Page 1 of 1

Startbox

Posted: Wed Mar 12, 2008 0:47
by Marek
Hei!

Mul tekkis väheke ehitamise isu üle pika aja. Vorpisin valmis väga odava aga igati korraliku starboxi. Võtke malli, hinnake ja tehke elu mugavamaks. Kogu kupatuse saaks ka osta aga ise tehtu on odavam ja käepärasem.

Super hästi mahtus MX-12 ära + 3 liitrine auto klaasipesuvedeliku anum, mis nüüd kütuse mahuti. Sees on veel 12 V aku, elektriline kütusepump, stardipaneel (sealt saab toidet kõigele mis vaja), starter ja muu pudi-padi. Loomulikult on kaasas kogu varsutus juhuks, kui elektriga peaks midagi juhtuma: manuaalne kütusepump ja starteri ühendamise võimalus auto akuga ja tavaline küünlatoide jne jne.

Töökohver maksis K-Rautas 299 eek, klaasipesuvedeliku anuma sain tasuta, muu stuff on lindingerist tellitud leiva hinnaga + starter TU 1, mille hinda hetkel ei mäleta aga väga metsik see polnud. Kui viitsin siis arvutan kogu hinna homme kokku :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image[/img]

Posted: Wed Mar 12, 2008 7:41
by mart63
Soliidne. 8)

Posted: Wed Mar 12, 2008 10:07
by vallojoe
Ilus, samas minu enesetunne ei luba saatjat vedelikuga samasse kasti toppida. ;)

Posted: Wed Mar 12, 2008 11:30
by [J]
Saatjat tuleb igasuguse vibratsiooni ja löökide eest kaitsta. Tavaliselt käib saatja ümber mingi vahtkummist polsterdus.
Selline hästi komplekteeritud box tagab, et miski iial koju ei unune!
Igati asjalik, vajalik ja möödapääsmatu projekt !

Posted: Wed Mar 12, 2008 12:25
by vallojoe
Samamoodi ei suhtu saatja hästi kütuses suplemisele. ;)
Ma usun, et seda ei juhtu, aga ikkagi eelistaksin kütuse ja saatja erinevates kastides hoida, või vähemalt vedelikukindla vaheseina taga.

Posted: Wed Mar 12, 2008 13:51
by Marek
Selle vedelikuprobleemi lahendan äravoolu avaga kasti küljele all osas aga mingit enamat vibra, kui ta mul nt siiani seljakotis või autos olles oli, ei tohiks seal kastis tekkida. Aga pole ka raske mingi pehmendus paigaldada :)

Ise olen hullult rahul asjaga, just seepärast, et kõik nii hästi ära mahtus ja isegi raskuskese on paigas :D. Tahaks juba actionis seda kasutada :P

Posted: Wed Mar 12, 2008 14:45
by Marek
Maksumusest (enamus hinnad võetud Lindingeri kodulehelt):

E-STARTER -15CCM 12V CY, 400 eek

POWER PANEL CY, 280 eek

elekt. kütusepump: SPRITPUMPE 12V BENZIN/METHANOL CY, 230 eek

12 V aku, ~ 200 eek (oleneb mahutavusest, müüaksu Tevalos nt)

küünlatoite juhe/klemm: GLÜHKERZENKLEMME LANG CY, 70 eek

kohver K Raudast, 299 eek

3 L auto aknapesuvedeliku anum, 0 - 30 eek

1 m kütusevoolikut, 30 eek

Kokku: ~ 1500 eek - ja saab korraliku välikomplekti.

Mul läks ~ 1000 eek, sest osa asju olid juba olemas.

Posted: Wed Mar 12, 2008 22:40
by pipercub
Lihtne lahendus arvutikarbist. Nurgad on seestpoolt tugevdatud.
Pildil on algne variant, hiljem sai kogu pind teibitud ja lisatud rihmadega kandepulk.


Image

Posted: Wed Mar 12, 2008 22:55
by Ropka
Marek, äkki pajatad ka selle nö. upsi aku vastupidavusest, st kui tihti seda laadida tuleb.... ja mismoodi sa teda laed


Mina võtsin omale mootorratta aku...just suure laadimisvoolu pärast (kannatab suurt voolu) kuna parasjagu letile toodud upsi akude laadimisvool oli kuidagi eriti väike.
Tavaline hooldevaba happeaku....oli vist 6AH, no ja suvel tihedamal kasutusel kulub sealt seest nii vähe, et tavaliselt unustad ära kuna viimati sai akut laetud...viimane aeg ma nagu väga tihti seda starterit ei kasutagi, ainult külmaga ja siis kui mõni kapriisne mootor on.

(küünlatoide on 9AH, mõni kord laadimist ehk aastas)

Posted: Wed Mar 12, 2008 23:16
by [J]
Pakuksin, et 3-12 Ah NiMh-dest saaks ka hea aku kokku. "Renovaaris" Tondil on neid kohati allahinnatute kastis ülisoodsalt olnud.

Posted: Wed Mar 12, 2008 23:38
by Morgan
Kle mis materjaliga sa selle kütusepudelitoru ümbert kinni katsid ?

Posted: Wed Mar 12, 2008 23:45
by lauri
Aku lahtiste klemmidega, lahtised metall-esemed ja 4 liitrit kergestisüttivat kütust ühes kohas... :roll: Aga muidu asjalik ehitus. Kõik-ühes tööriistakast kõige vajalikuga on tõesti mugav. Sinna veel varupropellerid jms ka ning saab kenasti hakkama. Ma käisin eelmisel aastal 3 väikese kohviga platsil, peaks sama sammu ette võtma.

Tina-aku eelis on vist see, et isetüjenemine on suhteliselt väike. Mõni NiMH või NiCd läheb paari nädala seismisega päris tühjaks.

Posted: Thu Mar 13, 2008 15:57
by Marek
Aku läheduses metalli pole ja kütus on ilusti anumas sees. + ja - klemmid on üksteisest mingi 15 cm kaugusel ja mina ei oska küll kuidagi sealt kastist seda lühist otsida. Aku on ka kergesti eemaldatav ja võib kodus hoides mujale panna. Ärge nüüd üle pingutage selle aku, puldi ja kütuse asetusega. Olen kindel, et enamusel on see seljakottides ja autos laiali hullemas olekus.

Selle aku vastupidvause kohta annan teada mõningase aja pärast, sest alles nüüd hakkan seda katsetama koos kogu aparatuuriga (kütusepump, starter, küünlatoide).

Voolikud isoleerisin tavalise ehitussilikoniga.

Posted: Thu Mar 13, 2008 17:03
by Oehh
Pakuksin, et 3-12 Ah NiMh-dest saaks ka hea aku kokku. "Renovaaris" Tondil on neid kohati allahinnatute kastis ülisoodsalt olnud
2600...2800mAh ja 12v oleks siis 10xAA = ca500...600.- Eeku.
ja laadimine ja isetühenemine oleks ikkagi vähe tülikas.
Ülisoodsad akud on enamasti ka üsna surnud või kohe otsa saamas.

Hooldevaba pliiaku on tõesti ainult laadimise poolest kapriisne.
Kunagi kasutasin 6,5 Ah signalisatsioonisüsteemiakut - mis peaks olema sama mis UPS-i aku.
Nende akude standartne laadimisvool on tõesti 1/20 mahtuvusest. See-eest võib neist lühiajaliselt (oli vist 5 sek) imeda 10x
mahtuvuse jagu voolu, see oleks sis 6,5 Ah aku puhul ca 65Amprit.
Samuti ei vaja nad kallist delta tipuga laadijat.

Posted: Thu Mar 13, 2008 19:10
by [J]
Eks need poolt- ja vastu argumendid aku juures ole kasutaja enda valida.
NiMh on hetkel leviv tendents (elektritööriistades hakkavad siiski liitiumakud neid "välja sööma"). Suur kaaluvõit ja piisavalt laadida saab kasvõi 15 minutiga platsil autoakust.
Kui lendamas käia kuuvarjutuste sagedusega on muidugi isetühjenemine ehk probleem.

http://search.ebay.de/search/search.dll ... NiMH&sacat

Posted: Thu Mar 13, 2008 21:09
by Marek
Nüüd ka actionis proovitud. SUPER!!!

Image

Posted: Thu Mar 13, 2008 22:18
by Submarin
Kle mõtle parem kuidas mootor puldist tööle läheks.

Posted: Thu Mar 13, 2008 23:36
by Marek
:P
Täitsa tehtav muide :D

Posted: Fri Mar 14, 2008 10:40
by mcmatrix
Rumal küsimus aga mis see kollane vidin seal puldi antenni küljes on?
Ma päris paljudel piltidel sarnast näinud (tuulekiiruse? või pööretemõõtja?)

Posted: Fri Mar 14, 2008 10:48
by Marek
stopper

Posted: Sat Mar 29, 2008 9:38
by seriff
ei hakanud uut teemat tegema ja loodan et Marek ei pahanda.

ehitasin siis ise kasti ja power paneli.
algul mõtlesin et tellin aga kuna on olemas tuttav elektroonik siis nats uurimist ja saigi ehitatud,hind tuli power panelil umbes 200.-eeki.
kasti materjal läks 10,-eeki kuna need kes müüvad vineeri ja pakendi ääred müüakse 10.-eeki tk mis on piisavalt suured siis sellest tegingi.
kütuse pumba tegin ka,vedeles garaasis mingi,ilmselt klaasipesu vedeliku oma vene päritoluga.natuke kiire löömisega aga eks tuleb ära proovida kui kiirelt paagi täis lööb.samas saab ka tühjaks imeda mis on sisse jäänud.

power paneel: 200.-
kasti materjal: 10.-
aku: 12v 7Ah elfast 205.-eeki
pump: oli olemas hinda ei tea
starter: 570.-eeki
voolik:puudu olev asi

pildid panen hiljem.

Posted: Sat Mar 29, 2008 13:08
by Marek
Tubli! Pilte ka? Saada mulle, ma panen üles, kui sul kontot pole galeriis :wink:

Posted: Sat Mar 29, 2008 13:09
by mart63

Posted: Sat Mar 29, 2008 16:23
by seriff

Posted: Sat Mar 29, 2008 17:13
by Kristoka
Väga ilus, tegid mingi joonise järgi või ise?
Kristo

Posted: Sat Mar 29, 2008 17:50
by seriff
Kristoka wrote:Väga ilus, tegid mingi joonise järgi või ise?
Kristo
joonist ei kasutanud,joonised on ka olemas,aga seal on sahtlid jne,lisad mida ei tahtnud kuna on teine kast kus asjad sees.
oli vaja kasti kus oleks siis aku,küte ja pump.kuhu mahuks ka starter ja saatja.
paneel sai ka lihtsamaks tehtud,joonistel liiga keeruline ja kulukas,pole vaja saab ka odavamalt ja lihtsamalt asja lahendada.töö teevad mõlemad ühte moodi.
näitab aku voolu,et ei veaks tühja kaasa.potekaga saab küünla toidet regullida ja näitab ka kas küünal toimib.kütet saab ka pumbata paaki ja paagist välja,reversiga.

Posted: Sun Mar 30, 2008 0:59
by Oehh
Kust selline kahe osutiga mõõduriist pärit on?
Ja mis imelik starter see on?

Posted: Sun Mar 30, 2008 9:37
by seriff
Oehh wrote:Kust selline kahe osutiga mõõduriist pärit on?
Ja mis imelik starter see on?
kahe osutiga mõõdu riist on pärit vanalt makilt vedeles kapis.
starter on ju kõige tavalisem nagu marekilgi TY1 aga kui mõtles seda musta vidinat siis see on pump. :D