Page 1 of 2
ABI Telliisel lindinger ist
Posted: Tue Feb 12, 2008 15:08
by dellll
Kui ma tellin selle toote kas see on ainult kere .
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=70218
kui endal on 4 kanaliga pult ja vastuvõtja 3 kanaliga.Siis tuleb mull
vastuvõtja vällja vahedada 4 kanaliseks. Või panen mööda.?
Kas on see 3 või 4 kanaliga. (süsteem).
olen ise 4 lennukid valmis ehitanud aga ega eesti ilm ei luba 400g -600g
eriti lennutada ja siit soov vähe suurema kaaluga muretseda.
Ennem uurin siis puurin.
Posted: Tue Feb 12, 2008 15:21
by rallikas
See jah ainult kere, nitromootorile.
Posted: Tue Feb 12, 2008 15:23
by dellll
Üks asi läks meelest.
käivitus mehanism ega seda ilma sellise asjata käima ei pane.
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=35897
Lootes teie abile.
Posted: Tue Feb 12, 2008 15:32
by rallikas
Mootorit ka vaja!
Re: ABI Telliisel lindinger ist
Posted: Tue Feb 12, 2008 15:52
by cuprum
Jah, see on ainult kere.
Kolme kanaliga seal kohe kindlasti ei tee mitte kui midagi ära. 4 kanaliga vast juba õnnestuks, kuid kardan, et puldi muud võimalused hakkavad pitsitama (isiklikult tahaksin kas dual-rate või expo funktsioone saada).
Mis varustusse puutub, siis lisaks oleks sinna vaja
* Mootor
* 5 servot
* Pardaaku
* Vähemalt 4 kanaliga vastuvõtja
* Propeller
* (spinner)
* Pisut kütusevoolikut
Maapealsesse varustusse oleks vaja
* Starter-puupulk-paks sõrmkinnas
* Küünlasoojendaja
* Tankimispump-tankimispudel
* Kütusekanister
(miinusega on eraldatud alternatiivvarjandid)
Posted: Tue Feb 12, 2008 16:06
by dellll
seda küll et mootorit ja muut stafi alates servost kuni akuni. (elektrikas vähe lihtsam
)pean natuge uurima seda teemat aga soovitused on tere tulnud mida võiks panna ja kust saab.
Plaanis see endal valmis teha.
Seni annan simule valu ja oma PIPER J-3 le.
Posted: Tue Feb 12, 2008 16:11
by mart63
Piperile järgmiseks mudeliks seda lennukit kyll ei soovitaks, vaata pigem mõne ülatiivalise treeneri poole ennem.
Posted: Tue Feb 12, 2008 16:23
by dellll
Jah, see on ainult kere.
Kolme kanaliga seal kohe kindlasti ei tee mitte kui midagi ära. 4 kanaliga vast juba õnnestuks, kuid kardan, et puldi muud võimalused hakkavad pitsitama (isiklikult tahaksin kas dual-rate või expo funktsioone saada).
Mis varustusse puutub, siis lisaks oleks sinna vaja
* Mootor MOOTORID(pensu,kaasi,nitro.)kui ei eksi.
* 5 servot
* Pardaaku
* Vähemalt 4 kanaliga vastuvõtja
* Propeller
* (spinner)
* Pisut kütusevoolikut
Maapealsesse varustusse oleks vaja
* Starter-puupulk-paks sõrmkinnas
* Küünlasoojendaja
* Tankimispump-tankimispudel
* Kütusekanister
Kolme kanaliga seal kohe kindlasti ei tee mitte kui midagi ära.
järsku olen vale lennuki valinud.?Mul on 4 kanaliga pult ja et ma
seda saaks kasutada. siis on veel 2 akud NI-MH 8,4V-600mAh teine
8,4V-650mAh 2 servot. kuigi servod tuleb uued muredseda arvan mina.
MIDAGI SELLIST
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=34433
Posted: Tue Feb 12, 2008 16:41
by Marek
Kle tule järgmine kord lennutamistele kaasa, seal arutame ja õpetame ja näitame, muidu läheb asi väga naljakaks
Posted: Wed Feb 13, 2008 13:24
by dellll
Loomulikult tulen.Ja võtan oma PIPER J-3 kaasa mis on ümber tehtud.
Teemase mis puutub. Tahan võta mingi raskema ja suurema projekti sest
ei ole nii suur raha mees et 10 000-20 000 välja käia ühe korraga.
Kaua tehtud kaunike.
Kellel NALI kellel HUVI.
Posted: Wed Feb 13, 2008 14:01
by lauri
Ma ei saa siiani hästi aru, mida sa tahad täpsematl, aga vast on asi minus. Ütle oma eelarve ja siis saab sind aidata.
Aparatuur 3k - korralik saatja ja vastuvõtja, mis kestab kasvõi 10 aastat kui just tipp-tasemel ei hakka asju tegema.
Lennuk - olenevalt mida täpsemalt tahad 1000-5000kr, pigem sinna 2-3 tuhande kanti
Sisepõlemismootor 2-taktiline koos summutiga alla 2000kr (3.5 - 10cc). Sisepõlemismootori jaoks on küünlatoidet vaja alla 300kr. Starter on mugavuse jaoks, saab ka ilma (500kr). Kütusepudelit ja -voolikuid on vaja, 150kr
Servod - olenevalt lennukist 3-6 tk a 200+ kr
Pardaaku - olenevalt lennukist tuleks selle mahtuvus valida, 5 elemendiga 6.0V akupakk ~300kr
Kui juba, siis ka korralik displeiga laadija, mis saab kõigega hakkama - 1000kr ning lisaks laadimisjuhtmed vastavalt vajadusele 70kr tükk
Kokku: 3000+3000+2000+300+150+1000+300+1000 = 10750kr
Enamvähem sama eelarve tuleb ka elektrika puhul. Saab ka kokku hoida või rohkem kulutada - oleneb mis su eesmärk ja plaandi on!
Tänu
Posted: Wed Feb 13, 2008 14:43
by dellll
Tänud ette LAURI, sain 99.9 prossa vastuse .
Ja olen rahul.Eelarve on 10 000-15 000eek.
Eesmärk ,kasutada oma vaba aega ja teha üks
Sisepõlemismootoriga 2-taktiline lennuk.
Lennata on mõnus ja lahe aga kui midagi juhtub,tuleb see parandada.
Selleks tuleb endal ennem vaeva näha.!!!!!!!!!!!!!!!! ja ÕPPIDA.
KUIDAS MIDAGI TEHA. Tean et võtab aega ja ei ole lihtne see.
Ärge mõiske hukka.
Posted: Wed Feb 13, 2008 15:04
by lauri
Kui kahetaktiline, siis minu toodud eelarvest peaks kenasti piisama, isegi priisates
Võid valida kohe ka veidi parema mootori - OS puhul näiteks LA asemel FX või AX jne
Kui lennutamine veel käpas pole, siis võiks kaaluda ka näiteks kõiepealt ülatiivalise tarineri soetamist ja pärast sellelt lennukilt kogu tehnika uue lennuki peale ümber tõsta. Ostes peakssellele juba mõtlema, et kõik sobiks ühelt teisele, mootor ka. Trainer õnnestub hiljem ka xkrooniga järgmisele mehele edasi müüa või kinkida.
Posted: Thu Feb 14, 2008 13:40
by dellll
Kahetaktiline oleks minule algul küll ja sellega läheb kõva aeg ennem kui muud soovid tulevad.Mis täpsemalt mootoritesse puutub pean veel uurima,sest need OS,LA,FX,AX jne ei ütle veel midagi.
Kui lennutamine veel käpas pole, siis võiks kaaluda ka näiteks kõiepealt ülatiivalise tarineri soetamist ja pärast sellelt lennukilt kogu tehnika uue lennuki peale ümber tõsta.
Selline asi mulle sobib.Nii et lennuki valin (ülatiivalise tarineri )Et oleks asi selgem.
Ja olen ka sellega nõus et maksab rohkem ja saan seda hiljem kasutada.
KÜSSA? Kas tehniga tuleb lennugile osta või ???? ise arvan et ikka lennukile.
Saatja ja vastuvõtja võiks olla siis 6 kanaliga.Saatja võiks olla selline et saab teise saatjaga ühendada.
Servod ise tean et on olemas Futaba,HPI.
Ja esimene asi on vist saatja ja vastuvõtja mille ostan nii et võite soovitusi anda.
Ise plaanin 16-17 piibele minna kui on ilma.
Posted: Thu Feb 14, 2008 16:09
by cuprum
dellll wrote:
Ja olen ka sellega nõus et maksab rohkem ja saan seda hiljem kasutada.
KÜSSA? Kas tehniga tuleb lennugile osta või ???? ise arvan et ikka lennukile.
Saatja ja vastuvõtja võiks olla siis 6 kanaliga.Saatja võiks olla selline et saab teise saatjaga ühendada.
Servod ise tean et on olemas Futaba,HPI.
Ja esimene asi on vist saatja ja vastuvõtja mille ostan nii et võite soovitusi anda.
Ise plaanin 16-17 piibele minna kui on ilma.
Od, mida mõtled kui küsid, et tehnika tuleb lennukile osta ?
Tüüpiliselt jah müüakse mudeleid
ilma tehnikata, kuid alati on erandeid (Combod, ReadyToFly, ...) Sedasama tehnikat saad kasutada ka teistel lennukitel. Erinevalt mudeli(te)st võib see ümbertõstmine olla lihtsam või keerulisem. OK, lihtsuse mõttes eeldan, et kasutad sama kaaluklassi mudeleid ning servodele esitatavad nõuded ei ole liiga erinevad.
Mis servodesse puutub, siis tüüpilise traineri korral ära eriti pead vaeva. Sinna kipuvad minema "tavalised" servod - küll müüija teab. Kui võrgust ostad, siis pead jah servo karbi mõõtude kohapealt vaatama. Tavatrainerile pole kõige kallimaid servosid loomulikult vaja.
Saatja/vastuvõtja korral mina soovitaks kaaluda/piiluda pigem 7-kanalist. Hinnavahe suht väike, kvalitatiivne hüpe aga peris pirakas järgmiste mudelite korral, eriti veel, kui plaanerit peaksid kah kiikama.
Saatja margi kohta soovitaksin sama, mis Su õpetajal - ehk siis sama tüüpi, millega plaanitsed teda "paaritama" hakata treeneri korral.
16-17 Piibel kardetavasti miskit erilist ei toimu. Praeguse WindGuru järgi laupa ilus aga kuratlikult külm (-7). Pühapäev pisut soojem, aga tugevalt tuuline (väikese keskpäevase põõrdeaknaga). Kui tõesti peaks ilm lennatavaks minema, siis pühapäeval võibolla ka mina viitsin oma paksu tagumiku sinna lohistada, aga ei ole ilmateate kohaselt eriline optimist hetkel.
Posted: Thu Feb 14, 2008 22:36
by lauri
Kui sul tulemas 7.5cc mootoriga lennuk (0.46 kuuptolli), siis sobivad sinna enamasti standardservod väga hästi. Vahel harva, olenevalt lennukist ja nõudmistest, võib näiteks pöördetüüri puhul standardservo jõust veidi väheks jääda. Standardservo standardhind on kuskil 200kr või vähem/rohkem, alates 10€ kuskil. Aparatuuri komplektiga tuleb tihtipeale ka üks või rohkem servot kaasa.
Üldlevinud variandid aparatuuridest oleksid:
Graupner/JR MX-12 (hinnaga umbes kuni 3k) - 6 kanaline
Futaba 6-seeria aparatuur - 6 kanaline
Graupner/JR MX-16 (hinnaga umbes 4k) - 8 kanaliga ja süntesaatoriga (saatja ja vastuvõtja sagedust saab määrata nupust, pole vaja eraldi kvartsikomplekte)
Futaba 7-seeria aparatuur - 7 kanaline
Eestis on kõige rohkem uutest aparatuuridest levinud MX-12. Võimaluste ja kasutusmugavuse poolest minumeelest kõvasti parem, kui Futaba 6-seeria, näiteks ekraane ja programmeerimismugavust ei saa võrreldagi.
Mootoritest: OS Engines mootorite puhul on LA-seeria odavad mootorid, puksiga ja ühe nõelaga - vähem võimsust töömahu kohta. FX ja AX seeria on laagritega ja kahe nõelaga - sama töömahu kohta võimsamad ja ka kallimad. Võib valida ka suvalise teise firma mootori, kuid tasub jälgida mootori kaalu ja võimsust.
Posted: Fri Feb 15, 2008 0:16
by martc
Mis ühe nõelaga või kahe nõelaga
Posted: Fri Feb 15, 2008 0:52
by lauri
LA seeria mootoril on üks (high-speed) segunõel, karburaatoris low-speed nõela ei ole. FX, ja AX mootoril on ka low-speed nõel karburaatoris, millega seadistatakse tühikäigu ja madala otsa segu.
Posted: Fri Feb 15, 2008 12:50
by Ervin2
Kui tahad suht säästlikult alustada,siis konkreetne projekt oleks selline (viimati sai ühele alustajale kokku pandud ja tellitud)
Kyosho Calmato Trainer ARF + mootor 155.- eur.
3 standartservot Dymond 5000 BB/MG 3 x 12.90 (need peaks kestma ka järgmistel mudelitel)
Graupner MX 12 raadiokomplekt (saatja,vastuvõtja,kvartsid,aku ja üks servo,viimane sobib gaasile) 149.-
Ja pisividinad prop,spinner,kütus,pardaaku,mida võid muretseda kohapealt,arvesta ca 600-700 eek.
Kokku teeb see umbes 5500.- eek plus kohapealsed kulud 600-700 eeku.
Selle viie ja poole tuhandega saad korralikud vidinad alustamiseks ja ka jätkamiseks.
Kogu stuff on tellida võimalik staufenbielist.
Veelgi odavamalt on võimalik ehk kellegi kasutatud mudel osta.
Posted: Fri Feb 15, 2008 14:41
by lauri
Kasuta Ervini know-how ära ja telli see komplekt
Posted: Fri Feb 15, 2008 19:30
by dellll
kui tellin selle komplekti 6500 eek ja on mul kõik olemas,või tuleb sinna pult juurde osta.?
Posted: Fri Feb 15, 2008 19:45
by seriff
dellll wrote:kui tellin selle komplekti 6500 eek ja on mul kõik olemas,või tuleb sinna pult juurde osta.?
ervini hinna kalkulatsioonis oli ka pult sees.paned kokku ja lendama nii sain mina aru.
Posted: Sat Feb 16, 2008 12:10
by Ervin2
Se on nn.hädavajalik komplekt,kõik esmased tarbevahendid,kruvid lennuki kokku ja lendama.
Kordan veel - igasuguse pudipadi,propeller,spinner,liimid ,kütus ja muu taoline,võid julgelt kohapealt,Kas kullost või Hobby poest osta,hinnad suht samad.
Tellimine koos transaga ca 5862.- eek.
Kui tellid kellegagi koos saad ehk sadakond krooni odavamalt.
Posted: Mon Feb 18, 2008 20:39
by dellll
mõistus otsas mis ma sinna pean kirjutama.
Company Details
VAT reg. number .................. . sinna ei kirjutand ise midagi.
tänan ette.
VAT
Posted: Tue Feb 19, 2008 17:07
by pipercub
Käibemaksukohuslase number e. KMKR , raamatupidaja teab.
Posted: Tue Feb 19, 2008 22:30
by dellll
Tänud Pipercub .
ei tee uut teemat aga küsiks et millist simu keegi kasutab ja palju omavad siin foorumis Real Flight G3
Posted: Tue Feb 19, 2008 23:00
by andrias
Käibemaksukohuslase number e. KMKR , raamatupidaja teab.
Hmm, milleks see hea on?
Posted: Tue Feb 19, 2008 23:02
by ak
Hei,
oman ja kasutan Realflight G3'e. Ostsin ta samal ajal kui helikopteri muretsesin, kuna uut manöövrit on simulaatoris tunduvalt odavam õppida kui mudeliga katsetades:-)
Fms'i proovisin kah kunagi aastaid tagasi, puldi treeneri pesast sai veetud juhe helikaardi sisendisse ja toimis küll. Realfight on teadagi parem.
Andrus
Posted: Tue Feb 19, 2008 23:24
by Ervin2
Olen ka realflighti fän,kasutan sageli.
Posted: Wed Feb 20, 2008 0:33
by dellll
Jah,ise uurin selle pärast et on siin juttu et saab üheskoos lennata ja ega see FMS ei tundu norm asi olema ja kui täpselt aru saan pooldavad
RealFlighti siin paljud. Tuleb oma raha numbrid üle vaadata ja investeerida.