Page 1 of 1

kvartsi puu

Posted: Tue Mar 11, 2008 14:13
by silver
Selline rumal küsimus tekkis, et kuidas peab olema tehtud kvartsipuu :oops:. See on selge, et peab olema teivas, kuhu on pandud näiteks pesulôksid ja peale kirjutada kanali numbrid, kuid kas on vaja kirjutada ka mhz numbrid :oops:? Vot selline rumal küsimus algajalt.

Re: kvartsi puu

Posted: Tue Mar 11, 2008 14:32
by cuprum
silver wrote:Selline rumal küsimus tekkis, et kuidas peab olema tehtud kvartsipuu :oops:. See on selge, et peab olema teivas, kuhu on pandud näiteks pesulôksid ja peale kirjutada kanali numbrid, kuid kas on vaja kirjutada ka mhz numbrid :oops:? Vot selline rumal küsimus algajalt.
Mis on asja eesmärk? Mina pakuksin välja, et kõige primaarsem ülesanne on hoiduda kanalikonfliktidest. Kanali numbrid on inimesele tõenäoliselt kergemini hoomatavad, sagedusenumbrid aga kipuvad olema rohkem levinud seadmestiku labellidel. Hea, kui on mõlemad, aga IMHO pole midagi ka katki, kui kirjas ainult üks samaväärsetest identifikaatoritest.

Mis pesulõksudesse puutub, siis kas neid "täiskomplekti" ongi vaja? Võiks kokku leppida, et igal lennutajal on oma sagedusega pesupulk man, mille ta siis posti külge kinnitab. Samuti võib selle posti küljes olla "tabel", mis sisaldab siis kõikide sageduste numbreid ja "kasutamiseks" on kokku lepitud, et pulgaga kaetakse tu number/numbrid kinni. Lisaboonus sellisele lahendusele on see, et 1. Võib posti küljes olla paar vaba pulka, mis siis oma personaalse pulga koju unustanud kasutajate poolt õigesse lahtrisse kinnitatakse; 2. Personaalse pulga kasutamise korral on pulgal ka kohe kasutaja nimi ning miks mitte ka moblanumber(suurema platsi korral). Võimaldab personaalset "konfliktihaldust", mitte ei pea ikkagi üle platsi karjuma, et "Kellel on XX".

PS. Umbes selline lahendus oli/on kasutusel "Kollasel"
PSS. Moblanumber üht pidi abiks, teistpidi jälle "õhus" olija tavaliselt moblale ei kipu reageerima, kuna mobla kas välja lülitatud või kaugemale jäetud.

Posted: Tue Mar 11, 2008 16:45
by lauri
Minumeelest see "igaühel oma pesulõks kaasas" süsteem on JAMA ja MÕTTETU. Esiteks unustatakse neid sinna platsile, teiseks unustatakse kaasa võtta ja kolmandaks lähen vaatan mina seda kuidas Cuprum oma lennukit lennutab ja ei saa ilma küsimata teada, mis sagedust ta kasutab.

Ostsin just kvartsipuu jaoks mingist säästupoest Ülemiste keskusest 12-krooni 20tk pesulõkse. Polnud suur väljaminek, kuigi võtsin vist lausa neli pakki. Igale lõksule kanali number ja sagedus peale (see viimane pole hädavajalik) ning need siis kvartsipuu külge.

Vaata siit pilti kõige labasemast lahendusest, mille tegemine on 3-4h töö ja maksab alla saja krooni ning keegi ei pea ühtegi pulka kuskilt kaasa võtma :)
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC00765

Kvartsipuu koos lõksudega on ainuõige lahendus. Kui kaks meest on samal sagedusel, siis saatjat tohib sisse lülitada ainult see mees, kelle käes lõks on. Kui teine mees tahab lendu minna, läheb võtab esimese mehe käest lõksu ära ja lülitab alles siis oma saatja sisse. Kui pesulõkse ostma minna, tuleks valida kvaliteetsemad ja neid kohe ka vähemalt 10tk varuks osta.

"igaüks tuleb oma lõksuga" lahendus on mõttetu.

Eestis lubatud sagedused ja kanalinumbrid leiad siit - LISA 1 - http://www.mudellend.ee/index.php?optio ... &Itemid=49

Välja on kujunenud selline süsteem, et "automehed" teavad oma sagedust ja enamikul pole kanalinumbrist aimugi. Lennutajad aga teavad pigem oma kanalinumbrit ja heal juhul ka sagedust :)

Posted: Tue Mar 11, 2008 17:38
by silver
Tänud vastuste eest, asi selge ja môtte liigub 8)

Posted: Tue Mar 11, 2008 18:04
by cuprum
Kas läheb siis kohe andmiseks vää?!?
lauri wrote:Minumeelest see "igaühel oma pesulõks kaasas" süsteem on JAMA ja MÕTTETU. Esiteks unustatakse neid sinna platsile, teiseks unustatakse kaasa võtta ja kolmandaks lähen vaatan mina seda kuidas Cuprum oma lennukit lennutab ja ei saa ilma küsimata teada, mis sagedust ta kasutab.
Minumeelest on see "Ühiste lõksudega puu süsteem JAMA ja MÕTETU. Esiteks võetakse need lõksud sealt platsilt kaasa ka mittelendajate poolt. Teiseks unustatakse nad sealt puupealt üldse maha võtta ja kolmandaks, iga kord, kui Lauri platsile ilmub, pean ma talle mühatama, et vaadaku puu pealt, millise kanali minu nimega ilus kollane pesulõks kinni katab...

lauri wrote:

Kui kaks meest on samal sagedusel, siis saatjat tohib sisse lülitada ainult see mees, kelle käes lõks on. Kui teine mees tahab lendu minna, läheb võtab esimese mehe käest lõksu ära ja lülitab alles siis oma saatja sisse.
See tundub minu jaoks kõige asjalikum põhjendus olema kohapealsete lõksude kasuks. Aga samas mitte kuigipalju turvalisem sellest, kui "samakandimehed" omavahel ninapidi koos on (või siis rangema korra kohaselt lõkse puu küljes vahetavad).

lauri wrote:
"igaüks tuleb oma lõksuga" lahendus on mõttetu.
Paluksin emotsioonidest asjalikumaid põhjendusi ;)

Oma lõksuga
+ Odavus (Teivas, Paar paberilehte printerist ning rull läbipaistvat teipi versus sama+ armee pesulõksusid
+ Ülevaatlikus - Personaalse lõksu korral on kohe näha, kelle lõks katab kanali versus paging üle terve väljaku "kanalipaarilise" leidmiseks (NB! Suure väljaku korral võib rõõkimine kurgu suht kähedaks võtta)
- Nõuab igalt kasutajalt natukene vaeva nägemist kuid paari "tühja" lõksu lisamine võimaldab ka "esimese-korra-meestel" kanalit hõivata

Ühiskondliku lõksuga
+ Turvalisus. Käima võib panna *ainult* pesulõksustatud saatjat versus vajadus kokku rääkida ja tülikus lõksu vahetada
+ Kasutajamugavus - ei pea vaeva nägema "oma" lõksuga, miinuseks "kadunud lõksu raske leidmine.
- Hind (Ok, väike kulutus, aga siiski - võiblla rohkem põhimõtteline küsimus)
- Lõksude kaotsiminek.

Posted: Tue Mar 11, 2008 18:22
by Kuno
Mõlemad variandid on meil siin kasutusel olnud.Tundub,et "oma" lõks on sobilikum poolmetsikutele üritustele - lihtne põhjendus - kes hakkab seda kvartsipuud kaasa tassima?Kui jätame näit sinna kollasele platsile korraliku lõksudega kvartsipuu,siis eeldan,et nädalaga on see rüüstatud.Teine asi on näiteks võistlustel - siis on niiehk naa vaja hoida kontrolli õhu üle - siis on parem see "ühiskondlike" lõksudega süsteem.Seega valik vastavalt üritusele.
Kasutusel on olnud ka kolmas variant - igaüks riputab oma kanalinumbri lipukese kujul autoantenni külge (nagunii seisavad autod raja kõrval),aga see süsteem võiks olla rohkem abistav ja teavitav,kuna see näitab rohkem seda,millised kanalid on platsil kohal,aga ei anna ülevaatlikku infi selle kohta,kes hetkel lennata võib.

Posted: Tue Mar 11, 2008 18:27
by silver
Kuid samas ei ole tarvis seda lôksu kanali numbriga ültse puuküljest ära vôtta, kui näiteks teha nii, et ühelpool lôksu on kanali number ja teinepool on lôksul värvitud punaseks, kui keegi paneb kanali kinni siis ta lihtsalt keerab lôksu teisipidi, nii et kanali numer jääb teisele poole, nii ei lähe lôksud kaotsi ja kanalid kaa teada :wink: Vôi kuidas?

Posted: Tue Mar 11, 2008 18:36
by lauri
Ma ei olnud emotsionaalne, vaid väljendasin oma arvamust. Ma pole kuskil mujal kohanud sellist kvartsipuud, kuhu pannakse ise oma lõks külge. Tõenäoliselt olen vähe käinud ja vähe näinud, kuid siiski...

Kui on ÕIGE kvartsipuu koos lõksudega, siis selle kasutamisel ei teki mingeid arusaamatusi:
+ saatja tohib sisse lülitada siis, kui lõks on antenni küljes
+ sama sageduse kasutajatel on lihtne omavahel aega jagada, kellel on lõks, see tohib sagedust kasutada.
+ lõks on antenni küljes ja sealt on kohe näha, mis sagedust mingi saatja kasutab
+ sageduspuu pealt on näha, mis sagedused on käigus
+ sageduspuu peale saab kirjutada nime, kui oled sealt lõksu võtnud, siis näeb ka kohe ära, kelle käes mingi lõks on

Ainsad miinused, mida mina näen:
- vahel unustatakse lõks tagasi panna. Seetõttu tuleks neid varuga osta ja vajadusel, kui kadunud lõks on jäädavalt hävinud, uus teha.
- mõni "nutikas" piloot võtab üks päev lõksu koju kaasa ja teine päev platsile kaasa, kuid samal ajal on juba uus lõks tehtud ning siis on järsku kaks lõksu sama sageduse kohta. Kaine mõistus siiski ei lase taolisel olukorral liiga tihti tekkida :)
- sageduspuu koos lõksudega platsil säilitamine ja/või selle transport platsile

ÕIGE sageduspuu tegemine on 3-4 tunni küsimus ja läheb maksma ehk 50-100krooni ehk suurt midagi... Selle kahtlase väärtusega "sageduspuu" tegemine ja kasutamine ei oma suurt mõtet. Sama hästi võib igaüks omale otsa ette kanali numbri kirjutada.

Mina olen oma arvamuse väljendanud, kindlasti ei pruugi see ainuõige olla. Samas arvan, et jalgratast pole ka mõtet hakata leiutama, kui toimiv lahendus juba olemas ja ammu välja mõeldud.

vasalemma kvartsipuu

Posted: Wed Mar 12, 2008 7:44
by laurinko
Vasalemma platsile tuleb kvartsipuu ja see lahendus on ilma lõksudeta.
pohjus on see,ett need pesulõksud kaduvad sealt ära.
Infotahvli küljes on selle koht.
Seal kandis ei ole palju rahvast jalutamas aga ei jaksa neid kadunuid lõksui otsida ja "uuendata".
See teine variat on ka vega hea. Info möttes eriti hea, nagu Lauri juba kirjutas. Meil Vantaa platsil on see kasutusel. On hea.

Aga reeglid tulevad tahvlile ja netisse. Neid saab sealt vaadata.

Posted: Wed Mar 12, 2008 8:57
by Ropka
Keilas on ka aegade algusest saati olnud kvarstsitabel ja iga mees ise pani oma lõksu sinna kui lennutamiseks läks. Juhul kui selle sinna unustasid, siis selleks tarbeks on lõksul telefon peal, kahtluse korral helistatakse.

Posted: Wed Mar 12, 2008 9:26
by cuprum
lauri wrote:Ma ei olnud emotsionaalne, vaid väljendasin oma arvamust. Ma pole kuskil mujal kohanud sellist kvartsipuud, kuhu pannakse ise oma lõks külge. Tõenäoliselt olen vähe käinud ja vähe näinud, kuid siiski...

Kui on ÕIGE kvartsipuu koos lõksudega, siis selle kasutamisel ei teki mingeid arusaamatusi:
IRW: Nu mida karvast kurivaimu me siin siis pahurdame, nigut jääkarud palaval suvepäeval ;)

Tegelikult, loodan, et uue platsi kodukorra jaoks sai siit piisavalt plusse ja miinuseid, kõigi süsteemide kohta, mille üle järele mõelda, ning konkreetsetesse oludesse see ainus ja ÕIGE süsteem välja mõelda.

Posted: Wed Mar 12, 2008 10:32
by silver
Asi selge, teen ühe kvartsipuu valmis ja eks näis kuidas toimib, kasutusse läheb see Ridalis siis, kui on oodata rohkem lennutajaid kui ainult kohalikud :) Niikaua kui suudame ilma läbi ajada ei ole probleemi, kuid eks ma hoian seda posti koguaeg kaasas, vôi siis leiab koha lennujaama platsil, kui omanikel midagi selle vastu ei ole.

Posted: Wed Mar 12, 2008 11:13
by Kuno
Ma pole kuskil mujal kohanud sellist kvartsipuud, kuhu pannakse ise oma lõks külge
soomlased kasutasid Viljandis Gliderfestil.Ja lõksu peale tuli kirjutada nimi ja tel.nr.Kui lõksul on nimi ja ta ununebki kvartsipuu külge on suht lihtne saada selgusele,et omanikku hetkel platsil lendamas ei ole :)

Posted: Wed Mar 19, 2008 22:39
by [J]
Leidsin gallery.pisti,com piltide hulgast kvartsipuu foto:
Image
Foto Eesti F5J võistluselt.

Posted: Wed Mar 19, 2008 23:15
by silver
sellise ehitamine ka käikku läheb, vaja ainult poodi näppide ja vineeri järgi minna.

Posted: Thu Mar 20, 2008 0:10
by mart
Suuremate ürituste jaoks on kindlasti ettevalmistatud kvartsipuu, nagu eelpoolsel pildil, parim valik.
Lokaalsema lennutuskoha jaoks...... peale löksude ja ka plakati kaorduvat kadumist, leppisime aastaid tagasi oma lennutus-seltskonnaga, 12 lennutajat, kokku, et jagame kanalid omavahel ära ja kui juhtub, et keegi peaks mingil pöhjusel vöörast kanalit kasutama , siis pannakse selleks tarbeks auto tuuleklaasile vastav kiri.
Siiani on süsteem toiminud ja arvan, et kellelgi pole olnud vajadust "vöörast" kanalit kasutada.
Vööraid pole platsil ka käinud...

Lihtsalt üks vöimalus.

Posted: Thu Mar 20, 2008 11:49
by vana
Mul on kasutada mitu kanalit ja tunnen kõiki samakanali kasutajaid juba kaugelt. Siis saab vajadusel kanali kasutamises kokku leppida.
Kvartsipuu on reaalselt aktuaalne vaid suurema segaseltskonna või võistluste puhul.
Kui on koos 4-5 vana tuttavat, on kvartsipuu rohkem toreduse pärast.

Posted: Thu Mar 20, 2008 12:38
by silver
Nii see on , kuid leian et ega paha ei tee kui ta olemas on ja süia see puu kaa ei küsi. :wink: