Tugeva tuulega lendamine
Tugeva tuulega lendamine
Täna selline tormi tuul 20+ m/s. Tekkis kohe küsimus, et millise ~maksimaalse tuule ja mis mudeliga keegi lendadamas on käinud.
Mine proovi
Eelmisel aastal,vist oli eelviimane võistlus Kollasel platsil,oli tuule kiirus puhanguti 19 m/s (tegelikul ei usu,et niipalju oli,aga windguru oli väitnud).See oli liiga äge. Mõtle ise - 20 m/s on vist mingi 80 km/h!Vigurlennu mudeli max kiirus jääb mingi 130 km/h kanti,seega vastu tuult 2/3 gaasiga seisab praktiliselt paigal ja allatuult paneb niiet ole mees ja katsu ringi keerata!Arvan,et mingi 15m/s on viimane mõistlik piir,üle selle on ekstreemsport.Kindlasti ei lenda sellise kiirusega koopiad ja trainerid,vigurlennu mudel ehk saaks hakkama,kui piloot osav on.Proovi kodus simulaatori peal.

Eelmisel aastal,vist oli eelviimane võistlus Kollasel platsil,oli tuule kiirus puhanguti 19 m/s (tegelikul ei usu,et niipalju oli,aga windguru oli väitnud).See oli liiga äge. Mõtle ise - 20 m/s on vist mingi 80 km/h!Vigurlennu mudeli max kiirus jääb mingi 130 km/h kanti,seega vastu tuult 2/3 gaasiga seisab praktiliselt paigal ja allatuult paneb niiet ole mees ja katsu ringi keerata!Arvan,et mingi 15m/s on viimane mõistlik piir,üle selle on ekstreemsport.Kindlasti ei lenda sellise kiirusega koopiad ja trainerid,vigurlennu mudel ehk saaks hakkama,kui piloot osav on.Proovi kodus simulaatori peal.
Ma arvan, et neljal mehel sündis rekord sellel päeval F3A Sport võistlusel:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 3a-sport-2
Tuult oli ikka 15m/s kanti. Ühel-kahel pildidl on näha Marti oma väikese depron lennukiga, mis ka too päev vist lausa mitu korda lendas
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 3a-sport-2
Tuult oli ikka 15m/s kanti. Ühel-kahel pildidl on näha Marti oma väikese depron lennukiga, mis ka too päev vist lausa mitu korda lendas

Last edited by lauri on Fri Feb 22, 2008 16:19, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Proovisin huvi pärast simus (FMS-is ja SU 26ga)- huvitav,et 15 m/s on täiesti aktsepteeritav,aga 19 m/s on liiga äge,kuigi oleks väga efektne suure mudeliga lennata nagu helikopteriga.Päris elus saab määravaks mitte oskused,vaid stressitaluvus - kas hakkavad käed värisema või mitte.Maandumine on keeruline - keegi peaks kohe mudeli kinni võtma,muidu tuul viib ta kohe põõsastesse.Ja päriselus esinevad veel maa lähedal kõikvõimalikud turbulentsid jne,niiet 15m/s võiks nagu äärmiseks piiriks pidada,kus tasub mudel veel kokku panna.
Kuno jutus on põhitõed. Lennuk lendab õhu suhtes ja ühtlase tuulega kõrgel pole üldse hull. Kehv on lennata väga tugevates tuulepuhangutes ja maa lähedal erisuunalistes keerites.
Maandumine pole sugugi lennu lõpp, sest iga hetk võib lennuk, nagu paberileht uuesti allatuult minna (eriti plaaneritega).
Simus, mäeveerul on 20 m/s tuulega tore lasta.
Maandumine pole sugugi lennu lõpp, sest iga hetk võib lennuk, nagu paberileht uuesti allatuult minna (eriti plaaneritega).
Simus, mäeveerul on 20 m/s tuulega tore lasta.
Kunagi A.Smolentsev Kaasanist, kelle käes oli väga kaua plaanerite kestvuse maailmarekord 33h32min30sek (tehtud mäeveerul) rääkis, et nad viskasid veerult alla tavalise 10 cm3 mootoriga F3A ja lendas ilma töötava mootorita ideaalselt.Reaalses elus ei tuleks vist sellest midagi välja.
Kõva tuulega pidi ainult külm hakkama, vajalikud vatijoped ja vastav riietus, muidu tore.
Põhiline, et tuule teel keeriseid tekitavaid objekte poleks. 25 m/s tuules ninaga vastu tuult olles saab plaaner mapinna suhtes ühes kohas püsida (kiirus maapinna suhtes 0 m/s).
Last edited by [J] on Sat Feb 23, 2008 0:24, edited 1 time in total.
RF-is saab isegi kopterit mäeveerul lennutada ILMA MOOTORITA autorotatsiooniga
Ainult kopteri õhkusaamiseks tuleb korra rootor ringi käima saada.
Kõva tuul pole tõesti probleem, pigem aitab õhku tõusta ja maanduda. Aga tavaliselt ei ole stabiilset tugevat tuult, vaid see on puhanguline.

Kõva tuul pole tõesti probleem, pigem aitab õhku tõusta ja maanduda. Aga tavaliselt ei ole stabiilset tugevat tuult, vaid see on puhanguline.
Lauri Laidna - www.pistik.com