Vibratsioon
Posted: Thu Mar 20, 2008 17:11
Ma ei ole küll päriselt kindel, et aerofotograafia osa on selle teema jaoks kõige õigem koht, aga päriselt teemaväline järgnev jutt vast ka ei ole.
Sellest on lõputult juba jahutud (ja loogiline ka), et elektrimootoriga kopter vibreerib vähem kui sisepõlemismootoriga. Aga küsimus oleks, et kuidas selles osas esineb gaasiturbiin? Viimasel ajal on neid nagu rohkem liikuma hakanud (või siis ma pole varem märganud). Ühelt poolt peaks seal puuduma kolbmootorile iseloomulik edasi-tagasi liikumisest ja tsüklilisest kütuse põlemisest põhjustatud vibra. Teiselt poolt jällegi on pöörlemiskiirused tohutud ja väikseimgi viga balansseerimisel peaks kohutava vibra tekitama. Selles foorumis otsing turbiinmootorite kohta just palju infot ei leidnud.
Teine küsimus, et kui palju sõltub vibratsioon kopteri kerest, labadest jms komponentidest (eeldusel, et nad ei ole kõveraks kukutud või valesti seadistatud)? Kas on selles osas eeliseid suurematel või väiksematel kopteritel? Kui palju on vahet erinevate valmistajate toodangul?
Sellest on lõputult juba jahutud (ja loogiline ka), et elektrimootoriga kopter vibreerib vähem kui sisepõlemismootoriga. Aga küsimus oleks, et kuidas selles osas esineb gaasiturbiin? Viimasel ajal on neid nagu rohkem liikuma hakanud (või siis ma pole varem märganud). Ühelt poolt peaks seal puuduma kolbmootorile iseloomulik edasi-tagasi liikumisest ja tsüklilisest kütuse põlemisest põhjustatud vibra. Teiselt poolt jällegi on pöörlemiskiirused tohutud ja väikseimgi viga balansseerimisel peaks kohutava vibra tekitama. Selles foorumis otsing turbiinmootorite kohta just palju infot ei leidnud.
Teine küsimus, et kui palju sõltub vibratsioon kopteri kerest, labadest jms komponentidest (eeldusel, et nad ei ole kõveraks kukutud või valesti seadistatud)? Kas on selles osas eeliseid suurematel või väiksematel kopteritel? Kui palju on vahet erinevate valmistajate toodangul?