Page 1 of 1

powered parachute

Posted: Mon Feb 04, 2008 17:23
by rallikas
Mõtlesin nüüd, et kas on võimalik teha "mootoriga lendavat langevarju"? (muidugi mudelit) http://open-site.org/newsletter/batboy/ ... achute.jpg
Pistiku poes oli see isegi vist müügil.
Kasutades langevarju jaoks tavalist õhemat kilekotimaterjali nagu need läbipaistvad kilekotid ja prügikotid. Midagi muud ei oska nagu ette kujutada.
Nööri otsa tuleks siis depronist kabiiniosa, kus on tüürid kohe propelleri taga nagu allveelaeval.
Mis te sellisest lollusest arvaksite ja äkki on mingeid soovitusi? :)

Posted: Mon Feb 04, 2008 17:34
by Even

Posted: Mon Feb 04, 2008 18:49
by tulnuk
Tüüridest selle kondli küljes poleks eriti kasu, neid asju juhitakse varju "väänamisega".

Idee on uhke, aga varju tegemine on paras peavalu kuna head materjali pole siinmail eriti saada, ka on selle õmblemine natuke keerukas.

Aga siiski, edu ehitamisel.

Posted: Mon Feb 04, 2008 19:17
by rallikas
Eks peab mingist mänguasjapoest vaatama parema lohe. Seda kilekotilohet katsetasin ka natuke, aga ku teatud kõrguseni sai viskas nina maha.

Posted: Mon Feb 04, 2008 20:13
by Kristjan
tulnuk wrote:varju tegemine on paras peavalu kuna head materjali pole siinmail eriti saada, ka on selle õmblemine natuke keerukas.
Lause teise poolega võib nõustuda aga ehk põhjendad esimest poolt veidike...
Mis tähendab pole "eriti" saada?
Mis on hea materjal?

K.

Posted: Mon Feb 04, 2008 20:53
by rallikas
Ok nüüd sain 100 krooni eest ilma raamita "sportlohe". Proovilennutamine ka tehtud. Kõik korralik, aga keegi oskab äkki öelda kas neid linte on sinna lohe külge vaja? (mul õmmeldud, mõtlesin et lõikan maha) Mõõdud on 88x53cm

Posted: Thu Feb 07, 2008 19:25
by mg3a1@hot.ee
Materjaliks võiks olla langevarju riie ja seda küsi mõnelt langevarjurilt. Helista mõnda klubisse ja küsi.

Posted: Thu Feb 07, 2008 20:11
by Keks
Õige tiibvari koosneb üheksast torust, torud sellepärast et lennates läheb õhk eest torudesse sisse ja niiöelda pumpab nad täis, tänu sellele seisab vari üldse sellise kujuga nagu ta on, juhitakse varju kahest juht tropist, üks on kinnitatud varju paremasse taganurka ja teine vasakusse, ehk siis kui tõmmata ühte poolt, siis tõmbab varju ühe tagumise poole alla ja vari keerab, kui tõmmata mõlemat korraga siis vari pidurdab.
Olen isegi mõelnud selle peale et kuidas näeks välja mudel vari, elektroonika poolest poleks eriti keeruline seda teha ju, iseasi kas oleks vajalik torude olemasolu või piisaks lihtsalt mingist elastilisest plastmass raamist mis hoiaks varjul varju kuju!!!

Päris varju materjal jääks liiga paksuks mudelile, ma arvan et ei ole keeruline leida mingi asematerjali, tähtis on see raam mis hoiab varjul ta kuju!!!

Posted: Thu Feb 07, 2008 22:11
by tulnuk
"Õige" materjal selle asja jaoks oleks vist icarex, see on piisavalt kangas, et seda õmmelda, peab hästi tuult ja selle kaal peaks jääma 20-30 g/m2 kanti. Kasutatakse seda vabalennu mudelite altpoolt katmisel ja professionaalses tuulelohenduses.
Otseloomulikult pole seda siinamail saada, küll aga leidub siin natuke raskemaid asendusi, tuleb lihtsalt kangapoodides natuke aega veeta.

Kanalite arv pole eriti tähtis, aga nende kuju küll. Kuna tegu ikka maru aeglase lendajaga siis on oht, et vari kokku läheb suurem kui nt lohedel.
Ma võin mööda panna, aga sellel toodetaval motovarjul on minumeelest need vaheseinad seal sees depronist, et asi end paremini profiilis hoiaks.
Mitte mingit muud raami tal sees polnud.

Posted: Fri Feb 08, 2008 10:46
by cuprum
tulnuk wrote: Kanalite arv pole eriti tähtis, aga nende kuju küll. Kuna tegu ikka maru aeglase lendajaga siis on oht, et vari kokku läheb suurem kui nt lohedel.
Nu tegelikult võib seal ka kasutada veolohedest tuntud "lukustust", kui karta, et vari õhust tühjaks jookseb.

Posted: Fri Feb 08, 2008 15:09
by metsasarv
Vari ei tohiks niisama tühjeneda juba seepärast, et paraplaani esiserv ja kogu varjunurk ju ette - allapoole suunatud, liugleb vabakäigul iseenesest törts allasuunas.
Paraplaani raskuse taganttõuge, ehk siis mootori töö surub laskumisnurga väiksemaks ja siis juba tõusunurgani.
Iseasi on stall, kui aeglasel lennul liigpalju troppe sikutada - tagaserva painutada. Kuuldavasti just niimoodi oli Hr. Usanov haiget saanud. Suht löögikindla ja kompaktse mudeliga pole vast siinkohal muret 8)

Posted: Wed May 21, 2008 13:41
by rallikas
http://live.hot.ee/gallery/slideshow?id ... &page_nr=0

See siis 1 prototüüpidest. Lennanud veel pole, kuna puudub aku.