Page 1 of 1

UUEM LIND - DISCUS CS

Posted: Fri Jan 25, 2008 18:32
by Ervin2
Ei saa kohe jätta kiitlemata!
Staufenbielist lõpuks tellisin koopiaplaaneri,elektri versioon,tootja Jamara.
Kasti sisu üllatavalt korralik ,hiinaka kohta,kõik vajalik kaasas ja defekte pole,tiibade otsad ehk veidi nurgelise kvaliteediga,üllatavalt kerge ja detailid istuvad täpselt paika.
Muudatusi konstruktsioonis tuleks teha,sellest mudelist on RC Groupsi ja RC Universes päris paalju räägitud ja on ka fotod ümbereehitamise kohta.
Kõige raskem detail,mis ilmselt läheb väljavahetamisele on tiibu ühendav metalltala,vahetan süsiniku vastu.
Esialgu ei oskagi midagi rohkemat.

Mõned fotod : http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album39

Image

Posted: Fri Jan 25, 2008 19:25
by max
palju sihuke ka siis maksab? 8)

Posted: Sat Jan 26, 2008 13:14
by Kuno

Posted: Sat Jan 26, 2008 16:20
by Ervin2
Jah 129.- euri,on päris hea hind,uurisin ja proovisin,vigu nagu polegi, väga õnnestunud ost,täitsa rahul kohe olen.

Kõigepealt panen servod ja juhikud,juhtmed,akud ja muu mudru peale,mootori valin kaalu järgi,et saaks tsentri täpseks(mul hetkel 3 mootorit,erineva kaaluga,2 inrunnerit,165 ja 260g ning üks 140g outrunner,pöörete arv kõigil seal kusagil 1300 - 1500 voldi kohta,vahed ainult kaalus ja võimsuses)

Posted: Sat Jan 26, 2008 19:06
by Marek
Ervin, kui lendama lähed, siis anna palun mulle ka märku. Uudistaks neid sinu suuremaid plaanereid veidi.

Ette tänades

Posted: Sun Jan 27, 2008 2:04
by Ervin2
Seda windstari oled sa ehk näinud isegi,Cuprum uudistas seda ka korra sügisel,hea lendaja on,viljandis läks liiga madalal levist välja,mõtlesin juba et korjan pilbaste vahelt sevod ja muu vajaliku välja ja finito,aga ei juhtunud suurt midagi.
Punane Condor sai ka sügisel õhku nuusutada,Kuno vaatas ka pealt,midagi oli mootoristapi seadisustega,ei saanud õiget vunki sisse,see natuke mis ta üleval oli oli meeldiv.

Uhiuus Discus on hetkel koostamisel,aga arvata võib,et mul on selle valmissaamisega kiire.
Selle kallal on selliseid pisi iluvigade kõrvaldamisi vaja teha,nii konstruktsiooni, kui ehk natuke ka kosmeetiliselt.

Plaaneritega tahaks sutsu ilusamat ja soojemat ilma,ja piibe pole vist päris õige koht ka,ilmselt kollasel.
Muidugi räigelt kibeleb!

Ja kindlasti annan teada,kui lähen.

PS! Condorit ja Discussi ei tahakski ilma teadjate ülevaatamiseta õhku saata.

Posted: Sun Jan 27, 2008 12:20
by vana
Punase Condoriga oled kindel käsi meie uue F5B moditud klassi avavõistlusel?!

Posted: Sun Jan 27, 2008 15:50
by Ervin2
Jah arvan ise ka,et Condor selleks sobiv on,kuigi natuke raskevõitu,sain talle ka just uue 11,1V 3200 Hypercelli Lipo ,nii et aku pealt juba ca ca 200g kaaluvõitu.

Posted: Sun Jan 27, 2008 19:49
by vana
Kindlasti pole Condor raskevõitu, vaata päris võislusmudeleid. Need on päris tihked tükid, pinnakoormatus kindlalt Condori omast raskelt üle.

Posted: Thu Jan 31, 2008 0:02
by Ervin2
Tänase seisuga võin julgelt üelda,et Condor on täiesti valmis.
Võibolla veel propelleri vahetan ja vastuvõtja panen ka Robbe R168 dual conversion,Viljandi mats on veel meeles üritan paigaldada võimalikult korralikud raadioseadmed.

Posted: Thu Mar 20, 2008 1:15
by Ervin2
Discus viimaseni viimistletud,ootan veel uut spinnerit ja siis on ok,lihtsalt valge spinner ,valgete labadega,valgel lennukil .....................

Motocalc ütleb:
MotOpinion - Discus Cs - perfect
24m above Sea Level, 101,3kPa, 14,8°C

Motor: ROXXY BL C35-48-05; 830rpm/V; 2,2A no-load; 0,034 Ohms.
Battery: Kokam 3200SHD 18 (18C); 3 cells; 3200mAh @ 3,7V; 0,008 Ohms/cell.
Speed Control: Aveox H160C/CM; 0,0057 Ohms; High rate.
Drive System: Aero Naut 14x7; 14x7 (Pconst=1,06; Tconst=0,995) direct drive.
Airframe: Discus CS Roxxy + LIPO; 54,8dm²; 1650g; 30,1g/dm²; Cd=0,037; Cl=0,45; Clopt=0,65; Clmax=1,12.
Stats: 242 W/kg in; 181 W/kg out; 6,8m/s stall; 8,9m/s opt @ 51% (61:36, 29°C); 10,8m/s level @ 60% (50:31, 32°C); 7,63m/s @ 58,9°; -0,64m/s @ -4,1°.

Power System Notes:

The full-throttle motor current at the best lift-to-drag ratio airspeed (38,2A) falls approximately between the motor's maximum efficiency current (25,4A) and its current at theoretical maximum output (147,7A), thus making effective use of the motor.

Aerodynamic Notes:

The static pitch speed (19,2m/s) is within the range of approximately 2,5 to 3 times the model's stall speed (6,8m/s), which is considered ideal for good performance.
With a wing loading of 30,1g/dm², a model of this size will have very sedate flying characteristics. It will be suitable for relaxed flying, in calm or very light wind conditions.
The static thrust (2014g) to weight (1650g) ratio is 1,22:1, which will result in extremely short take-off runs, no difficulty taking off from grass surfaces (assuming sufficiently large wheels), and vertical climb-outs. This model will probably be able to perform a hover or torque roll.
At the best lift-to-drag ratio airspeed, the excess-thrust (1372g) to weight (1650g) ratio is 0,83:1, which will give very steep climbs and incredible acceleration. This model can easily do consecutive loops, and has sufficient in-flight thrust for any aerobatic maneuver.

General Notes:

This analysis is based on calculations that take motor heating effects into account.
These calculations are based on mathematical models that may not account for all limitations of the components used. Always consult the power system component manufacturers to ensure that no limits (current, rpm, etc.) are being exceeded.

Mõned pildid:

Image
Image

Posted: Thu Mar 20, 2008 11:53
by vana
No tuled nüüd homme Kollasele näitama? Mul oleks samuti ühtteist näidata.
Võibolla...

Posted: Thu Mar 20, 2008 13:09
by Marek
Paluks mind ka informeerida selle Discuse lennust 55 950 959.

Posted: Thu Mar 20, 2008 16:36
by Ervin2
Kui ilm lubab siis kas laup. või pühap.
Aga nende uute labadega on väike probleem,augud on natuke vales kohas,ma ei tea kas puurida uued natuke allapoole või viilida alt labasid väiksemaks.

Posted: Thu Mar 20, 2008 16:41
by tulnuk
Viili väiksemaks, puurimisega võib kergesti miskit nihu minna.

Aga miks üldse need valged labad? Pildilt tunduvad need mustad palju moodsamad ja effektiivsemad.

Posted: Thu Mar 20, 2008 22:34
by Raits
Ära puurima tõesti hakka.

Posted: Thu Mar 20, 2008 23:44
by Ervin2
14x7 on nii tobe mõõt,et polnud kusagilt nn. "õiget" CAM Aero Nauti võtta,seepärast sai tellitud Aero Naut Classic,nii carbon kui ka glass,vist pisut vanem mudel aga sellele masinale hea küll.
Ja see 14x7 mõõt oleks ideaalne.

Aga mul on nendega aega,ehk leiab sobivamad ja uuemad,sest praegu ees olev 13x6,5 klapib ka igati.

Ja ega pole mõtet ka juuksekarva päris pooleks ajada.
Aga ma ise ka rohkem kaldun viilimise poole,kuigi puurida saab ju ka läbi rakise,milleks on vahetükk,ainult et augud peavad ikka väga täpselt välja mõõdetud olema.

Motocalc ütleb:

MotOpinion - Discus Cs - perfect 13x6,5
24m above Sea Level, 101,3kPa, 14,8°C

Motor: ROXXY BL C35-48-05; 830rpm/V; 2,2A no-load; 0,034 Ohms.
Battery: Kokam 3200SHD 18 (18C); 3 cells; 3200mAh @ 3,7V; 0,008 Ohms/cell.
Speed Control: Aveox H160C/CM; 0,0057 Ohms; High rate.
Drive System: Aero Naut 13x6,5; 13x6,5 (Pconst=1,06; Tconst=0,995) direct drive.
Airframe: Discus CS Roxxy + LIPO; 54,8dm²; 1650g; 30,1g/dm²; Cd=0,037; Cl=0,45; Clopt=0,65; Clmax=1,12.
Stats: 207 W/kg in; 164 W/kg out; 6,8m/s stall; 8,9m/s opt @ 55% (60:03, 30°C); 10,8m/s level @ 65% (47:02, 33°C); 6,48m/s @ 46,6°; -0,64m/s @ -4,1°.

Power System Notes:

The full-throttle motor current at the best lift-to-drag ratio airspeed (31,6A) falls approximately between the motor's maximum efficiency current (25,6A) and its current at theoretical maximum output (150,5A), thus making effective use of the motor.

Aerodynamic Notes:

The static pitch speed (19,5m/s) is within the range of approximately 2,5 to 3 times the model's stall speed (6,8m/s), which is considered ideal for good performance.
With a wing loading of 30,1g/dm², a model of this size will have very sedate flying characteristics. It will be suitable for relaxed flying, in calm or very light wind conditions.
The static thrust (1771g) to weight (1650g) ratio is 1,07:1, which will result in extremely short take-off runs, no difficulty taking off from grass surfaces (assuming sufficiently large wheels), and vertical climb-outs. This model will probably be able to perform a hover or torque roll.
At the best lift-to-drag ratio airspeed, the excess-thrust (1179g) to weight (1650g) ratio is 0,71:1, which will give very steep climbs and incredible acceleration. This model can easily do consecutive loops, and has sufficient in-flight thrust for any aerobatic maneuver.

General Notes:

This analysis is based on calculations that take motor heating effects into account.
These calculations are based on mathematical models that may not account for all limitations of the components used. Always consult the power system component manufacturers to ensure that no limits (current, rpm, etc.) are being exceeded.

Posted: Thu Mar 20, 2008 23:56
by mart
Hei!

Labade auke uute kohta puurida..... läheb kindlasti nihu!
Kui nad vabalt ie liigu, siis tuleb viilida.
Kindlasti enne kasutuselevöttu tuleb labad ka tasakaalstada
Ma ei saanud kirjeldusest täpselt aru, mis möttes need vales kohas on?

Nendel valgetel ja mustadel labadel madalamatel pööretel mingit erinevust pole. Mustad, süsikiust, labad on suuremal koormusel effektiivsemad, kuna jäigemad. Muidu neil mölemail täpselt sama profiil.

Posted: Fri Mar 21, 2008 0:36
by Ervin2
Täpsustan,august allapoole jääv osa on liiga pikk, ei võimalda labasid kokku klappida,st laba jääb spinneri serva taha kinni.
Muidugi on kolmas võimalus ka spinnerit veidi parjaks viilida.
Puurimise siis igaljuhul välistan!
Ja tegelikult on mul veel kaks uut spinnerit tulekul,ehk istuvad need labad mõnele neist,enne ei viili ega puuri.

Selgitav foto:

Alumine laba on OK!

Image

Posted: Fri Mar 21, 2008 1:15
by mart
Selge!

Lihvi lihtsalt otsad parajaks, ilmselt seal ikka mingi möte on, miks need augud sellel kohal on. Vöimalik, et möne teise spinneri jaoks sobivad.

Edu!

Posted: Thu May 15, 2008 23:11
by Ervin2
Peale mõningaid lende tuli tiivad ikka nii ümber ehitada nagu RC Groupsi foorumis soovitati.
Ka kerega oleks pidanud need,vahtu täis pumpamise protseduurid ära tegema,sest saba ikka on kole õrnake.
Nüüd on moditud parandatud,kaubanduslik välimus veidi kannatada sai,aga tugev on nüüd küll.
Lugege ikka foorumeid ja tehke nii nagu teadjad soovitavad,ega teiste maade mehed asjata neid vigureid ümber ei ehita

Image

Image

Posted: Tue May 20, 2008 17:01
by Ervin2
Väike vahekokkuvõte,peale tänast lendamist,trimmimist.

1. Raskuskese 42-45mm ilmselt liiga ees ikkagi,kiirus suur ja kipub pikeerima,tuleb kõvasti kõrgustüüri juurde anda,isegi mootoriga tõusul,peaks vist akut natuke tahapoole paigutama.
2. Tiiva ja stapi kohtumisnurk ilmselt vale,tuleks stapi tagumist serva veidi kergitada,võib juhtuda ka et kere parandamisel on midagi muutunud.
3. Täna lendas kül stabiilselt,aga ei planeerinud,nina langes kogu aeg,nii vastutuult kui ka allatuult,allatuult oli ikka jõhker langemine.

Kuna hein,võililled ja ka muud taimekesed on kõvasti kasvanud,siis maanduda oli kiire plaaneriga raske,rebis tiival kõrva küljest.