 11:28
by Submarin
elame näeme