Page 1 of 1
Gyro'dest
Posted: Fri Jan 11, 2008 9:49
by JazZ
Plaan siis soetada oma väiksele kopterile (T-rex 450S) uus gyro. Praegu kasutan mingit vana Pico SMM gyro, mis on mind ära tüüdanud, samas ei pruugi mu probleem üldse gyro viga olla... Probleem ise on sellel kopteril algusest peale olnud ja ma pole ainuke kes seda omab. Tõenäoliselt on tegu raadio häirega mis esineb paar korda lennu jooksul, mootor seiskub hetkeks, aga minul kaasneb sellega ka veel see, et saba sõidab käest ära, nagu gyro läheks lolliks. Nüüd lõpuks tellisin omale PCM vastuvõtja ära (alguses ma oma lolli aruga ei tahtnud uskuda, et asi selles olla võib) ja mõtlesin, et soetaks siis uue gyro ka ja siit siis küsimus, milline gyro valida? Pool aastat tagasi kiitsid kõik Futaba GY401'te, nüüd aga netis surfates jäi mulje, et CSM SL720 oleks mõistlikum osta kuna hinnavahe pole eriti suur ja seda võrreldakse pigem Futaba GY601'ga. On seda SL720 mõni kohalik ka äkki kasutanud ja oskab kommenteerida? Või oskate hoopis midagi muud soovitada?
Posted: Fri Jan 11, 2008 10:29
by Kristjan
Või see:
http://www.spartan-rc.com/products/ds760/ds760.htm
Futaba gyrodega on see hea asi, et neile on tehtud ka spetsiaalsed servod ja neid saab koos servoga soodsamalt osta
GY401`le on 9253 ja 9254
GY601`le on 9251
GY611`le on 9256 jne
CSM720 eelis 601 ja 611 ees on lihtsus. Paned külge, kerge setup ja valmis. Usu mind, mingit vahet sa tavalisel lennul ei tunne, olgu gyroks mis iganes korralik Futaba või CSM`i SMM gyro. Seega soovitan võtta odavaim pakkumine, eeldatavasti eRCMarketist GY401 koos servoga.
Lukustumised õhus on elektri kopterite ja PPM vastuvõtjatega tavaline asi. Ka minul on see korduvalt Eologa läbi koguetud, vahetasin omal ajal ka gyrosid ja servosid ja paigutasin antenne...
PCM vastuvõtja aitas kohe.
K.
Posted: Fri Jan 11, 2008 10:36
by lauri
450-le sobiva servoga komplekte vähemalt mõni aeg tagasi silma ei jäänud. Suure raske standardmõõdus digiservoga pole 450-l midagi teha.
Aga korralik güro on igati abiks, saba on sisuliselt alati paigas. Korrigeerida tuleb ikka väga väga harva sellise tavalise hõljutamislennu puhul.
Posted: Fri Jan 11, 2008 10:43
by JazZ
Nendest komplektides olevatest servodest pole mul kasu, mul pole standard mõõdus servoga midagi teha. Hind pole nii määrav ka, ühe odava olen ma juba ostnud, nüüd tahaks midagi millele saaks kindel olla.
CSM SL720 ainuke miinus pidi just seadistamise keerukus olema :|
Posted: Fri Jan 11, 2008 10:59
by Kristjan
Täpselt sama mis CSM560 ja ma olen seda seadistanud korduvalt. Pole keeruline - lihtsalt üks protseduur.
GY401 on muidugi lihtsam.
GY601 on keerulisem, et asi õigesti tööle saada.
Kui raha pole probleem, siis võta SL720 ja mingi kiire väike Futaba digiservo ja asi klaar.
K.
Posted: Fri Jan 11, 2008 13:38
by lauri
GY401 paremat pole trex 450-le vaja minumeelest. Hoiab piisavalt ja väga hästi saba paigal ning tundlikkus saatjast eraldi kanali abil seadistatav. See ka ainus seadistamisvõimalus. Lisaks toetab digiservosid, selle jaoks nupp güro peal - kas on digiservo või tavaline.
Posted: Fri Jan 11, 2008 13:47
by vallojoe
ka 401 poolt
Pole mõtet oma elu liiga keeruliseks teha
Posted: Fri Jan 11, 2008 14:06
by Kristjan
JazZ wrote:Hind pole nii määrav ka, ühe odava olen ma juba ostnud, nüüd tahaks midagi millele saaks kindel olla.
Kui kindel tahad olla siis võta GY401.
K.
Posted: Sat Jan 12, 2008 13:14
by JazZ
Tänud vastuste eest, uurisin veel ka välismaa foorumitest ja trextuning.com'ist ja kaldun ikka selle CSM SL720 ja Robbe FS61BB carbon speed digital servo poole... Hinnavahe Futaba GY401'ga pole suur ja tundub, et hind oleks ainuke põhjus miks 401 võtta. Mõtlen veel esmaspäevani ja siis tellin miskit ära.
Reviewd mis ma leidsin...
CSM SL720 gyro
Robbe FS61BB Carbon Speed Digital servo
Posted: Sun Jan 20, 2008 13:24
by JazZ
CSM SL720 ja Robbe FS61BB carbon speed digital on käes ja kopteri küljes ka juba, esimene proovilendki toas tehtud :) Kui saba peaaegu et püsis ka eelmise gyroga, siis uuega võib vist 10 minutit kohapeal hõljuda ja saba ei liigu kuhugi, aga suurim vahe on pöördest peatumisel, mis on väga konkreetne nüüd. Ühesõnaga see investeering tasus küll ennast ära.
Mis häiretesse puutub, siis tundub, et nende puhul on kõige tähtsam antenni paigutus, PCM võib need küll ära katta, aga see pole ohutuse kohalt kõige targem mõte.
Lendate te kopteritega ka talvel õues? Jubedalt tahaks lennata, aga ei tea kas see on hea mõte kui väljas nii külm on...
Posted: Sun Jan 20, 2008 15:01
by lauri
Mina pole viitsinud oma Trex450-ga talvel lennata, kuid kindlasti kontrolli kopter üle, kui ta on õues maha jahtunud. Soojuspaisumine või siis külmas kokkutõmbumine võib "imesid korda saata". Muus osas ei tohiks probleeme olla... pea-asi, et aku soe oleks.
Posted: Sun Jan 20, 2008 15:20
by [J]
Paljude väikeste servode 0-asendid lähevad külmas paigast ära. Väikesed digiservod on tihti ilma kvartsita ja külmas neutraalasend muutub.
Odavad Gyrod ujuvad kohutavalt. Kuidas see gyro käitub, tahaks kangesti teada. Ega selleks katseks lendama peagi!
HS-56 ja HS 65 pidid külmaga väga head olema.
Posted: Mon Jan 21, 2008 9:52
by JazZ
Lauri wrote:pea-asi, et aku soe oleks
Mida Sa selle all mõtled? Et tõmban akule villase soki jalga?
[J] wrote:Kuidas see gyro käitub, tahaks kangesti teada.
No ma võin proovida kui vähegi vaiksemaks jääb õues, aga ma pole kindel, et ma seda pädev kommenteerima olen.
Posted: Mon Jan 21, 2008 10:40
by cuprum
JazZ wrote:Lauri wrote:pea-asi, et aku soe oleks
Mida Sa selle all mõtled? Et tõmban akule villase soki jalga?
Nu näiteks
Mina oleks ennast kül väljendanud - tõmmaks pähe, aga vahet pole.
Põhimõte on selles, et luua aku ümber soojust isoleeriv kiht, mis suudaks aku vähemalt lennu alguseni jääksoojusest teovõimeline hoida (jääksoojus - kasvõi Su enda põuesoe). Edasi, kui juba lendamiseks läheb, siis toodab aku ise tänu oma sisetakistusele juba piisavalt sooja, et mitte liig ära jahtuda.
Vaid raadiot ja servosid toitva aku korral on muidugi hullem lugu(isesoojenemine väiksem), aga siis tuleb lihtsalt lisaks sokkidele ka viltsaapad otsa tõmmata
Posted: Mon Jan 21, 2008 10:59
by [J]
Alla 5C kraadi akud ei anna enam hästi energiat välja. Mida külmem, seda hullem olukord.
Posted: Mon Jan 21, 2008 19:54
by lauri
JazZ wrote:Et tõmban akule villase soki jalga?
Miks ka mitte
? Ma olen talvel üpris vähe lennutanud, kuid siiski... LiPo võtsin soojast (auto, tasku) ja panin kohe lendu. Voolutarve oli selline, et lennus püsis aku soojana. Vaata huvipärast LiPo pinge sõltuvust temperatuurist! 0-kraadise akuga võib regulaator hakata lollitama, sõltub regust. Align'i Trex450 stock regu näiteks minuteada arvutab LiPo cutoff pinget protsentides. Kui külma akuga, mille pinge langenud, regu käima paned, siis cutoff pinge lennu lõpus võib juba väga ohtlikult madalaks jääda jne...
Kuskil hoiatati suurelt ka külmade LiPo-de laadimise eest. Kahjuks ei mäleta, mis see teema täpselt on. Äkki ei lähe energia sisse või siis just vastupidi, tõesti ei mäleta...
Posted: Sat Feb 23, 2008 5:26
by rosoft
Soovitage 30 klassi kopterile head servot, gyrole (Act Slim Gyro 3-D competition V3)
Posted: Sat Feb 23, 2008 12:46
by ak
Hei,
esimese postituse juurde tagasi tulles - see T-rex 450S seiskumine minul tekkis siis, kui proovisin speed controli governeri peale panna ja kadus ära siis kui governeri keelasin. Lauri vist täheldas sama seaduspära.
Andrus
Posted: Mon Feb 25, 2008 11:43
by JazZ
[J] wrote:Paljude väikeste servode 0-asendid lähevad külmas paigast ära. Väikesed digiservod on tihti ilma kvartsita ja külmas neutraalasend muutub.
Odavad Gyrod ujuvad kohutavalt. Kuidas see gyro käitub, tahaks kangesti teada. Ega selleks katseks lendama peagi!
HS-56 ja HS 65 pidid külmaga väga head olema.
Lendasin täna CMS SL720 gyro ja JR DS8900 saba servoga T-rex 500'ga, väljas oli +2 kraadi ja puhanguti 8ms tuul. Minu jaoks toimis kõik väga ilusti, midagi enamat ei oska mina tahta. Saba hoidis väga ilusti, ei ujunud ta kuskile. Gyro oli originaalseades, va servo speed oli muudetud 0,05s/60 ja servo frame rate oli pandud 333. Ei kasutanud ka kaasas olevat metall plaati mida kasutusjuhend soovitab paigaldamisel kasutada.
UPDATE: Lendasin õhtul veel, aga seekord võtsin autost kopteri ja ei lasknud tal välistemperatuurini jahtuda (paar minutit peale autost võtmist olin juba õhus). Isegi nii toimis kõik ideaalselt, nii et mina olen küll selle gyroga väga rahul.
rosoft: T-rex 500 on ka vist 30 klassi mõõdus? JR DS8900 toimib minul väga hästi, kas seda Sinu gyroga kasutada saab, ma ei tea. Usun, et kindlasti on olemas odavamaid servosid mis sama töö ära teevad, kõige tähtsam on vist kiirus, mis võiks jääda sinna 0,05 ja 0,07 sekundi kanti.
ak: governeri pole ma kunagi kasutanud, isegi proovinud ei ole. Minu probleemi kõige tõenäolisem põhjus oli antenni ja vastuvõtja kehva paigutus, peale seda kui ma vastuvõtja taha kolisin ja antenni nii paigutasin, et ta kuskil kere ei puutu ja ta enda ümber keeratud pole on seiskumis probleem kadunud (ka PPM vastuvõtjaga).