Page 1 of 1

Pöördumine teadjate poole.

Posted: Mon Mar 03, 2008 0:54
by Ervin2
Meie seltskonnas on minu teada päris mitmeid tasemel lennutajaid ,kelle kätest nii mõnigi mudel läbi käinud.
Peale oma mittevajalike vidinate müüki,inventuuri ja muidu korrastamist,leidsin et on aeg muretseda ka üks uus masin,kuna jääb kasutuseta suht võimas elektrimootor ja simulaatoris asjad sujuvad ning plaanerdamine hakkab ka muutuma lendamise moodi juba.

Mõte on selline klassikaline kuni 1,5M tiivaga pilotaazimudel,seepärast tahakski tead milline vahe on erinevatel mudelitel,mis muidu pildipeal ja välimuselt ,mõõtudelt suht sarnased.

Sõelale jäid mul sellised mudelid nagu Explosion 1,38M,Extra 330S electro 1,4M,Katana F3A electro 1,73M,Edge 540 Kyosho 1,4M,Cap 232 ja Calmato Sports 1400.
Enamus neist on Staufenbieli lehel hetkel müügis ja pea kõik on ka eestis lennanud,millist eelistada,milline annab piloodile kõige rohkem mõtlemisaega ja nii edasi ?

HInna ja kvaliteedi osas ilmsel jääks peale Kyosho mudelid,rahakotisõbralikumad oleksid aga 99 euri maksvad hiinakad.

Posted: Mon Mar 03, 2008 1:26
by lauri
Mõningad subjektiivsed arvamused:
- koopiamudel ei pruugi olla parim pilotaazhimudel ja reeglina ta seda ka ei ole. Mina eelistaks mõne päris 2x2m F3A mudeli vähendatud koopiat.
- mida sa lennukiga teed? 3D lennuk ei saa olla hea pilotaazhimudel ja vastupidi. Üks nõuab suuri juhtpindasid ja paksemat profiili, teine vastupidi. Õigel pilotaazhimudelil on juhtpinnad üllatavalt väikesed ja nende käigud ka.
- tähtis on ka lennuki värviskeem. Pikkitriibud kerel ja tiibadel ning tiibade erinev värv üla- ja alapoolel. Mingit sigri-migri-ühesuguse värsiskeemiga mudelit on kaugelt halb jälgida. (vaata ka siia)
- tüüride juhtkangidel ei tohiks olla loksu. Kasutatakse kuul-liigendeid. Pöördetüüril võimas servo ja trossidega süsteem (pull-pull). pilt
- elu lihtsustaks see, kui kõrgus- ja pöördetüüri servod asuvad sabas, saab teha korralikud ühendused.
- kuni 2.5kg lennukaaluni jaksab .46 korralik mootor kenasti lennukit vedada.
- tänasel päeval vaataksin ise juba brushlessi suunas. F3A Sport kava lendamine võtab aega umbes 4-5 minutit ning isegi ühe akupaki kasutamisega saab hakkama.

Nende Staufeni mudelite hulgast on päris keerukas valida. Tegelikult peaks iga lennuki review üles otsima ja läbi lugema. Sealt näeb konstruktsioonid ja kaalud ja muu sellise ära. Reivol vist seal müüdav üks punane mudel? Marekil vist see helesinine olemas täitsa jne.

Piloodile kõige rohkem mõtlemisaega? Hea lennuk lendab ettearvatavalt, otse, stabiilselt...

Posted: Mon Mar 03, 2008 2:09
by Ervin2
Fakt on et see,ei peaks kohe kindlasti olema 3D,otsiks sellist rahulikumat kindlat pilotaazikat.
Eks ma sobran ka Rc Universi revüüdes,seal viimasel ajal päris palju elektrikatest juttu.

Posted: Mon Mar 03, 2008 9:08
by Ropka
kui tahad rahulikuma lennuga, otsi mõni paksu ja laia tiivaga 3D mudel, need lendavad ka aeglasemal kiirusel paremini, või siis miks mitte ka mõni sõjalennuk, need on päris heade näitajatega juba praegu (pinnakoormatus 60-70 jne)

Posted: Mon Mar 03, 2008 15:03
by mart63
Umbes .46 klassi mudelilt vaatad nagu aru saan? Omaltpoolt oskaks nimetada Quest50-ne, Vana ja Kuno omavad ka neid. Olen näinud vana elektriversiooni lendamas ja alla kukkumas, peale matsu mõtlesin küll, et nüüd küll ainult puupuru järgi, aga kõik mis purunes oli mootorikapott, lennuk tegi ise kuskil 10cm augu maasse.

Posted: Mon Mar 03, 2008 16:20
by Kuno
Quest 50 lendab ülihästi.Mulle tundub,et kõik sellise väljanägemisega lennukid on vinged lendajad.Olenevalt soovitud eesmärgist vali ainult tüüride suuruse järgi - lihtsalt F3A jaoks on samasuguseid versioone vähe väiksemate tüüridega (oli vist mingi Spot 50 vms.)
Quest 50 sobib väga hästi kava lendamiseks,lisaboonusena saab ka rippuda!

Posted: Mon Mar 03, 2008 16:27
by vana
Quest, nagu kõik temataolised lendavad hästi. Kuni esimese matsuni.
Kui käsi pole väga kindel, soovitan algusex mõne lihsama, kestvama ja kergmini lapitava mudeli soetada.

Posted: Mon Mar 03, 2008 18:06
by mart
Hei!

Mul omal hetkel Multiplexi AcroMaster. On küll veidi väiksem, kui su möötude listis, kuid olen sellega ülimalt rahul.
Lennata saab nii tuulevaikse ilmaga, kui ka 10m/sek ja enama tuulega.
Kere väga heast EPP vahust, lennuomadused suurepärased.
Aeglane lendamine ilma vastutuuleta nii 2-3m/sek.
Max kiirus oleneb propelleri sammust.
3200 3sLipoga on mul lennuaega ca 15-17 min.
Lennata saab ilmseilt köiki harjutusi, olemas ka simulaatorite jaoks mudelid.
Hetkel tegelengi simuga harjutamisega, Reflex, et ehk suvelgi vöistlustel kaasa lüüa.

Ebasoovitavad maandumised pole mudelit veel täiesti löhkunud. Veidi keeva vett ja liimi, ning mudel jälle kombes.
Kasutan kokkukäivat proppi. Sellest ajast pole ükski enam katki läinud.
Motoriseeritud MPX standardmootoriga.

siin ülevaatlik jutt

Soovitan soojalt, hoiab kindlalt esimesd paar ribikat kokku.


Hetkel plaanin omale veidi suuremat ribikat soetada, kuid ei tea veel täpselt millist.

Posted: Mon Mar 03, 2008 18:34
by Submarin
Omalt poolt võin sulle platsile kohale tuua Kyosho Edge 540 ja Calmato Sport,saab vaadata ka katsuda ja kui ka hästi siis annaba isegi 2 puldiga tarinerit proovida :)

Posted: Mon Mar 03, 2008 21:08
by vana
Mul omal hetkel Multiplexi AcroMaster
Aga mul on kaks, teine tõsi alles karbis. Pole siiani õnnestunud lootusetult puruks lasta. Olen tugevdanud orig. mootoriraami ja kogu ninaosa. Kasutan samuti Aeronaudi klappproppi, nüüdsel lõgasel ajal maandun probleemideta heinamaal kõhule.
Ainult et, kulla Mart, meite mehed aksepteerivad ainult balsa-kile konstruid

Posted: Mon Mar 03, 2008 21:29
by [J]
Pilte ja videot ikka ka!
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=588149

Plaaneriga võib 20 aastat taevast triikida, aga sellise riistaga saab ühe suvega laskmise palju paremini käppa!

Posted: Mon Mar 03, 2008 22:53
by vana
Kui juba video, siis video: http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau ... r_kurz.mpg
On aga rahast kahju ja ruumi vähe, saab pisut odavama: http://airtoimedia.nl/web/upload/Jurgen ... er2008.wmv

Posted: Wed Mar 05, 2008 12:51
by tarts
:mrgreen: Acromaster :mrgreen:
Lendab nagu suur lennuk aga samas ei kuku järsku ühele tiivale, kui järsku elevaatorit tõmmata, nagu mõned balsa kile lennukid seda teha võivad.