Page 1 of 1

OS Engines uued Bioetanooliga mootorid tulemas

Posted: Wed Jan 16, 2008 13:04
by lauri
http://www.os-engines.co.jp/english/bio ... nglish.pdf

Mina kasutaksin hea meelega sellist mootorit tavapärase asemel. Bioetanool on kindlasti nii tervisele kui keskkonnale sõbralikum kui metanool.

Image

Posted: Wed Jan 16, 2008 14:09
by lauri
Mõtlesin, kas tavalise metanoolmootori saab ka bioetanooliga tööle ja SAAB KÜLL. Esimene link google-i abil ja tulemus selline:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_6479059/tm.htm

Tallinnas müüakse E85 bioetanooli kahes Statoili tanklas hinnaga ~13krooni. E85 tähendab - 85% bioetanooli ja 15% bensiini.

Põhimõtteliselt uvalisele nitromootorile sädesüsteem külge, kütusepaak ja voolikut bensiini taluvaks ja saabki 13 krooni liiter mootorid tööle ;) Kastoorõli sain 1L = 130 krooni ja saab kindlasti ka odavamalt.

Posted: Wed Jan 16, 2008 15:13
by pipercub
Venelased on sellised ersatskütused aastakümned tagasi ära proovinud. Vene foorumitest leiab lademetes retsepte ja juhiseid, kuidas etanooli või veel millega iganes mootor käima panna.

Etanooli kohta on välja toodud:

1. võimsus kolmandiku jagu väiksem (pöörded oma 1000-2000 madalamad)
2. mootor tahmub
3. kipub üle kuumenema
4. üleminekurezhiimid ebastabiilsed

Kui vaadata biomootori võimsust, siis see vastab umbes OS 40 LA-le. Suur silindri läbimõõt ja aeglased pöörded võimaldavad suuri propellereid kasutada. Spetsiaalne karburaator ja küünal. Aeglastele pööretele ja suurtele mahtudele kohandatud gaasijaotus. Metanooli- ja bensiinimootori vahepealne elukas.

Posted: Wed Jan 16, 2008 15:18
by vana
E85 tähendab - 85% bioetanooli ja 15% bensiini
Kahtlen, meil pole ju vastavaid autosid, mis 85% etanooliga käiksid???
PS. Pole see metanool mürgine midagi - 50% LD on 50ml

Posted: Wed Jan 16, 2008 16:00
by Kuno
miks peab just selle bio-etanooliga jandama?Lapsepõlves sai lennatud tavalise etanooliga+10% kastoorõli.Ilma nitrometaanita läbeb asi vähe kehvemini käima ja ei anna ka nii suurt võimsust,aga täitsa töötab ilma igasuguse ümberehituseta.
Muidugi,kui võrrelda bio-etanoli ja metanoolkütuse hinda,siis on pilt selge,miks esimest eelistada.Samas-me ei tea ju mis spetsiaalne valmis kütusesegu maksma hakkab.Võib juhtuda sama lugu,nagu tavalise etanoli ja metanoolkütuse hinnaga.Samas,ega ma ei tea ka mis hinnaga tänapäeval tehnilist piiritust (etanooli) osta saab.
Aga see keskkonna jutt....see on küll puhas müügijutt!

Posted: Wed Jan 16, 2008 16:25
by lauri
Suvalise bensiinimootoriga auto saad bioetanooliga tööle, maksab umbes 10 tuhat krooni. www.google.com abiks ja leiad infot.

See ülal olev link - seal on tavaline glow-mootor ainult sädeküünla abil bioetanooliga käima pandud, TAVALISE karburaatoriga! Asja mõte on see, et saab väikese kubatuuriga mootori bioetanooliga tööle. Teatavasti alla 20cc bensumootoreid eriti ei eksisteeri või siis vajab glow-mootori ümbertegemine bensu peale ka uut karburaatorit, nagu selgub pole bioetanooli puhul uut karburaatori vaja.

Bioetanool toodetud biomassist ja selles mõttes kindlasti etem, kui maapõuest pumbatud nafta baasil bensiin. Heitgaaside osas on ka minumeelest tervislikum kui metanool või isegi bensiin.

Mulle hakkas meeldima mõte, et saab Statoilist 13-krooni liiter kütust (+ õli ja tegelikult võiks ka nitrometaani lisada)

Posted: Wed Jan 16, 2008 16:58
by pipercub
the 55AX-BE cylinder head, carburetor and glowplug are completely new designs,
especially the glowplug (BE3) that utilizes a different thread size than conventional glowplugs to avoid using
incorrect plug

Posted: Wed Jan 16, 2008 21:52
by MagnusL
Minu arust ei ole asi seda väärt, süüde lisab lennukile kõvasti raskust ja raadiohäireid. See on ka üks põhjusi, miks ei soovitata bensiinimootoritega alla 50ccm minna, väiksemad bensu mootorid on nõrgad ja rasked, võrreldes nitroga.

Posted: Wed Jan 16, 2008 22:00
by andrias
MagnusL wrote:Minu arust ei ole asi seda väärt, süüde lisab lennukile kõvasti raskust ja raadiohäireid. See on ka üks põhjusi, miks ei soovitata bensiinimootoritega alla 50ccm minna, väiksemad bensu mootorid on nõrgad ja rasked, võrreldes nitroga.
Ma sain küll aru et mootor on ikkagi hõõgsüütega, mitte sädemega. Etanool ja metanool on sarnased ained ja töötavad hõõgküünlaga mootorites. Bensiin aga mitte

Posted: Wed Jan 16, 2008 22:38
by MagnusL
See OS on jah hõõgküünlaga, ise ümber ehitades peab vist ikkagi süütega tegema. Kuid saab võib-olla ka ilma, ka bensumootoreid pannakse hõõgküünlaga käima, lisades kütusesse nitrometaani või lennukikütust.

Posted: Wed Jan 16, 2008 22:55
by lauri
Just-just, üks on üks ja teine teine. Samas reklaamides kirjas, et mootor 2007 keskpaigast Jaapanis saadaval... googeldades ei leidnud ma midagi! Ju siis on asi mõnel põhjusel veninud.

Aga OS andis minule mõtte teemat laiemalt uurida ja sealt leidsingi, et saab ka ise bioetanooli kasutada nitromootorites (glow-engines) ehk siis minu teise postituse link. Tavaline karburaator ja sädesüsteem.

Posted: Thu Jan 17, 2008 0:15
by MagnusL
Kui kedagi huvitab, siis siin arutatakse täpsemalt seda, kuidas bensumootorit hõõgküünlaga tööle saada.[/url]