Page 1 of 1

Saksa lahtised meistrivõistlused 2008

Posted: Tue Jan 08, 2008 0:18
by arne
28.12 avati registreerumine. Limiit oli 110 pilooti. Täna kell 22.00 oli 115 pilooti registreerunud. Kokku 18 riiki. Võrreldes eelmis(t)e aastaga oli registreerumistempo _maruline_. F3K läheb järsult üles. Võistlus toimub 25-27 juuli Münheni lähedal.

Arne

Posted: Tue Jan 08, 2008 14:55
by [J]
Tundub, et Eesti on kah võistlejaga esindatud?

Posted: Tue Jan 08, 2008 15:11
by arne
Mhmh. Ja Läti kahega.

Muideks - loodetavasti toimuvad ka sel aastal Liivmaa meistrivõistlused. Kas meie nooratleedid on ka huvitatud osalemisest? Kuna ma enamasti kulgen Lätti tühja autoga, siis transpordiga muret pole. Mardi raporteid lugedes oleks ta Lätis üsna tegija. Natuke trenni, taktika- ja strateegiakursus ja ... :)

Arne

Posted: Tue Jan 08, 2008 16:01
by lauri
Millal Liivimaa omad lahti lähevad ? Ma pole endiselt DLG mõtet maha matnud ja tahan kohe korraliku lennuki tellida... hetkel aga raha mujale kulunud kahjuks.

Posted: Tue Jan 08, 2008 16:05
by arne
Tavaliselt on aprilli lõpus esimene võistlus olnud. Loodetavasti saadab Gunars varsti ka ametliku võistluskalendri. Üldiselt levib info www.nakotne.com kaudu.

Arne

Posted: Wed Jul 30, 2008 16:47
by arne
Käidud. Tulemuseks suurepärane 98 koht 112 seast. Võistlus oli mega igas mõttes. Tase oli kaheaasta tagusega ropult üles läinud, mul summaarselt samaks jäänud. Oma 2006 aasta punktidega oleks ma tänavu 80 olnud (siis olin 28-s 82 seast). Tänavu oleks vist circa samad punktid tulnud kui viimases raundis puu otsa poleks ennast sättinud ja nulli saanud.

Proovin natuke pikemalt kah kirjutada ja pilte panna.

Kiire kokkuvõtte: võistelda on vaja. Ja kui võistelda ei saa, siis lennata. Iga päev kaks korda. Ja hea tüürimees peab olema.

Arne

Posted: Fri Aug 08, 2008 23:58
by arne
Hmm. Mul on hallukad? Mulle tundus, et [J] küsis 2.4GHz kohta?

2.4GHz oli kasutusel aga mitte massiliselt. Probleeme minu meelest ei olnud kellelgi, ei 35, 72 ega 2.4 peal. Võistluse korraldus oli mega. Mina panin kogu võistluse jooksul tähele kolme korda, kus grupi algust korrati. Seda siis 12*11 = 132 grupi jooksul! Rütm oli - 2min ettevalmistuseks, 10min lend, 30sek maandumiseks. Ehk siis 12.5 min per grupp ja nii ka läks.

Korraldajaid oli silma järgi ja väga lugemata ligi 20. Kohal oli sakslaste F3B treiler, millest kasutati küll vaid väikest osa - tööaja taimereid (LCD, nähtavad päikese käes 100m pealt), audiosüsteemi ning automaatset ajavõtusüsteemi. Veebi olla kah enamvähem reaalajas inf läinud.

Ilm oli võimas - termikad oli ülitugevad, vajumine kah. Tuul oli kohati päris tugev. Sellist ilma harjutamiseks annab Eestis oodata. Tuule suunast sõltuvalt kasutati väga palju metsaserva. S.t. metsa ääres kerges pidevas tõusus lennati edasi tagasi ja oodati termika rebenemist. Nägi välja üsna ohtlik ja võhikutele oligi. Jälle asi mida harjutada.

Uusi lennukeid oli palju. Hinnad on müstilisse kõrgusesse roninud - 500 eur oli keskmise normaalse lennuki hind. Mis mulle meeldis oli see, et positiivtehnoloogias tehtud tiivad vormitud tiibadele kenasti vastu said ja kaks USA-kat nendega finaali jõudis. Mis andis jõudu endale kah ehitamise liinil püsimiseks.

Tippude lendamist oli väga lahe vaadata - mõned mehed tegid ikka müstilisi päästeid - viimase hetkeni võitlemine tasus ära. Aga mõnikord ka mitte :)

Järgmine aasta loodan kindlasti tagasi minna. Loodetavasti õnnestub ka registreerida. Ehkki see läheb aina raskemaks.

Pilte endal kahjuks enam pole - halvad inimesed pidasid vajalikuks mind läpakast ja kaamerast vabastada ja tegid palju muud paha. RC Groupsi Hand Launch foorumis on paar threadi kus palju pilte - põhiliselt USAkate omad.

Arne

Posted: Sat Aug 09, 2008 0:06
by lauri
Palju protsentuaalselt/hinnanguliselt sinu ja võitjate vahe on? RC-autondusest on üpris rusikareegliks kujunenud see, et eestlased on ligikaudu 10% maailma tippudest maas (ringiaegades). Sinu juttu lugedes on põhjused väga erinevatel aladel väga sarnased - võistluse tingimusi pole kohapeal, et harjutada jne.

Julgen arvata, et ka F3K top 10 ei lennutanud sellel platsil esimest korda. Ka kaugema kandi mehed olid seal platsil varem trenni tegemas käinud?

Posted: Sat Aug 09, 2008 10:55
by arne
Minu puhul oli vahe suurem - tehniliste vigadeta oleks ma 15-20% maha jäänud. 10 mehe tulemus enne finaali oli 99,77%.

Plats on vana ja kohalikud olid sellega kindlasti tuttavad. Aga näiteks USA tiim (kaks meest finaalis, s.h. ülinapp teine koht) nägid seda kõike esimest korda. Ma usun, et konkreetse "raja" tundmise tähtsus on lennutamises väiksem kui autosõidus. Õhku ei saa inimene eriti loodusjõudude vastaselt suunata aga pinnast perverssetesse kühmudesse kuhjata, mis müstilisi ideaaltrajektoore tekitab on lihtne.

Arne

Posted: Sat Aug 09, 2008 14:39
by [J]
hallukad? Mulle tundus
Pole halukad, testisin X-nuppu MUUDA kõrval ja toimis.
Suurtel võistlustel on minu kogemuste järgi hea termikat lennata. Seal on tasemel oskajaid massiliselt ja neid jälgides saab võõrast platsist peagi "pildi ette" ja neid on lennuski mugav "jänestena" kasutada.
Alles siis kui kõik kukuvad, tuleb ruttu oma teed mulli otsima minna.
Muidu on asi lõpusekundite külma närvi mäng ja kellel seda pole, kaotab alati.

Posted: Sat Aug 09, 2008 14:45
by arne
Nojah. Kõva kuti jälitamine on võimalik strateegia. Aga see tuleb siis kohe alguses enda jaoks nii sõnastada. Kõva kutt kõvasti üle vaadata, et tema lennukit, jms. ära tunda. Mina seda paraku ei teinud. Proovisin ise lennata ja aegajalt kampa vaadata. Mõnikord toimis mõnikord mitte. Aga see on just see koht, kus kokkuõppinud tüürimees abiks oleks, keda mul paraku polnud.

Konkreetsetel võistlustel oli huvitav veel see, et termikad oli tõesti kiired. 200m kõrvale lennata, et tõusjate alla saada võis tähendada seda, et nii madalal termikat enam ei olnud. S.t. see tõusu alumine piir tõusis tõesti kiiresti.

Teine asi ka see, et viskekavõistlusel on sul 10min jooksul vaja 3-5 lendu teha. Ja see ajab selle jälitamise strateegia tihti sassi.

Arne

Posted: Sat Aug 09, 2008 19:17
by [J]
Kõva kuti jälitamine on võimalik strateegia
Seda nippi kasutavad tihti ka kajakad ja kured. Olen palju kordi sattunud "kõva kuti" osasse (lennuk tiibadega ei vehi - linnu aru kohaselt järelikult mullis). Lind lendab lennuki alla ja ajab tiivad sirgeks. Kui on hoopis langev, kaagutavad väga vihaselt ja lendavad ära. Hea, et linnukeelt ei oska, ilmselt tekst on küllalt solvav.
Kui üks kajakas leiab hea mulli, lendab sinna tavaliselt kohe neid trobikond kokku.
Ilmselt hea "kaartilugeja", kes platsi jälgib piloodi kõrval selles siblimises, oleks jah suureks abiks.