Page 1 of 2

L39 ES-RAZ 1:5

Posted: Mon Feb 18, 2008 23:21
by laurinko
Tere!
Vötsime endale natuke tosisema projekti. Eeskujuks meile on Õhuväe L-39.
Kaitsevärv on selles lennukis päris vinge. Thaimaa Õhuväel on natuke sarnane.
Komplekt on Jetlegendi toodang. Maastab 1:5.Materiaal on klaaskiud,kere ja tiivad.
pikkus 2,45m ja tiibalaius 1.83m

Telikud töödavad pneumaatiliselt ja pidurid ka.
Turbiinid ei ole veel valitud aga suurusjärgu on teada,160 N.
Öiged värvi lennukid polnud,alustasime sellest mis kätte saime.
Ja oligi eesti registeris:)

Image

Lihvisime üle ja kruntvärv:
Image
Image
ja kohe ongi parema välimusega lennuk!
Image

Camo värviga läks keerulisemaks,aga saime kuidagi hakkama. Lennuk on möeldud paremini lennutamiseks kui stendimudeliks.

Image
Image
Image
Image

Talveks ka hea camovärv!
Image

Lennukisse tulevad detailid ja tunnused tehakse kleepifirmas soomes. Tüüri külge tuleb sinimustvalge ja tiibade peale kolmnurgad!
Tekstid ja muud märgid tehakse ka,aga püüamme keskenduta tehnika paigaldamisele. Tööd on palju ja pikk tee ees.
10 servod ja powerbox on vajalik varustus. Raadios ka 10 kanaalid.
Pneumaatillised klapid juhivad telikuid ja nende luukide silindereid.
Üks klap on sekvensseritüüpi ,võimaldab luukide ja telikude töödamise
öiges järjekorras. Luukid lahti siis telikud alla ja vastupidi.

Mudeli üks hea omadus on üleval olevad Intake-aukud, saab ka murult stardida. Loodetavasti ei tömba prahti sisse....

Lauri

Posted: Tue Feb 19, 2008 16:48
by Marek
Kuidas rahad kokku saate??? See ju väga kallis.

Posted: Tue Feb 19, 2008 19:46
by lauri
Nüüd pildi ka näha!

Posted: Wed Feb 20, 2008 12:02
by Kuno
Kes küll selle linnu juhikukangide taha julgeb asuda?Väga muljetavaldav.

Jet Age!

Posted: Wed Feb 20, 2008 16:22
by laurinko
Selle lennuki pilootid ovad Kimmo ja Lauri. Kimmo saab au olla kangide tagana esimine! On ju F3A piloot ja jetti ka lennutanud! Mina oodan pöösa tagana sampusega :o
Raha peame tööpalgast "sivusse" panema, ongi nii ett kuni suveni on teada kuhu läheb ?? Kalevala myyti "sampo" peaks leiutama,oleks kergem :wink:

Posted: Wed Feb 20, 2008 17:16
by Marek
Millal ja kus võib esmalendu näha??? Kindlasti pane reklaam ülesse ;) Ehitate Helisingis jah?

L39 töökoda

Posted: Sat Feb 23, 2008 10:12
by laurinko
Ehitame Helsingis ja peamine ehitamine Jämijärvel.
seal asub lennujaam kohe töökoja kõrval.
Jämi on olnud mudellennunduse pesa ju aastaid.

Näideks pelikaani leirit on seal peetud. Toka "liidokil" on mitmet lennurit lennuttanud. Seal asub ka mägi,mis on vega populaarne. Kui tuuled puhuvad öigest suunnast,on vega vinge lennutada purilennukeid!

Üks kord teeme retke jämile?

http://www.jami.fi/ilmailumaailma

L39 esmalend toimub Jämil aga Eestis lennutame kindlasti vasalemmas ja vöib olla kuskil lennujaamas?
On seda vörd pingeline see esmalend ett ei julge suure publiku ees
teha
Aga see suvi kindlasti Eestis ja infot saade teada mis ja kus.

Ja ehitamise piltei tulen panema piltigalleriisse, nüüd väike paus.. :wink:

Posted: Sat Feb 23, 2008 10:36
by Raits
Ma olen muide Jämis käinud,See on mootorlennukite jaoks parim paik ,mida näinud olen.Muidugi lendavad seal ka päris lennukid,mis paneb kõik range distsipliini alla.Pilte Jämijärvi lennuväljast mul kahjuks ei ole.Helsingist sõitis autoga sinna u.2.5-3 tundi .Sinna võib täitsa mõnikord minna mõnda sündmust vaatama.

Jet läheb edasi

Posted: Tue Mar 25, 2008 10:40
by laurinko
Jämil jälle väike tegutsemine, tunnused ja mehaniikad sai paigaldatud.
Lipp ja kolmnurgad paikas.
Pilt galleriis
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... RAZ_220308

Lihavöttepuhad läks hästi, lennutamine oli ka teema. Pakane langes 7 kraadini ja päike paistis.

Posted: Mon Mar 31, 2008 9:03
by Raits
Väga kena lennuk,ainuke Eesti lipuga hävitaja maailmas.Nüüd on Eesti õhuruum turvatud. :D

Posted: Mon Mar 31, 2008 19:54
by SASS160
Tõsiselt austustväärt projekt. :wink:
Kui kiiresti sellised lendavad?

Posted: Wed Apr 02, 2008 21:40
by hunkki
about 250-300km/h

L39

Posted: Sun Apr 06, 2008 12:36
by laurinko

Posted: Sun Apr 06, 2008 12:46
by ints

Posted: Fri Sep 12, 2008 17:00
by Ropka
sai siis täna kesköösel
seda patsutada ja uurida

Ämaris olen seisnud ka maandumisraja juures, kui nad lähenemist ja maandumist harjutasid

1:1 on ilus

Posted: Sun Sep 14, 2008 23:38
by laurinko
jaaha, vega hea. siis saan ropkalt teada kas on sama välimus mudeliga.
Peaks ka ise seda öiget vaadata...

Jälle oli töökas nädalvahetus tagana, elektrid, turbiin,kütüsepaakid paigaldatud. Järgmine kord ongi turbiini käivitamine.

Piltei ehitusest gallerias.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ame=ES-RAZ

Järgmine nädal ja 19-21 september Saksas. Bad Neueahr-Ahrweiler on jälle reisijade huvi objekt. JETPOWER 2008 mudellennushow.
Seal lendavad ka turbiinkopterid ja turboprop lennukid.

http://www.jetpower-messe.de/englisch/indexengl.html

Usun ett peräst seda üritust hakkab turbiini käivitamine olema käes..;)

JETPOWER 2008

Posted: Mon Sep 15, 2008 21:13
by laurinko
Üritusel on ametlik veebikaamera. vaadake pilti siit lingist

http://jetpower.muahsystems.com/index.p ... y&cam=cam1

Väike L-39

Posted: Thu Oct 09, 2008 10:55
by laurinko
http://www.verticalhobby.com/kauppa/pro ... cts_id=947

Täitsa hea komplekt! Raadiot ja värgit, köig yhes paketis !!
ja 2.4 G maail kohe käes.
Registertunnus ka öige..

Nii mötetu ehitada läbi aasta suurt mudelid :lol:

L-39 esimene lend 15.aug -09 Jämil

Posted: Mon Aug 17, 2009 10:15
by laurinko
Tere!
Meie lennuk nüüd katsetatud ja proovilend tagana!

Testpiloot Janne Seppänen suurte kogemustega jetmees Tampereelt.
Lend sujus hästi,väikene trimmide liigutamine ja oligi korras.
Hea mulje jättis lennuki tehnika, maandumistelikut töötas täielikult ja pidurites oli joudu ka!
Pikk ehitusaeg aga hästi töötav lennuk tänas meid esmalennul.
Näideks raskukese saamiseks öigele kohale vajas 850 g kaalu juurde lennuki esiotsa,aga seda on muidel JetLegendsi L-39 mudeleil ka vaja.


ja saigi valmiks eesti lennuväe 90 aasta juubeliks !

videot ka lennust:

http://www.youtube.com/watch?v=ntkmRswO3Rw

Posted: Mon Aug 17, 2009 11:50
by Ropka
vägev

Posted: Mon Aug 17, 2009 12:48
by Marek
Suurepärane!!! Õnnitlused eduka esmalennu puhul! Loodetavasti saab seda lennukit ka Eesti taevas millalgi näha. Olen kindel, et vaatajaid jaguks ;) ja press oleks kohal. Seda oleks lahe teha Ämaris. Hetkel seal küll vist remont. Aga olen täiesti kindel, et seal saaks seda lennukit lennutada ;)

Tublid mehed!

piltid esmalennust Jämil!

Posted: Mon Aug 17, 2009 15:51
by laurinko
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... alend-L-39

paar pillti ka, ilm oli hea aga natu tuuline. Ja järgmine päev valas nagu ämbrist ;)

Jämil on hea pildistada, ylevalt alla. Vaate on harju pealt igal juhul vega hea!

Posted: Mon Aug 17, 2009 16:46
by Marek
Täna sain kahjuks teada, et Ämaris L-39-id enam ei seisa ja Õhuvägi neid enam ei rendi :s Muidu oleks kihvt olnud seal pildiseeria teha kus päris ja mudel L-39 koos + ka väheke lennanud ;) Hetkel on L-39-ad vist Tallinna lennuväljal aga mingis muus värvis ja ootavad oma saatust.

Posted: Mon Aug 17, 2009 21:14
by Ropka
tallinnas olid nad juba eelmisel aastal ära pakitud, siis kui ma seal pilti tegin, ämarisse hakkavad varsti normaalsed hävitajad käima :)

Posted: Tue Aug 18, 2009 0:00
by prosper
Uued(normaalsed) hävitajad -siis on soomes uut projekti oodata.Või hoopis vastupidi et eesti pojad ehitavad nüüd soome lipuga hävitaja(mis see võiks olla).Kui saladus pole mis oli selle projekti maksumus.

Posted: Tue Aug 18, 2009 9:19
by Marek
Eesti pojad ei jõua hetkel küll ühtegi mootoritki sellisele lennukile soetada. Muidu teeks ühe Soome lipuga F-18 hea meelega valmis :)
Üks mootor maksab nii 30 000 - 40 000 eek + elektroonika ja kere jne ning kokku saab ikka väga hullu summa. Kasutatud juppidest kokku pannes saab vist vähe odavamalt.

Posted: Tue Aug 18, 2009 9:53
by titan
Marek wrote:Eesti pojad ei jõua hetkel küll ühtegi mootoritki sellisele lennukile soetada. Muidu teeks ühe Soome lipuga F-18 hea meelega valmis :)
Üks mootor maksab nii 30 000 - 40 000 eek + elektroonika ja kere jne ning kokku saab ikka väga hullu summa. Kasutatud juppidest kokku pannes saab vist vähe odavamalt.
Aga meie ühiskonnas puudub ju keskklass. On rikkurid, kes ostavad sellise riista kuhu ise saab sisse ronida ja lennata ning neile igasugu mudelid olematud asjad, teineklass on sellised nagu meie, aga vahepeal on tühi auk, kes selliseid projekte realiseeriks.
Seega edasi seltsimehed...
Sain vist valesti aru aga, kas see pole mitte mitme inimese koostöös valminud lennuk?
Igatahes on ta märkimist vääriv tulemus!

Posted: Tue Aug 18, 2009 10:20
by ak
Hei,

ärgem nüüd hakkame halama oma raskest olukorrast, sest kerge pole kellelgi. Aga vaataks seda pilti (lingitud vasalennu.ee'st:)
Image

Seal pildil on näha vägagi vana ja arvatavasti odav auto ning vägagi vinge ja arvatavasti kallis lennuk - prioriteetide küsimus lihtsalt.

Ehk siis - ma pakun et saaks ka Eestis, lihtsalt inimesed eelistavad raha pigem autodesse panna, või mudelkopteritesse, või autopilootidesse, või murutraktoritesse:-) Ma pakun, et meil pole keegi piisavalt fänn lihtsalt, et reaktiivi teha. Eks need Eesti lennukiomanikud on kah tihtipeale mitte erilised rikkurid, vaid suured fännid ning hoiavad kokku mujalt.

ak

Posted: Tue Aug 18, 2009 16:24
by titan
Nii ta on ja ei me hala :) see ei aita teps mitte. :wink:

Posted: Tue Aug 18, 2009 16:47
by prosper
Nii mul mõte:ok kui see projekt maksaks nii 100 tuhat eeku.Pakun et on küll fänne siin eestis nii 20 .Ma panen oma nime kohe kirja.Ja kui ma tõesti jätan vahele oma kopteri ostu nii umbes 8 tuh.eeku.Või mõni jätab ehk ka muruniiduki muretsematta ja mida eales.Ning meie ümber on ka firmasid ja me ise töötame ju ka firmades keda sponsoriteks paluda.Iga tuhat on teretulnud.Ma arvan et ka eesti õhk ning kõik klubid ja isegi mlü kelle sponsorite nimekirjas on ka mõni firma.See on see et üksi jah ei jõua aga koos on võimalik.Ehk arutame????Ja ehk Lauri valgustab Soome projektist üht teist.Arendage teemat .